4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Kas Pzr, 2012 14:04
gönderen Esat
Probus tan bayağı bir şikayetçisin gördüğüm kadarı ile :) ama hak veriyorum, ben kırsalda kullanılmasını iki açıdan önerdim, bir uzun mesafe ve oturarak gitme şansı ikincisi alt kısımda bagaj imkanı vermesi ile belki yüklü yolcuların rahat gitmesi düşüncesi ile ama bu konforunun eksik olmasını gerektirmez, yani midibüsler ile yaptığım yolculukları hatırlıyorumda, hakikatten rahatsız bir iş, kimseye artık bu eziyeti çektirtmeye gerek yok.

Bu filo yenileme işleri bir standarta bağlanmalı, "ülke çapında" tabii ki. Açıkçası 8 sene de bir aracın kullanılamaz duruma düşmesi hoş değil, bunu araçlar çürüdü yürümüyor anlamında söylemiyorum, kalite olarak düşmesi ya da konfor olarak düşmesi şeklinde yorumluyorum, bence hoş değil çünkü otobüs pahalı bir yatırım ve işinde ÖZEL tabiri var ise esas olan para kazanmaktır, eyvallah otobüsçü kamyoncu çalışır kazanır parasını yeni arabaya yatırır buna bir şey dediğimiz yok ama daha uzun ömürlü olmalı ki yapılan işe de gerçekten değsin. Umarım Antalya bu konuda da akılcı bir iş yaparak gerek belediye gerekse halk otobüsü filolarında yenilemeleri yapar ve bu yenilemeler uzun soluklu işler olur.

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 13:53
gönderen ÖmerYILMAZ
KL08 hattında yeni halk otobüslerinden 2 tane

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 16:32
gönderen Esat
Güzel :) yani kırmızıyı genel olarak sevmem ama böyle agresif bir kırmızının otobüse yakışacağınıda düşünmezdim :) diğer taraftan komik bir soru belki ama DENETİMLİ Halk Otobüsü ile kast edilen nedir? :) Denetimsizide varmı?

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 19:36
gönderen alabay
Londra’da da kırmızı çok şık durur. Ben denetimliyi »unter Verwaltung« veya »unter Aufsicht« diye okuyorum. Yani, bizim İstanbul ÖHO’lar mesel⠖ bu açıdan – denetimsiz belki :-)

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 21:25
gönderen 07onur
Otobüsün önüne yazı sığmadı için öyle olmuş, doğrusu ''Antalya Büyükşehir Belediyesi Denetimli Halk Otobüsü'' olacak. Yeni çıktı bu yazılar, midibüslere bile yapıştırılmış.

Bu arada KL08'in tabelası 4 isimden oluşuyorken resimdeki özel otobüsün tabelası 8 isimden oluşuyor, harika bir değişiklik daha.

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 21:51
gönderen alabay
Ben bunların hâlâ böyle yazılmalarına biraz şaşıyorum. Normal, üstte yazan gideceği yer ve yanda yazan güzergâh hâlâ yok mu? Eh …

Gönderilme zamanı: 27 Kas Sal, 2012 21:57
gönderen Esat
alabay yazdı:Ben bunların hâlâ böyle yazılmalarına biraz şaşıyorum. Normal, üstte yazan gideceği yer ve yanda yazan güzergâh hâlâ yok mu? Eh …
Bu konuyu yeterince tartıştık sanırım, temcit pilavı gibi ısıttıkça yenmiyor :)

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6898#26898

Gönderilme zamanı: 28 Kas Çrş, 2012 00:00
gönderen alabay
İşte aynen bundan yazmıştım. Dönme dolap gibi, bir ileri, iki geri.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Çrş, 2012 10:52
gönderen ÖmerYILMAZ
Denetimli halk otobüsü kavramı 161 özel halk otobüsü dışında kalan AB plakalı midibüsler ile bu yeni otobüslere verilmiş.
Denetimli denmesi, belediyenin denetiminde olmasıyla alakalı bir durum olsa gerek. Ayrıca 161 özel halk otobüsü hatlarda çalışmak için ihaleye giriyor ve onların statüleri çok ayrı. Hasan Subaşı zamanında belediye otobüsleri özelleştirildi, belediye otobüslerinin filo kodları (gövde numaraları) 1 hisse olarak belirlendi ve 161 halk otobüsünden başka hisse yok. Benim analizime göre halk otobüsleri belediye otobüslerinin yerine çalışıyor. Çok karışık benim de aklım karıştı, neyse.

Denetimli halk otobüs ve denetimli minibüsleri Manisa'da görmüştüm. Ama Antalya'dakilerin hepsi sonuçta halk otobüsü.
Bu arada KL08'in tabelası 4 isimden oluşuyorken resimdeki özel otobüsün tabelası 8 isimden oluşuyor, harika bir değişiklik daha.
Yalnız bu otobüslerin ışıklı tabelasında ve plastik hat levhasında yazan güzergah isimleri Belediye otobüslerinkinden tamamen farklı. İnsanlar hat diye tereddüt edebilirler.
Ben bunların hâlâ böyle yazılmalarına biraz şaşıyorum. Normal, üstte yazan gideceği yer ve yanda yazan güzergâh hâlâ yok mu? Eh
Bu konuyu yeterince tartıştık sanırım, temcit pilavı gibi ısıttıkça yenmiyor

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6898#26898
İşte aynen bundan yazmıştım. Dönme dolap gibi, bir ileri, iki geri.
Ne yazık ki 600 hattında uygulanan tek yer adı yönteminden vazgeçilmiş.
Eski usul devam.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Çrş, 2012 11:06
gönderen Esat
Valla Denetimli olayını bende anlayamadım :) sonuçta zaten denetimli olmak zorunda, ücret politikasını kendileri belirlemiyor herhalde, genelde belediyeler belirler, seferler ve bunlara uygun çalışıp çalışmadıklarını hal ve hareketlerini de belediye denetliyor olmalı, en azından İstanbul'da böyle kontrol İETT dir ama Ömer seninde belirttiğin gibi son zamanda yöntemler biraz değişti, İstanbul'da ayrı bir şirket kuruldu dediğin gibi asıl kurum yerine çalışıyor gibi olanlar ortaya çıktı falan filan, bu mevzu karıştı.

Tabela işinin geriye dönme sebebi belkide yolcu şikayetidir, yolcu anlayamıyor ise kavrayamıyor ise inat etmeninde alemi yok, bunun modernlikle falan da alakası yok, tamam bana göre de nereye gidiyor ise sadece o yazmalı ama toplumsal alışkanlıkları da yıkmak zordur bizde üstüne ilave olarak yıkılmak istenmez zaten.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Çrş, 2012 11:15
gönderen ÖmerYILMAZ
Aslında özel halk otobüsleriyle "denetimli" halk otobüsleri arasında denetimsel olarak hiçbir fark yok, hatta belediye otobüsleriyle de denetim bakımından aynı. Bütün otobüslerin çalışma saatleri önceden bellidir. Hangi hatta hangi saatte hangi araç çalışacak bunların planları hazırlanır. Galiba bu planlara İETT'de "orer" mi ne deniyor.

Tabela konusu da yine büyük ihtimalle vatandaş şikayetleri yüzündendir diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Çrş, 2012 12:38
gönderen alabay
Acaba vatandaş mı, yoksa şoför mü? Çünkü şoförün tabelâyla ilgilenmesi gerekiyor ya :lol: