

kışın en ufak karda problem vardır,
Esat yazdı:Metrobüsçülerin gözü aydın, tabii ne kadar doğru bir haber bilemiyorum, daha geçenlerde yapmayacağız önce meydan falan filan gak guk ediliyordu, biraz da İDO ve İGDAŞ satış haberleri ile gaza gelindi herhalde, yine de ben yapılmasının iyi olacağını düşünüyorum, bu şekilde bu bölgeye yapılacak metro hattı da belki farklı bir şekilde projelendirilir, biraz daha içerilere hizmet eden bir metro hattı bence daha doğru çünkü.Söğütlüçeşme arasındaki 40 kilometrelik hat üzerinde hizmet veren metrobüsün, 4. etabı olarak planlanan 12 kilometre uzunluğundaki Avcılar-Beylikdüzü hattının, 2010 yılı başında hizmete girmesi planlanıyor.
Vatan'ın haberine göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 100 milyon lira kaynak ayırdığı metrobüsün Avcılar-Beylikdüzü etabının yapımına, Mart ayında yapılan yerel seçimlerin hemen ardından başlanması planlanıyordu. Belediyedeki kaynak yetersizliği ve en önemlisi, güzergah üzerinde çok sayıda kamulaştırma yapılması gerekliliği, projeye start verilmesini geciktirdi. Beylikdüzü Tüyap önüne kadar götürülmesi planlanan metrobüsün, ön projesi tamamlanırken, uygulama projesi için de çalışmalara başlandı.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15106
İETT nin daha önce dillendirdiği Aksaray-İkitelli güzergahında bir metrobüs kalıyor ki, daha öncede yazdığım gibi bu güzergahta da çok faydalı olacağına inanıyorum,
Avcılar-Söğütlüçeşme Metrobus hattının İstanbullularca büyük memnuniyetle karşılanması ve işletmecilik açısından olumlu sonuçlar doğurmasıyla sistemin İstanbul’un diğer yoğun akslarında uygulanabilirliği gündeme geldi. Mevcut sistemin Beylikdüzü-Söğütlüçeşme şeklinde tamamlanmasına ek olarak yeni hatlar planlandı. Bu hatlar;
• Aksaray-İstoç (Milliyet Sitesi)
• Beşiktaş-Levent
• Edirnekapı-Vezneciler şeklinde sıralandı.
Avcılar - Beylikdüzü
Avcılar - Söğütlüçeşme
Çamlıca - Kurtköy
Gürpınar - Kumburgaz
Kumburgaz - Silivri
Mahmutbey - Hadımköy
Metrobüs çilesine 'tarihi' çözüm!
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, toplu taşıma araçlarına yönelik, "tarihi" olarak tanımladığı yeni projeyi açıkladı.
İstanbul- İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulluların çilesi haline gelen metrobüs hakkında, "tarihi" olarak tanımladığı yeni projeyi açıkladı. "Otobüsler arasında radyo ringi kurmak suretiyle aradaki haberleşmeyi sağlayacağız. Sadece metrobüs hattını da kontrol eden bir komuta kontrol merkezi planlıyoruz" diyen Topbaş, kalabalık olan duraklara boş otobüs göndererek, "tarihi" bir çalışma başlatacaklarını söyledi. Topbaş şöyle devam etti: "Metrobüsle ilgili başka sistem çalışmalarımız da var. Beylikdüzü metrobüs hattında da şu an test sürüşüyle yolcu taşıyoruz. Henüz bitmedi, yürüyen merdivenleri ve asansör, montajları devam ediyor. Dikkat ediyorsanız, o bölge daha müsait olduğundan daha rahat istasyonlar yapabildik. Avcılar da iyi bir istasyon haline döndü, önceki o kargaşa bitti. Otobüsler için ise şikayetler geliyor. Dünya literatüründe de normalde otobüslerle yolcu taşıma kapasitesi saatte 12 bin ya da 15 bindir. Biz 33 bin kişiye çıkmışız. Yani bu otobüslerle olacak iş değil. Bu kadar yolcuya hafif metro ve raylı sistem olması gerekiyor. Çünkü 35 bin, 50 bin yolcu hafif metro demektir.''
Metrobüsü tramvaya veya elektrikli sisteme döndürdürmeyi de düşündüklerini ancak bu olayın trafikte problemler yaşatabileceğini belirten Topbaş, ''Metrobüsü raylı sistem haline dönüştürdüğünüzde Haliç Köprüsü'nü geçemiyorsunuz. Ayrıca köprüde viyadükler yapılması gerekiyor. Zincirlikuyu'ya geldiğinizde o zaman köprüyü geçemezsiniz. Kısmen elektriği şarj ederek gidebilir mi? Ancak dünyada örnek olarak, daha büyük uzun otobüsler ya da katar, tren gibi birbirine takılı otobüsler yapabilir miyiz? Bunları hep çalışıyoruz'' dedi.
Otobüslerin yenilenmesine paralel olarak akıllı durak projesini de başlattıklarını hatırlatan Topbaş, ''Öyle bir sistem kurguluyoruz ki, telefonunuz otobüs durağını algılayacak. Gitmek istediğiniz yeri yazdığınızda, hangi duraklardan kaç numaralı otobüslere binmeniz gerektiğini telefonunuz söyleyecek. Otobüsün bulunduğunuz yere kaç dakika sonra geleceğini göreceksiniz. Hangi aktarmaları kullanacağınızı, varmanız gereken yere kaç dakikada ulaşacağınızı öğreneceksiniz'' dedi.
14 Ağustos 2012
Metrobüs hattının tramvaya dönüştürülmesi için çalışma yapılıyor
“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir