4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:20
gönderen Esat
btgn yazdı:Hatta anneannemin anlattığına göre Merinos fabrikası açıldığında fabrikaya işçi arıyorlarmış ve bizimkiler ve komşuları orası Bursa sayılmaz, çok tenha insanı keserler orada diyerek fabrikaya girmemişler. :D Şu an bu fabrikanın olduğu yer Kongre merkezi, Bursa Teknik Üniversitesi Rektörlüğü ve büyük bir park alanı. Bursa'nın ulaşım açısından en merkezi yerlerinden biri.
:) Her kentin benzer hikayeleri var, büyük şehirlerinkiler biraz daha trajik oluyor tabii ki, bizimde babamızın dedemizin "ne yapıcaz orda soğanmı ekicez, tarlamı sürücez" diyerek 2 yer çevirmediği Zeytinburnu'nun yaşadığı korkunç hızlı değişim, daha ben çocukken bostanlıktan ceviz ağacından geçilmeyen yer şimdi dört duvar beton. Ha iyi bir şey değil ama işte dediğim gibi büyük kentlerin acınası gelişimi. Bursa'daki olaya şaşırmamın sebebi, benim mantığıma göre yerleşimin dağın bitip düzlüğün başladığı yerde olabileceği idi, çünkü yamaçta yaşamak bir dert, düzlükte ise ekili alandır genellikle bu yüzden dağın dibinden yamaca doğru genişlemiş olduğunu düşünürdüm hep, yanılmışım.

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:21
gönderen btgn
Konuya dönersek; yeni teleferik projesi sil baştan yapılıyor. Yeni vagonlar, yeni istasyonlar vs. Yeni teleferik hayata geçince şuanki hat iptal olacak. Teferrüç istasyonunun oraya bir müze yapılacak ve şuanki vagonun bir tanesi orada bir diğeride Heykel'de ki Kent Müzesinde sergilenecek. Diğer iki vagona ne olacak bilmiyorum açıkçası.
Bu konu benim canımı çok sıkıyor. Bir yanda hiç sahip olmadığımız tramvayın nostaljisini yapıyoruz diğer yanda Türkiye'ye tanıttığımız, Bursa'nın sembollerinden biri olmuş, kent kültüründe ve kent belleğinde büyük yeri olan güzelim teleferiği yenisi için katlediyoruz.

Yapılan hat nasıl olsa sıfırdan yapılıyor bu hat ile bir ilgisi yok. Akıllı bir yönetici başımızda olsa yeni hattı Çekirge ya da Bursa'nın batısında başka bir yerde yapar bu sayede hem şehrin batısından hem de doğusundan Uludağ'a teleferik ile ulaşım sağlardı. Hem de bu sayede eski hattımızı kentimizin bir değeri olarak korumuş olurduk. Nerede bu düşünce!

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:25
gönderen Esat
Güzel bir düşünce aslında, yeni hat inşa edildikten sonra eski hattın revizyonu yapılır, bu sayede Uludağ'a erişimde de kesinti yaşanmazdı.

Bu konularda fazlası ile eksiğiz, haklısın. Tramvay ile ilgili tecrübemden biliyorum, zaten pek çok kişide kitaplarda ya da derlenmiş yazılardan durumu biliyor, jilet olmaya bile layık görülmemiş tramvay tarihi var İstanbulun :) Bursa içinde, gerçekten Bursa denildiği zaman akla gelen pek çok şey var aslında. Bana göre her biri diğerinden farklı, aynı kulvarda olmayan değişik şeyler, Uludağ, Kestane Şekeri, Teleferik, İskender Kebabı, Dokuma ve Otomotiv sanayii gibi, ben bunları sayabilirim ama kentin simgesi olmaya layık iki şey geliyor hep aklıma Uludağ ve Teleferik.

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:28
gönderen mustafaguler
Yapılan hat nasıl olsa sıfırdan yapılıyor bu hat ile bir ilgisi yok. Akıllı bir yönetici başımızda olsa yeni hattı Çekirge ya da Bursa'nın batısında başka bir yerde yapar bu sayede hem şehrin batısından hem de doğusundan Uludağ'a teleferik ile ulaşım sağlardı. Hem de bu sayede eski hattımızı kentimizin bir değeri olarak korumuş olurduk. Nerede bu düşünce!
Bir önceki mesajımda belirttim. Bursa'da herşey değişti ama yönetici profilleri ve öngörüşlülükleri değişmedi.

Ben olsam en azından eski hattı Kadıyayla'ya kadar olan bölümünü işletirim ve adını da nostalji teleferik koyarım.

Şuan şehir merkezinde hiç olmamış tramvayın nostaljiliğini yaşıyorsak Bursa halkı olarak bunu hakettiğimzi düşünüyorum ama ah şu çok çok ileri görüşlü yöneticilerimiz yok mu :twisted:

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 13:38
gönderen Esat
Bursa Valisi bir türlü başlayamayan teleferik projesi ile ilgili bir takım bilgiler vermiş.

http://networkedblogs.com/AgGga
Vali Harput, “Teleferik 2013′te bitmesi gereken bir projeydi. Yılda 3 milyon yolcu taşıması hedeflenen proje ile alakalı uzun süre müteahhit firmanın ödenekte sorun yaşaması nedeniyle sıkıntılar oldu. O sorun çözüldü. Teleferiğin parçaları imal ediliyor. Son olarak da kredi anlaşmasının yapıldığını biliyoruz. Orman teşkilatından teleferiğin 2′nci bölgesine dönük uzaması ile alakalı izin de çıktı. Bölgede kesilmesi gereken ağaçlar ile ilgili izin de çıktı. Eğer sonunda yeni sorun çıkmazsa teleferiğin inşaatı ile ilgili engeller aşıldı. Biraz daha çabuklaştırarak yaklaşık bir sene içinde 2013′ün kış sezonuna yetiştirmek istiyoruz. Arkadaşlar hazırlıklara başladı” dedi.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Cmt, 2012 11:02
gönderen Esat
Teleferik hafta içinde yaşanan bir takım sorunlar nedeni ile işletme yapılamamış, pek çok kişi durumdan mağdur olmuşlar. Haberde enteresan bir şey var "işe teleferikle gidip gelen çadırcılar" diyor :) Bu ne anlama geliyor, yani dağda yazın çadırda kalıp Bursa'da işe gidenlerimi kast ediyor?

Tesadüf ki Bakan Çağlayan bölgede imiş, vatandaşın şikayetine aracı olmuş Belediye ise şiddetli Poyraz nedeni ile seferlerin yapılamayacağını belirtmiş, ara bölgeler hızı saatte 70km/s olan poyraz nedeni ile gondolların direklere çarptığını risk alamayacaklarını belirtmişler, doğrusunu yapmışlar.

Vatandaşın gerek belediyeden gerek yönetimden beklediği ise, burada da arkadaşların belirttiği gibi yeni bir teleferik inşa edilmesi, eskisinin bakım yapılarak seferde kalması bu sayede iki ayrı hattın alternatif olabileceği şeklinde. Bende diyorum ki, teleferik alternatif biraz zor iş, aynı yerde rüzgar almayacak çok farklı bir pozisyona kurmak gerekir, bu da iş görür mü? Teleferikte mümkünmüdür demiyorum, çok garip arazilerede çıkartılabiliyor, yani yapın bir dağ treni yaz kış çalışsın çuf çuf çuf, bizde gidip binelim kardeşim :)

Gönderilme zamanı: 28 Tem Cmt, 2012 17:24
gönderen mustafaguler
Teleferik hafta içinde yaşanan bir takım sorunlar nedeni ile işletme yapılamamış, pek çok kişi durumdan mağdur olmuşlar. Haberde enteresan bir şey var "işe teleferikle gidip gelen çadırcılar" diyor Bu ne anlama geliyor, yani dağda yazın çadırda kalıp Bursa'da işe gidenlerimi kast ediyor?
Doğrudur. Yazın dağda çadır kurup orada kalan insan sayısı bir hayli fazla :wink:

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Cum, 2012 17:47
gönderen mustafaguler
Başkan Altepe, 1955 yılında hizmete alınan mevcut teleferik hattının vagonlarıyla direklerinin 1 aylık süre içerisinde söküleceğini de ifade etti. Hizmette olan teleferiğin talebi karşılayamadığını ve değişimi zorunlu kıldığını belirten Başkan Altepe, "Eski teleferik hattını kullanımdan kaldırmaya yönelik çalışmaların başlamasıyla birlikte, yeni teleferik hattı çalışmalarını başlatmış olacağız. Konuyla ilgili olarak bir İtalyan firmasıyla anlaştık. İnşallah 1 yıl sonra yeni teleferik hattının çalışmaları tamamlanmış ve seferler başlamış olacak. Bursalılar, kapasitesi 12 kat artmış, modern ve 22 dakikalık süre içerisinde Uludağ Oteller Bölgesi´ne ulaşabilen modern teleferikle tanışmış olacak" diye konuştu.
Kaynak: BBB

Mevcut hat tamamıyla sökülüyor. Ne yazık ki nostaljikte olsa hattın bir kısmı bırakılmayacak galiba :cry: Eylül ayı bi gelsin durum netleşir

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Cum, 2012 18:11
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:
Bursalılar, kapasitesi 12 kat artmış, modern ve 22 dakikalık süre içerisinde Uludağ Oteller Bölgesi´ne ulaşabilen modern teleferikle tanışmış olacak" diye konuştu.
Kaynak: BBB
Kapasitesinin artması alternatif sağlamayacak ama, sizlerin bu konudaki endişe sıkıntınıza hak veriyorum, Bursa'nın söylemleri hep hoşuma gitti ama yavaş yavaş şu tramvay projelerinde yapılanları gördükçe bir de bu teleferik hadisesi üstüne gelince açıkçası tereddütlüyüm.

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Cum, 2012 18:26
gönderen btgn
Bu teleferik konusunda belediyeye karşı çok tepkiliyim. Eski hattın kesinlikle korunması gerekiyor. Bu hat Bursa'nın sembolü olmakla birlikte Türkiye için de bir ilk ve kesinlikle korunmalı. Kıytırık tramvaylarla olmayan bir nostaljiyi yaşarken güzelim teleferiğin sökülecek olması beni çok üzüyor. Ben 21 yaşında olmama rağmen bu teleferikle ilgili bir sürü anım var , büyüklerimin yaşadıkları anlattıkları çok daha fazla. Bursa halkında böyle önemli yeri olan bir şeyin yok edilmesi kent kültürünün de yok edilmesi anlamına geliyor. Umarım bir meslek odası dava açar da bu işi iptal ettirir.

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Cum, 2012 19:06
gönderen mustafaguler
BBB son 6 aydır ne yapmaya çalışıyor bende anlamıyorum. Onun için artık Altepe için muhalefetim. Önümüzde ki yerel seçimde kesinlikle kendisine oy vermeyeceğim. Neyse konuya siyaset karıştırmayalım :twisted:

Açıkçası bende şuan ki teleferiğin en azından Kadıyayla'ya kadar çalıştırılarak nostalji yaşatılmasını bekliyordum ama o zihniyet nerde. Hiçbir zaman olmayan tramvayın nostaljisi varken mevcut birşeyin nostajiliğinin olmaması ilginç gerçekten. Bu da ileri görüşlü belediyecilik sanırım. :twisted:

Şu yeni teleferik için şehir merkezine yani Gökdere'ye indirilsin söylemleri vardı o durum ne oldu muallak. Yeni teleferiğin başlangıç noktası Gökdere olsa yolcu potansiyeli bir o kadar daha artar. Çünkü bu bölgede Bursaray istasyonu var ve böylelikle ulaşım çok daha kolay olacak.

Neyse ben çok doluyum pek yazmak istemiyorum, yoksa ellerime hakim olamayacağım.

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Cum, 2012 19:56
gönderen alabay
Hm, ben 96 mı, 97 mi, o sıralarda Bursa’ya uğramıştım, teleferik tam o günlerde çalışmıyordu, ama gidip baz istasyonunu gördüm bari. Evet, biz ve tarih(imiz) :x