ist-L.07 » İstanbul' da Körüklü Otobüslere Elveda

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 23 Haz Prş, 2011 16:29

ANA filo solo ağırlıklı olacaktır.Ama şu bir hakikatki yolcu yoğunluğu düşük olan veya dar manevra alanı ve geçişi ağırlıklı olan yerlerde kısa otobüsler daha akıllıca.Ayrıca minibüslerden kurtulmak istemiyoruzmu hakikatçi olalım kaldırdım gitti ile olmuyor bu işler.Onlarıda bir şekilde belediye bünyesine katıp otobüse dönüştürmeli işin doğrusu küçük araçlarda bu hususta avantaj.Bunlar 9-10mt. boyunda alçak tabanlısıda olan modeller.Şu bir hakikatki hiçbir zaman solo otobüsten daha kullanışlısı ve rahatı yoktur.

Suriçinde yayalaşrırmayı artıralım diyoruz ama toplu taşımayıda geliştirmek lazım.Suriçinde şu an olan ve olabilecek metro-tren ağı şunlar.Sirkeci-Yenikapı-Kazlıçeşme(Marmaray);Küçükpazar-Vezneciler-Yenikapı M2 hattı inşa halinde birde güzergahı tam belli olmayan Yenikapı-İncirli projesi var.Bakın istasyon yerlerini yazdım.
Bunlara birde T1 Eminönü-Topkapı tramvay eklenebilir çoğu yerine yine ulaşamıyoruz.

Haydi 1-2 hat daha yaptık diyelim yine yetersiz.İşte bu açıkları 9mt. otobüsler kapatabilir.(ara yerleride düşündüm)Oturmuş yapılaşma düzeni ve engebeli araziyi düşünecek olursak tramvay iyi bir seçenek değil.Yani 1-2 yer dışında uygun yer yok maalesef.Bunun için ben suriçi ve yakın çevresi ulaşımında troleybüslerden istifadeyide düşünelim derim.Niyemi çünkü 0 emisyon ve sessiz.Suriçinde yüksek hızlı yol olmadığı için(sahil yolu hariç)troleybüs için uygun.

Elektrik kesilirse;3 alternatif var.
1)Akülü yedekleme araçlar 7-8km. gider.
2)Akülü yedeklemeye ilave olarak belli yerlerde sistemi destekleyecek jeneratörler.
3)Benim tercihimde bu dizel motoruda olan araçlar.Kesinti halinde yada şebeke olmayan yerde dizel motoru devreye girer.Tabi araç fiyatı ve ağırlığı artıyor.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 23 Haz Prş, 2011 16:34

Çift katlılar daha çok ekspres niteliği taşıyan yani fazla durakta durmayan ayakta yolcu alınmayan hatlarda veya tıkabasa doluluk olmayan yerler için uygun.

Çok ağaçlı yollarda,çıkma ve cumbası fazla dar yollarda kullanışlı değil.Kullanılsa bile şoför illallah diyor ve trafiğide aksattığı gibi araçta çok sayıda vuruk ve sürtükte oluyor.

Dediğim gibi çok yoğun olmayan kalabalık için çok iyi ama.Çünkü körüklü otobüs 18mt. boyunda 49-50 kişi oluyor oturma yeri.Ama çift katlıların çoğu piyasadakiler 11mt. 1mt. boy avantajı olduğu gibi 65-70 kişilik oturma yeri sağlıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Prş, 2011 16:42

Suriçi özellikle de yarımada içerisine kısa otobüslere katılıyorum, daha önce de hem başka bir sitedeki Suriçi tartışmalarında hem de tramvay önerilerimde buna benzer şeyler yazmıştım, görünüşe göre midibüs ya da bu kısa otobüslerden başka seçenek kalmıyor.

Yarımada için tramvay dan artık bende vazgeçtim zaten troleybüs konusunda da yeni nesil troleybüslerin iyi olduğuna eminim ama yine de mesafeliyim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Prş, 2011 18:52

Oradaki o oyuncak çiftkatlıları demiyorum ben ama! :lol: Berlin modellerini diyorum. Onlar 128 kişilik.

Sizler bu konuda ilginç bir şekilde yanılıyorsunuz, ama belki tanımadığınız için. Tanıdığınız, evet, Londra modeli, ama Londra'nın da binlerce (!) çiftkatlısı vardı (var mı hâlâ, bilmiyorum), yüzlerce falan değil. Bir hatta araç her beş dakikada gelirse (ki Berlin de çoğu hatta öyle, bazen 2 dakikada bir), öyle istif falan olmaz.

http://www.berliner-verkehr.de/bfld.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Prş, 2011 19:17

Sizler derken çift katlıya karşı olan sadece benim, İsmail de İstanbul gerçeğinde kıyasını yapmış ve neden olmalı diye açıklamasını yapmış. Bence fena halde yanılan sensin Başar, senin 4-5 milyonluk nüfusu ve 30 metrelik caddelere sahip Berlin' in ile İstanbul' u kıyaslamaktan vazgeçtiğin zaman bir şeyleri öğrenmiş olacaksın, tamam anlıyorum bildiğin yeri anlatıp ona göre örnekler vermeye çalışıyorsun ama bu yanlış, bundan vazgeçmediğin sürece de maalesef bir şeyler katmaktan uzak kalacaksın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Prş, 2011 20:33

Araçları da bildiğimi unutuyorsun. Bunlar istanbul'da bal gibi işler. Her hatta gerekir demedim, ama hatların 3/1 veya fazlası bile böyle araçlarla çoook iyi işler. Sen gel de gör bir gün, sonra özür dilersin benden 8)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Haz Prş, 2011 20:42

Çift katlılara bende karşıyım, herkes oturabilse iyi ama İstanbul'da çift katlıların içinde ayakta yolculuk ederken boynunuz mecburen deve gibi bükülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Prş, 2011 20:53

Hakan yazdı:Çift katlılara bende karşıyım, herkes oturabilse iyi ama İstanbul'da çift katlıların içinde ayakta yolculuk ederken boynunuz mecburen deve gibi bükülüyor.
Aynen katılıyorum, tamam şimdikilerde klima falan var ama boy sorunu gerçek bir problem, oturduğunuz zaman dahi basık geliyor yahu :) hele önceden klima problemi varken tam bir zulümdü bana göre, ben daha çok yolculuk konforu açısından ele alıyorum.

Körüklülerin kullanımına gelirsek, İstanbul caddelerinde körüklülerin verimli kullanılamamasının sebebi durakların yanlış planlanması, durak giriş çıkışlarına araç park edilmesi, sokak köşe başlarına parklanma yapılması olabilir mi? Trafik akışında kavşaklarda dönüş yapılacak yerlerde araç durma noktalarının yanlış planlanması olabilir mi? Bence sorun kesinlikle bununla alakalı, bunu aslında çizerek ifade etmem lazım ama ancak hafta sonu :) kendi PC me bir kavuşayım da :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Prş, 2011 21:49

Amma da uzattınız be. BERLİN modeli! Üstte oturulur, altta oturulur ve kambur durmadan da durulur, şahsen 1,80 üstünde boyum, ona göre. DAF maf falan değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Cum, 2011 15:41

Körüklü diyoruz biz, konu körüklü, çift katlı değil varsa körüklü önerin ya da neden İstanbul' da körüklüler verimli değil seve seve dinlerim ama Berlin kimseyi ilgilendirmiyor kanımca.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 24 Haz Cum, 2011 16:05

Körüklülerin kullanımına gelirsek, İstanbul caddelerinde körüklülerin verimli kullanılamamasının sebebi durakların yanlış planlanması, durak giriş çıkışlarına araç park edilmesi, sokak köşe başlarına parklanma yapılması olabilir mi? Trafik akışında kavşaklarda dönüş yapılacak yerlerde araç durma noktalarının yanlış planlanması olabilir mi? Bence sorun kesinlikle bununla alakalı, bunu aslında çizerek ifade etmem lazım ama ancak hafta sonu kendi PC me bir kavuşayım da
iŞTE asıl mesele burada.Yoksa Vatan Cad. gibi,Büyükdere Cad. gibi geniş yollarda körüklü ne diye mesele olsun ve üstelikte yüksek yolculuk talebinin olduğu yerde.

Çift katlıya karşı değilim ama çok yaygın olamayacağını ve körüklünün yerini alamayacağını ifade ediyorum.

Mesela size 2 sahne yazayım.

1)Yer Beşiktaş İskele;30A ve 30M hat numaralı çoğu körüklü araçlar hepte doludur.Niye;çünkü yüskek yolculuk talebi olan yere işliyor size birşey diyeyim metro olsa bile bu hatlar olacak çünkü onlar aralarda istasyon yapmıyor/yapamıyorlar ve diğer İett hatlarından ve deniz yoluyla gelenler akınediyor Yıldız,Balmumcu,Maçka,Nişantaşı'na çıkmak için.

2)31 Kuyumcukent-Yenibosna-Yenikapı

Sabah saatleri 31 bütün Yenibosna'yı turlar Köyaltı mevki,Sanayi Cad.,Muhacir meskenleri,Değirmenbahçe Cad.,Beşyol,Fatih Cad. Kuleli durağına gelince inanılmaz boşalma yaşar çünkü buradan metrobüse,metroya ve diğer hatlara aktarma yapılır.

Akşam saatleride tam tersi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 May Sal, 2012 21:31

Yüklü miktarda körüklü Conecto geldi, ve trafik işlemleri için bekletiliyor. Ciddi bir otobüs yatırımı var bu sene, solo otobüs olarak da BMC'ler alındı...

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön