3. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cum, 2009 01:33
gönderen alabay
Evet, kaç defa söyledik! Haklısın. Daha bu sayfamız kurulmadığından evvel bile her yere anlatmaya çalıştık, bize güldüler. Bizden iyi biliyorlar ya bazıleri ...

Boş lakırdı. Anlamoylar, ama gadas gadas olcah bu da ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 07 Mar Cmt, 2009 00:24
gönderen Esat
na ja. Bir halt bildikleri yok Başar, hem o kast ettiklerinin hem de bazı idarecilerin maalesef hiçbir şey bildikleri yok. Copy-Paste teknikleri ile bu işler olmuyor ne yazık ki. Onu bile yapabilmek için bir hayal gücü ve hayal gücü ile üretileni realiteye dökebilme kabiliyeti gerekli.

Bu işin çok basit bir çözümü var aslında, ve bu öyle ahım şahım gizli saklı bir şeyde değil hemde komple çözüm, ama önermiycem yok öyle bedava :D Belki özelden belki de daha sonra keyfim gelirse, detaylı da düşündüm ama dedim ya şimdi veresim yok.

Gönderilme zamanı: 12 Mar Prş, 2009 17:24
gönderen kemal
Taze phileas lı fotolar...
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 12 Mar Prş, 2009 18:43
gönderen alabay
Merak ettim, yol görünümünden ... acaba yollar iyice dayanıklı mı? Yoksa tekerlekli tramvaylarımız kendi raylarını mı kazıyor?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 12 Mar Prş, 2009 20:13
gönderen Esat
alabay yazdı:Merak ettim, yol görünümünden ... acaba yollar iyice dayanıklı mı? Yoksa tekerlekli tramvaylarımız kendi raylarını mı kazıyor?

B. Alabay
Güzel soru, bu soruyu resimdeki asfalltaki izlerden dolayı sorduğunu düşünüyorum? Çünkü nedense daha senin sorunu görmeden benimde aklıma bu geldi, bu tip izlenme genelde yolun en sağ şeridinde olur otoyollarda çünkü ağır vasıta şeridi olduğundan.

Bilmem, bu asfalt ile ilgilide son yıllarda çok şey söylendi, bitüm mü bütümmü ne denilen anladığım kadarı ile karışımın yoğunluğunu belirleyen bir oran var, Türkiye' de düşük oranlı kullanıldığı bu yüzden 5 yıl gitmesi gereken bir asfaltın iki senede döküldüğünden bahsediliyordu, eğer İstanbul özelinde konuşacak isek, asfaltı üreten belediyenin şirketi zaten, hani ticari açıdan her sene asfalt satmasında sorun yok :) diğer taraftan zaten bu bilgileri o şirketin çıkarttığı bir kitapta okumuştum kendilerinin artık yüksek bitümlü asfalt üretimine geçeceklerini böylece kullanım ömrünün artacağını falan yazmışlardı.

Umarım öyle yapılmıştır, çünkü bu araçların boş ağırlığı dahi bu sefer sıklığında asfaltın canına okumak için yeterli, düşün ki bir de o yolcu yoğunluğu ile durum ne oluyor. Dolayısı ile eğer İETT yolcu sayısını öngöremediği gibi bunu da öngöremeyerek (maliyeti de düşürmek adına) böyle bir şey yapmamıştır umarım.

Çünküüüüü yapılan ilk asfalt muhtemelen ihale bedeli içerisinde yer alıyor ama sonrakiler İBB Yol Bakım Onarım ın bütçesinden gidecek yani ben yapana kadar tanırım nasıl olsa işletirken sorumluluğum yok olayı olabilir, şehir içi yolların bakım onarım yetkisi direkt İBB' de, halbuki bu sistemde sadece İETT araçları kullandığı için bence bakım ve onarım işlerinin en azından masrafları İETT' ye ait olmalıdır.

Gönderilme zamanı: 12 Mar Prş, 2009 20:59
gönderen alabay
Bitumen, Türkçesi resmî olarak bitumin. Valla, böyle işler için 1A asfalt kullanmaz da cambazlık yaparlarsa, o zaman göya cepte kalan paralar araçların süspansiyonuna, direksyon elektroniğine, lâstiklerine ve yaktıklarına âlâsıyla ve xⁿ'sine gider!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 19 Mar Prş, 2009 16:53
gönderen kemal
Perpa Durağı...İşimi çok kolaylaştıran durak :lol:
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 19 Mar Prş, 2009 19:59
gönderen alabay
1. Neden otobüsün önünde öyle garip bir gösterge var? Yoksa "TÜNEL" gibi bir "METROBUS" semti de mi oluştu?!
2. Şoförler hâlâ durağa yanaşmayı öğrenemediler mi?

:shock:

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 19 Mar Prş, 2009 20:21
gönderen Esat
alabay yazdı:1. Neden otobüsün önünde öyle garip bir gösterge var? Yoksa "TÜNEL" gibi bir "METROBUS" semti de mi oluştu?!
2. Şoförler hâlâ durağa yanaşmayı öğrenemediler mi?

:shock:

B. Alabay
1. Yorum Yok

2. Öğrenemezler, maalesef.

Gönderilme zamanı: 20 Mar Cum, 2009 16:33
gönderen kemal
1."Metrobüs" ile "34 Zincirlikuyu-Avcılar"işiklı tabelada birkaç saniyede bir değişiyor...gereksiz bir süs püs :!:
2.Şoförlerimiz öyle inceliklerle pek uğraşmaz genelde, ne gerek var durağa sıfır yada 1 hatta 2 yaklaşmaya yahu :P

Gönderilme zamanı: 20 Mar Cum, 2009 23:20
gönderen alabay
Tabiî, bizim şöffföhleh örkekk. Diyorum ya, bayan şoför gerek, onlar ince işi de yapar, kaba(dayı)lık durağa yanaşmada 21. yy. olmamalı.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 21 Mar Cmt, 2009 00:12
gönderen kemal
Metrobüsün "metrobüs" olduğunu anlatan ışıklı tabelaya sarı zemin kartona yazılan "Edirnekapı'ya kadar gider" yazısını yazmayı niye akıl edememiş ki bu İETT...Veya Edirnekapı-S.çeşme yazarsın olur biter kunduracı tabelası gibi ön cama konur mu akıl ermiyor bu işlere velhasıl.