ist-MB.01 » Yeni Metrobüs Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 12:17

O yazıdan "Metrobüs tramvaya dönüştürülüyor" u çıkartmak enteresan ama interresiert mich nicht! Çok bilmiyorum ben, sadece o yazıdan anladığım şey İBB oturmuş "metrobüs hattı üzerinde bir tramvay hattı ya da raylı sistem ya da troleybüs yapabilirmiyiz" diye düşünmüş ama önlerine çıkan ilk engel Haliç'in geçilmesi olmuş çünkü her iki yandaki eğim çok masraflı bir sistem yapılmasını ya da Haliç köprüsünden daha yüksek viyadükler inşa edilmesini gerektiriyor, ikincisi Boğaz Köprüsünü bu sistemler ile geçemeyecek olmak, yani raylı sistemin getireceği dinamik yük dışında herhangi bir elektrikli sistemi bile mahzurlu buldular demek ki, sonuçta katener direkleri dikmek zorundasınız, bunların kendi başına salınımı var, rüzgar var falan var filan var. Öyle aaa tramvaya dönüştürecekler demekle olmuyor bu işler, mühendislik bilmeye bile gerek yok bunu görmek ve anlamak için.

Tarihi konusuna gelirsek, belki Türkiye için tarihi olabilir doğrudur. Yani "otobüsleri birbirine kuple etmek!!!" dahiyane bir fikir, daha uzun otobüsler? Olabilir neden olmasın metrobüs hattı müsait kışın mahsurlu olabilir belki. Katenersiz raylı sistemi bile düşünmüşler Boğaz Köprüsü geçişi için. Sonuçta öyle ya da böyle uçuk ya da kaçık bir şeyler yapılmaya çalışılmış, bir fikir teatisi olmuş ben böyle değerlendiriyorum. Radyo Ring konusuna gelirsek, açıkçası konuşmayı dinlemedim gerçekten Ring mi dedi, Ring ile otobüsleri istedikleri gibi dolandırmayı mı kast ediyorlar yoksa bahsettikleri tarihi iş bildiğimiz, dünyada pek çok kentin kullandığı basit RL şebekesi mi yani Radyo Link sinyalleri ile araç konumu, ortalama hız, güzergaha göre durağa varış süresi gibi hesaplamaları yapan sistemimi kast ediyorlar, yeni bir şey değil bu millet artık GPS/GPRS in ..okunu çıkartmışken İstanbul gibi kalabalık dolayısı ile hesaplamaların kritik olduğu bir kentte nasıl yapılabilir bilmiyorum açıkçası. Dediğim gibi tramvaylar için çoook zaman önce önermiştim kaale alınmamıştı, bu kadar zaman sonra hala tramvay ne zaman gelecek gösteren bir ekran yok. Telefon olayı da yine önerilerim arasında idi yaklaşık 6 yıl kadar önce, bu çok enteresan bir şey değil ki, telefon hangi durakta olduğunu algılayacak :) durağa düzgün bir tabela yapmayı deneseniz?? Yani yapmak istedikleri şeyi bile anlatamıyorlar, buna üzülüyorum sadece.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Çrş, 2012 13:14

Benim kendi fikrime değinmemişsin ama. Bence kısmen hakikaten tramvay veya metro yapabilirler, Marmaray’ya getirirler, o kadar. Gerisine gerek yok. Söğütlüçeşme’de zaten Marmaray var. En kolay çözüm bu. Baştan da düşünebilirlerdi. Radyo telefon bilmemne … eh, dediğin gibi, telsize bağlı olmayan toplu taşım sistemi ben sadece Türkiye’den tanıyorum, Polonya’da dağda bile öyle.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 18:07

Güzergahı birebir koruyarak sadece tramvay yapılabilir ona da gerek varmı tartışılır, ne değişecek? Güzergahın fiziki yapısı hatalı ancak tramvay istasyonu olarak kullanabilirsin o istasyonları, diğer taraftan hattı nasıl korumaya alacaksın, baksana her kazada hatta uçan uçana. Bir diğeri ben yazıdan Haliç ve Boğaz köprüsünden geçemeyeceklerini anlıyorum, Marmaraya neyi bağlayacaksın? Bunun raylı sistem çözümü var zaten Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme, son dönemde bir de Söğütlüçeşme-Yenikapı şeklinde tasarlanan hatlar var uzun vadeli iş biliyorum ama var, ayrıca İncirli-Beylikdüzü metro tasarımı var UBAK o işe seneye başlar.

Raylı sistem olacaksa en başta olmalıydı, bu saatten sonra bu sistemin değişimi anlamsızdır bana göre. Eğer illa raylı bir şeyler yapılacak ise İncirli-Beylikdüzü metrosunun kurgusu değiştirilsin, metrobüsü S şeklinde kesecek tasarıma geçilsin, o hat bittikten sonra metrobüs o bölgede seyrekleşir zaten çünkü yolcusu azalır, sonrasında o hat İncirli'de kalacak mı? Yoksa bir yerlere gidecek mi? Haliç köprüsü üzerinden raylı sistem geçemiyor olabilir ama yeni bir metro hattı için yeni bir köprüde inşa edilebilir, belki de o hat doğuya doğru Mecidiyeköy'e kadar uzatılabilir. Metrobüste çalışmaya devam eder, seferleri seyrekleşeceği için sorun yaşandığı zaman araçları geçiştirerek sistemi sürdürmekte daha mümkün hale gelir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 18:09

Marmaray' a bağlanmaya tekrar değineyim dediğim gibi doğu uçta planlanan bir metro hattı var bu zaten bu fonksiyonu görecek, başka nerede Marmaray'a bağlayabiliriz. Yeni yapılacak hatlardan bir ara sözü edilen geçen Hakan'ın da dile getirdiği Aksaray'a erişen bir metrobüs planı olsa idi, Aksaray Meydan düzenlemesi ile birlikte ele alınabilirdi. Madem orada kat kat karayolu olacak bir geçişte metrobüs araçlarına yapılır ve Yenikapı'ya kadar inebilirlerdi ama Aksaray planının ne olduğu dahi meçhul.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Çrş, 2012 18:36

Diyorum ki, metrobüsü boğazdan geçirme. Beylikdüzü’nden gel ve Marmaray’a bağla. O kadarı yeter. Nerede bağla? Topkapı’dan evvel bir yerde (şimdi haritaya bakmıyorum). O zaman hiçbir köprü de problem olmaz. Geri kalan kesim de (Haliç’ten ta Söğütlüçeşme’ye kadar) iptal edilir, biter. Çünkü boğazdan hayatta tramvay geçiremezsin. Haliç’ten belki (yazmıştım). Ya Galata köprüsünden, ya metro köprüsünden, ya da yeni bir Haliç köprüsü vasıtasıyla. Metrobüsün geleceği yok. ve koruma … tramvay olduktan sonra çok ağır bir şekilde korunur, ya duvarla, ya duvarla, ya da duvarla :-) Zaten o zaman şebekeden dışarı pek bir şey fırlamaz, tramvay ne zaman fırlar ki? Depremde belki (hay Allah, tam bunu yazdım, minik bir deprem oldu burada, işe bak be). Ama tramvay şebekesine girilmemesi içın duvar gerekir. Zararın neresinden dönülürse, kârmış.

Şimdi bir haritaya baktım … hadi, diyelim ki, Marmaray fazla önde olmasın, aşağıda bir yerde dokunur, orada aktarma olur, karşıya geçmek isteyenler için. Hattı Haliç’ten geçirmeli. En iyisi, yeni bir köprü yaparak (eskisi hakikaten taşıyamiyorsa). Sonra bu hattı M gayrettepe’ye kadar işletirsin, yeter. İstersen, biraz da uzatırsın, orada sıkışıklık olmaz, Balmumcu’nun üstünde sonlandırırsın. Veya Barbaros’a kıvırıp, Beşiktaş’a indirirsin, ama orada metro oluşacak, bence sakıncası yok, paralel işlese de, nokta olarak fena değil. Ama Balmumcu da olur, neden olmasın, merkezcilige gerek yok. Ama öteye gidemezsin, gerek de yok işte!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 18:48

Bende iptal edilmesin diyorum, tamam önerini daha iyi anladım Cevizlibağ - Merter arasında yapılmış bir tünel var metrobüsler dönüş yapıyor oradan, misal bu baştan düşünülse idi Avcılar istikametinden gelen araçlar böyle bir tünel girişi ile -metrovari bir tünel ihtiyacı var ama- ve tünel aracılığı ile Kazlıçeşme'ye erişebilirdi. Biliyorum sıkıldınız sürekli Kazlıçeşme'ye bir şeyler ulaştırma çabamdan ama kentiçinde görünen en mantıklı yer orası o şekilde olabilir. Ama diğer kesimin iptali kısayı bırak orta vadede bile Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme ya da Yenikapı metrosunun yapılmasına bağlı, sence kaç senede biter? Projesinin bile bitmiş olduğu muğlak, dolayısı ile metrobüs bu güzergahta daha uzun süre hizmet verecek.

Şahsi görüşüm her iki yöndende bu hattın büyük yolcusunu çekecek metro hatları inşa edilse de metrobüs varlığını korumalı diye düşünüyorum, sefer sıklığı ayarlanarak işletme maliyetleri düşürülecek zaten o zaman, bu sayede o güzergahta 24 saat hizmet veren bir toplu taşıma aracıda varlığını sürdürmüş olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2014 08:52

İETT metrobüs hatlarında yine bir düzenleme yaparak 2 yeni işletme daha açmış. Avcılar-Söğütlüçeşme ve Beylikdüzü-Zincirlikuyu arasında çalışacak hatlar ile yoğunluğun azalması bekleniyormuş.

Gerçi bu işletmeler yok değildi ama sanırım gece 00:00 dan sonra Beylikdüzü-Söğütlüçeşme çalışıyordu, diğer saatlerde aktarma yapılmak zorundaydı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Eyl Cmt, 2014 14:29

Avcılar'da Beylikdüzü yolcusunu Cevizlibağ'da Anadolu Yakası ve Mecidiyeköy yolcusunu, Zincirlikuyu'da Büyükdere Cad. yolcusu ve tüm ahaliyi mutsuz etmektense bu şekilde Beylikdüzü - Zincirlikuyu, Sçgütlüçeşme - Avcılar çok çok daha iyi, Söğütlüçeşme - Cevizlibağ işletmesi Zincirlikuyu'nda mağdur olanlara iyi gelmişti diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 14 Mar Cmt, 2015 20:43

Yeni hatların tek sıkıntısı Beylikdüzü yönüne giden metrobüslerin Avcılar durağına geldiğinde inilen ve binilen yerin aynı alanda olması. Beylikdüzü yönüne giden yolcular aracı gördüklerinde kapıya yığılıyorlar ve Avcılarda inmek isteyenleri engelliyorlar. Diyeceksinizki insanlarımız inenlere saygılı olsun ve inmeleri için metrolarda olduğu gibi kenarlara çekilsinler. Metrobüsün kendine özel inme-binme kuralları var ne yazıkki, hızlı olan boş koltuğu kapar. Yani diyeceğim bazı duraklarda olduğu gibi iniş ve biniş alanları ayrı olabilir mi? Bir de şunu sormak istiyorum Üniversite tarafında bir Avcılar Metrobüs durağı daha var kullanılmayan Avcılar Metrobüs garajı yönüne giderken döndükleri yerde acaba orayı ne için yapmışlar?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 15 Mar Pzr, 2015 04:27

Eskiden Zincirlikuyu ve Avcılar'da yığılan kalabalık şimdi misliyle günün her saatinde Cevizlibağ'da ne zaman metrobüse binsem Cevizlibağ'da inmeye çekiniyorum, Beylikdüzü - Cevizlibağ ve S.çeşme - Cevizlibağ otobüsüne daha ilerisine gideceksem binmiyorum çünkü Cevizlibağ'da sürekli mağdur oluyorum, binemiyorum.
Ben özellikle Yenibosna - Şirinevler - Bahçelievler - İncirli - Zeytinburnu'ndan binenlerin de cidden mağdur olduğunu düşünüyorum, günün her hangi bazı zamanlarda gerçekten ne binebiliyorlar ne de inebiliyorlar. Beylikdüzü etabı açıldığından beridir işler daha da zorlaştı, Beylikdüzü yolcusunun talebi çok yoğun ya bunu deplase edeceksiniz ya da Yenibosna - Şirinevler - Bahçelievler - İncirli - Zeytinburnu yönündekilere ekstra normal yolda daha çok otobüs koyacaksınız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Pzr, 2015 16:14

2. Kopru yolundan bir metrobus guzergahi nasil olur, gerci bu da sorunlu olacak cunku ne sanayi m2 ne de itu m2 istasyonlari o aktarmaya yakjn degil yani metro ile gelip aktarma problemli olur. Yoksa bu guzergahtan ekspres tadinda bir metrobus guzergahi olabilir ki diye dusundum bir an.

Diger taraftan deplase sansi yok, belki bazi noktalarda var olan gecisme ceplerini arttirarak mevcut guzergahta bir ekspres sefer yapilabilir baska turlu deplase sansi yok.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-MB.01 » Yeni Metrobüs Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Eki Pzr, 2016 18:18

Seçim bir şekilde yaklaştıkça küçük farklarla elden kaçan ilçelerde yarış kızışıyor. Haberdeki örnek Büyükçekmece'ye metrobüs hattı hakkında AK Parti ilçe teşkilatının samimi çabasına dair.
Halkalı - Çatalca - Çerkezköy arasının demiryolundan halen ve halen yeterince istifade ettirilememesi, Silivri - Beylikdüzü hattının da pahalı ve sorunlu otobüslere mahkum edilip İstanbul'a tam entegre edilmemesi; Kilyos'a (151 Kilyos - Hacıosman Metro), Arnavutköy ilçesine (36 ve türevleri) , Formula 1 pistine (132 Akfırat - Kartal) ve hatta son düzenlemeyle Tuzla'dan Gebze'ye (133Ş Tuzla - Şekerpınar/Çağdaşkent) İETT otobüslerinin düzenli seferleri olmasına karşın Büyükçekmece ve ötesinin bundan mahrum kalması da dikkate değer.
AK Parti Büyükçekmece İlçe Başkanı İlker Gürbüz toplu ulaşım sorununu çözmek için İBB Başkanı Kadir Topbaş ile yaptıkları görüşmenin detaylarını açıkladı. Büyükçekmece Silivri hattı üzerindeki metrobüs projesine başlandığını belirten Gürbüz, metronun da 2019 projelerine dahil edileceğini söyledi.

AK Parti Büyükçekmece İlçe Başkanı İlker Gürbüz Kültürpark Bolu Evi'nde gazetecileri ağırladı. İBB'nin Büyükçekmece'ye yaptığı yatırımları anlatan Gürbüz, “Toplu ulaşım sorununumuz var. Bu sorun Beylikdüzü ve Avcılar'da metrobüsle rahatlatılıyor. İlçemizin metrobüsle olan bağlantısı yukarıdan aşağıya iniş olan yoğunluk sebebiyle uzun yıllardan beri bekleyen bir konumdaydı. Geçen akşam yaptığımız koordinasyon toplantısında Sayın Kadir başkanımızdan ısrarla bölgemizin toplu ulaşım sorununun çözülebilmesi için bir proje talebinde bulunduk. Kendisi de bu konuyla ilgili hassasiyetimizi biliyor. Bize ciddi destek oldu ve bölgedeki bütün teknik ekibe gerekli talimatları verdi. Eğer bir aksilik olmazsa Büyükçekmece Silivri hattı üzerindeki metrobüs projelerine başladılar” dedi.

Projeyi yakından takip ediyoruz
Aksi bir durum olmadığı takdirde ulaşım projesinin hayata geçeceğini dile getiren Gürbüz, “Toplu ulaşım aksımıza Silivri Büyükçekmece hattını da dahil ederek metrobüs projesiyle bu bölgemizin taçlandırılması planlanmakta. Hayata geçmesiyle ilgili çok ciddi bir sorun gözükmüyor. İl başkanımız da bu konuyla ilgili gerekli desteği veriyor. Umut ediyoruz ki bölgemiz metrobüs projesiyle de yakın zaman içerisinde sorununu çözmüş, hedefine ulaşmış metrobüse de kavuşmuş olacak. Büyükçekme'ye şimdiden hayırlı olsun demek geliyor içimizden. Ama yine de Kadir başkanımızın ulusal basından sunacağı projeyi yakından takip ediyoruz. Çünkü bu konuyu hemen arkadaşlarımızla paylaştığımızda 'hangi yerden geçiyor, durağı nerde?' diye sorulmaya başlandı. Bu soruların cevabını Kadir Topbaş verecektir. Hazırlıklarını yapıyorlar. Bölgemize inşallah hayırlı olsun diyeceğiz. 2019 projelerine de metro dahil edilecek. Yani 2024'e kadar Büyükçekme toplu ulaşımla ilgili olan birçok bağlantısını tahmin ediyorum ki çözmüş ve sorununu halletmiş olacak. Hepimizin arzu ettiği bir durumdu. İlçemize hayırlı olsun” diye konuştu.

İBB tam kadro geldi
Büyükşehir daire başkanlarının Büyükçekmece'de yerinde denetim yaptığını belirten İlker Gürbüz, “Büyükşehir'e telefon ettik. Onlar da tam kadro ekip halinde buraya geldiler. Mimaroaba'da Sinanoba'da bölgemizde ciddi bir çalışma vardı. Sizlerle bunu paylaşmak istedik. Ben ilçemize bu konuda emek veren tüm siyasi yöneticilerimize, meclis grubumuza, grup başkanımıza, mesai arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Yaklaşık birkaç aydan beri süren bir mücadele ile tüm kamuoyunu ikna etmeyi başardılar. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Bizim için önemli olan kısımlar bunlardı. Artık hastane konusundan çıkmak istiyoruz” açıklamasını yaptı.
http://www.gazetemistanbul.com/buyukcek ... 39784.html

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön