ist-L.07 » İstanbul' da Körüklü Otobüslere Elveda

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.07 » İstanbul' da Körüklü Otob

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Pzt, 2011 11:28

Aşağıdaki haberde verilen bilgilere göre İETT 2014 yılına kadar filosunu yenileme kararı almış. Bu karar çerçevesinde de ilk etapta sadece Solo otobüs alımı için çalışmalara başlanmış. Haberdeki yorummudur yoksa İETT nin gayri resmi açıkladığı bir kararmıdır bilmiyorum ama bence tartışılmalıdır, kenti yönetenlerde trafiğin sorunu olarak otobüslerini görüyor olmalı ki körüklülerin metrobüs hatları haricinde çalıştrılmayacağı gibi bir ifade var. Bana göre bu yanlış bir yaklaşım İstanbul ölçeğinde bir kentte körüklü otobüsler yer bulmalıdır diye düşünüyorum. Yani kentin 2023 raylı sistem hedefindeki metro hedefi tutarsa hala aynı güzergahlarda yoğun frekanslı otobüsler mi çalıştırılacak ki Solo otobüse yatırım yapılıyor? Ya da gerçekten trafikte sorun oluşturanlar körüklü otobüsler mi? Ya da sadece eski oldukları için kaldırılacaklarda yenilerken mi Solo tercih ediliyor? Pek çok gerekçesi olabileceği gibi pek çok sonucu da var bu işin, 17 milyonluk bir kentte nerede ise yarısı da mobil iken daha çok insanı bir kerede taşıyan araçlardan neden vazgeçilmek istenir ben bir yorum yapamadım.
İETT’nin devasa otobüs filosunda bugün 2 bin 768 otobüs yer alıyor. Bunların 681 adeti körüklü otobüslerden oluşuyor. 2014 yılına kadar eski otobüs filosunu yenileme karara alan İETT, bu dönüşüm için çalışmaları başlattı. Yıl sonuna kadar bin yeni otobüs alımı planlanıyor. AB standartlarında, klimalı ve daha konforlu olucak otobüsler için ilk sipariş verildi. 279 adet yeni otobüs içinde hiç körüklü yer almadı. 50 yıldır kentin yükünü kaldıran körüklü otobüslerin, metrobüs hatları hariç kademeli olarak trafikten çekilmesi planlanıyor. Kent ulaşımında metro, tramvay ve metrobüsün daha çok öne çıktığı yeni dönemde İstanbul, yıllarca yolunu gözlediği körüklü otobüslere de veda edecek.
http://www.lojiport.com/koruklu-otobusl ... 29175h.htm

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Haz Pzt, 2011 13:29

Enayilik olur. Körüklü ve çiftkatlılar aynı egzostla daha fazla yolcu taşır. Ama herhâlde yerli üretemiyorlar :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Pzt, 2011 13:57

Bilmem, yerli üretim vardır diye düşünüyorum, herşeyi bir kenara bırak zaten MAN ve Mercedes te üretimini Türkiye' de yapıyor, illa ki %100 Türkiye firması istiyorsan BMC, Otokar gibi firmalarında üretiyor olması lazım bence bu ihtimal dışı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Haz Pzt, 2011 14:00

Bunlar hepsi lisanslı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Pzt, 2011 19:47

alabay yazdı:Bunlar hepsi lisanslı.
Şaka gibisin :) hatta komik bile olabiliyorsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Haz Sal, 2011 07:38

Evet, espri (esprit) derler buna :D

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 17 Haz Cum, 2011 00:26

ankarada da -niye anlamadım- nerdeyse hiç körüklü kalmadı zaten :D öte yandan izmirde de solo nerdeyse yok :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Pzt, 2011 17:17

Neden olabilir? Benim düşünceme göre bu işin tek sebebi pazarlama, kimseyi töhmet altında bırakacak laflar etmeye gerek yok ama kim malını iyi pazarlıyorsa onun malı alınıyor, kentin ihtiyacı mı dediniz? Bizde ihtiyaç yeni kaporta ve klima başka detaya gerek yok.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 21 Haz Sal, 2011 13:01

Bunu başka bir sitede tartışmıştık.İett filosundaki körüklü oranı geçmiş yıllara göre ve diğer şehirlere göre düşük.Körüklü otobüslerin bazı yerlerde mesele çıkardığı doğru ama bu bahane edilemez.Zira raylı sistem ve deniz taşımacılığı ile bütünleşmiş bir lastikli taşımacılıkta körüklü otobüsler mühim rol oynar.Metro yada tramvaydan yada bir vapurdan bolaşan kalabalığı en iyi körüklüler taşır.

Kaldıki metro yaygınlaşınca bazılarında otobüs olmayacak gibi bir hava var.Hayır olacak ama şimdiki gibi uzun hatlar olmayacak yada seyrek olacak.Otobüsler daha çok istasyon ve iskelelere erişimi yada raylı sistemin gitmediği /gidemediği yerlere sefer yapacaktır.İstanbul gibi engebeli ve dağınık yerleşimi olan bir şehirde açıkçası otobüsten vazgeçemezsiniz.

Trafiği asıl tıkayan etken duraklara park edenler,dönüş noktalarında bekleme yapan ve park eden araçlar.18MT. körüklü araçlarda haliyle kalıyor buralarda.

Çift katlılar yoğun kalabalığı olmayan yerler için körüklüye alternatif.Hatta piyasadakilerin çoğu 12 yerine 11mt. boyunda.Ama yoğun kullanımlı yani kalabalık ve iniş binişin çok olduğu yerde maalesef 2 kapılı olması ve üst kattan aşağı inme sebebi ile kullanışlı değiller.

Körüklüden vazgeçileceğini sanmıyorum.Bugün orta ölçekte birçok şehirde bile varken,ama fazlaca almayacak İETT belli.İett için başka alternatif yolcu yoğunluğu az ve dar sokaklı yerlere 9mt. BMC Probüs,9mt. Isuzu,9mt. Temsa,9MT.Doruk ve 10mt. Kent.Minibüsleri otobüslere dönüştürme kapsamında bunlar değerlendirilebilir.

Manevra sıkıntısı olmayan yerlerde 3 akslı 14-15mt. modeller tercih edilebilir.

Metrobüs hattına ise kesinlikle çift körüklü şart ama maalesef İett en ufak bir gayret yok.

BMC,Man ve Mercedes'in körüklü üretimi var.Güleryüz'ün niyeti yok ama Temsa ve Otokar Kent'ten bekliyoruz.

1986 yılında Man ilk yerli üretim körüklüyü yapmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Sal, 2011 15:56

Teşekkürler İsmail, genel olarak görüşlerine katılıyorum bende kentin trafik yapısı nedeni ile körüklülerin pek çok aksta kullanışsız olacağına ve işletilemeyeceğine taraftarım ama işletilebilecek pek çok nokta var ve bunların pek çoğuda yine senin belirttiğin gibi metro ve deniz yolu ile kesişiyor bu anlamda aslında Solo dan Körüklü ye dönülerek yolculuk konforu arttırılabilirdi ama böyle düşünülmüyor demek ki.

Diğer taraftan kısa otobüslere pek taraftar değilim, düzenlenmesi gereken öncelikli olarak kurallara uymayan sürücüler ve duraklara yanaşmaya üşenen otobüs şoförleridir, bunun en sağlam kanıtını Şehremini durağında gün boyu görebilirsiniz, kısa otobüs ya da midibüs tarzı taşımacılık bence Tarihi Yarım Ada ya da ana arterleri dik kesen dar kesimlerde olabilir, ne bileyim Şişli sokakları ya da Hisar Üstü gibi yerlerden metroya taşıma yapmak için ama diğer türlü daha çok kalabalık oluşturacaktır kanaatindeyim. İstanbul nüfusu ile hiçbir kent ile kıyaslanamıyor maalesef :) dolayısı ile başka yerlerde var demeninde bir anlamı yok burada nevii şahsına münhasır mı denirdi ne öyle bir kent ile karşı karşıyayız ama bunun çözümleri arasında Körüklü otobüsleri kaldırmak bana göre olmamalı idi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Sal, 2011 18:55

Midibüs işe yarayabilir, ama sadece “mahalle” aracı olarak, meselâ (diyelim ki) Kuzguncuk halkını Üsküdar veya Fıstıkağacı'na götürecek küçük bir hat olsa, bu bir midibüs de olabilir. Sadece bir mahallenin, semtin halkını bir aktarma noktasına taşıyan, transiti olmayan bir hat. Sırf misaldi.

Çiftkatlılara gelince, çok pardon, ama üç kapılı, çokmerdivenli ve üç akslı çiftkatlılar var, diye diye artık boğazıma kramp girecek. Berlin modeli çok üstün bir şey, MAN Lion's City DD modeli. Bunlar Dubai'de de işliyor (!), eski modelleri de Bağdat'ta işlerdi (!).

http://www.mantruckandbus.de/de/media/P ... p?id=57807 (İngilizce)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Prş, 2011 16:25

Çift katlı otobüs İstanbul için bir nimet değil bana göre eziyettir, inmesi binmesi ayrı bir alem. Hareketli şehir dediğimiz şeyin içerisinde çift katlı otobüsün konumu olabilir ama bu şehir İstanbul olamaz. Avrupa' nın en kalabalık nüfusa sahip kenti İstanbul ardından gelen kent Londra. Hiç görmedim ama bana sorarsan onlarda sadece artık kentin simgesi olduğu için o otobüslere katlanıyorlardır. :)

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön