ist-MB.04:01 » 34T Topkapı-Avcılar Metrobüs Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-MB.04:01 » 34T Topkapı-Avcılar Metrobüs Hattı

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzt, 2008 11:14

Bu hatta pazar günü saat 14:00-15:00 arasında bir 5 dakika kadar Zeytinburnu durağında bekleyerek üstünkörü bir sayım yaptım, araçlar 25 ve 39 saniye arasında değişen sürelerde geliyorlar, çoğunlukla perondan bir araç çıktığında diğer otobüs perona giriş yapıyor ya da yapmak üzere, burada ortalama 30 saniye gibi bir aralık ile kalkış yaptıkları ve yoldaki hızlanma ya da yavaşlamalar ile bu aranın bu şekilde değişiklik gösterdiği izlenimini edindim.

30 saniye bence oldukça başarılı bir süre, şu an araç kapasitelerini bilmediğim için bu yönde bir karşılaştırma yapamıyorum ama görünen o ki yolcu yoğunluğunu kaldırıyor, daha önce hafta içi 16:00-19:00 arasında bindiğimde Avcılar yönünde doğru Zeytinburnu durağında oturacak yer bulamamıştım.

Otobüslerin sürüş konforu oldukça iyi fakat en büyük sorun şoförlerin hala peronlara yanaşmaması, yani tam olarak yanaşmıyorlar bu benim için sorun değil ama bu konuda sorun yaşayacak ya da yaşayan pek çok insan olduğunu düşünüyorum. Hattın toplam süresini ölçmedim ama 18 dakika gibi bir sürede Avcılara varılıyor ki bu yolun daha önceki halini çekmiş birisi olarak çok iyi yorumunu yapabilirim.

Güzergah muhakkak Beylikdüzü toplu konutlar bölgesine uzatılmalıdır, bu uzama ile birlikte hem yolcu sayısında artış yaşanacak hemde günlük yolcu eğrisi biraz daha düzelecektir diye düşünüyorum. Hattın son halinde ise Beylikdüzü-Kozyatağı gibi bir sistem içerisinde Avcılar-Kozyatağı ve Topkapı-Beylikdüzü gibi iki ara seferde yapılabilir dönüş köprüleri buna imkan vermekte.

Bu aşamada bir raylı sistem karşılaştırması yapmayı uygun görmüyorum, çünkü metrobüste dayanılmaz ya da karşılanamaz bir yolcu talebi görünmüyor, dolayısı ile benimde sürekli destekçisi olduğum Bakırköy-Beylikdüzü metro projesi belki de ötelenmelidir, ya da güzergahı ile oynanmalıdır, çünkü metrobüs projesinin bu kesimindeki en büyük handikap tek yönde yoğun yolcudur, örnek M1 ve M2 metro hatlarında gün boyu her iki yönde yoğunluk varken bu güzergahta sabah Topkapı akşam Avcılar yönünde yoğunluk var, zaten bu sebeple bazı otobüsler boş olarak sollamalar ile ekspres bir şekilde geri dönüyorlar, eğer bu güzergahta bir raylı sistem olsa idi işletme zararını pek kabul edilebilir ölçülerde kalmazdı sanırım.

İETT hat numarasını 34T olarak değiştirdiği için başlık tarafımdan değiştirilmiştir.

Esat
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 23:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Prş, 2008 14:20

Merter durağından görüntüler, bu üstten inen arabaların göründüğü yerde benim hep savunduğum Cevizlibağ' dan Zeytinburnu içine girmeden gidecek ekspres tramvayın güzergahı olabilecek yol ama değerlendirilmiyor

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Pzr, 2008 19:32

Aşağıdaki çizimde metrobüs hattının süreleri ile ilgili bir çalışma var bugün sınavdan çıktıktan sonra ne yapayım diye düşünürken kendimi tramvay ile Topkapıda metrobüse doğru yürürken buldum :) yolculuk 23 dakika 40 saniye sürdü yolda bekleme falan yapmadık, sadece Topkapı' da araçlar durmuyorlar biraz yolcu biriktiğinde (6-7 kişi) hareket amiri bir aracı durduruyor burada birikmiş yolcular biniyorlar ve bu araç önünde bekleyen diğer metrobüsleri sağlayarak Cevizlibağ durağına giriyor, garip bir yöntem :) bu arada bunun yegane sebebi kalkışlar henüz Topkapı durağından değil Cevizlibağ durağından planlandığı için olsa gerek burada bir düdük 30sn de bir çalıyor ve düdük çaldığında en öndeki araç hareket ediyor, doluluk ise ala idi.

Resim
Mavi rakamlar toplam süreyi kırmızılar durak arası süreleri gösteriyor, bu gezi ile kaç durak olduğu ve durak isimlerini de öğrenmiş olduk, arada attığım varmı bilmiyorum :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Pzr, 2008 19:49

Bu hattın otobüslerinin Topkapıda ki dönüş noktasından bir iki görüntü, Avcılar tarafında bu tip bir dönüş yok araçlar önce bir viyadük üzerine yükseliyor sonra yolun sağına kampüs önüne iniyorlar ve buradan tekrar hareketle aynı köprüye çıkarak metrobüs yoluna iniyorlar, Topkapı bölgesini bilemiyorum ama Avcılardaki köprü biraz yıpranmış pek konforlu inip çıkılamıyor, bir diğer konu Topkapıdaki özürlü üst geçidi nasıl bir inşaa tekniği ile yapılmışsa bugünkü normal yaz rüzgarında bile salıncak gibi sallanıyordu zaten mühendislik harikası olan bu üst geçitlerde umarım statik dinamik gibi etkenlerin ne olduğu hesap edilmiştir, gerçi ülkemizde rüzgar dayanımı ile ilgili kafa patlatan kimse varmı bilmiyorum ya neyse bana ne sanki mimarmıyım mühendismiyim, ne koysalar gidiyor bu memlekette.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Haz Pzt, 2008 08:27

Bunu birden metro/banliyö/fırt/tramvaya dönüştürmek mümkün mü?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Pzt, 2008 08:30

Tramvay için sağlıklı bir bilgi olmaz, doğru bir ortalama içinde günün farklı saatlerinde en az 5 sefer ölçmek lazım

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 12:43

alabay yazdı:Bunu birden metro/banliyö/fırt/tramvaya dönüştürmek mümkün mü?

B. Alabay
Elektrik teleri döşeyip troleybüs illetilebilir ama dimi? İşletme maliyetleri daha ucuz olur. Yakıt açısından.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Haz Prş, 2008 13:09

Troleybüs e çevirmek haddinden fazla kolay olur, diğer türlü bu hatta siz hızlı yolculuğa alıştırdığınız bir kitleyi hadi ben bunu tramvay yapıyorum ya da metro yapıyorum diye 1-2 yıl belki daha uzun süreli bir kaosa atamazsınız, ikinci olarak bu saatten sonra bu yolun metro kapasiteli bir sisteme çevrilmesi çok zor çünkü uygun istasyon alanlarını inşaa edecek yer bırakılmadı, ancak tramvay olabilir o da gereksiz bir sürü alt yapı inşaatı gerekecek, bence bu sistem yakıt ve çevre ile ilgili bir tedbir gereğince değiştirilmesi gerekir ise bu saatten sonra ancak troleybüs olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Çrş, 2008 23:45

Resim

Araç içi tabelalar bir zamanlar bizim de kullandığımız tasarımsız ve sistematiksiz tabelaların bir benzeri, onlarda öğrenecek ne de olsa ortalıkta yalakaü talükattan pek çok adamları var ama unutmayınnnn ölümde var bu dünyada kefene girmez o yaptığınız hırsızlıklar, deftere girer. laf gideceği yeri bilir müdavimler üstüne alınmasın :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Prş, 2008 13:34

Esat, Evliya Çelebi değil, Molla Fenari gibi seslendin yine :lol:

B. Alabay

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 01 Ağu Cum, 2008 21:11

Metrter'den Cevizlibağ'aya bakış işte bu kadar yoğun trafikte araçlar nasıl hızlı gidiyor ama.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Cum, 2008 22:46

Evet metrobüsün bu yönü tartisilamaz, araclar cok hizli ilerliyor, kesin bilgim yok ama ortalama isletme hizi oldukca yüksek, hatta bir kac sefer normal saatlerde inecek yok ise durakta yolcu da yoksa pas gectiklerini dahi gördüm sonucta merdivenden inen yolcunun araci kacirdim deme sansi da yok zaten 30 sn arkasindan diger arac geliyor.

Sistem güzel isliyor.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön