ord-TF.04 » Ordu - Boztepe teleferiği

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

ord-TF.04 » Ordu - Boztepe teleferiği

Mesaj gönderen kemal » 26 May Prş, 2011 17:27

Teleferik kalkış istasyonu çevre düzenlemesi; 317 araç kapasiteli otopark alanı ve insanların sürekli sirkülasyon yaptığı sokak şeklinde tasarlanmıştır. Bu alanda Teleferik istasyonu ve kabin depolama yapıları hemen deniz kenarında yer almaktadır. Bu alanda sokak şeklinde yapılan tasarımın deniz tarafında kafeterya, ana yol tarafında ise Turizm Danışma Bürosu, Kafeterya ve ürün satışı bölümlerini içeren bir yapı daha yer almaktadır.

Yine bu alan içinde 6 adet el sanatları dükkanı, oturma grupları, çocuk oyun alanı ve deniz kenarında iskele de yer almaktadır.

Arazi eğimine göre Boztepe varış istasyonunda yapılacak tesis tamamen coğrafi ve yöresel mimari anlayışla tasarlanmıştır. Burada 2 bölümlü olarak düşünülen tesisin 200 m2’lik Pide Salonu bölümü sol tarafta yer almaktadır. Sağ tarafta ana restoran bulunmaktadır. Ana restoranın alt katı 232 m2 , üst katı ise 371 m2 olarak 2 katlı olarak tasarlanmıştır.

Maliyeti toplam 9 milyon 100 bin TL.

Alt istasyon ile üst istasyon arasındaki yükseklik toplam 500m.

Teleferik , alt istasyondan üst istasyona kadar toplam 2350m hat uzunluğu ile7 adet direkle geçilecek.

Proje, 8’er kişilik oturaklı kabinlerle, saatde çıkışta 900 kişi, inişte de 900 kişi olmak üzere toplam 1800 kişiyi taşıyabilme kapasitesine sahip.

Resim

Deneme seferleri yapılmakta olan sistemin halatları bir helikopter vasıtası ile çekilmiş, bu Türkiye'de ilk defa uygulanmış.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Prş, 2011 22:58

Kemal abim bulmuşsun yine bir teleferik :) Aslında Karadeniz bölgesi teleferik ve funiküler sistemler için çok ideal, aynı zamanda turistik amaçlı dağ trenleride bu bölgede çok iş yapabilir diye düşünüyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 May Prş, 2011 23:00

Dağ trenleri fünikülerler , önümüzdeki dönemlerde bunları da göreceğiz galiba, bunlar için gerçekten de en uygun yerler Karadeniz bölgesinde bolca var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Prş, 2011 23:04

Açıkçası dağ trenleri için pek ümitli değilim, bizim millete eski moda görünür bunlar. Halbuki Karadeniz gibi dağlık bölgelerde o tadına doyum olmaz manzarada bu trenlerle gezmek kadar güzel bir şey olamaz, teleferiğin tercih edileceğini düşünüyorum, gerekçesi de doğa ve teknoloji falan olacaktır. Karadenize hiç gitmedim ama, şöyle bir soru sorayım kent merkezleri için funiküler çözümleri olabilir mi?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 May Cum, 2011 10:46

Füniküler olur tabi , illa tünelden gidecek diye birşey de yok , mesela Sumela'ya insanlar o kadar merdiveni oflaya poflaya çıkıyorlar kurarsın Salzburg'daki gibi birşey rahatça turistler kullanır , gelen turist sayısı bile ikiye katlanır yani.
Bu iş o kadar zor da değil, bak geçen hafta Büyükada'ya gittiğimizde ne gördük; adamlar yan yana iki evde kendilerine küçük de olsa fünikülerler kurmuşlar mesela;
Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 Haz Pzt, 2011 22:05

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Tem Cmt, 2011 23:01


kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Tem Çrş, 2011 22:15

http://www.youtube.com/watch?v=qA145TPmyS8

Bunun seyrine doyulmaz yav...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 18:32

Boztepe teleferiği oldukça ilginç, aşağıdaki video eski iş arkadaşı abilerimden birisi tarafından çekilmiş ve sistemin çalışmasına ait bir detay veriyor. Sistemde 28 gondol ile yolcu taşıması yapılıyormuş ve göreceğiniz üzere bizim Eyüp teleferiğindeki gondolların aynısı fakat üst modeli imiş gondol içinde ne fark var bilemiyorum ama işletme farklı.

Gondollar sistemde dönerek hareket ediyorlar, istasyon bölgesine geldiğinde hızı yavaşlıyor bu sayede yolcular inme/binme işlemini gerçekleştiriyorlar, gondolların işletme hızı 5m/sn, istasyonda ise bu hız 1m/sn ye düşüyor, istasyondan çıkışta ise gondollar birden hızlanıyor, burada iki gondol arasındaki mesafeyi sistemin otomatik olarak 168 m. ye tekrar ayarlamasından kaynaklanıyor, açıkçası bu sistemin mekaniğini çok merak ettim bu ayarlamayı nasıl yapıyor bana çok enteresan geldi.

http://www.youtube.com/watch?v=7PnztZlxZeE

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Cmt, 2011 15:44

Konu ile ilgili bilgi edindim, bu teleferik sisteminde tut-devam et/bırak-bekle olarakta adlandırabileceğimiz bir işletim mevcut, gondollar istasyon alanında geldikleri zaman işletme halatını bırakıyorlar ve başka bir sürücü ile 1m/sn hız ile sürülüyor, peron çıkışında tekrar asıl sürücü sistem halatını yakalayarak normal işletme hızına dönüyor. Burada aradaki mesafenin korunması için hızlanarak öndekine yaklaşma söz konusu değil anladığım kadarı ile, daha çok arkadan gelen aracında yavaşlayarak kaybettiği zaman aynı şekilde iki gondol arası mesafeyi de sağlıyor, bu sisteme ait bir foto, bir arkadaşımdan alıntıdır.

Resim

Bir de rakamsal bir değer var 28 gondol ile 10.000 yolcu taşıyorlarmış, kıyasta ise Eyüp teleferikten bahsetmiştik burada 4 gondol ile günlük yaklaşık 5 bin yolcu taşınıyor (140.000/30), Boztepe teleferiğinde de 10.000 kişi günlük rakam ise Ordu için çok iyi bir rakam bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 19:41

Geçen günlerde bu teleferik ile ilgili bu güne kadar 1 milyon yolcu taşıdığı haberi vardı, esnafın, turistin memnun olduğunu yazıyordu bugün ise şok bir haber okudum. Yapılmış, bitmiş bırakın bunları işletmeye açılmış bir hat için Danıştay yürütmeyi durdurma kararı vermiş. Şimdi sinirden bu davanın sebebini okumadım ama komik ötesi ve bana göre rezalet. Nedir rezalet olan, hattı yaparken dava açılıyor, standart zaten ülkemizde, maalesef muhalefet denilen mekanizma ancak bu şekilde çalışıyor, yani iş yaptırmamak, yapılan işi bozmak üzerine kurulu bir muhalefet anlayışı var, mecliste parmak kaldırmaktan aciz, halka hizmetten aciz duruma düşenler ki taraf ayırmıyorum, hemen aç bir dava, durdur, durduramazsan yapılınca yıktırırsın mantığı ile devletin parasını pulunu, bu garip amelelerin ödediği vergiyi çöpe atmaktan zevk alıyorlar, bizde Allahlarından bulsunlar deyip geçiştiriyoruz, bıktım ben öbür dünyaya bırakmaktan, bu çarçuru yapanlar bu dünyada çeksin kardeşim, görmek istiyorum ya.

http://www.huseyin.gen.tr/orduda-telefe ... or-mu.html

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Eyl Çrş, 2012 00:52

Ordu Türkiye'ye güzel bir örnek oldu. Yanlış hatırlamıyorsam Ordu merkezinin belediye başkanı muhalefet partisindendi. Belki de iktidar-muhalefet çekişmesi bazen birbirinin ayağına çelme takmak olabiliyor.
Yürütmeyi Durdurma Talepli iptal davasının sebebini bilmiyorum. Belki de kamulaştımadan veya arazi/arsa üzerindeki geçit hakkında kaynaklı bir şekilde herhangi bir taşınmaz sahibinin de açtığı bir dava olabilir.
Öte yandan bu teleferik şunu da kanıtlıyor. Her ne kadar Karadeniz sahili otoyolla doldu ise de Doğu Karadeniz'in kıyı şehirlerini en azından dağ yamacında denize paralel inşa edilecek bir Samsun-Hopa demiryolu ile bağlamanın mümkün olduğunu gösteriyor. İstasyon dağ yamacında olsa da teleferikle yolcuyu sahile indirmek mümkün görünüyor.

Cevapla

“Teleferikler” sayfasına dön