ist-L.09 » Köprüden Geçiş Neden Çift Bilet?

Cevapla
kübra
Mesajlar: 4
Kayıt: 23 Eki Sal, 2007 23:43

ist-L.09 » Köprüden Geçiş Neden Çif

Mesaj gönderen kübra » 17 Haz Sal, 2008 22:31

Avrupa'dan Asya'ya geçen otobüslerde çift bilet tarifesi uygulanıyor.
Ancak şöyle bir durum var, başıma gelen. İlk kez gittiğim bir yerde durağı kaçırmışım, geri yürümem gerekiyor, hava çok sıcak ve yol çok uzun, karşı yöne geçip otobüs bekliyorum, aktarma falan yapar diye, ama 3 durak için çift tarife almazmı? Bunu bir şekilde ayarlayamazlarmı? diğer yolcularda aynı şekilde, 2 durak için çift basanları bile gördüm. Köprüden geçerken neyse de :shock:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Haz Sal, 2008 23:19

Bence tüm bu bilet garipliklerine son vermenin zamanı çoktandır geldi ve geçti. Tek sistem, tek bilet, olsa olsa, bir kısayol bileti, ama normalden *fazla* biletler üçüncü dünya tekniği.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 06:45

Peki köprüden geçen bir otobüse ben Zincirlikuya' da biner köprü çıkışında inersem ne olacak yine iki bilet parası veriyorum, iki bilet uygulaması baştan sona saçmadır, doğru düzgün bir ücret sistemine akıl erdiremeyenlerin yaptığı kolaycılıktır ve yıllar önce yapılmış böylede kalmıştır, ha bu aralar İETT nin bu yönde bazı çalışmaları var, ücretlendirmeler, mesafeye göre ücretlendirme yapabilmek gibi konularda hem teknikler hem teknolojiler araştırılıyor, bende tam sabah gelirken bu konuyu açmayı düşünüyordum iyi denk geldi.

Yapılan bu araştırma çalışmaları neticelenir ve doğru ellerde yönetilir ise umuyorum ki bir iki yıl içerisinde İstanbul' da otobüsler modern bir ücretlendirme sistemi ile yine umuyorum ki adilane bir şekilde kullanılacak yoksa nasıl ki iki durak için çift bilet ödemek yanlışsa bana göre Topkapıdan binip Kozyatağında inip tek bilet ödemek istemekte o kadar yanlıştır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Haz Çrş, 2008 12:38

Hayır, yanlış değildir. Bence Topkapı-Kozyatağı şehiriçi bir gezi. Ne yapalım, İstanbul büyük.Ya tüm il için tek bilet yapmak gerekir, ya da bölge (zon) için. Ama o da öyle kolay değil, çünki tam o sınırda oturanlar ne yapacak? Berlin'de üç bölge var A şehiriçi, B ötesi, C şehirdışı. Ama ilginç olan, bölümler teker değil, çifter yöntemlenir, yani AB var ve BC var. Freiburg da buna benzer, A Freiburg, B ikinci kuşak, C üçüncü. C'den sonraki bölümler için (başka "iller") özel bir iki bilet durumu var. Başka şehirlerde onlarca bölüm/kuşak var (Karlsruhe meselâ), bence bu sistemler biraz zor, petek sistemi derler. Genelde küçük veya orta büyüklükteki bir kent ve büyük etrafı öyle ölçülür, bilmem, İstanbul'a göre mi. En ilgiç sistem herhalde elektronik hesap sistemi, vasıtalardaki aletler biniş ve iniş noktasına göre karttan gerekeni indiriyor, bir nevi telsiz net sistemiyle, yani cebindeki karta hitaben. Ama o da kolay değil, yanından otobüs geçer de, biletindeki kontör azalırsa, kötü :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Karabatak geldi

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 21 Mar Cmt, 2009 11:34

Peki köprüden geçen bir otobüse ben Zincirlikuya' da biner köprü çıkışında inersem ne olacak yine iki bilet parası veriyorum, iki bilet uygulaması baştan sona saçmadır, doğru düzgün bir ücret sistemine akıl erdiremeyenlerin yaptığı kolaycılıktır ve yıllar önce yapılmış böylede kalmıştır
Yok o kadar da değil. Iki bilet uygulaması asıl kullanıcıyı korumak, köprüyü geçmeyecek yolcunun onların hakkını yememesi için yapıldı. Tabii senin örneğin gibi bazı detaylar var ama mevcut sistemle altından kalkılması zor.

Mesafeye göre otobüsü ücrtelendirmek yapılacak yatırımı ve işletme masraflarının da bilet fiyatlarına yansıtılmasını gerektiyor, bu da ürküttüğün kurbağaya değmiyor. Biz de eksik olan aylık, haftalık ya da bölgesel sınırsız bilet/kart uygulaması. Böylece aktarmayı yolcuya bırakıyorsun özgürce inmesi binmesi, idare olarak da karmaşık sistemler kullanıp bunu yolcuna yansıtmamak için.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cmt, 2009 16:25

Haklısın Kemal abi ama kısa mesafe yolcusunu korumayı ben anlayamadım? Yani ben Mecidiyeköy' den binip Altunizade' de inmek istiyorsam neden 4 durak için iki bilet vermeliyim, bu şekilde benim hakkım yenmiş olmuyormu?

Ama dediğim gibi Cevizlibağ' dan Kartal' a giden bir adamında tek bilet ile gitmesini de doğru bulmuyorum. Bunun içinde bölgesel ücretlendirme ve ücret tahsilatının otomatik olarak yapılabileceği modern bir sistem kurulabileceğini düşünüyorum. Sen bu bölgesel ücretlendirme yapısını çok iyi biliyorsun. Hatırlarsan Paris' te ben yanlış bir bilet ile dolaşmıştım :)

Yanlız iyide bir noktaya dikkat çekmişsin, bu tip bir ücretlendirme sistemi kurulduğunda tüm hatlarında güzergahları ile birlikte yeniden elden geçirilmesi ve değişiklikler yapılması gerekebilir, bunun getireceği yük ile ücretlerden gelecek getirinin iyi analiz edilmesi lazım.

Dikkat çektiğin en doğru nokta ise Yıllık/Aylık/Haftalık ya da dönemsel diyelim, dönemsel kart uygulamalarınında halen çok doğru bir şekilde işletilmemesi büyük bir sorun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Mar Cmt, 2009 17:19

Ama dediğim gibi Cevizlibağ' dan Kartal' a giden bir adamında tek bilet ile gitmesini de doğru bulmuyorum.
Neden? Yanlış da değil, sisteme bağlı. Ya tüm kent/il tekbiletli olur, ya zon sistemi olur, ya da uzaklık sistemi. Durak sayısına göre bir de "Kurzstrecke" sistemi var (kısayol). Ama aslında tek bilet sistemi tabiîki en kolayı. Demiştim ya, berlin meselâ üç zona ayrılır, zon A şehir merkesi, zon B şehrin geri kalan kısmı, zon C ise Berlin dışı, Brandenburg eyaletindeki bölge. Freiburg da öyle, ama bence, Freiburg daha küçük bir bölge olduğundan, sistem burada ve buraya pek yakışmıyor. Şu petek sistemi de var, komplike, ama iyi. Ama öyle sistemleri becerebilmek için, evvelâ bilgilendirme panosu, hat numarası ve duraga yanaşma tekniği gerek. Yani ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cmt, 2009 17:23

Şu "Kurzstrecke" yi bana biraz açıklasana, burada uygulanan bir sistem o ama nedir ve nasıl işler bir türlü anlayamıyorum, araç içindeki tabelalarda belli sayıda duraklar siyah ve beyaz olarak işaretlidir, her biri bir kısa mesafedir, ve araç her kısa mesafe sonuna gelirken anons ediyor, işte bilmem kaçıncı kısa mesafenin sonu diyerek, fakat bunun biletteki işlemesini bir türlü anlamadım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Pzt, 2009 08:30

Kurzstrecke'nin belki bir kaç değişik tekniği vardır, benim tanıdığım şöyle: bir kısayol biletle altı otobüs/tramvay durağı ve üç metro/banliyö istasyonu ilerlemek mümkün. Bunun kombinasyonu da mümkün, yani, metroyla bir istasyon öteye, oradan da dört otobüs durağı devam, mümkün. Bunlar azami, yani bundan az da gitmek mümkün tabiîki.

Buna ilâveten Berlin'de eskiden (?) bir de ilâve bir özel bilet vardı, Ku'damm bileti. Yanlış hatırlamıyorsam, Rathenauplatz'tan (Kurfürstendamm'ın batı ucu) Gedächtniskirche'ye kadar (? doğu ucundan biraz ötede, o yüzden tam emin değilim) 1,- DM (€ değildi o zamanlar) tek yön binip gitmek vardı. Bu da o zamanın orada işleyen paralel hatları için geçerliydi, yani en azından 19 ve 29. 9 ve 69 bu yola bir yerden girip, başka yerden çıkıyordu, o yüzden paralel hat olarak geçerli miydi, hatırlamıyorum, 9 numara benim duraktan geçmiyordu, 69'da az gelirdi ;-) 19 her 3 dakikada ya 19 veya 19E olarak gecerdi, ona göre ...

B. Alabay

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön