ist-MB.04:06 » 34G TÜYAP - Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-MB.04:06 » 34G TÜYAP - Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 15:36

Metrobüs hattı üzerindeki batı uzatması TÜYAP' a kadar tamamlanarak hizmete alındı. Her ne kadar yetkili kurumlar adına YOLCULU DENEME SEFERİ deselerde bu işletmenin fiziki olarak başlamış olması demektir.

Henüz İETT ya da İBB tarafından hattın numarası ile ilgili gelmiş bir bilgi yok, sadece haber sitelerindeki beyanatlar ve kurum sitelerindeki metinler var, birde nette tartışan insanlar. En büyük tartışma gördüğüm kadarı ile güzergah üzerine, beyanatlarda hep aktarmasız Zincirlikuyu erişiminden söz edilir iken, bazı sitelerde Avcılar'da ya da Cevizlibağ'da aktarma yapılacak şeklinde yorumlar var bunlara ben şimdilik itibar etmiyorum, resmi açıklamayı bekliyelim.

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1064
Metrobüsün 4. etabı olan Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs Hattı, 19 Temmuz 2012 Perşembe günü yolculu deneme seferlerine başlıyor. Beylikdüzü’nden metrobüse binen bir yolcu aktarmasız olarak ve tek biletle Zincirlikuyu’ya kadar yolculuk edebilecek. Metrobüsün 50. kilometresi Beylikdüzü İstasyonu oluyor. Beylikdüzü-Söğütlüçeşme arası 83 dakikaya iniyor. 33 olan istasyon sayısı ise yeni hatla birlikte 44 oluyor.

Halen, 3 etaptan oluşan 40 kilometrelik metrobüs hattı, 4. etap olan Beylikdüzü-Avcılar hattının devreye alınmasıyla 50 kilometreye ulaşıyor.

• 1. Etap: Topkapı-Avcılar 18.6 km. 14 istasyon
• 2. Etap: Topkapı-Zincirlikuyu, 10.4 km. 11 istasyon
• 3. Etap: Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme, 11 km. 7 istasyon
• 4. Etap: Beylikdüzü-Avcılar, 10 km. ve 11 adet istasyondan oluşuyor.

İstasyonlar: Avcılar - Avcılar Merkez - Ambarlı - Saadetdere - Haramidere Sanayi - Haramidere - Güzelyurt - Beylikdüzü -Belediye - Cumhuriyet - Esenyurt/Hadımköy - TÜYAP.
En son Esat tarafından 31 Tem Sal, 2012 23:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Prş, 2012 15:49

Hatlar belli ya?!

34B Beylikdüzü–Avcılar
34C Beylikdüzü–Cevizlibağ/Maltepe

Aktarmasız Söğütlüçeşme ya nane, ya da araç numara değiştiriyor da, isteyen oturduğu yerde devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 15:50

Evet yukarıdaki metin direkt olarak işletmecinin sitesinden alındı, hatta printscreen de yaptım ama aynı işletmecinin aynı sayfasında Metrobüs hatları şu şekilde görülüyor

34T Avcılar - Topkapı
34G Avcılar - Söğütlüçeşme
34 Avcılar - Zincirlikuyu
34A Bayrampaşa/Maltepe - Söğütlüçeşme
34B Beylikdüzü - Avcılar
34C Beylikdüzü - Cevizlibağ - Bayrampaşa/Maltepe (Bunu yazmayı bile becerememişler)
34Z Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme

Ekran görüntüsü 16:45 te alınmıştır
Resim
Resim

Her zamanki gibi bilgi ve bilgilendirme hataları, eksikler, yanlışlar. Ama ne varki, hattın inşaatı zaten böyleydi :). Teşekkür ediyoruz mübarek Ramazan öncesinde bu hattı hizmete açtıkları için, büyük kolaylık sağlayacağı kesin, bunda hemfikiriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 15:56

alabay yazdı:Aktarmasız Söğütlüçeşme ya nane, ya da araç numara değiştiriyor da, isteyen oturduğu yerde devam ediyor.
Vay, şaşırttın beni. Yani beklentiye bakarmısın, dur sana bir tane akıllı durak fotosu yükleyeyim :) valla çok iyisin ya, "ARAÇ NUMARA DEĞİŞTİRİP DEVAM EDİYOR" bunu yaparlarsa da vallahi de billahi de bir yerlerde bu yazdığını okuyup yaparlar, aracın numara değiştirip devam etmesi!!! Vallahi şaşkınlık içinde olduğum için yazıyorum, bunu sen dile getirsen böyle resmi olarak sana şunu bile demezler "O sadece tren hatlarında oluyor" bunu bile diyemezler çünkü bilmezler, sen kalkıp otobüsün numara değiştirip devam etmesinden bahsediyorsun :D

Aslında haklısın biliyormusun, yani yapılabilecek tek şey senin yazdığın bu yöntem çünkü. Misal böyle bir işletme olsa 34B diye Avcılar'da araç hakikatten nasıl geri dönecek ben çok merak ediyorum, yani görmedim ya şimdi oraları, belki de Beylikdüzünden gelen aracın Avcılara girip döneceği yeni bir köprü ya da tünel inşa etmişlerdir, bilmiyorum o yüzden şüpheliyim gören bilen varsa Allah rızası için yazsın bizde öğrenelim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Tem Prş, 2012 18:39

34B diye bir hat hangi akla hizmet olabilir acaba? Bence onu kısa zamanda değiştirirler.

Bence olması gereken hatlar;

Beylikdüzü-Zincirlikuyu
Beylikdüzü-Topkapı
Söğütlüçeşme-Edirnekapı
Söğütlüçeşme-Avcılar
Avcılar-Zincirlikuyu

Bunun dışında belli başlı bazı duraklara boş metrobüs yollanarak oralardan ilk yolcusunu alması sağlanmalı. Bunun en bariz örneği Mecidiyeköy, özellikle akşam saatlerinde Edrinekapı-Söğütlüçeşme seferi yapacak otobüslerin biri dolu biri boş(doğruca Mecidiyeköy'den başlamalı) kalkmalı. Bunu bizim Pendik-Kadıköy minibüsleri bile yapıyor da İETT yapamıyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 22:37

Hakan yazdı:Beylikdüzü-Zincirlikuyu
Beylikdüzü-Topkapı
Söğütlüçeşme-Edirnekapı
Söğütlüçeşme-Avcılar
Avcılar-Zincirlikuyu

Bunun dışında belli başlı bazı duraklara boş metrobüs yollanarak oralardan ilk yolcusunu alması sağlanmalı.
Olması gereken bu, minibüsçülerin kahyaları daha iyi yönetir diyorsun yani :) eh onlarıda rehabilite edip işe alsınlar, nasıl değnekçiler İSPARK elemanı oldu, onlarda OTOBÜS A.Ş. elemanı olsun, olayı çözsünler.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Tem Cum, 2012 02:10

Beylikdüzü - Edirnekapı Garajı hattı şu demek oluyor. Arkadaş Avcılar'da in Avcılar'dan boş kalkıp Zincirlikuyu'ya giden araca bin.

Söğütlüçeşme - Bayrampaşa/Maltepe hattı ise kafa karıştırıcı onu Cevizlibağ durağından yolcu alır hale getirip uzatmaları gerekecek.

S.çeşme-Z.kuyu hattı ise eziyet oluyor, Zincirlikuyu'da alt geçitte tepişin itişin sıkışın diyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Cum, 2012 11:09

Beylikdüzünden binerek yeni hattı kullanan bir arkadaşım araçların Beylikdüzü - Bayrampaşa/Maltepe arasında çalıştığını ve ilk baştan itibaren dolu geldiklerini yazmış, bir de Ambarlı'da rampayı çıkarken araçların çok yavaşladığı ve zorlandığını.

Ayrıca millet isyanlarda Avcılar Şükrü Bey'de otobüsten indirlen yolcular başka araçlara alınmayınca yolu keserek gelen metrobüslere zorla binmişler, aynı durumun Bayrampaşa durağında da yaşandığı 100 kadar yolcunun yolu trafiğe keserek bazı metrobüs araçlarına zorla bindiklerini yazıyordu haberlerde. İnsanlar yokuşta zorlansa da kaza oldu mu kilitlensede bu sistemi kullanıyorlar çünkü süre avantajı sağlıyor, bakalım daha ne kadar gidecek.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Tem Cum, 2012 16:11

İBB'yi anlamakta zorlanıyorum Haramidere-Ambarlı Kavşağı'na metrobüse özel köprü-viyadük yapmak bu kadar mı zordu? Neden ısrarla metrobüsü o cendereye sokup çıkartma ihtiyacı duydular anlamıyorum. Çok muhtemeldir ki şiddetli sağanak yağmurda ve de orta kuvvette kar yağışında metrobüsler o iniş- yokuşta patinaj yapıp savrulacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Cum, 2012 19:51

kenanmar yazdı:İBB'yi anlamakta zorlanıyorum Haramidere-Ambarlı Kavşağı'na metrobüse özel köprü-viyadük yapmak bu kadar mı zordu? Neden ısrarla metrobüsü o cendereye sokup çıkartma ihtiyacı duydular anlamıyorum. Çok muhtemeldir ki şiddetli sağanak yağmurda ve de orta kuvvette kar yağışında metrobüsler o iniş- yokuşta patinaj yapıp savrulacaklar.
Heh, tam onikiden. Vallahi seviyorum boyle sorulari . Insaat basliginda tartisirken ben oyle olacagini umarak bir seyler yazmistim diye hatirliyorum, yapailir diye dusunmustum zaten insaat uzun surunce sorgulamadim ne oldu diye :) bugun bir arkadasimda araclarin orada zorlandigini/asiri yavas ciktigini soyledi, hatta diger yoldaki ÖHO larin metrobuslere rampada fark attigini (yol bosken) yazmisti. Merak etmeyin hocam bu kis akillari baslarina gelir, bir gunah kecisi bulunur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Tem Cum, 2012 21:06

Bunu beceren müyyendizzlere bayılıyorum valla :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Pzt, 2012 22:18

İETT vatandaşların "Hani aktarmasız gidecektik Zincirlikuyu'ya?" sorusuna verdiği cevap mealen "Aktarmasız gitmekten kasıt tek ücret ile gitmekti Başkan bunu kast ederek AKTARMASIZ dedi, sistem TÜYAP ile BAYRAMAPAŞA arasında çalışacak orada aktarma yapacaksınız" şeklinde imiş :) başvuru yapanlar bu cevabı alıyorlar. Harika, yani tamam aktarmalı sistem, sorun yok eyvallah ama kardeşim niye insanları kandırıyorsunuz.

Şimdi maksadını aştı söylediklerimiz yanlış anlaşıldı diye kıvırma payı da var :) ya da şöyle bir şey var, yarın BAŞKAN TALİMATI ile artık metrobüsler Zincirlikuyu'ya kadar çalışırlar, böyle yürüyor çünkü ve halkta bu tarzı seviyor, "vayy beeaaaa Başkan çalışıyor" dedirtmenin yöntemi olarak bu benimsendi. Ben benimsemiyorum, Sayın Başkan'ın buna ihtiyacı olduğuna da inanmıyorum, en başında çıkıp bu beyanatlar açık ve net bir şekilde verilse idi bir kaybımı olacaktı? Bence hayır, ne oy olarak ne de itibar olarak bir kayba uğramayacaktı, hattın açılışına kadar yaşananlar yeterince itibar kaybettirdi zaten, aksine üstüne bir de bu yapılmasaydı daha iyi olurdu. Ya ben siyasetten, halk gözünde muteber iş yapmaktan bir şey anlamıyorum, olabilir siyasetçi değilim, siyasetçiliğe bakışımda yanlış olabilir. Ya da birileri Başkan'ın beyanatlarını yanlış yönlendiriyor, yöntemleri yanlış belirliyor.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön