3. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Uludağ Ağaoğlu My Resort teleferikleri

Gönderilme zamanı: 29 Haz Çrş, 2011 23:24
gönderen kemal
Ağaoğlu'ndan Uludağ'a 6,5 milyon euro değerinde dev telesiyej tesisleri!

Ağaoğlu Şirketler Grubu'nun turizm alanındaki önemli yatırımlarından biri olan "Ağaoğlu My Resort Otel" bünyesinde açılan telesiyej tesisleri ile Uludağ, Avrupa'nın en önemli kayak merkezlerinden biri haline geldi.

Ağaoğlu, toplam yatırım değeri, 6 milyon 500 bin euro olan Doppel Mayer marka Avusturya menşeili telesiyejlerle Uludağ'ın en yüksek noktasına ulaşma olanağını sağlıyor. Telesiyejlerde ülkemizin kış turizminde bir ilk olarak kabul edilen gondola ve kapalı taşıma sistemleri yer alıyor. Belvü-Kuşaklıkaya hattındaki 500 metrelik birinci tesis, 6 kişilik ısıtmalı gondola tipi taşıma sistemi ile en son teknik donanımlarla kuruldu. Mandra - Kuşaklıkaya hattındaki 1.850 metrelik ikinci telesiyej ile Uluslararası Kayak Federasyonu tarafından onaylanmış ülkemizdeki tek kayak pisti olan Kuşaklıkaya pistine ulaşılabilecek. Üzeri kapalı olan ve dörtlü koltuklara sahip bu telesiyej, saatte 4.000 kişi taşıma kapasitesine sahip bulunuyor. Yeni tesis ile kayak yapmak isteyenler 1.850 metrelik mesafeye rüzgar ve soğuktan etkilenmeden 4.5 dakikada kolaylıkla çıkıyorlar.
Resim

Resim

Resim

Resim
Uludağ-teleferik.jpg

Gönderilme zamanı: 29 Haz Çrş, 2011 23:40
gönderen kemal
Bir de emektarın resmi;
Resim

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Cum, 2011 23:13
gönderen senturk90
Aradaşlar bugün kuzenlerimle birlikte Uludağ'a ayıptır söylemesi mangal yapmaya gittik. İyi güzel herşey güzelde arkadaş bayram tatili oduğundan hemde cuma günü halk günü olmasıyla teferrüç-kadıyayla-sarıalan gidiş dönüş yaptık. 10 tl idi sadece. Yalnız kendimi bi ara yurtdışında hissettim. Sağımda fransızca konuşanlar mı dersin yolcuların yarısından fazlasının arap turist olması mı dersin valla hiç sormayın. Fakat canım sıkan birşey oldu. İnişte görevlilere sordum "Otellere uzatma devam ediyor mu?" diye cevap ise "Temel atıldı ama henüz daha bi çalışma yok." dedi ve kaldım öyle. Başka diyeceğim birşey yok.Birde yeni kabinler 8-10 kişilik olacakmış. Seri biçimde işletilecekmiş. Umarım bu hattı sökmezlerde eni kabin koyarlar 40-50 kiişlik. İyi çalışmalar...

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Cum, 2011 23:22
gönderen senturk90
Arkadaşlar birde şunu ekliyeyim. Teferrüç-kadıyayla arası teleferiğin 4 kablosu vardı. 2'si sabit 2'si çekmek içindi makaraya bağlıydı.Kadıyayla-Sarıalan arası 3 kabloluydu 2'si sabit 1'i makaraya bağlıydı. Nedenini anlayamadım.Herhalde rakım yüzündedir dedim. teferrüç-kadıyayla arası 374 metreden 1231 metre rakıma çıkılıyor. Kadıyayla-Sarıalan arası 1231-1674 metre. Birde nedense telesiyej çalışmıyordu sarıalan-çobankaya arası.İyi çalışmalar...

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Cmt, 2011 01:04
gönderen Esat
Turistleri hangi gözle gördüğümüz önemli tabii :):) ama şunu iyi anlayabiliyorum, kendi kentimde kendi ülkemin güzelliğinden faydalanmak istiyorum ama o kadar kalabalık ki üstüne bir de turistler işin cabası oluyor, ben ülkemizdeki turistik tesislerin geliştirilmesi ve turist sayısının arttırılmasına taraftarım ama kendimde o turistlerle birlikte aynı yerlerde dolanınca bende zaman zaman rahatsız oluyorum paradoksmu oluyor bu ne oluyor? :)

Bilgiler için teşekkürler Şentürk, yani görevlinin beyanatına göre henüz uzatma için herhangi bir şey yapılmamış olduğunu da söyleyebiliriz.

Gönderilme zamanı: 09 Oca Pzt, 2012 22:09
gönderen Esat
http://www.rayturk.net/?p=2099
İstasyon inşaatları ve mekanik aksamın imalatı hızla devam eden yeni teleferik hattının da yıl içerisinde tamamlanarak Uludağ’a ulaşımını konforlu hale getirmeyi hedefledikleri vurgulayan Altepe şöyle konuştu:

“Vagonlar, kabinler, direkler, elektronik ve elektrik aksamla ilgili imalatlar konusunda uzman Doppelmayr firmasının Avusturya ve Almanya’daki tesislerinde devam ediyor. Bir yıl içinde yeni teleferiği tamamlayıp Bursa’dan Uludağ oteller bölgesine ulaşımı 22 dakikaya indireceğiz. Yeni sistemle birlikte mevcutta Sarıalan’a kadar 4 bin 500 metre olan teleferik hattı 8 bin 400 metreye çıkarak oteller bölgesine kadar uzanmış olacak. Bursa’da konaklayan misafirler kayak takımlarını alıp yeni teleferik sistemi ile 22 dakikada pistlere ulaşabilecekler. Yazın da kente gelen iç ve dış turizm misafirleri yeni hat sayesinde rahatça Uludağ’a çıkabilecekler. Amacımız Uludağ’a ulaşımda karayolunun mümkün olduğunca kullanılmaması ve yeni sistemle birlikte zirveye keyifli, manzaralı ve konforlu bir yolculuk yapılması.”

Gönderilme zamanı: 01 Haz Cum, 2012 12:43
gönderen mustafaguler
Uzun bir süredir bu konu hakkında bir yazı yazılmamış. Şuan için projeyi üstelenen Şentürkler-İtalyan firma (ismi aklıma gelmedi) ortaklığından Şentürkler geri çekildi ve projeyi İtalyan firma götürecek. Bu olayın hemen gerçekleşmesinden sonra kent gündeminde teleferiğin Gökdere'ye indirilmesi gündeme geldi. Teleferik şuan Teferrüç mahallesinde son buluyordu. Şimdi buradan Gökdere'ye indirmeyi düşünüyorlar. Hem teleferiğin daha iyi kullanılmasını sağlamak hem de Bursa'lıların rahat ulaşımını sağlamak için. Eğer bu proje gerçekleştirilirse Bursaray Gökdere İstasyonu ile Teleferik İstasyonu entegre olacak. Ayrıca Gökdere vadisine yeni bir park ve eğlence merkezi yani bir çekim merkezi oluşturuluyor. Bu park içerisinde; 180 metre boyunda döner kule, açık hava tiyatrosu, gök bilimleri merkezi, spor tesisleri ve aquapark yer alacak.

Gönderilme zamanı: 01 Haz Cum, 2012 12:54
gönderen Esat
Evet o merkeze inme haberini geçen okudum da unutmuşum girmeyi, iyi oldu hatırlattığın. Tabii Türk ortak projeden neden çekildi sonrasında yabancı firma işi götürecekmi yoksa proje yarım kalırmı bunu bilmiyorum, tabii ki kalmamasını ümit ederim.

Teleferiğin kent merkezine yakın ve toplu taşıma ile ulaşılabilecek bir noktaya getirilmesi tabii ki en doğrusu, zaten neden inşa edilirken böyle bir şey yapılmamış anlam veremiyorum, bir zamanlar bazı şeyler hep parası olanlar için yapılmış gibi.

