ant-L.04 » Antalya Belediye Otobüsleri - Antobüs

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

ant-L.04 » Antalya Belediye Otobüsleri - Antobüs

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 07 Ağu Sal, 2012 19:48

Başlık için teşekkürler...

Antalya'da şu anda Büyükşehir Belediyesine ait toplu taşıma hizmeti veren 40 adet BMC Procity marka Belediye Otobüsü bulunmaktadır.

Belediye otobüslerini Büyükşehir Belediyesinin ulaşım şirketi olan Antalya Ulaşım A.Ş. işletmektedir. Belediye otobüslerinin kendisine ait özel bir adı da var: Antobüs

Belediye otobüslerinin çalıştığı hatlar:
VF01 Varsak-Kızılarık-100.Yıl-Fakülte
KL08 Konyaaltı-100.Yıl-Işıklar-Lara
600 Havalimanı-Meydan-100.Yıl-Fakülte-Otogar


VF01'de 20'den fazla araçla 5 dk da bir sefer düzenlenmektedir fakat sadece 2 otobüs belediye otobüsüdür, diğerleri halk otobüsü. Bu yüzden belediye otobüslerinin bu hatta geçiş süresi 1 saatte birdir.

KL08'de yaklaşık 28 adet belediye otobüsü ile yaz sezonu nedeniyle 6 dk da bir sefer yapılmaktadır. Kış tarifesi 5 dk da birdir. Gece ise 2 saatte bir seferi bulunmaktadır.

600 hattında 6 adet belediye otobüsü ile yarım saatte bir Havalimanı-otogar arasında karşılıklı seferler düzenlenmektedir. Gece 2 saatte bir seferler devam etmektdir.

Arta kalan 4 otobüs ise bakıım onarım vb nedenlerle Ulaşım A.Ş'nin Fabrikalar Garajında bulunmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 20:09

40 Otobüs Antalya gibi bir kent için yetersiz, tamam büyük bir halk otobüsü,midibüs filosu var belki ama ben yerel idarenin katılımının daha büyük olmasını beklerdim. Bir de bu işin içinde enteresan bir durum var, Antalya başlığındaki mesajlarınızda belediyenin otobüs almak istediğini ama mecliste engellendiğini belirtmiştiniz, fakat işletmeyi bir BİT aracılığı ile yapıyorlar (BİT Belediye İktisadi Teşekkülü demektir, bilmeyenler için) o zaman belediyenin bir alıma karar vermesi diye bir şeye gerek yok ki? Tamam BİT lerin KİK gözündeki durumu hep tartışmalı idi, ihale kanununa tabi mi değil mi, devlet kurumumudur özel şirketmidir? Bunun cevabını devlet kurumlarıda veremiyordu ki :) yok efendim cart curt bazında devlet kurumudur ama zart zurt durumunda özel şirkettir, böyle garip cevaplar geliyordu, olabilir mi böyle bir şey, benim mantığım almıyor. Ortada bir A.Ş. var ise, hisseleri kime ait olursa olsun alımını rahatça yapabilmeli bu sistemi kuran insanların mantığı budur zaten, ticari alımlarda rahat hareket kabiliyeti, personel yönetiminde rahat hareket etmek, amaç budur. O zaman Antobüs neden kendi otobüsünü kendisi alamıyor? Kredi mi bulamıyor ne oluyor? Antalya Belediyesi sanırım borçlu bir belediye bu yüzden kefaleti kabul olurmu bilemem de dediğim gibi bence Antobüs zaten kendi otobüsünü alıp işletmeye koyabilmelidir, pratikte Antobüs ile ÖHO nun bir farkı yoktur, tek fark arkasındaki Belediye desteği ve kurumsal yapısıdır.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 07 Ağu Sal, 2012 20:44

pratikte Antobüs ile ÖHO nun bir farkı yoktur, tek fark arkasındaki Belediye desteği ve kurumsal yapısıdır.
Hem pratikte hem de resmiyette Antobüs ile halk otobüsleri arasında fark var.
Antobüslerin tüm hakları belediyeye ait. Sadece işletme hakkı belli bir süre zarfınca Ulaşım A.Ş'ye verilmiş durumda. Hatta birileri bunu da mahkeme kararı ile iptal ettirdi. Akaydın daha sonra yeni büyükşehir yasasına göre Ulaşım A.Ş kendi şirketi olduğu için doğrudan işletme hakkını verdi.
Ayrıca bu otobüsler resmi plakalı, eğer Ulaşım A.Ş'nin kendi otobüsleri olsalardı sivil plaka olurdu.

"BİT Belediye İktisadi Teşekkülü"nü ilk defa sizden duyuyorum. Benim bildiğim Kamu İktisadi Teşekkülü var, onlar da Bakanlar Kurulu kararı ile oluşturulan İETT, EGO, ESHOT, TCDD gibi alt kurumlar. Ulaşım A.Ş gibi şirketler ise belediyelerin bünyesinde bulundurduğu, yöneticilerini belediyenin atadığı özel hukuka tabi özel sermayeli kuruluşlar.

Ulaşım A.Ş kendi bünyesinde otobüs alımı yapabilir mi hiç bilmiyorum. Belediyeden birisine bunu sordum ama dönmedi. İzmir'deki İzulaş kendi alımlarını yapabiliyor.

Ama şöyle bir şey de var: Antalya'da Ulaşım A.Ş'nin toplu ulaşımda taşımacılık yetkisi sadece 40 otobüsle sınırlı, eğer işletme hakkı başka şirkete geçerse hiç faaliyeti kalmayacak -raylı sistem ve deniz taşımacılığından başka-

Mali açıdan ne belediyenin ne de şirketin otobüs almada bir sıkıntıya düşeceğini sanmıyorum. Zaten belediye önemli miktarda bir kredi çekmişti. 2011 Kasımdaki kararla bu krediden bir miktar para otobüslere gidecekti. Şirketin otobüs alması üstte dediğimden ötürü riskli. Bu şirketin ihalesiz ulaşıma katkı sağlaması mümkün değil

40 sayısı Antalya gibi büyük bir şehir için utanç verici bir olay. Ortada otobüs alımını gerçekleştirecek bir irade varken engellemeler yüzden bu haldeyiz.

40 otobüs alınırken gerçek rakam 40 değil 180'di.
Merkez ilçelerin CHP'li belediye başkanları sanki ulaşımdan zerre kadar anlıyormuşçasına en fazla 20 otobüse onay veririz dediler, 21 olursa reddederiz dediler. Yolsa Mustafa Akaydın 180 otobüs alacaktı. Deniz Baykal 40'ta ikna etti. Ama ne yazık ki devamı gelmedi. Eğer o gün 180 otobüse karar çıksaydı, bu sayı o kararlılık ve öz güven sayesinde 300'ü geçecekti. Çünkü Antalya'daki özel esnaf birçok soruna neden oluyordu, Akaydın'ın bütün uyarılarına rağmen dize gelmediler, Akaydın otobüs alırım dediğinde bunların da kalbine iniyordu. :lol:

Şu anda Antalya'da otobüs alımının önündeki tek engel meclis kararı.
Şimdiki otobüsler yakında hurdaya çıkacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 20:53

Belediye İktisadi Teşekkülü eski bir tabirdir bu şirketlerin kuruluşundan beri tanımı bu bildiğim kadarı ile, diğer taraftan AntoBüs ün karşılığı İstanbul'da İstanbul Otobüs A.Ş. dir, bu şirketlerin hepsi aynı kanuna tabiidir, İstanbul ya da İzmir'deki alabiliyorsa Antalya'daki de alır.

Bence bahsettiğiniz durumda ya Antalya Belediyesinin stratejik bir hatası ya da sermaye dağılımından kaynaklanan bir şey var detayını bilemem ama resmi plakalı otobüsleri alıp bunu bir şirkete işlettirmenin başka ne anlamı var? O zaman o şirketin bir esprisi yok, tek faydası yedek parça alımında serbestlik ve personel politikasıdır. BİT ler her zaman belediyelerin arka bahçesi olmuştur, bu gerçeği inkar edemeyiz, personel istihdamı için kullanılırlar ama doğru yönetililerse güzel işlerde yaparlar. Toplu taşıma hizmetlerini vermek genel olarak kanunla belediyelere verilmiş bir haktır, belediye yönetimleri imtiyaz dağıtırlar, ÖHO larda olduğu gibi otobüs, tramvay, metro bunlarda bu şekilde işletilirler. Bunu kendilerinin hissedar olduğu şirkete belediye meclisi kararı ile imtiyaz vererek yaparlar ama teorik olarak bir başkası da bu işe talip olabilir ama kanuni teknik detayını bilemem yani bir başkası yarın bir gün Antobüs'ün yaptığı işe talip olabilir mi? Dediğim gibi işletme hakkı belediyenindir ve belediye bu hak üzerinden imtiyaz dağıtır.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 07 Ağu Sal, 2012 21:13

sermaye dağılımından kaynaklanan bir şey var
Ulaşım A.Ş'nin %99'u Antalya Büyükşehir Belediyesi, ASAT gibi kurumlara ait, yine tamamına yakını belediyenin.

Aslında belediyenin bu şirketi kurmasındaki ana etken ulaşımda iş yürütecek kurumunun olmayışı. Yoksa Ulaşım Daire Başkanlığına Bağlı bir otobüs işletmesi kurulabilirdi, fakat çoğu belediyede gördüğümüz büyük zararlar ortaya çıkardı. Daha profesyonel ya da uzman bir ulaşım anlayışı için İETT gibi bir kurum olmalı, böyle bir kurum olmayınca mecburen belediyeni yetkisinde bulunan Antray, Antobus, Antalya Deniz otobüsleri hatta Otobüs terminali ihale ile bu şirkete verildi. Eğer belediye ihale yenilerse tabii ki de başka şirketler talip olabilir. Ama eğer belediye doğrudan kendi şirketine verirse başka şirket giremez.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 08 Ağu Çrş, 2012 14:29

Atatürk Caddesi Üç Kapılar'da
KL08 Konyaaltı-Lara
Resim

2 tane KL08 aynı durakta art arda..
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Çrş, 2012 14:54

:) Kaldırım yüksekliği uygun, otobüs alçak tabanlı ama maalesef hala 1 metre ötede duruyor :) bazen neden kaldırım yapmaya para harcıyoruz diye düşünüyorum.

Bu arada BMC ler çok şık görünüyor, bence o renklerde iyi yakışmış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ağu Çrş, 2012 15:25

O harfleri kaldırsalar, iyi olur. Ayrıca, Antalya’nın kaç bin Alman nüfusu var? KL0… çok garip geliyor göze, Klo kabaca kenef demek :lol:

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Ağu Çrş, 2012 21:47

Adamlar garantili olsun diye hem ışıklı bilgilendirme hem eski usul tabelalı bilgilendirme yapmışlar . Amma yedekçi sağlamcı bir uygulama . :P bazen İETT otobüslerinde de görüyorum bunu çok komik!

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 08 Ağu Çrş, 2012 22:58

kemal yazdı:Adamlar garantili olsun diye hem ışıklı bilgilendirme hem eski usul tabelalı bilgilendirme yapmışlar . Amma yedekçi sağlamcı bir uygulama . :P bazen İETT otobüslerinde de görüyorum bunu çok komik!
Bu otobüsler 2010 yılında alındıklarında yeni oluşturulan 200'lü hatlarda çalışmaya başladılar ve sadece ışıklı tabelalar kullanılıyordu.

Ağustos 2011'de başlayan yeni sistemde özel halk otobüsleriyle beraber karma bir şekilde çalışıyorlardı ve özel halk otobüslerinde ışıklı tabela bulunmamakta. Haliyle aynı hatta çalışan otobüslerde bir levha birliği olması için bu araçlara da levha takılmış olabilir.

Haklısınız komik, ilk günler çok gülüyorduk biz de ama alıştık. :D Şimdi olmasa da ilerde yeni otobüsler alınırsa eğer (belediye ya da özel) yavaş yavaş eski usul tabelaları kaldırmamız gerekiyor. En azından sadece yeni otobüslerin çalıştığı hatlarda kalkmalı...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Ağu Prş, 2012 08:16

Ve de – bence – Türkiye’de bir kentin başlaması lâzım: Öndeki tabloya hat numarası ve GİDECEĞİ yer yazmalı. O kadar. Gel–Git ne için? Dahası da, gittiği semti ve alt satırda oradaki noktayı yazabilirler(di). Bilgilendirme medeniyetinden bir kesim.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Kas Cmt, 2012 16:02

Ve de – bence – Türkiye’de bir kentin başlaması lâzım: Öndeki tabloya hat numarası ve GİDECEĞİ yer yazmalı. O kadar. Gel–Git ne için? Dahası da, gittiği semti ve alt satırda oradaki noktayı yazabilirler(di). Bilgilendirme medeniyetinden bir kesim.
İşte o şehir...Antalya... :D

2-3 gündür 600 Otogar-Havalimanı hattında sadece gittiği yön yazıyor.
Havalimanınından Otogara giderken sadece 600 OTOGAR yazıyor.
Havalimanına giderken de yine sadece 600 HAVALİMANI yazıyor.

Yalnız küçük bir ayrıntı...Havalimanı yazısını o kadar büyük yazmışlar ki digital tabelaya sığmıyor.


Resim

resim kalitesi için özür dilerim...
______________________________________________________________________________________


Bu arada geçenlerde VL31 Varsak-Lara hatttında 2 adet belediye otobüsü çalışmaya başlamıştı. Böylece belediye otobüslerinin çalıştığı hat sayısı 4 oldu (VF01, KL08, VL31, 600).

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön