ist-L.07 » LCD li Otobüsler Geliyor(MUŞ)

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.07 » LCD li Otobüsler Geliyor(MUŞ)

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Çrş, 2008 23:05

Ne gerek varsa LCD li otobüsler geliyormuş, siz ne düşünüyorsunuz İstanbul için elzem midir? Gereklimidir? yoksa benim gibi İsraf olarak mı düşünüyorsunuz? Yoksa İstanbullu en iyisine layıktır diyerek yakında uçacakmıyız? Haberin içinde bir iki noktaya dikkat çekmek istiyorum
*araçlar Çatalca Silivri gibi mesafelere kullanılacakmış peki buradaki ÖHO lar ne olacak? ÖHO lara bu araçlar şartmı koşulacak?
*Uzun mesafe içinse olabilir neden olmasın sonuçta en az 1 saatlik yol ama haberlerde sanki şehir içinde kullanılacakmış gibi lanse ediliyor bu bir taktik midir yoksa bilgilendirme eksikliğimi?
*Bir diğer nokta özürlü ve bebek arabası için özel düğme denmiş? Bravo düğmeyi koyan 5 sene sonra herhalde özel koltuklar bağlama kayışları falan da koyar (inna sabırin)
*Avrupa da temiz koktuuğu zaman metroyu sanayicinin bile kullandığı söylenmiş yanlış, çok afedersiniz leş gibi sidikte koksa insanlar orada tren ya da metro kullanıyorlar çünkü doğru tercih, çalışıyormu çalışıyor sidik kokusunu duymamayı tercih ediyorlar ya da başka şeyler ama sanki Avrupa da metrolar çok temizmiş gibi laflar etmek? nedir yani bu?
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2008 yılı içinde İstanbul'da LCD ekranlı, güvenlik kameralı, doğalgaz ve hibrit sistemli, her koltuğunda emniyet kemeri bulunan lüks otobüslerin devreye gireceğini açıkladı. Genel Sekreter Mesut Pektaş ile birlikte Saraçhane Belediye Sarayı'nın önünde yeni otobüs modelini inceleyen Başkan Kadir Topbaş, ilk etapta Şile, Silivri, Çatalca gibi uzun mesafelerde çalışması planlanan otobüslerde aynı fiyat tarifesi uygulanacağını söyledi.

Toplu ulaşıma konforu, kaliteyi, güvenliği getirmeyi hedeflediklerini belirten Kadir Topbaş, "Bütün otobüslere VIP konforu getiriyoruz. Toplu ulaşımda kalite, konfor ne kadar artarsa bireysel araç kullanımı da o kadar azalacak" dedi. İstanbul'daki tüm ulaşım sistemlerinde dünyadaki en ileri teknolojiyi, konforu getirmeye çalıştıklarını belirten Başkan Topbaş, örnek olarak tanesi 140 bin Euro olan Scania marka otobüsü incelediklerini kaydetti.

Resim

Çevre dostu hibrit sistem ve doğalgazla çalışan otobüste, 4 güvenlik kamerası, anons sistemi, klima, LCD ekran, yaşlı, çocuklu ve özürlüler için özel alan, her koltukta emniyet kemeri bulunuyor. Özürlü ve bebek arabalı kişiler, otobüsün kapısındaki düğmeye basarak şoförü çağırabilecek ve şoförün açtığı özel rampayı kullanarak araca binebilecekler. Otobüste, iniş sırasında kullanılmak üzere özürlü ve bebek arabalı kişiler için ayrı uyarı düğmeleri bulunuyor. Otobüsteki LCD ekrana reklam alınarak gelir elde edilecek.

Otobüslerin 2008 yılı içinde hizmete alınmasını hedeflediklerini belirten Topbaş, "Bu halkımıza arz edeceğimiz otobüs. VIP otobüs değil. VIP otobüs projesi ayrıca devam ediyor. Özellikle uzun mesafeli hatlarda kullanılacak. Fiyatlar aynı olacak. Gönül ister ki bütün otobüsleri en kaliteli hale getirelim. İstanbullular buna layıktır" diye konuştu.

Ayakta yolcu taşımayı azaltmayı hedeflediklerini belirten Topbaş, "Batıda olduğu gibi konforlu, kaliteli, temiz, bakımlı, temiz kokan araçları olduğu takdirde bir sanayici bile metroyu, otobüsü rahatlıkla kullanıyor. Bireysel aracını daha çok tatilde kullanıyor. İstanbul da buna gitmek zorunda" şeklinde konuştu. Avrupa Birliği'nin 2008 yılında otobüslere emniyet kemeri zorunluluğu getirdiğini hatırlatan Topbaş, bunun güvenlik açısından önemli olduğunu belirterek, AB standartlarını yakalamayı hedeflediklerini ifade etti.

Yeni otobüslerin diğer otobüslerden üç metre daha uzun olduğunu kaydeden Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, işletme maliyetlerinin de daha düşük olduğunu açıkladı. İstanbul'da toplu ulaşımda iki bin otobüse daha ihtiyaç olduğunu kaydeden Kadir Topbaş, en az bin otobüsü devreye sokmak için çalışma yaptıklarını söyledi. Tüm İETT otobüslerine gizli kamera ve kara kutu koymaya başladıklarını dile getiren Başkan Topbaş, bu sistemlerin iç ve dış güvenlik açısından önemli olduğunu da sözlerine ekledi.
Resim Resim Resim Resim
Resim Resim Resim Resim

Haber ve Resimler İBB
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 23:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 02 Oca Çrş, 2008 23:20

O bölgede çalışan ÖHO-Belde araçları bir kaç kez ölümlü kazaya karıştılar. Hatta kısa zaman önce bir tanesi devrilmişti. İETT gelen tepkiler üzerine günde 1-2 sefer kendi çift katlı otobüslerini bu hatta koydu. Yeni alınacak bu araçlarla İETT ağırlığını koymaya çalışacak herhalde.

Gerekli mi derseniz, israf derim. İstanbul'da şehiriçinde otobüsler hayvan taşır gibi insan taşıyorlarken, LCD'li, deri koltuklu bu otobüsler gereksizdir. Alınan 500 otobüs hiçbir şekilde yetmemişken, Silivri ve Şile için yüzlerce otobüs alınması düşünülüyor.

Eğer bu hatlardaki yolcuların güvenliği ve rahatlığı çok düşünülüyorsa, büyük bir otobüs firmasına ihale edilsin. Mesafe şehirlerarası gibi, seyahat firmaları ihaleye koşarak gelecektir. İETT bir yandan sadece şehir merkezinde çalışacağız diyor, diğer yandan böyle büyük işlere girişiyor. Anlamadım gitti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Çrş, 2008 23:25

Eğer bu hatlardaki yolcuların güvenliği ve rahatlığı çok düşünülüyorsa, büyük bir otobüs firmasına ihale edilsin. Mesafe şehirlerarası gibi, seyahat firmaları ihaleye koşarak gelecektir. İETT bir yandan sadece şehir merkezinde çalışacağız diyor, diğer yandan böyle büyük işlere girişiyor. Anlamadım gitti.
İşte bence gerçekçi bir laf ve çözüm, yani laf derken yanlış anlaşılmasın :) iş üreten laf, İETT her fırsatta para kazanamıyorum diye bağırıyor, sonrada hala geri ödemesi yıllarca sürecek bu otobüslere para yatırıyor, önce şu bizim meşhur metrobüsler bir gelsin (kuşlar gelmeyecek diyor :P) sonra bu hatlara yatırım yapılır ki Ahmet Bey e katılıyorum çıkarsın iki güzergah için ihaleye verirsin iki ayrı firmaya şartnamelerini baştan savma yapmazsın, sözleşmelerini adam gibi yapar otobüsün içinde ayak koksa senden bilirim dersin ve ülkemizde maalesef olmayan adam gibi kontrol yöntemi ile çalışırsın işte o zaman ÖHO larda insan gibi insan taşır, ama bunların hiçbirini yapmaz sadece plantonluk kontrol amirleri ya da denetim kartını sadece otobüse bedava binmek için kullanan arkadaşlar ile devam edersek bilemiyorum, yani eleştirdiğim nokta bu işte Avrupa şöyle Avrupa böyle diyene kadar adamların çalışma sistemlerini ele alalım, Hizmet Kalitesi nedir, nasıl sağlanır nasıl devam ettirilir bunlara bakalım derim.

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön