ist-MB.04:02 » 34 Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
na ja. Bir halt bildikleri yok Başar, hem o kast ettiklerinin hem de bazı idarecilerin maalesef hiçbir şey bildikleri yok. Copy-Paste teknikleri ile bu işler olmuyor ne yazık ki. Onu bile yapabilmek için bir hayal gücü ve hayal gücü ile üretileni realiteye dökebilme kabiliyeti gerekli.
Bu işin çok basit bir çözümü var aslında, ve bu öyle ahım şahım gizli saklı bir şeyde değil hemde komple çözüm, ama önermiycem yok öyle bedava Belki özelden belki de daha sonra keyfim gelirse, detaylı da düşündüm ama dedim ya şimdi veresim yok.
Bu işin çok basit bir çözümü var aslında, ve bu öyle ahım şahım gizli saklı bir şeyde değil hemde komple çözüm, ama önermiycem yok öyle bedava Belki özelden belki de daha sonra keyfim gelirse, detaylı da düşündüm ama dedim ya şimdi veresim yok.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel soru, bu soruyu resimdeki asfalltaki izlerden dolayı sorduğunu düşünüyorum? Çünkü nedense daha senin sorunu görmeden benimde aklıma bu geldi, bu tip izlenme genelde yolun en sağ şeridinde olur otoyollarda çünkü ağır vasıta şeridi olduğundan.alabay yazdı:Merak ettim, yol görünümünden ... acaba yollar iyice dayanıklı mı? Yoksa tekerlekli tramvaylarımız kendi raylarını mı kazıyor?
B. Alabay
Bilmem, bu asfalt ile ilgilide son yıllarda çok şey söylendi, bitüm mü bütümmü ne denilen anladığım kadarı ile karışımın yoğunluğunu belirleyen bir oran var, Türkiye' de düşük oranlı kullanıldığı bu yüzden 5 yıl gitmesi gereken bir asfaltın iki senede döküldüğünden bahsediliyordu, eğer İstanbul özelinde konuşacak isek, asfaltı üreten belediyenin şirketi zaten, hani ticari açıdan her sene asfalt satmasında sorun yok diğer taraftan zaten bu bilgileri o şirketin çıkarttığı bir kitapta okumuştum kendilerinin artık yüksek bitümlü asfalt üretimine geçeceklerini böylece kullanım ömrünün artacağını falan yazmışlardı.
Umarım öyle yapılmıştır, çünkü bu araçların boş ağırlığı dahi bu sefer sıklığında asfaltın canına okumak için yeterli, düşün ki bir de o yolcu yoğunluğu ile durum ne oluyor. Dolayısı ile eğer İETT yolcu sayısını öngöremediği gibi bunu da öngöremeyerek (maliyeti de düşürmek adına) böyle bir şey yapmamıştır umarım.
Çünküüüüü yapılan ilk asfalt muhtemelen ihale bedeli içerisinde yer alıyor ama sonrakiler İBB Yol Bakım Onarım ın bütçesinden gidecek yani ben yapana kadar tanırım nasıl olsa işletirken sorumluluğum yok olayı olabilir, şehir içi yolların bakım onarım yetkisi direkt İBB' de, halbuki bu sistemde sadece İETT araçları kullandığı için bence bakım ve onarım işlerinin en azından masrafları İETT' ye ait olmalıdır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41