ist-MB.04:01 » 34T Topkapı-Avcılar Metrobüs Hattı
Gönderilme zamanı: 26 May Pzt, 2008 11:14
Bu hatta pazar günü saat 14:00-15:00 arasında bir 5 dakika kadar Zeytinburnu durağında bekleyerek üstünkörü bir sayım yaptım, araçlar 25 ve 39 saniye arasında değişen sürelerde geliyorlar, çoğunlukla perondan bir araç çıktığında diğer otobüs perona giriş yapıyor ya da yapmak üzere, burada ortalama 30 saniye gibi bir aralık ile kalkış yaptıkları ve yoldaki hızlanma ya da yavaşlamalar ile bu aranın bu şekilde değişiklik gösterdiği izlenimini edindim.
30 saniye bence oldukça başarılı bir süre, şu an araç kapasitelerini bilmediğim için bu yönde bir karşılaştırma yapamıyorum ama görünen o ki yolcu yoğunluğunu kaldırıyor, daha önce hafta içi 16:00-19:00 arasında bindiğimde Avcılar yönünde doğru Zeytinburnu durağında oturacak yer bulamamıştım.
Otobüslerin sürüş konforu oldukça iyi fakat en büyük sorun şoförlerin hala peronlara yanaşmaması, yani tam olarak yanaşmıyorlar bu benim için sorun değil ama bu konuda sorun yaşayacak ya da yaşayan pek çok insan olduğunu düşünüyorum. Hattın toplam süresini ölçmedim ama 18 dakika gibi bir sürede Avcılara varılıyor ki bu yolun daha önceki halini çekmiş birisi olarak çok iyi yorumunu yapabilirim.
Güzergah muhakkak Beylikdüzü toplu konutlar bölgesine uzatılmalıdır, bu uzama ile birlikte hem yolcu sayısında artış yaşanacak hemde günlük yolcu eğrisi biraz daha düzelecektir diye düşünüyorum. Hattın son halinde ise Beylikdüzü-Kozyatağı gibi bir sistem içerisinde Avcılar-Kozyatağı ve Topkapı-Beylikdüzü gibi iki ara seferde yapılabilir dönüş köprüleri buna imkan vermekte.
Bu aşamada bir raylı sistem karşılaştırması yapmayı uygun görmüyorum, çünkü metrobüste dayanılmaz ya da karşılanamaz bir yolcu talebi görünmüyor, dolayısı ile benimde sürekli destekçisi olduğum Bakırköy-Beylikdüzü metro projesi belki de ötelenmelidir, ya da güzergahı ile oynanmalıdır, çünkü metrobüs projesinin bu kesimindeki en büyük handikap tek yönde yoğun yolcudur, örnek M1 ve M2 metro hatlarında gün boyu her iki yönde yoğunluk varken bu güzergahta sabah Topkapı akşam Avcılar yönünde yoğunluk var, zaten bu sebeple bazı otobüsler boş olarak sollamalar ile ekspres bir şekilde geri dönüyorlar, eğer bu güzergahta bir raylı sistem olsa idi işletme zararını pek kabul edilebilir ölçülerde kalmazdı sanırım.
İETT hat numarasını 34T olarak değiştirdiği için başlık tarafımdan değiştirilmiştir.
Esat
30 saniye bence oldukça başarılı bir süre, şu an araç kapasitelerini bilmediğim için bu yönde bir karşılaştırma yapamıyorum ama görünen o ki yolcu yoğunluğunu kaldırıyor, daha önce hafta içi 16:00-19:00 arasında bindiğimde Avcılar yönünde doğru Zeytinburnu durağında oturacak yer bulamamıştım.
Otobüslerin sürüş konforu oldukça iyi fakat en büyük sorun şoförlerin hala peronlara yanaşmaması, yani tam olarak yanaşmıyorlar bu benim için sorun değil ama bu konuda sorun yaşayacak ya da yaşayan pek çok insan olduğunu düşünüyorum. Hattın toplam süresini ölçmedim ama 18 dakika gibi bir sürede Avcılara varılıyor ki bu yolun daha önceki halini çekmiş birisi olarak çok iyi yorumunu yapabilirim.
Güzergah muhakkak Beylikdüzü toplu konutlar bölgesine uzatılmalıdır, bu uzama ile birlikte hem yolcu sayısında artış yaşanacak hemde günlük yolcu eğrisi biraz daha düzelecektir diye düşünüyorum. Hattın son halinde ise Beylikdüzü-Kozyatağı gibi bir sistem içerisinde Avcılar-Kozyatağı ve Topkapı-Beylikdüzü gibi iki ara seferde yapılabilir dönüş köprüleri buna imkan vermekte.
Bu aşamada bir raylı sistem karşılaştırması yapmayı uygun görmüyorum, çünkü metrobüste dayanılmaz ya da karşılanamaz bir yolcu talebi görünmüyor, dolayısı ile benimde sürekli destekçisi olduğum Bakırköy-Beylikdüzü metro projesi belki de ötelenmelidir, ya da güzergahı ile oynanmalıdır, çünkü metrobüs projesinin bu kesimindeki en büyük handikap tek yönde yoğun yolcudur, örnek M1 ve M2 metro hatlarında gün boyu her iki yönde yoğunluk varken bu güzergahta sabah Topkapı akşam Avcılar yönünde yoğunluk var, zaten bu sebeple bazı otobüsler boş olarak sollamalar ile ekspres bir şekilde geri dönüyorlar, eğer bu güzergahta bir raylı sistem olsa idi işletme zararını pek kabul edilebilir ölçülerde kalmazdı sanırım.
İETT hat numarasını 34T olarak değiştirdiği için başlık tarafımdan değiştirilmiştir.
Esat