ist-MB.04:02 » 34 Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-MB.04:02 » 34 Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Ha
Beklenen gün geldi çattı. Hayırlı olsun. Sabah biraz bindim. Haliç Geçişi çift şerit olmuş. Süperr.
Edirnekapı durağı henüz açılmamış.
Hatta İETT 78 noyu vermiş. Topkapıdan dönenleri anlamak için 78 T diyorlar.
İETT hat numarasını 34 olarak değiştirdiği için başlık tarafımdan değiştirilmiştir.
Esat
Edirnekapı durağı henüz açılmamış.
Hatta İETT 78 noyu vermiş. Topkapıdan dönenleri anlamak için 78 T diyorlar.
İETT hat numarasını 34 olarak değiştirdiği için başlık tarafımdan değiştirilmiştir.
Esat
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kesinlikle doğrudur. Zaten Zincirlikuyu'dan kalkan aracın Topkapı'dan geri dönmesi mümkün değil. Rampa yok. Yani ortada Topkapı-Zincirlikuyu diye bir hat yok. % 100 YOK. Başlıkları düzeltmek lazım.Esat yazdı:Hattin su an Avcilar-Zincirlikuyu olarak calistigi ve bu sekilde calistirilacagi dogrumudur? Eger böyle ise basliklarin düzenlenmesi gerekiyor
Ya ne var:
78: Avcılar-Zincirlikuyu
78T:Avcılar-Topkapı (kısa sürede buda yok olur)
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=391
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://fotogaleri.samanyoluhaber.com/galeri/1621/7
Metrobüs Projesinde en sevdiğim yer:Zincirlikuyu
Ayvansaray'dan görüntü:
Bu ne yaa. Kalabalıpa bak. Bu yolcuyu kısa sürede tahliye edebilecek bir sistem kurulması münmkün değil metrobüste. E-5'te daha fazla alan yok. Sağı solu her yanı sobe.
Metrobüs Projesinde en sevdiğim yer:Zincirlikuyu
Ayvansaray'dan görüntü:
Bu ne yaa. Kalabalıpa bak. Bu yolcuyu kısa sürede tahliye edebilecek bir sistem kurulması münmkün değil metrobüste. E-5'te daha fazla alan yok. Sağı solu her yanı sobe.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence üst gecit sistemi yanlisti ama IBB olayi hizli bitirebilmek adina böyle bir is yapmayi tercih etti.
Bence üst gecit degil alt gecit olmali idi.
1. üst gecidi araclarin gabarisi nedeni ile gecis yolu yani üste kadar merdivenleri genisletemiyorsun
2. Alt gecit merdivenlerinde ise peron genisliginde bir giris yaparsin ama hemen altta iki kati genislikte merdivenler yaparsin bu bilinen en mantikli ve düzenli kalabalik tahliye ve kontrol yöntemidir huni sistemi ama bunu düsünemiyorlar
her yerde alt gecit yapilamayabilirdi kabul ediyorum ama yapilabilecek bir sürü yerde vardi neyse gecmis olsun.
Bence üst gecit degil alt gecit olmali idi.
1. üst gecidi araclarin gabarisi nedeni ile gecis yolu yani üste kadar merdivenleri genisletemiyorsun
2. Alt gecit merdivenlerinde ise peron genisliginde bir giris yaparsin ama hemen altta iki kati genislikte merdivenler yaparsin bu bilinen en mantikli ve düzenli kalabalik tahliye ve kontrol yöntemidir huni sistemi ama bunu düsünemiyorlar
her yerde alt gecit yapilamayabilirdi kabul ediyorum ama yapilabilecek bir sürü yerde vardi neyse gecmis olsun.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dedigim gibi yapilabilecek her yerde huni acilimli alt gecit olmali idi fakat bunun da handikapi iceri yani perona giren yolcuyu daraltmasi bu seferde giristeki yogunlugun artmasidir ama peron ne kadar bos olursa yolcu o kadar hizli iceri akar, bu prensipten yola cikarsak disari tahliye dogru olursa iceri giris bir sekilde absorbe edilebilir zaten insanlar su anda turnikelerde bekliyor bir an önce temassiz kart sistemine gecilirse bu beklemerinde önüne gecilecektir
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Basar su benim Viyana Paris ve Bruksel emsali bir Prag inceleme yazisi yollamadan bizi ikna edemezsin yesilliklere gelince burasi Istanbul bu kadari da bize cok bosver yeri degil.
3. dünya ya gelince cakma yol bu kadar olur 7-8 metrelik peronlar olmadan bu is olmazdi ama o peronlari da bu yola sigdiramazlardi elden gelen budur
Yanliz o zincirlikuyu dönüsü cok ilgin bayagi bir baktim cikartabilmek icin ama hala anladigimi söyleyemem
3. dünya ya gelince cakma yol bu kadar olur 7-8 metrelik peronlar olmadan bu is olmazdi ama o peronlari da bu yola sigdiramazlardi elden gelen budur
Yanliz o zincirlikuyu dönüsü cok ilgin bayagi bir baktim cikartabilmek icin ama hala anladigimi söyleyemem
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Şu anda Anadolu yakasına geçmediği için şöyle işliyor. Hemen geri dönüyor. Oklara dikkat.Esat yazdı:Yanliz o zincirlikuyu dönüsü cok ilgin bayagi bir baktim cikartabilmek icin ama hala anladigimi söyleyemem
Ama Anadolu Yakasına geçince biraz farklı olacak. Ok yönünü takip edip e5'in seviyesine inecek. Buraya kadar düşün ve anla . Devamını anlatacam.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hocam Monoray Demiş. Ama geç oldu....
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=9417
Avcılar ile Zincirlikuyu arasında çalışan metrobüs yerine, aynı güzergahta havada tek kolon üzerine giden Monoray sisteminin İstanbul için daha uygun olduğunu dile getiren Prof. Dr. Alp, monorayın metrobüse karşın avantajlı olduğu alanları ise şöyle sıraladı:
''Monoray, gidiş-geliş tek kolon üzerine oturan 2 kiriş ve 2 ray kullanabildiğinden mevcut yollar daralmayacaktı. Metrobüsün özel kulvarlarını yapabilmek için köprülerde genişletmeler gerekmeyecekti. Elzem bir ihtiyaç olan emniyet şeritleri iptal edilmeyecekti. Monoraylar çevreci olduğundan metrobüslerin neden olduğu hava kirliliği olmayacaktı. Estetik olarak çok daha çağdaş olacaktı.''
Prof. Dr. Alp, monoray sisteminin Malezya'da kullanıldığını dile getirdi.
Avcılar ile Zincirlikuyu arasında çalışan metrobüs yerine, aynı güzergahta havada tek kolon üzerine giden Monoray sisteminin İstanbul için daha uygun olduğunu dile getiren Prof. Dr. Alp, monorayın metrobüse karşın avantajlı olduğu alanları ise şöyle sıraladı:
''Monoray, gidiş-geliş tek kolon üzerine oturan 2 kiriş ve 2 ray kullanabildiğinden mevcut yollar daralmayacaktı. Metrobüsün özel kulvarlarını yapabilmek için köprülerde genişletmeler gerekmeyecekti. Elzem bir ihtiyaç olan emniyet şeritleri iptal edilmeyecekti. Monoraylar çevreci olduğundan metrobüslerin neden olduğu hava kirliliği olmayacaktı. Estetik olarak çok daha çağdaş olacaktı.''
Prof. Dr. Alp, monoray sisteminin Malezya'da kullanıldığını dile getirdi.