Gönderilme zamanı: 01 Haz Cum, 2012 23:52
gönderen btgn
Teleferiğin kent merkezine yakın ve toplu taşıma ile ulaşılabilecek bir noktaya getirilmesi tabii ki en doğrusu, zaten neden inşa edilirken böyle bir şey yapılmamış anlam veremiyorum, bir zamanlar bazı şeyler hep parası olanlar için yapılmış gibi.
Bursa teleferiğinin 1963'te yapıldığını düşünürsek şu anki istasyonun neden buraya yapıldığını anlayabiliriz. Şu anki istasyonun olduğu mahalle Bursa'nın o zamanki merkezlerinden birisiydi.

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:01
gönderen Esat
btgn yazdı:Bursa teleferiğinin 1963'te yapıldığını düşünürsek şu anki istasyonun neden buraya yapıldığını anlayabiliriz. Şu anki istasyonun olduğu mahalle Bursa'nın o zamanki merkezlerinden birisiydi.
Doğrudur, yani buna göre kent merkezi diyebileceğimi yer dağın eteğinde kurulup ovaya doğru genişlemiş, doğrumu anlıyorum? Ama sorun zaten kentleşmeyi planlarken doğru öngörüler yapmak değil mi? Hadi ben Bursa'yı bilmiyorum salladım :) Bursa'yı yönetenlerin çoğu Bursalıydı muhtemelen.

Neyse, dediğim gibi umarım gerçekleşir, bir kere binme ihtimalim vardı ama o gün gidemediğim için binemedim, huyumu bilen arkadaşlar iyi ki yoktun dediler :):) biraz rüzgarlıymış çıkarken. Bugünkü kent merkezine inince bir istisna yapıp bineriz artık, proje sadece uzatma değil vagon ve sistemde yenilemede öngörüyordu hatırladığım kadarı ile.

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:10
gönderen mustafaguler
Doğrudur, yani buna göre kent merkezi diyebileceğimi yer dağın eteğinde kurulup ovaya doğru genişlemiş, doğrumu anlıyorum?
Evet ne yazık ki Bursa bu şekilde büyüdü. Eski Bursa hep Uludağ'ın eteklerinde idi. Hatta ve hatta bir zamanlar Bursa'nın Kuzey ucu S.Garaj şimdiki adı ile Kent Meydanı'ndaymış. O zamanlardan bu zamana çok şey değişti Bursa da ama değişmeyen tek şey başa gelen beceriksiz yöneticiler oldu.

Konuya dönersek; yeni teleferik projesi sil baştan yapılıyor. Yeni vagonlar, yeni istasyonlar vs. Yeni teleferik hayata geçince şuanki hat iptal olacak. Teferrüç istasyonunun oraya bir müze yapılacak ve şuanki vagonun bir tanesi orada bir diğeride Heykel'de ki Kent Müzesinde sergilenecek. Diğer iki vagona ne olacak bilmiyorum açıkçası.

Gönderilme zamanı: 02 Haz Cmt, 2012 00:14
gönderen btgn
Bursa'nın eski yerleşim merkezlerinin hepsi dağ eteğinde. Kale civarı (Pınarbaşı, Tophane, v.s.) , Muradiye , Çekirge, Teferrüç, Emirsultan gibi semtler Bursa'nın en eski semtleri ve hepsi dağ eteğinde.

Aile büyüklerimin anlattığına göre Tophane'den baktıklarında Ulubatlı Hasan Bulvarı, Ankara yolu ve Mudanya Yolunun kuzeyinde köyler hariç hiç bir yerleşim yokmuş. Hatta anneannemin anlattığına göre Merinos fabrikası açıldığında fabrikaya işçi arıyorlarmış ve bizimkiler ve komşuları orası Bursa sayılmaz, çok tenha insanı keserler orada diyerek fabrikaya girmemişler. :D Şu an bu fabrikanın olduğu yer Kongre merkezi, Bursa Teknik Üniversitesi Rektörlüğü ve büyük bir park alanı. Bursa'nın ulaşım açısından en merkezi yerlerinden biri.