2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Cmt, 2008 00:10
gönderen alabay
Aslında pas geçmek de yine olmuyor, dakik (!) bir sistem istenirse, vasıtanın zamanında, işte dakikasında, varıp kalkması gerek.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 12 Ağu Sal, 2008 19:35
gönderen Esat
Bence pas gecmeler cok fazla etkilemez diye düsünüyorum ama yine de bir soför bilgilendirme sistemi gibi bir sey olmali, Istanbul Ulasim bir makinist bilgilendirme sistemi üzerinde calisiyordu, makinistlere gec kaldiginda ne kadar gecikmesi oldugunu ya da ne kadar önde gittigini falan söylüyordu, metrobüste izole bir hat olduguna göre kolaylikla her aracin takibi yapilarak o araca özel bir soför bilgilendirme yapilabilir bu sayede optimum hiz ve araclarinda verimli kullanilmasi saglanir, deneyimli bir agir vasita soforü olarak pek cok otobüs soforü kamyon kullanir gibi kullaniyorlar bu da hem aracin bakim masrafini arttiriyor hemde konforu düsürüyor bence, ama konforlu sürüs hizi belirlenir ve sistem buna göre programlanir ise bence mükemmel bir metrobüs sistemi kurulmus olur, bunun icinde hic öyle gidip kendi yanasan, yok zirt yapinca kendi giden otobüse falan gerek yok, normal bir otobüs, otobüse takilacak bir ID numarali okuma etiketi, bu etiketleri okuyan aydinlatma direklerine takili okuyucular ve SAP, marka ismi vermek bence dogru bu isi SAP gibi bir model ile mükemmel sekilde yapabilirler hic degilde verilen milyon dolar bir ise yarar, aloooo IETT sesim gelüürrr mü?

Gönderilme zamanı: 12 Ağu Sal, 2008 19:42
gönderen alabay
Boşver, sayfamız garanti orada okunmuyordur şu an. Metrobüs'e hakaret falan diye.

Yani, ben herhalde başka sistemlerle büyümüşüm, bunu Polonya'nın bile (!) dağ tepesinde gördüm, yaşadım ... belki Avrupa dediğimiz aslında sistem-becerikliliği ve dakiklik.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 12 Ağu Sal, 2008 19:45
gönderen Esat
Yani, ben herhalde başka sistemlerle büyümüşüm, bunu Polonya'nın bile (!) dağ tepesinde gördüm, yaşadım ... belki Avrupa dediğimiz aslında sistem-becerikliliği ve dakiklik.

B. Alabay
Ya, sana ah so diyesim geldi simdi :P tabii ki iste senin alistigin sistemlerin güzelligi bu, araclarin temizligi, boyaliligi degil, direklerin boyanmasi ya da istasyonlar da 3 tane adam istihdam etmek degil, trenler vaktinde geliyormu, günlük seferlerde aksama oranindaki düsüklük yani seferlere uyum basarisi ve kriz anlarinda sistemin dogru yönetimi, Türkiye de ise aman yeni olsun, neden klimasi yok, bunlar 90 model eskidi (ohaa amca ya) koltuklar tozlanmis (koyma kicini o koltuklara o zaman) bla bla bla...

Gönderilme zamanı: 31 Tem Sal, 2012 23:15
gönderen Esat
Metrobüs ile ilgili bilgisi olan arkadaşlara soruyorum bu Avcılar - Topkapı hattının akıbeti nedir? İETT sitesinde sadece hafta için gündüz çalışıyor görünüyor, gerçekten işletmedemi hala, metrobüs broşürümü yeniliyorum, bir öncekine bu hattı koymamışım, daha doğrusu bir kısımda var bir kısımda yok hatalı olmuş, ya hepten çıkaracağım ya da mevcutta işletiliyor ise koyayım :)

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Çrş, 2012 00:46
gönderen kenanmar
Şu an bu hattın akıbeti belirsiz kanımca. Sadece akşamları genelde 4 ile 9 arası çalıştırılacak gözüküyor ama bence bu bile belirsiz muhtemelen işe yaramaz, rampa çıkamaz ve ihalesi davalık Phileas'ları kullanırlar. Aksi halde Haramidere'de Phileasların çakılıp kalması muhtemeldir. 34T'yi çok fazla da işletemezler çünkü başkan Topbaş'ın da belirttiği üzere 400 araç sayısını 600' e çıkarsan sistem tıkanır. Beylikdüzü yönü hayli işlek araçları Avcılar'da sonlandırmak anlamsız. Kısaca döküntüleri değerlendirmek adına 34T'yi şimdilik bırakmışlar.

Re: ist-MB.04:01 » 34T Topkapı-Avcılar Metrobüs Hattı

Gönderilme zamanı: 09 Mar Prş, 2017 06:48
gönderen Esat
Dün internet haberlerinde metrobüs ile ilgili garip bir haber vardı, okuduğum zaman bir haberdeki yanlışlığı fark etmiştim ama yine de tufaya düşmeyelim diye bekledim :) haberlerde metrobüsün artık baş duraklardan kalktıktan sonra ara duraklarda durmayacak son durağa gidecek şeklinde yazıyordu :) arada ki yolcular nasıl ve neye binecekse artık. Bugün İETT konu ile ilgili bir düzeltme haberi yaptırmış, buna göre artık baş duraklarda metrobüs araçları bekleme yapmayacaklar, yani sürekli bir servis durumu olacak. Bu şekilde çok büyük bir etkisi olacağını düşünmüyorum açıkçası, tam detayını öğrenmek lazım 24 saatte kaç servis artışı sağlanıyor, buna göre bir faydadan bahsedebiliriz.

http://www.haber7.com/guncel/haber/2276 ... aciklamasi
9 Mart’ta pilot olarak başlatacağımız uygulamayla; metrobüs hattında Beylikdüzü, Avcılar, Zincirlikuyu ve Söğütlüçeşme ana duraklarımızda, çıkış yapan araçlarımız mevcut yolcuyu aldıktan sonra bekleme yapmadan harekete geçecek. Güzergâhında, tüm duraklarda durarak; yolcu indirme ve bindirme işlemini yaparak ilerleyecek. Metrobüs hattında araçlarımızın günlük hizmet kapasitesini ve verimliliğini artırmaya yönelik bu uygulamamızla ilgili, pilot çalışmalarımız tamamlandığında daha detaylı bilgi vereceğiz.

Bu aşamada düzeltilmesi gereken nokta, metrobüs hattında ekspres sefer yapılmayacağıdır. Metrobüs hattımızda ulaşım hızını ve konforunu yükseltmek için planlanan bu uygulama, haberinizde belirttiğiniz gibi; ara duraklarda durmadan sefer yapacak yeni bir hat uygulaması değildir."

Re: ist-MB.04:01 » 34T Topkapı-Avcılar Metrobüs Hattı

Gönderilme zamanı: 09 Mar Prş, 2017 22:30
gönderen Edil Arda
bence sefer sıklığında olumsuzluğa yol açacak,
zira bazen öbek hâlinde hareket edebiliyor metrobüsler.

Re: ist-MB.04:01 » 34T Topkapı-Avcılar Metrobüs Hattı

Gönderilme zamanı: 09 Mar Prş, 2017 22:58
gönderen Esat
Pik saat içinde girecek ekstra 3 4 aracın faydasına inanmıyorum açıkçası, tabi kaç araç ekstra sefer olacak bilmiyorum, iett muhakkak bunun hesabını yapıp efektif bulmuştur. Fakat bazen dediğin gibi bir anda yığılıp sonra boşluk olabiliyor.