ist-L.09 » Özel Halk Otobüsü Isletmesinden Neler Beklersiniz?

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 05 Eyl Cum, 2008 05:26

İnsanlar özel halk otobüslerini sevmiyorlar, bunun nedenini hep araştırdım ve kendimce bunu hep kötü verilen hizmet kalitesine bağladım.Ancak yaptığım dialog ve istatiklerde nedenin bu olmadığını anladım.

Vatandaşın çoğu biletçili sistemi beğenmiyor ve çağa uygun bir ödeme sistemi istiyor. Örneğin Ankara'da kart otomasyonu, İstanbul'da akbil sistemi gibi. Ancak bu sistemi özel halk otobüslerinde kullanmak bizim isteğimizle olmuyor.Belediye bu konularda önümüzde hep bir engel olarak kaldı.Yıllarca biletçi derdinden kurtulmak istedik ama isteğimiz hep red edildi.

Vatandaşın gözünde bizler hep para basma makinesi, vergi vermeyen mahlukatlar olarak gözüküyoruz.Bunu hiç anlayamıyorum. Kim bizim vergi beyanımızı görmüşki vergi vermediğimizi idda ediyor? Özel halk otobüsleri sattığı bilet üzerinden gelir vergisine tabii tutulur.Para basma makinesi olarak tabii ediliyoruz ama aracın giderleri hakkında en ufak fikri olan yoktur.Onlar sadece bindiği zaman verdiği 1.5 ytl yi düşünür.Etrafına bakar ve en az 200 kişi var araçta der.Aracın genel olarak alabildiği en fazla yolcu 90 kişidir.(Man sl232) Ama bu 90 kişiden sadece 60 tanesi bilet alır.Geri kalanı serbest binme hakkına sihip vatandaştır.Vatandaş düşünür bu araç günde 20 servis atar.En fazla atılan servis 7 dir.Aslında bizi sadece benzinlikler ve sanayi kesimi sever. Çünkü günlük hasılatın %60 ını yakıta veriyoruz.

Özel halk otobüslerinin hareket saatlerini, kalkış varış saatlerini, reklam ve duyuru haklarını, aracın renginden son servis bitiş saatine kadar tüm ekipmanlarını belediye belirler. Kısacası işletmeci sadece aracın gelir,giderinden sorumludur.Başka birşeye karışamaz müdahale edemez. diyeceksinizki belediye sizin gelişmenizi istemiyormu? Belediye kendini geliştiremiyorki bizide geliştirsin.

Vatandaş özel halk otobüslerini belediyeye zarar veren, sırtında bir yük olarak düşünüyor. 2006 yılında Ego eski paraya göre 80 trilyon zarar açıkladı.Özel halk otobüslerinden (%10 komisyon ve cezalar) 25 trilyon gelir açıkladı.

Yani şunu söyleyebilirimki bir özel halk otobüsü belediyenin 100 otobüsünden daha fazla gelir getiriyor devlete.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Eyl Cum, 2008 08:24

Bi dakka ... eşek kadar Topkapı demiyor işte. Topkapı-Eminönü diyor, balık buradan kokuyor! Heh işte. Giden BİR yeri göster, anlaşılsın (sonra da okuma-yazma öğret).

Bir de GPS deniyor da ... Esat, Prag'taki sistemi uzaktan bir tarif etmiştim, değil mi? İşte bizdeki kırkyama (yeni öğrendik). Lan, GPS ne arıyor? GPS ne için gerekirdi? Medeniyettt ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2008 00:47

Sonat söylediklerinde haklisin ama senin bahsettigin bilet kontrol olayi Ankara da oturmus yani sen kestigin bileti vergilendiriyorsun ben daha cok Istanbul odakli konustugum icin catisiyoruz, Istanbul da böyle bir sey yok bilet veren de yok alanda yok cünkü her iki kesimin bu konuda canini yakan da yok.

Belediyelerin pek cok konuda ÖHO lara kötü davrandigina inaniyorum bu bilet otomasyonlari ve senin dikkat cektigin diger konularda ön plana cikiyor bu anlamda ÖHO isletmeleri bir sekilde federatif yapiya kavusmalidir bir sehirde bir tane olmasa bile (hadi tekel olmasin) arada birlik olmalidir devlete ve belediyeye karsi haklarini savunabilmek vatandasinda karsisinda muhatap bulabilmesi icin bu gereklidir.

örnegin ben bir ÖHO da bir sekilde sofor ya da biletci ile tartistim aramizda itis kakis ya da hakaret oldu ve ben sikayetci olmak istiyorum muhatabim kimdir Ankara da? ve sikayet sisteminin isleyisi nasildir? sonuca baglanir mi öpüsün barisin mi olur?

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 06 Eyl Cmt, 2008 03:41

örnegin ben bir ÖHO da bir sekilde sofor ya da biletci ile tartistim aramizda itis kakis ya da hakaret oldu ve ben sikayetci olmak istiyorum muhatabim kimdir Ankara da? ve sikayet sisteminin isleyisi nasildir? sonuca baglanir mi öpüsün barisin mi olur?
Böyle bir durum varsa, bizim bütün araçlarımızda herkes tarafından görünebilecek birkaç yerde alo zabıta ve alo mavimasa şikayet telefonları var ve aramak ücretsiz. Kontrol ekipleri şikayet otobüsün hangi saatte nerede olduğunu bildiklerinden siz şikayet ettikten en geç yarım saat içinde aracı bulur ve parasal ceza, parka çekme işlemi yapılır.

Siz gerçekten mağdur edilmişsinizdir ve şikayet etmişsinizdir, bizim ceza yememizde bu hatayı birdaha yapmamamızı sağlar.Ancak durum herzaman böyle değil. İnsanlar herzaman iyi niyetli olmayabiliyor. Bizim hakkımızda herhangi bir şikayet olduğunda sorgusuz sualsiz cezaya bağlanıyoruz ve kendimizi savunma hakkımız yok.

İnsanlar bazen o kadar çirkinleşebiliyorki aklınız hayaliniz şaşar. Hani bahsetmiştiniz ya otobüsün önünde kocaman bir tabela var diye. Yinede yalnış binenler oluyor ve bu yalnışlık bizim başımıza kabak olarak patlıyor.Bir kadın Eryaman otobüsüne bineceğine Sincan otobüsüne binmişti ve beni neden uyarmadınız diye dailoğa başladı.Yani bizde müneccip değiliki kimin nereye gittiğini bilelim.gözümüzün önünde mavi masayı aradı ve şu plakalı araç beni kandırdı dedi.Sonuç 260 ytl ceza ile bitti.

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 08 Eyl Pzt, 2008 19:42

Bu başlıkta bana fikir oluşturabilecek ve ahhhhanda diyeceğim birşeyler yazmayan kişiler ömürleri boyunca kaynanalarıyla yaşar inşallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Pzt, 2008 20:22

f.sonat yazdı:Böyle bir durum varsa, bizim bütün araçlarımızda herkes tarafından görünebilecek birkaç yerde alo zabıta ve alo mavimasa şikayet telefonları var ve aramak ücretsiz. Kontrol ekipleri şikayet otobüsün hangi saatte nerede olduğunu bildiklerinden siz şikayet ettikten en geç yarım saat içinde aracı bulur ve parasal ceza, parka çekme işlemi yapılır.

Siz gerçekten mağdur edilmişsinizdir ve şikayet etmişsinizdir, bizim ceza yememizde bu hatayı birdaha yapmamamızı sağlar.Ancak durum herzaman böyle değil. İnsanlar herzaman iyi niyetli olmayabiliyor. Bizim hakkımızda herhangi bir şikayet olduğunda sorgusuz sualsiz cezaya bağlanıyoruz ve kendimizi savunma hakkımız yok.

İnsanlar bazen o kadar çirkinleşebiliyorki aklınız hayaliniz şaşar. Hani bahsetmiştiniz ya otobüsün önünde kocaman bir tabela var diye. Yinede yalnış binenler oluyor ve bu yalnışlık bizim başımıza kabak olarak patlıyor.Bir kadın Eryaman otobüsüne bineceğine Sincan otobüsüne binmişti ve beni neden uyarmadınız diye dailoğa başladı.Yani bizde müneccip değiliki kimin nereye gittiğini bilelim.gözümüzün önünde mavi masayı aradı ve şu plakalı araç beni kandırdı dedi.Sonuç 260 ytl ceza ile bitti.
simdi benim yorumlarim Istanbul a göre oldugu icin oturmuyor bir türlü baksana sizde ceza denetim bile var bizde kimi kime sikayet edeceksin zaten sikayet durumunda senin dikkat cektigin nokta ortaya cikar.

1. Adam sucludur ve bunu bile bile inkar eder
2. Bunu bilen denetim mekanizmasi o ne dese ceza keser
3. Personel denetim mekanizmasindan sikayet eder

bu bir kisir döngüdür ve bunu yikmak zordur cünkü yapici elestiri ve hakli sikayetlerin yaninda isin bir de zor tarafi var sikayet eden müsteri ve müsteri daima haklidir? Acaba öylemidir?

Dilek sikayet yönetimi calismalarinda karsilastigimiz üzere haksiz yere sikayet eden kisilerin pek cogu biraz ciddi bir sekilde üstüne gittiginizde personelin görecegi ceza (para cezasi ihtar isten atilma) yi ögrendiginde zaten tavri farklilasiyor ve anlasiliyor burada aslinda sikayetciler ile sikayeti alanlarin birebir görüsmeleri olayi tamamlar, biz yüzlestirmeye karsiyiz dogru bir yöntem degil ÖHO lari baz alirsak zaten tavir belli "in ulan assagi" bu gercek bunu sende kabul ediyorsun dolayisi ile sikayet ve denetim mekanizmalari gereklidir ama bunun kontrolünü saglayan birimin hakkaniyet ve adaleti saglayacak insani iliskileri saglayabilmesi gerekir.

Bence bir sekilde denetlenmelisiniz ama gördügün gibi benim elestirilerim bunu yapacak kisilere oldu cezalari hakkani oldugu zaman zaten sizin cürük yumurtalarinizda ayiklanacaktir.

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 08 Eyl Pzt, 2008 21:11

Bizim İstanbul özel halk otobüsleriyle oldukça fazla farkımız var. Yani İstanbulda yaklaşık 2000 tane özel halk otobüsü varmış. Ankara'da 400 tane ancak var. Nerde çokluk orda kahverengi ve kokulu şey...

Bizim en büyük sorunumuz belediyeden farklı ücrete yolcu taşımamız. Belediye araçlarında otomasyon var bizde yok ve 10 binişlik kart aldığınızda bilet ücreti 1.2 ytl oluyor.Üstelik 45 dakika içinde diğer araca ücretsiz biniş hakkı.

Bizim özellerde ise salak bir biletçi, 1.5 ytl karşılığında verdiği aptal kağıt parçası ve isterse 30 saniye sonra diğer araca binsenizde yine 1.5 ytl.

Biz yıllardır otomasyon sistemine geçmeye çalıştık. İnşallah bu sene geçeceğiz. Anlayacağınız bizim belediyede iş yok.

(Esat abi, kaynana lafını duyunca nasılda yazdın dimii :lol: :lol: Aylin duymasın)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 23:10

Toparlamak gerekirse biz beklentisi ve beğenisi yüksek yolcular olarak ÖHO lardan başlıca şunları bekliyoruz.

* Bilet otomasyon sistemine geçilerek, muavinden bozma biletçiliğe son verilmesi

* Bilet otomasyonu ile birlikte aktarma sistemlerine entegrasyon sağlanması

* Yolcu kapma kaygısı olmayan, bu sebeplede aracını limitler dahilinde konforlu şekilde süren, konforlu sürüş becerisine sahip şoförler

* Kibar konuşmayı beceremese de en azından yolcularına insan gibi hitap eden, tartışma ortamında uzak duran, sistemin parçası olduğunu kabul eden araç sahibi ve şoförler

* Yolcuya yardımcı olan şoför ve biletçiler, basit bir örnek burada tüm tramvay makinistleri ve otobüs şoförleri bebek arabalı bir yolcu ya da özürlü ve yaşlı yolcu durakta yanlız ise ona araca binebilmesi için yardım etmek ile mükelleftir.

* Özürlü arabası ve özürlüler ile bebek arabası ve yaşlıların sisteme erişimini kolaylaştıracak fiziki yapıda araçlar ile çalışılması, basamaklı binişli araçlara veda edilerek alçak tabanlı filolara geçiş yapılması

* Araç içi bilgilendirme yapılması, bu elektronik ekranlı gelecek durak bilgisinden araç kapı üzerlerinde yer alacak tam hat bilgisine kadar hepsini kapsar. Araç içinde ilk hareket-son hareket saatleri ve periyotların gösterilmesi

* Klimalı araçlar temin edilerek yolculuk konforuna katkı sağlanması

* Yolcu bilgilendirme sistemleri için danışmanlık hizmeti alınması ve çalışmalar yapılması ( ücreti ayrıca görüşelim uygun rakamlar ile size yardımcı olabilirim )

* Hizmet Kalitesi çalışmaları yapılması, dilek ve şikayet yönetimi ile ceza yönetmeliği oluşturulması ama bunun için belediye idaresinin yaptırımından daha çok işletme içinde ciddi ve gerçekçi yaptırım sistemi kurulmalı belediyenin bu konudaki uygulamaları hatalı olabilir (memur zihniyeti nedeni ile)

* Gizli müşteri araştırmaları ile eksik ve aksaklık tespiti yapılması, memnuniyet oranlarının belirlenmesi ve memnuniyetsizliklerin giderilmesi için düzeltici çalışmaların yapılması

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 17 Eyl Çrş, 2008 13:07

Tek kelime ile mükemmel Esat abim. Ancak bu gibi sistemlerin geliştirilmesi ve kurulması için belediyeden destek şart. Belediye kendini yönetemediği gibi bünyesindeki şirketleride kendisine benzetmeye çalışıyor. Şuanki en büyük amacımız yakamızı belediyeden sıyırmak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 13:12

f.sonat yazdı:Tek kelime ile mükemmel Esat abim. Ancak bu gibi sistemlerin geliştirilmesi ve kurulması için belediyeden destek şart. Belediye kendini yönetemediği gibi bünyesindeki şirketleride kendisine benzetmeye çalışıyor. Şuanki en büyük amacımız yakamızı belediyeden sıyırmak.
Sana sonuna kadar katılıyorum ülkemizde genetik bozukluğa uğramış olan bürokrasi ve cahil memur zihniyeti terk edilmeli ve bu kadroların yerine işini seven, kendini geliştirebilen, kendinden başkasını yok etmeye değil birlikte yaşamaya çalışan bir yapıya kavuşulmalıdır, yoksa sizlerin tüm iyi niyetli çabaları sonuçsuz kalacaktır, bizlerin yukarıdaki taleplerini hayata geçirmek istediğinizde bile engellemeler ile karşılaşabilirsiniz çünkü maalesef bu kurumlarda ben yapamıyorsam ya da bende yoksa kimse de olamaz gibi aptalca bir sidik yarışı merakı fena halde var.

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 17 Eyl Çrş, 2008 15:22

Ankara'da çalışılacak midibüs hatları kurduk ve araçlarımızı aldık. Tamamen banka kredileriyle alınmış araçları hemen hizmete sokmak en büyük hedefimiz. Midibüs projesi belediyenin fikriydi ve bizde bu fikri projelendirdik.Günlük araç başı belediyeye 75 ytl para ödüyoruz. Uygunluk ve evrakların tamamlanması normal şartlar altında 1 gün sürer. Ancak biz 11 gündür belediyenin evrakları tamamlamasını bekliyoruz ve hayla çalışmaya başlayamadık. Ancak belediye çalışmadığımız halde günlük 75 ytl parasını almayı biliyor. Evraklar ne zaman tamamlanır bilmiyorum ama illahlah etti artık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 23:27

Peki neden midibüs tercih edildi? Sonuçta otobüsten daha az yolcu taşıyor burada amaç ne idi?

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön