ist-MB.01 » Yeni Metrobüs Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-MB.01 » Yeni Metrobüs Hatları

Mesaj gönderen Esat » 05 Ara Çrş, 2007 11:24

İETT Genel Müdürü, 6 yeni metrobüs hattı için start verdiklerini söylemiş ama yazı arasında yine bu hatların tercihli yol olarak yapılacağı yani, zaten Edirnakapı-Vezneciler arasında çizgilerle ayrılmış bölümüm direkt metrobüs diye sunulacağını da ağzından kaçırmış, bu bir yenilik değil, İSPARK burayı sanki babasınınmış gibi geldi işletiyor, burada parklanmanın yasak olması gerekirken otobüs yolu üzerinde belediye otopark işletiyor :) şimdide bu yolu sanki yeniden yapılmış gibi metrobüs diyecekler, ne diyelim buna da şükür en kötü çözüm bile çözümsüzlükten iyidir, aslanlar gibi tramvay işletilebilecek hatta hemde raylı sistem işlettiğinizde kimsenin park yapmaya cesaret edemeyeceği bir yolda metrobüs, diğer projeler ile ilgili ise diyecek bir şey yok hepside gerekli Boğaz geçişi metrobüs, ve Vatan caddesi üzerinden Milliyet e kadar gidecek bir metrobüs hattı gerçekten elzem, çünkü buradaki otobüsler ya yan yollarda insanları süründürüyor ya da kalabalık trafikte saatlere mal oluyorlar bu projeye sonuna kadar destek veriyorum (şimdi buraya da orta refüjde direkler üzerine metro yapın desek bize de birileri yuh der herhalde :))
Eksikliklerle hizmete giren hatta birçok sorunun çözümlendiğini belirten Öztürk, Hollanda'dan satın alınan 50 Phileas aracının Temmuz ayında tamamlanmasıyla birlikte eksiksiz olarak çalışılacağını ve sefer aralığının da yarım dakikaya ineceğini söyledi. Öztürk, yolcu talebinin çok fazla olduğu ikinci etabı Topkapı-Mecidiyeköy hattının oluşturduğunu ve bu hatla birlikte 6 metrobüs hattı daha yaparak hat sayısını 7'ye çıkaracaklarını bildirdi. Çalışmaları devam eden Topkapı-Mecidiyeköy hattını yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini belirten Öztürk, diğer hatlara ilişkin şu bilgileri verdi: ''Bu hattı biz Mecidiyeköy'den sonra Kozyatağı'na kadar uzatacağız. Hat, Boğaz Köprüsü üzerinden geçecek. Bunun ardından Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş, Beşiktaş-Levent ve Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) hatları yapılacak. Hatların tamamı, 2008'de bitecek. İstanbul'a yardımcı olacaksak bunları yapmamız lazım. Ben çok iddialıyım. İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceğiz.''

Öztürk, Edirnekapı-Vezneciler ile Kabataş-Beşiktaş metrobüs hattının daha önce her iki hatta yapımı planlanan raylı sistem yerine düşünüldüğünü kaydetti. Edirnekapı-Vezneciler hattının özel, diğer hatların ise sadece tercihli yol olarak ayrılacağını ve sarıya boyanarak üzerine ''Otobüs yolu'' yazılacağını belirten Öztürk, ''Ayrılan bu yolda sadece ekstra uzun körüklü otobüs olan Capacity otobüsler çalışacak. Başarılı olursak bu şekilde devam edecek. Olmazsak o zaman tercihli yolun etrafı yine çevrilecek'' dedi. Öztürk, 50 Capacity aracın mevcut olduğunu, bunlara 100 aracın daha ilave edileceğini ve araçlar geldikçe hatları da kademeli olarak hizmete sokacaklarını söyledi.

Avcılar-Topkapı metrobüs hattının Cevizlibağ'da Zeytinburnu-Kabataş hattına entegre olduğunu, Topkapı'da da Haziran 2008'de tamamlanacak olan Topkapı-Edirnekapı-Sultançifliği hafif metro hattına entegre olacağını belirten Öztürk, Kabataş'a kadar raylı sistemle giden yolcuların buradan yine metrobüs ile Beşiktaş'a gideceğini, Beşiktaş-Levent metrobüs hattıyla da Levent'te metro hattına entegre olacağını kaydetti.

Öztürk, Aksaray'dan Bağcılar'daki Milliyet Gazetesi arasında planlanan metrobüs hattının da Vatan Caddesi üzerinden gideceğini, aynı zamanda Aksaray-Havalimanı arasında çalışan hafif metro hattına entegre olacağını ifade etti. Mehmet Öztürk, ''Topkapı-Edirnekapı-Sultançifliği hafif metro hattı bittiğinde, metrobüs hatları tamamlandığında, Otogar-Bağcılar'ı da bitirdiğimizde İstanbul'un Avrupa yakasının ulaşımında herhangi bir problem kalmayacak'' dedi.
Alıntı: Haber7.com
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 23:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ara Çrş, 2007 17:08

Bu metrobüs işine pek merak sardılar.İnşaallah gelip geçici bir uygulama olmaz.Vatandaş seviyor.Benim ilgimi çeken Milliyet Gazetesi-Aksaray arasında düşünülen sistem.Gerçekten bu aks çok yoğn bir aks.Mutlaka bir şeyler yapılmalı ama bu metrobüs mü olmalı ? Bu konuda şüphelerim var.

Hafif Metroya entegre edilecek.Ama hangi istasyonda? E-6'da yer yok ki şerit kalmadı kullanılacak.Bayrampaşa Kavşağı daralttı maalesef.

Bir de Aksaray'a kadar milleti getirdiniz sonra bir daha aktarma.Ohhooo aktarma delisi yapıyorlar mileti iyice.

Neyse iyi niyet çerçevesinde değerlendirelim meseleyi.Ama bu hattın yapılacağını zannetmiyorum.Öncelikli bir yer olarak görülmeyecek.Ve yönetim değişince herşey sil baştan olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Çrş, 2007 18:10

Aktarma sistemini ben mantıklı buluyorum aslında, tabii şu hali ile değil, ama bir şekilde muhakkak olmalı, özellikle suriçini değerlendirirsek, bir diğer konu bahsettiğin aksta bende faydalı olacağına inanıyorum ama sabah akşam bu yolun tıkanıklığıda malum, bu yoldan metrobüs yapıldığında otobüs ve minibüsler tamamen kaldırılmalı, otobüs ve minibüsler bir noktadan sonra yanyolları kullanıyor ama zaten çoğunlukla bu yanyol katılımları burada trafiği kilitliyor, dolayısı ile bu hat isabetli bir atış olacak, hafif metro entegrasyonuna gelince, bence en uygun nokta Bayrampaşa, Ulubatlı ve Emniyet metro istasyonları eğer anladığımız anlamda entegrasyon ise, çünkü bu istasyonlara üst geçit ya da alt geçit yapılarak direkt erişim verilebilir, bu durumda özellikle Ulubatlı ve Emniyet istasyon girişlerinde revizyon yapmak gerekecek ama çokta zor değil, benim bu hatlar üzerinde en mantıklı gördüğüm güzergah, diğer Vezneciler ve Beşiktaş ı ise hiç anlamıyor ve desteklemiyorum, neden sidik yarıştırıyoruz bunu anlamıyorum, bu iki hatta tramvay olmalıdır diyorum neden derseniz, yeni otobüsler ile kıyas yapamıyorum teknik verileri elimde yok ama bir otobüs ile tramvayın emisyonunu karşılaştırır iseniz, sefer sıklığı ve yolcu oranını karşılaştırırsanız verim ortadadır, amacınız setup maliyetinden kurtulmak ise amenna ama o kadarda yatırım olsun yahu metrobüs için o acayip gereksiz araçlarıda bedava almıyoruz ki.

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 12 Ara Çrş, 2007 23:14

Onerilen bazi metrobus hatlarinin yapilabilirligi konusunda cok suphem var. D100 uzerindeki mevcut hat, tercihli yoldan gittigi icin basarili oldu. IETT genel mudurunun aciklamalarina bakinca daha ziyade biraz duzeltilmis otobus hatlari konucagi izlenimini aliyorum. Bu yeni hatlarin istenilen basariya ulasamiyacagini dusunsemde mevcut durumdan daha iyi olabilecegi kanisinda oldugum icin projeleri yinede destekliyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2 HATTA METROBÜS YERİNE TRAMVAY.....

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Prş, 2007 14:24

Esat Üstada katılıyorum.Vezneciler-Edirnekapı ve Kabataş-Beşiktaş arası metrobüs değil mutlaka Tramvay Sistemi olmalı.

Edirnekapı'ya kadar gelen millet neden indi bindi yapıp metrobüsle Vezneciler'e gidiyor ki anlamıyorum.

Anıtlar Kurulu bahanesine sığınılmamalı.Ve zorlanmalı.

Metrobüse izin veren tramvaya neden izin vermez????

Hem 1900'lü yıllarda bu aksta tramvay vardı.Topçular'dan başlar Sirkeci'ye bile giderdi.EMSAL teşkil eder bu projeye.

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

Yeni Metrobüs hatları

Mesaj gönderen msyasar » 18 Ara Sal, 2007 10:28

Yapılması düşünülen Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Levend Metrobüs hatları neden iki parça olarak telaffuz ediliyor anlamak mümkün değil, Levend-Kabataş olarak tek parça düşünülmelidir.
Barbaros bulvarında çalışacak Metrobüs yolun sağından gider ama nekadar verimli olur bilemiyorum, sağ şeridin ihlal edilmesine engel olmak için biraz fazla geyret gösterilmesi gerekir.
Genelde yapılan tartışmalarda şunu gözlemliyorum, ulaşım sistemlerinin çakıştırılması düşünülmüyor ve bir hattın bittiği yerde diğer hat başlar gibi sığ bir bakış açısı var. Benim Beşiktaş için düşündüğüm çözüm şudur.
Tramvay Dolmabahçeye kadar izole yoldan gelir, Dolmabahçe-Beşiktaş arası karışık trafikte gider, yıkılmakta olan Tansaş'ın olduğu bölgede son durak yapar. Beşiktaş-Kabataş arası Metrobüs yapılabilir ve Metrobüs hattı
Kabataş-Beşiktaş arası tramvay hattı ile çakıştırılabilir.Neden çakıştırılabilir?
Çünki tramvay Dolmabahçe ve Beşiktaş arasında karışık trafikte gideceği için aynı şeritte arkasında bir Metrobüs aracının da gitmesinde hiçbir sakınca yoktur. Barbaros Bulvarı üzerinde çalışan bütün otobüs hatlarının yeniden düzenlenmesi, eğer Metrobüs Levend'tan başlayacaksa Kabataş'tan dönen klasik İ.E.T.T ve ÖHO kısaltılması da gerekir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Yeni Metrobüs hatları

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Sal, 2007 10:38

Benim Beşiktaş için düşündüğüm çözüm şudur. Tramvay Dolmabahçeye kadar izole yoldan gelir, Dolmabahçe-Beşiktaş arası karışık trafikte gider, yıkılmakta olan Tansaş'ın olduğu bölgede son durak yapar. Beşiktaş-Kabataş arası Metrobüs yapılabilir ve Metrobüs hattı Kabataş - Beşiktaş arası tramvay hattı ile çakıştırılabilir.Neden çakıştırılabilir?
Çünki tramvay Dolmabahçe ve Beşiktaş arasında karışık trafikte gideceği için aynı şeritte arkasında bir Metrobüs aracının da gitmesinde hiçbir sakınca yoktur. Barbaros Bulvarı üzerinde çalışan bütün otobüs hatlarının yeniden düzenlenmesi, eğer Metrobüs Levend'tan başlayacaksa Kabataş'tan dönen klasik İ.E.T.T ve ÖHO kısaltılması da gerekir.
Eh işte biz buna akılcı çözüm diyoruz, ben hala bu bölgede neden bir tramvay olamayacağını anlayamıyorum, olmasında da ısrar ediyorum tramvay Beşiktaş' a kadar gelmelidir, metrobüste aynı yolu kullanarak Kabataş a kadar gelebilir ya da dönebileceği uygun yer neresi ise, sistemlerin birbirinin üstüne bindirilmesi tabii ki en mantıklı olanı bizimde Başar ile en çok tartıştığımız konu aslında, tabii tramvay hatları üzerine tartışmalarda, ama iki farklı sistemin böyle üst üste bindirilmesi değişik ve olabilirliği çok yüksek bir fikir :idea:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KABATAŞ-BEŞİKTAŞ İNŞAALLAH TRA

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ara Pzt, 2007 17:28

Kabataş-Beşiktaş arasının etüdleri yapılmışken,projeleri çizilmişken birden bire tramvay değilde metrobüs şeklinde telaffüz edilmesi inanın aklımın ermediği bi konu.Bölük pörçük, bol aktarmalı ulaşımla ne yapılmak isteniyor anlamıyorum.

Kabataş Tramvayını Beşiktaş'a uzat.Beşiktaş'tan dağıt insanları. İBB'nin kafasına göre Beşiktaş'tan Eminönü'ne 2 vasıta ile gidilecek. Ohhooooo....Çözüm mü bu???

2 km'lik mesafe için 5-6 ayda ray döşeyip bitebilecekken sil baştan yeniden projelendir.Metrobüs yap.OLMUYOR BÖYLE.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Metrobüs Mecidiyeköy ve Beylikdüzüne Uza

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Pzt, 2007 19:30

İstanbul'un ulaşım master planının hazır olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Ulaşım konusunda İstanbul'un geleceğini planladık. İstanbul'un ulaşımıyla ilgili yol haritamız artı belli. Ulaşım sorununu bitirmek konusunda bütün gücümüzü seferber ederek yatırımlarımızın en büyüğünü bu alana yapıyoruz" dedi.

Ulaşımda da en büyük yatırımı raylı sistemlere yaptıklarını vurgulayan Kadir Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü ; "Şunu gururla söyleyebilirim ki, geldiğimiz günle bugün mukayese edilirse, toplu taşımı kullanmada günde 1.5 milyon civarında artış oldu. Bu çok büyük bir oran. Ulaşım sorununa ciddiyetle eğildik. Şu anda Avcılar-Topkapı arasında önemli bir hizmet veren Metrobüs'ü Beylikdüzü ve Mecidiyeköy'e götürme çalışmalarımız var. Bunu da başarmak istiyoruz, etap etap gidiyoruz."
Kaynak : IBB

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: KABATAŞ-BEŞİKTAŞ İNŞAALLAH

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Pzt, 2007 19:36

Kabataş-Beşiktaş arasının etüdleri yapılmışken,projeleri çizilmişken birden bire tramvay değilde metrobüs şeklinde telaffüz edilmesi inanın aklımın ermediği bi konu.Bölük pörçük, bol aktarmalı ulaşımla ne yapılmak isteniyor anlamıyorum.

Kabataş Tramvayını Beşiktaş'a uzat.Beşiktaş'tan dağıt insanları. İBB'nin kafasına göre Beşiktaş'tan Eminönü'ne 2 vasıta ile gidilecek. Ohhooooo....Çözüm mü bu???

2 km'lik mesafe için 5-6 ayda ray döşeyip bitebilecekken sil baştan yeniden projelendir.Metrobüs yap.OLMUYOR BÖYLE.
Haberleri geriye dogru arastirmadim ama sanirim IBB IETT nin buyuk baskisi ile bu kararlari aliyor, Istanbul un ulasim sektöründeki gelecegine baktiginizda rayli sistemlerin payinda cok buyuk bir artis olacak, rayli sistem her gun yolcusunu arttirirken otobusler yerinde sayiyor, gecmiste meydana gelen bir takim yetki ile alakali olaylar sonrasinda da kurumlar bazi seyleri kisisellestiriyorlar bence, burada esas olan KAMU YARARI dir Makamdaki Beyler! Bunu asla unutmayin...

Her ne kadar IBB bu metrobüs hattinin Kabatastan baslayarak Besiktas üzerinden Barbaros a tirmanacagini soylemis olsa da ben gercekci bir proje olduguna inanmiyorum.

1 metrobüs = 26 m / 200 yolcu / arti egzost emisyonu (euro motor olsa dahi)
1 tramvay seti = 26*2=52 m / 500 yolcu / en dusuk emisyon orani (49 km de 1 kg)

olusturulabilecek sefer araliginin olumlu etkisini hesaba katmiyorum dahi bence tramvay metrobüsü döver ama metrobüsün abisi kuvvetli :D

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

Beşiktaş meydanı

Mesaj gönderen msyasar » 26 Ara Çrş, 2007 13:04

Tramvayın Beşiktaş'a uzatılmamasının nedenlerinden en önemlisi bence Beşiktaş Meydanının nasıl düzenleneceğinin netlik kazanmamış olmasıdır. Muhtelif zamanlarda ortaya bazı proje taslakları atıldı, araç trafiği yeraltına alınacak, yapılacak altgeçit ile arabalar Ortaköy ve Karaköy istikametine doğru kesintisiz yönledirilecek, gibi.Eğer bu meydan düzenleme projesi doğru düzgün yapılırsa, tramvay konusu yeniden gündeme gelebilir.
Ayrıca dediğiniz gibi Ulaşım A.Ş ve İ.E.T.T arasında güç mücadelesi varsa bunun da çözülmesi gerekir, bu kurumlara birbirine rakip değil ortak olmalılar. Hemen basit bir çözüm önereyim; Tramvay Beşiktaş'a uzatılsın ama aynı zamanda Kabataş kalkışlı bir Metrobüs hattı da yapılsın.
Metrobüs ve tramvay Kabataş-Beşiktaş arası çakışmış olur, yolcu gideceği yere göre istediği aracı tercih eder. Bu işin bir adım ötesi de Kabataş'tan dönen klasik İ.E.T.T ve ÖHO hatlarını Balmumcu'dan geri çevirmek olabilir.Beşiktaş-Dolmabahçe arasında kargaşa yaratan disiplinsiz otobüsler yerine daha az sayıda tramvay ve Metrobüs'ten oluşan ama aynı kapasiteyi sağlayan daha düzenli bir ulaşım sistemi devreye alınır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ara Çrş, 2007 13:25

Tramvay Kabataş'tan DOLMABAHÇE'ye bile uzatsalar çok önemli işlev görür. Millet de biraz yürür meydana kadar.

3 ay almaz Dolmabahçe'ye kadar ray döşemek.

Meydan projesi şu aralar hazır. O aşamaya gelince 3 ayda da Beşiktaş'a götürürler tramvayı.

TOPU TOPU 6 AYLIK BİR İŞ YAA

İBB hesabıyla olsun 1 sene olsun.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön