ist-MB.01 » Yeni Metrobüs Hatları

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 20 Tem Pzt, 2009 18:43

Bu daha çok 52 kilometrelik bir pitona benziyor üstadım.. :) Öyle ya da böyle İstanbul'un bir ucundaki adamı alıp İstanbul'un öteki ucuna bırakacak uzunlukta bir hat ama ah ahh!!Şurada bir metro bilemedin bir tramvay hattı olsaydı ballı kaymak olurdu.. :cry:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Pzt, 2009 19:12

Valla olsun da metrobüs olsun, o güzergahın bir problemi vardı ve metrobüs bu yaraya merhem oldu ama yara kangrene gidiyor, ne yapacaz bacağı kesme şansımız da yok :) o zaman tedavi edicez nedir kangrenin tedavisi oksijen/basınç tedavisi. Bu da metrobüs hattı ile kesişen bir metro hattıdır tabii ki, bu hattın konumu bence metrobüsü S çizerek çeşitli yerlerde kesmeli ve iç kesimlerdeki yolcuları toplamalıdır. Ki Mehmet in yaptığı görüşmeden İBB nin isteğininde bu olduğunu biliyoruz. Bunun yanında bir de dikine yerleştirilmiş kısa mesafe duraklı tramvay hatları olsa tadından yenmez ama maalesef ne İstanbul' u yönetenlerin nede İstanbulluların böyle bir isteği yok.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 21 Tem Sal, 2009 08:30

kışın en ufak karda problem vardır,
Yola ısıtma yapılır mevcut dönüş köprülerinde var.

Aksaray-Ulubatlı evet metrobüse ihtiyaç yok ama gittiği yer Karabayır-Birlik Mah.-Üçyüzlü-Göztepe Mah. buralar yoğun nüfuslu ve bu güzergaha inanılmaz derecede kullanıyorlar.Ben ısrarla bunu hep İstoç ve İkitelli Garajı yapalım dedim zaten.
Ayrıca Aksaray konusundaki fikrinizide başka bir sitede yazmıştım mantıklı ve olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: BEYLİKDÜZÜ'NE METROBÜS MÜJDES&#

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzr, 2010 19:01

Esat yazdı:Metrobüsçülerin gözü aydın, tabii ne kadar doğru bir haber bilemiyorum, daha geçenlerde yapmayacağız önce meydan falan filan gak guk ediliyordu, biraz da İDO ve İGDAŞ satış haberleri ile gaza gelindi herhalde, yine de ben yapılmasının iyi olacağını düşünüyorum, bu şekilde bu bölgeye yapılacak metro hattı da belki farklı bir şekilde projelendirilir, biraz daha içerilere hizmet eden bir metro hattı bence daha doğru çünkü.
Söğütlüçeşme arasındaki 40 kilometrelik hat üzerinde hizmet veren metrobüsün, 4. etabı olarak planlanan 12 kilometre uzunluğundaki Avcılar-Beylikdüzü hattının, 2010 yılı başında hizmete girmesi planlanıyor.

Vatan'ın haberine göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 100 milyon lira kaynak ayırdığı metrobüsün Avcılar-Beylikdüzü etabının yapımına, Mart ayında yapılan yerel seçimlerin hemen ardından başlanması planlanıyordu. Belediyedeki kaynak yetersizliği ve en önemlisi, güzergah üzerinde çok sayıda kamulaştırma yapılması gerekliliği, projeye start verilmesini geciktirdi. Beylikdüzü Tüyap önüne kadar götürülmesi planlanan metrobüsün, ön projesi tamamlanırken, uygulama projesi için de çalışmalara başlandı.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15106
2010 yılı başında hizmete girmesi planlanıyor demişiz, daha yeni ihale edilecek, ya da edildi ve inşaat başlayacak. O zaman görünürde belediyenin daha doğrusu İETT nin daha önce dillendirdiği Aksaray-İkitelli güzergahında bir metrobüs kalıyor ki, daha öncede yazdığım gibi bu güzergahta da çok faydalı olacağına inanıyorum, bakalım belki bir 2011 sürprizi olarak çıkar bu hatta.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Pzt, 2010 17:56

İETT nin daha önce dillendirdiği Aksaray-İkitelli güzergahında bir metrobüs kalıyor ki, daha öncede yazdığım gibi bu güzergahta da çok faydalı olacağına inanıyorum,
Esat şuna ne dersin? Aksaray'dan başlasın, bağlantı yolu boyunca İSTOÇ'a kadar ulaşsın TEM'den Mahmutbey kavşağına kadar ilerleyip basın ekspres yolundan havalimanına ulaşsın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzt, 2010 20:38

Neden olmasın derim, bence başlangıç ne olursa olsun Aksaray olmalıdır, altında metro olmasına rağmen Aksaray olmalıdır derim ama bunun gerek şartı da Aksaray' a giren otobüslerin tamamen kaldırılması olmalıdır.

Havalimanı kavşağından Havalimanı istikametine döndürülebilir mi, onu düşündüm sadece valla orada tünelden bayağı bir korkarım, tamam teknoloji var cart var, curt varda bizim maalesef bazı gerçeklerimizde var :) oradaki baskın olayının sonrasında bile olsa şahidi olmuşsun, viyadük ile orayı dönmek nasıl olabilir, bir de sonrasında İkitelli kavşağına kadar falan yol 2+2 ydi diye aklımda kalmış, orada hepte bir yoğunluk vardır, negatif etkisi olabilir mi?

Eğer Havalimanı' na gidebilse, yine İkitelli' deki Havalimanı kavşağından bir hatta Bahçeşehir istikametine doğru gidebilir, çok uzun bir güzergah, belki bu kadar uzunluğu tartışılır, ayrıca bahsettiğimiz her iki istikamette de çok ilintili olmasa da metro projelerinin de var olması bunu ne duruma sokar? Bence iyi olur, metrobüs sayesinde bir süre ana uçlar arasındaki metro ihtiyacı ortadan kalkar, İBB en az bir 5 sene bu konuda rahatlar. Bu işinde tabii araç yatırımı var.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Pzt, 2010 22:30

Basın ekspres yolu 3+3 hatta yolun bazı kesimlerinde yanyol bile var. Orada dediğin gibi hep yoğunluk var ama yğunluğun sebebi oradaki kavşaklar ve hemen kavşak çıkışlarından ilerideki diğer kavşaklardaki mühendislik problemleri. Bölgede yoğun bir sanayi olduğundan etraf kamyon - tır kaynıyor, ama mahalle aralarında bile yetersiz gelebilecek döner kavşaklar ve 50 metrede bir yerleştirilen ışıklar ile kamyonlarında sağından solundan geçeyim derken azilen arabalar ile özellikle papaz köprüsü denilen Güneşli kavşağı ve TEM'den bir önceki Halkalı kavşakları tüm yolu kilitliyor. Bir de TEM kuzeyindeki İkitelli'ye girişin TEM girişinden daha geniş tutulması da yolu bozuyor.

Basın ekspres yolu bence 2 kat kapasiteye çıkarılabilecek kadar etrafında alan barındırıyor hemde kamuya ait alanlar, derenin ıslah çalışmaları da geçen yl başlamıştı şimdi ne durumda bilmiyorum.

Dönüşlere gelince Havalimanı girişnde yeni köprülü kavşak yapıldı trafik ışıkları ekarte edildi, o kısmı üstten geçerek biraz daha güneyde kargo kısmı civarında Topkapı'daki benzeri bir dönüş yeri yapılabilir. Bu civarda yer sıkıntısı daha az. Asıl mesele Aksaray'da dönüşleri ayarlamak bence, orada kocaman dönüş rampası pek de hoş görülmeyebilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzt, 2010 22:43

Aksaray' da dönüş ciddi bir problem evet, bence böyle bir proje gerçekten varsa İETT bunu İBB nin meydan projesi ile birlikte ele alabilir, ama o zamanda meydanın meydanlığı kalmaz :)

Orada yapılabilecek tek dönüş hiç kazma vurmadan köprü yapmadan ancak şöyle olabilir, metro istasyonunun B baş dediğimiz Emniyet yönünde bir minibüs durağı var, bu durak iptal edilecek, yine bunun karşı tarafında sanırım Vatan Hastanesi idi ama ismi sonradan değiştimi şimdi hatırlayamadım o hastanenin önüne doğru yolu genişleterek, orada bir trafik ışığı düzenlemesi ile metrobüslerin dönüşü sağlanabilir, derken aklıma geldi bunları nerede ise 30sn de bir çalıştırıyorlar :) benim fikir doğmadan öldü be. :) oradan metro istasyonunun yanında bir yer altı dönüş alanı gibi bir şeyi yolun altında olsa bile öneremiyorum, çünkü o göbek taşından arta kalan tellak kalıntıları çıkarsa metrobüs batar. Aksaray işi zora girdi şimdi???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Pzr, 2011 02:44

İETT web sitesinde planlanmış metrobüs hatları olarak aşağıdaki linkte şöyle der,

http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=186
Avcılar-Söğütlüçeşme Metrobus hattının İstanbullularca büyük memnuniyetle karşılanması ve işletmecilik açısından olumlu sonuçlar doğurmasıyla sistemin İstanbul’un diğer yoğun akslarında uygulanabilirliği gündeme geldi. Mevcut sistemin Beylikdüzü-Söğütlüçeşme şeklinde tamamlanmasına ek olarak yeni hatlar planlandı. Bu hatlar;
• Aksaray-İstoç (Milliyet Sitesi)
• Beşiktaş-Levent
• Edirnekapı-Vezneciler şeklinde sıralandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Prş, 2012 23:28

Eh her zamanki gibi bir klasik, İETT yukarıdaki hatları veriyor ama İBB biraz farklı şeyler söylüyor, hemde UAP ta.

Resim

Buda gösterilen hatların dökümü
Avcılar - Beylikdüzü
Avcılar - Söğütlüçeşme
Çamlıca - Kurtköy
Gürpınar - Kumburgaz
Kumburgaz - Silivri
Mahmutbey - Hadımköy
Tabi raporda öneri olarak verilmişler, yani yolcu talebi var bu işin, bak kolay hızlı çatır çatır parada getiriyor gibisine :) çünkü oradan yazan güzergahlarda zaten demiryolu projeleride var. Muadili raylı sistem projeleri

İncirli-Beylikdüzü metro
Kadıköy-Sultanbeyli metro
Küçükçekmece-Gümüşyaka banliyö
Mahmutbey-Bahçeşehir metro
Halkalı-Ispartakule banliyö

yani bu hatlar planlarda var, hem bunlar yapılsın hemde metrobüs yapılsın gibi bir sonuç çıkıyor ortaya, alternatif olması güzel bunu destekliyorum ama yapıldıktan kısa bir süre sonra mevcut hattaki durum yaşanacak ise ne kadar anlamlı. Ya da şöyle bir soru sorayım bu metrobüs hatlarının hızlı inşaası raylı sistem hatlarının yapımını kaç sene öteler?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 May Cum, 2012 21:24

Bu metrobüs hatlarından sadece Bahçeşehir-Mahmutbey'in mantığı pek anlaşılır değil; anlamsız bi düşünce olmuş zaten 3 adımlık yol. Olimpiyat Köyü'nden metro Bahçeşhir ve ötesine uzasa daha etkin olur.
Öte yandan özellikle Çamlıca-Sabiha Gökçen çok yerinde ama 3.köprü ve otoyolu yapılmadan o alanı açmak da zor. Ayrıca bu metrobüsün hitap ettiği güzergahın kimi kesimleri tamamen boşluk daha çok Libadiye Cad., Batı Ataşehir, Ataşehir merkez, Şerifali, Sultanbeyli, Kurtköy, Havalimanı gibi yoğun nüfuslu spot yerlere hitap eder. Ataşehir finans merkezi sebebiyle bu hatta ısrarcı olunabilir.
Aynı boşluk hali Tüyap-Silivri arası için de geçerli; diğer yandan Tüyap-Silivri metrobüsünü Silivri-Yenibosna ve B.çekmece/Çatalca yönündeki otobüslerde yaşanan yoğunluk haklı kılıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Çrş, 2012 10:15

Metrobüs, Metrobüüüs.

Şu yazıda eleştirecek çok şey var:

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=359150
Metrobüs çilesine 'tarihi' çözüm!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, toplu taşıma araçlarına yönelik, "tarihi" olarak tanımladığı yeni projeyi açıkladı.

İstanbul- İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulluların çilesi haline gelen metrobüs hakkında, "tarihi" olarak tanımladığı yeni projeyi açıkladı. "Otobüsler arasında radyo ringi kurmak suretiyle aradaki haberleşmeyi sağlayacağız. Sadece metrobüs hattını da kontrol eden bir komuta kontrol merkezi planlıyoruz" diyen Topbaş, kalabalık olan duraklara boş otobüs göndererek, "tarihi" bir çalışma başlatacaklarını söyledi. Topbaş şöyle devam etti: "Metrobüsle ilgili başka sistem çalışmalarımız da var. Beylikdüzü metrobüs hattında da şu an test sürüşüyle yolcu taşıyoruz. Henüz bitmedi, yürüyen merdivenleri ve asansör, montajları devam ediyor. Dikkat ediyorsanız, o bölge daha müsait olduğundan daha rahat istasyonlar yapabildik. Avcılar da iyi bir istasyon haline döndü, önceki o kargaşa bitti. Otobüsler için ise şikayetler geliyor. Dünya literatüründe de normalde otobüslerle yolcu taşıma kapasitesi saatte 12 bin ya da 15 bindir. Biz 33 bin kişiye çıkmışız. Yani bu otobüslerle olacak iş değil. Bu kadar yolcuya hafif metro ve raylı sistem olması gerekiyor. Çünkü 35 bin, 50 bin yolcu hafif metro demektir.''

Metrobüsü tramvaya veya elektrikli sisteme döndürdürmeyi de düşündüklerini ancak bu olayın trafikte problemler yaşatabileceğini belirten Topbaş, ''Metrobüsü raylı sistem haline dönüştürdüğünüzde Haliç Köprüsü'nü geçemiyorsunuz. Ayrıca köprüde viyadükler yapılması gerekiyor. Zincirlikuyu'ya geldiğinizde o zaman köprüyü geçemezsiniz. Kısmen elektriği şarj ederek gidebilir mi? Ancak dünyada örnek olarak, daha büyük uzun otobüsler ya da katar, tren gibi birbirine takılı otobüsler yapabilir miyiz? Bunları hep çalışıyoruz'' dedi.

Otobüslerin yenilenmesine paralel olarak akıllı durak projesini de başlattıklarını hatırlatan Topbaş, ''Öyle bir sistem kurguluyoruz ki, telefonunuz otobüs durağını algılayacak. Gitmek istediğiniz yeri yazdığınızda, hangi duraklardan kaç numaralı otobüslere binmeniz gerektiğini telefonunuz söyleyecek. Otobüsün bulunduğunuz yere kaç dakika sonra geleceğini göreceksiniz. Hangi aktarmaları kullanacağınızı, varmanız gereken yere kaç dakikada ulaşacağınızı öğreneceksiniz'' dedi.

14 Ağustos 2012
Yine »en«, »tarihî«, vs.

ŞImdi onlara değinmeyeyim de, asıl problem olan, tramvay sistemi konusuna bir şey diyeyim. Çünkü bizim Mehmet bu işi biraz farklı manşetlemiş:

http://www.rayturk.net/metrobus-hattini ... yapiliyor/
Metrobüs hattının tramvaya dönüştürülmesi için çalışma yapılıyor
Şimdi, ben bunu böyle okumadım. Ama düşündüm, asıl problem Boğaz Köprüsü. Hakikaten bir ara tramvay gibi bir şey yapılacaksa, yapılsa, Avrupa yakasında yapılabilir ve köprüyü geçmez. Geçmesine de belki gerek kalmaz. Neden? Çünkü bunu Marmaray’a entegre etseler, yeter belki. Bu şekilde kısmen tramvay hattı olabilir. Çünkü Haliç köprüsünden tramvay geçirememe bana göre garip olur. Hadi o da olmadı, o zaman, çok evvelden bir zamanlar düşündüğümüz şu senaryo da olabilir-di: Tramvay kısa bir kesimi metroyla birlikte geçebilir (mi?). Tramvayı o zaman Unkapanı’na doğru yöneltmek gerekir. Ama, dediğim gibi, buna hiç gerek var mı? Olsa olsa, ağ olarak »belki« diyebiliriz, çünkü şu anki Metrobüs şebekesinin o kısmı yatar yoksa. Ama Marmaray altta kalıyor, asıl önemli olan da o. Metrobüs’ün Kâğıthane’den geçmesi nitekim köprüye varabilmesi için.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön