ist-L.09 » Şehiriçi Otobüs Şoförl
Gönderilme zamanı: 24 Eki Çrş, 2007 23:14
Şehir içinde otobüs gibi koca cüsseli ve manevrası kısıtlı bir vasıtayı vukuatsız kullanmak oldukça zordur.
Genellikle dar yollar,keskin dönüşler,otomobillerin her boşluğa dalışları,dik yokuşlar ve de inişler,biribirine çok yakın duraklar,çok kalabalık trafik ve kalabalık yolcunun bitmek tükenmek bilmeyen istekleri,şaşkınlıkları ve uyanıklıkları şehir içi otobüs şoförlerini bunaltan faktörlerdir.
Hatta onca uzak yollardan başarı ile gelen şehirler arası otobüs kaptanları bile şehiriçi trafiğinde bunalır ve kendini bir an evvel şehrin dışına atmaya bakar.
Devamlı inen-binen yolcuyu takip etmek,yolcuların mantıklı ya da mantıksız sorularına cevap vermek,durulacak durakları kaçırmamak,tahsis edilen hız ve zaman limitlerine uymak oldukça sıkı sinir yapısı,kabiliyet ve dayanıklılık gerektirir.O yüzden de ilk cümlemde belirttiğim gibi şehir içi otobüs şoförlüğü zordur.
Ancak benim dikkatimi çeken de bir husus var.Bizim şoförlerimiz özellikle son yıllarda çok yaygınlaşan tam otomatik vitesli yani debriyajı olmayan,sadece fren ve gaz pedalları ile kullanılan otobüslerde aslında çok da başarılı değiller.
Bu otobüslerle çok seri kalkışlar yapıp birden hızlanarak durağa 5 metre kala fren pedalında tabanının gücünü denemeyi ve içerideki yolcuyu kinetik enerji deneylerine tabi tutulmuşcasına öne arkaya ,sağa sola savurtturmayı marifet saydıklarını söyleyebiliriz.
Halbuki tam otomatik şanzumanlar yolcuyu en fazla rahat ettirebilecek sarsıntısız kalkış ve kesintisiz hızlanma gibi çok üstün de özelliklere sahip düzenler olmalarına karşılık her nedense bizim kaptanlar bu şanzumanlarda çok da başarılı değiller.
Durmaları gerekecek her yerde,trafik ışıklarında,duraklarda,geçitlerde mutlaka frenler adeta denenip içerdeki yolcuların "tatlı" sözlerine maruz kalmayı kanıksamışlar gibi de bir durum var sanki.
Bence başta Ankara EGO şoförleri olmak üzere (diğer şehirlerde de değişiklik olduğunu sanmıyorum) bu konuda bir kurs açılarak otomatik şanzumanlı otobüsleri kullanma tekniği genç yaşlı istisnasız bütün şoförlere tekrardan öğretilmeli,yolcuların ve otobüslerin eziyet çekmeleri de önlenmelidir.
Herkese selamlar...
Genellikle dar yollar,keskin dönüşler,otomobillerin her boşluğa dalışları,dik yokuşlar ve de inişler,biribirine çok yakın duraklar,çok kalabalık trafik ve kalabalık yolcunun bitmek tükenmek bilmeyen istekleri,şaşkınlıkları ve uyanıklıkları şehir içi otobüs şoförlerini bunaltan faktörlerdir.
Hatta onca uzak yollardan başarı ile gelen şehirler arası otobüs kaptanları bile şehiriçi trafiğinde bunalır ve kendini bir an evvel şehrin dışına atmaya bakar.
Devamlı inen-binen yolcuyu takip etmek,yolcuların mantıklı ya da mantıksız sorularına cevap vermek,durulacak durakları kaçırmamak,tahsis edilen hız ve zaman limitlerine uymak oldukça sıkı sinir yapısı,kabiliyet ve dayanıklılık gerektirir.O yüzden de ilk cümlemde belirttiğim gibi şehir içi otobüs şoförlüğü zordur.
Ancak benim dikkatimi çeken de bir husus var.Bizim şoförlerimiz özellikle son yıllarda çok yaygınlaşan tam otomatik vitesli yani debriyajı olmayan,sadece fren ve gaz pedalları ile kullanılan otobüslerde aslında çok da başarılı değiller.
Bu otobüslerle çok seri kalkışlar yapıp birden hızlanarak durağa 5 metre kala fren pedalında tabanının gücünü denemeyi ve içerideki yolcuyu kinetik enerji deneylerine tabi tutulmuşcasına öne arkaya ,sağa sola savurtturmayı marifet saydıklarını söyleyebiliriz.
Halbuki tam otomatik şanzumanlar yolcuyu en fazla rahat ettirebilecek sarsıntısız kalkış ve kesintisiz hızlanma gibi çok üstün de özelliklere sahip düzenler olmalarına karşılık her nedense bizim kaptanlar bu şanzumanlarda çok da başarılı değiller.
Durmaları gerekecek her yerde,trafik ışıklarında,duraklarda,geçitlerde mutlaka frenler adeta denenip içerdeki yolcuların "tatlı" sözlerine maruz kalmayı kanıksamışlar gibi de bir durum var sanki.
Bence başta Ankara EGO şoförleri olmak üzere (diğer şehirlerde de değişiklik olduğunu sanmıyorum) bu konuda bir kurs açılarak otomatik şanzumanlı otobüsleri kullanma tekniği genç yaşlı istisnasız bütün şoförlere tekrardan öğretilmeli,yolcuların ve otobüslerin eziyet çekmeleri de önlenmelidir.
Herkese selamlar...