ist-L.09 » ÖHO larda Nakit Ödeme Kalkıyor

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.09 » ÖHO larda Nakit Ödeme Kalkıyor

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Pzr, 2011 18:22

Bu haber geçtiğimiz günlerde çıkmıştı ama malum sitemiz televizyon gibi seyreden çok katılan yok, (katılanları ayrı tutuyorum) o yüzden ele almayı pek istememiştim yine de kısaca değinmeden edemedim. Konu şu İETT uzun süredir yaklaşık 3-4 yıl gibi bir süredir bir proje üzerinde çalışıyordu, bu proje tabii ki daha önceleride gündeme gelmişti ama o bahsettiğim dönemdeki kadar ciddi ve sonuca dönük bir çalışma yapılmamış anladığım kadarı ile, bu çalışmada öncelikli olarak ÖHO ların ve sonrasında da bir şekilde minibüslerin ortak ödeme sistemine dahil edilmesi yönünde projeler üretiliyordu. Bunlar yapılırken tabii bir takım ödeme sistemi geliştirmeleri de oldu, bunları da ele almadım çünkü tam olarak nasıl kullanıldıklarına vakıf değilim gerçi komik isimleri ile beni bayağı etkilemişlerdi, birgeç, ikigeç gibi tanımları olan bu yeni kartlar beşibiryerde den sonra çok can alıcı gerçekten. :) Her ne ise, ülkemizde malum toplu taşıma devlet tarafından desteklenmiyor, yani yakıt üzerindeki yüksek vergiler bu kişi ve kurumlardan da aynen alınmaya devam ediliyor, sonrasında da ortaya vatandaşın hiçbir yararına olmayan gayri modern ödeme yöntemleri çıkıyor (teknolojiyi kast etmiyorum) Bunlardan kontrolü en zor olanıda ÖHO ve Minibüslerdeki nakit ödeme sistemi, burada malum şoför ya da muavin aracılığı ile biletinizi alıyorsunuz, dimi? Yooo almıyorsunuz sadece parayı ödüyorsunuz :) kimse bilet falan almıyor, sonra devlet bu adamlar vergi kaçırıyor diyor, ee tespit et! Yok edemiyor, o zaman bu gözle bakarsak İETT nin çözümü son derece doğru, yani ortak ödeme sistemleri olan Akbil ya da temaslı kartlar ile yolcuların araçlara binmesi, ödemelerin de ya her aracın kazandığı üzerinden (ki bu şekilde gerçek bir vergilendirmede yapılabilir) ya da havuz sistemi ile çözülmesidir. Daha önce Sonat isimli bir arkadaşımız Ankara' da bu sistemin uygulandığından bahsetmişti ve tabii ki ÖHO ların yaşadığı zor durumlardan da.

Ben her ÖHO cu parayı hamudu ile götürüyor demiyorum ama kimse kusura bakmasında haftanın 7 günü gün boyu dolu gidip gelenlerde var, aman hava parası 800 bin TL imiş, bana ne yahu? Hava parası adı üstünde rüzgar geldi götürdü, bu kadar saçma bir şey olamaz. Şu başlıkta mesajı yazan kişide muhtemelen ÖHO cu, okuyun neler demiş

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=746

Otobüsle birlikte İETT ihalesinde bile 700 bin tl tutuyor, diyor ki 10 yılda amorti ediyor, yani yılda 70 bin tl kazanması lazım bu adamın, masrafları hariç. Kazanmasa kim bu işe girer? Sen ben girersek aptalız ama bu adamlar yıllardır bu işi yapıyor kazanmayacak olsa girerler mi? Holding mi bu prestij için gökdelen yaptırır gibi "amannn bir otobüsümde orada olsun" dermi insan? Bu paranın bu hesabın devletin kontrolüne geçmesi için ücret denetimi şart ve bu anlamda ben İETT nin yaptığı işi sonuna kadar destekliyorum. Ama İETT de üstüne düşeni yapıp otobüslerin çalıştığı saatlerde her köşe başında bir biletçi ya da bilet makinesi bulundursun bir zahmet. Onun dışında devlette üzerine yapıp bu insanların üzerinde yakıt vergisine bir çözüm bulmalı, devlet bundan para kazanıyor diyerek vatandaşın tepesine binen bir uygulama olabilir mi? Parası yine yolcudan çıkıyor, ÖTV saçmalığına son verilmeli, anayasal hak olan özgürce seyahat edebilmenin kent içindeki yolu toplu taşıma ise buna destek olunmalı köstek değil.

Gelelim ilgili bir habere
http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29887
Özulaş Toplutaşım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Yüksel, 13 Ağustos 2011 tarihinden itibaren özel halk otobüslerinde paralı yolculuk döneminin sona erdirileceğini belirterek, ''Bu konuda sıkıntımız büyük. 6 bin 300 minibüsün olduğu yerde paranın otobüste geçmemesi gerçekten zor olacak'' dedi.

Gündemdeki en önemli sıkıntının 13 Ağustos 2011'den itibaren özel halk otobüslerinde paralı yolculuk döneminin sona ermesi olduğunu kaydeden Yüksel, ''Büyükşehir Belediye Başkanımız 13 Ağustos'ta biletçilerin kalkacağını açıkladı.

Bu konuda sıkıntımız büyük. Bizim endişemiz var. 6 bin 300 minibüsün olduğu yerde paranın otobüste geçmemesi gerçekten zor olacak'' dedi.

Yüksel, bu uygulamanın esnafı sıkıntıya sokacak yönlerinin olduğunu kaydederek, ''Esnafın mağdur olmaması için bazı çalışmalar yapılıyor. Güzergahlarda, hatlarda değişiklik yapılıyor. Bunun yanında vatandaşın mağdur olmaması için kırsal alanlarda kart satışı yapan bayiler genişletilecek. İnşallah fazla bir zarar gelmeden kendi yolcumuzun bize döneceğine umuyoruz. Bekleyip göreceğiz'' diye konuştu.

İstanbul'da 2 bin 40 özel halk otobüsünün, Türkiye genelinde ise 16-17 bin civarında otobüsün hizmet verdiğini dile getiren Yüksel, şunları söyledi:

''Türkiye'deki halk otobüsleri normal taşıyıcılar gibi değil. Minibüs esnafı gibi, servis araçları gibi, taksi gibi değil. Biz Büyükşehir Belediyesinin verdiği tarifeye göre yolcu taşırız. Bizim şu anda 12-13 tane bedava taşımamız var. İndirimli taşımalar var.

Bunu yaparken de hiçbir sübvanse yok. Onunla ilgili problemlerimiz var. Tabii bu daha ziyade iktidarı ilgilendiren bir iştir. İETT ve İstanbul Büyükşehir Belediyesindeki çalışmalarımızda sorunları çözüyoruz ama iktidardan ÖTV'de, KDV'de indirim gibi taleplerimiz var.''

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 31 Tem Pzr, 2011 18:24

Bursa'da 2002'den beri hiç bir şekilde nakit ödeme alınmıyor hatta nakit ödeme alan şöförlere 1500TL para cezası var. İstanbul'un bu konuda bu kadar geç kalması ilginç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Pzr, 2011 18:27

Kesinlikle haklısın, ilginçten öte aslında kötü :) yani her konuda kendini örnek gören bir kentin bu konuda bu kadar yavaş kalması bana da hep abes geldi, yok kalabalık, yok çok araç var bunlar bahane değil bence. Önemli olan bir sistem kurmak, sistemi kurarsın, kontrol ve ceza mekanizmasını kurarsın yürür. Nitekim Ankara' da da bu uzun yıllardır yapılıyormuş, ha keza Bursa' da da olduğunu senden öğrenmiş olduk, daha önce sanırım Hasan' da bahsetmişti kısaca, bir de ben çok uzun yıllardır Bursa' da minibüslerde ayakta yolcu alınamadığınıda biliyorum, sen gel bunu İstanbul' da uygula. Ya bu kanun ben çocukken vardı hala var, üstüne taş konacağına geri adım atıldı.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 31 Tem Pzr, 2011 20:17

Bir adamın bir otobüsü yok ki, hele minibüslerde gidin esenler hatlarında hiç olmayanın 2 tne 3 tane, otobüslerde aynı adam karısının çocuğunun üstüne yapıyor, bilet desen yok vergi levhasına bak her sene zarar, zarar ediyonda nasıl alıyorsun o otobüsü 200 binliraya diye kimse sormuyor.

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön