ist-L.09 » İETT'nin 172 Otobüs Kiralaması Hakkında

rizeli
Mesajlar: 1
Kayıt: 10 Nis Pzr, 2011 14:11

ist-L.09 » İETT'nin 172 Otobüs Kiralaması Hakkında

Mesajgönderen rizeli » 10 Nis Pzr, 2011 15:04

ihale bedeli ve otobus fiyatları 700.bin lira tutmakta olup 10 yılda zaten kendini amorti etmektedir. alıcıların bunda ne karı olacaki, alıcı arkadaşlar TC vatandaşı unutmayın. 10 yılda hiç bir kar yoktur. aldığınız mal kendini 10 yılda amorti edebilmektedir. 172 otobus ve hattı kendini 10 yılda bitirir SAYGILARIMLA!!! SELAHATTİN BALCI

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16665
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Nis Pzr, 2011 17:42

Konuyu biraz aydınlatalım, önce bir alıntı

Avrupa Birliği'ne uyum çerçevesinde 1 Temmuz 2012'ye kadar toplu taşımada kullanılan tüm toplu taşıma araçlarının özürlü kullanımına uygun hale getirilmesi zorunlu olacak. Geçen yıl çıkarılan Özel Halk Otobüsleri Çalışma Yönergesi'ne göre de; araçların özürlü standartlarına uygun hale getirilmesi hükme bağlanınca İstanbul otobüslerindeki fiziki değişiklik uygulamaları da hız kazandı.

ÇEVRECİ VE ENGELLİ DOSTU TAŞIMA

"Çevreci ve engelli dostu toplu taşıma" için ilk adımı atan İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Otobüs A.Ş., İstanbul'un 3 ana bölgesinde toplu ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere 10 yıl için 34 hatta, 172 adet otobüs işletmeciliğini ihaleye çıkardı. Çevre ve engelli dostu otobüslerde, engelli rampası ve oturma park alanı, iç ve dış kamera olacak. Otobüsler çevre ile uyumlu en az Euro 5 Motor kullanacak.


Bu konuyu ilgilendiren ikinci paragraf, malum geçtiğimiz günlerde önce İETT nin bazı hatları ihale edeceği açıklanmıştı, daha sonra yöntem değişti ve İBB tarafından Otobüs A.Ş. isminde bir Belediye İktisadi Teşekkülü kurularak bu firmaya şehiriçi otobüs hatları işletme yetkisi ve ihale yetkisi verildi, sonuç olarak bu firmada kent genelinde çalışan 34 değişik hat için toplam 172 otobüslük bir ihale yaptı. Konunun özü bu, tartışılan tarafları tabii ki oldu, çok iyi takip etmedim ama gördüğüm kadarı ile karşı çıkan otobüsçü gruplarıda sanırım ihaleye girdiler.

Dönelim Selahattin Balcı Bey' in mesajına, sanırım kendisi sektörün içinden olsa gerek ki, maliyet karşılaştırması yaparak karlılığı olmadığı yönünde bir bilgi ile hat alımı yapmış kişileri eleştiriyor. Daha önceleri başka bir arkadaşımız daha vardı Ankara' da Halk Otobüsü işletmeciliği yapan, onunla konuşmalarımızda da açıkçası kar etme konusu beni bayağı bir düşündürmeye başlamıştı ama kimse kusura bakmasında İstanbul için konuşur isek ben oldukça fazla vergi ve bilet kaçağı olduğunu düşünüyorum, önceden istemeden verilen bilet artık zorla alınır gibi bir durum var ÖHO larda :) gerçi İETT bünyesinde yürütülen bir çalışma vardı, eğer bu hayata geçerse bir tür havuz sistemi ile tüm bunların önüne geçmek, hemde hatların kazancını eşitleyerek şu hava parası, plaka parası gibi işlerin önüne geçmek istiyorlar, onu sonra göreceğiz olurmu olmaz mı.

Sonuç olarak, bu ihalenin şartları yerli de olsa "yeni" otobüs alınması, tabii ki bu otobüslerinde yukarıda belirtildiği gibi yeni nesil olması gerekiyor, eskisi gibi basamaklı, içi tıkabasa koltuklu değil. Selahattin Bey bize bu 10 yıllık durumu açıklarsa bizde bir şeyler öğrenmiş oluruz diye düşünüyorum, ya da konu hakkında bilgisi olan bir başkası yazarsa, şöyle rakamlar ile :) çünkü sadece iddialar ile yazıp çizilmesini malum pek sevmiyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16665
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Ağu Pzr, 2011 16:38

İBB tarafından yakın zamanda kurulan iştiraki Otobüs A.Ş. yeni hatlar için tekrar ihaleye çıkıyormuş. Bu sefer 83 hatta 250 otobüs için ihaleye çıkılacakmış, bakalım bu ihalelerin sonuçlarını merak ediyorum aslında. Yani nasıl giriyorlar, mesela istanbul Öz Ulaşım kooperatifi ya da derneği gidip toplucamı giriyor yoksa her otobüsçü kendi başına mı giriyor? Sonuçta ortada ciddide bir maliyet var.

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29967

İstanbul’un 3 bölgesinde, 25 Ocak 2011 de ihalesi yapılan 172 otobüse ek olarak, İstanbul Dar Bölgesi için 28 hatta 109 otobüs, Anadolu Dar Bölgesi için 23 hatta 66 otobüs ve Beyoğlu Dar Bölgesi için 32 hatta 75 otobüs, toplamda 250 yeni otobüs için 24-25 Ağustos 2011 tarihinde ihale yapacak.

Hizmete giren tüm otobüsler yerli üretim olup; toplam 32 koltuk, 60 ayakta yolcu kapasitesine sahip, engelli erişimli alçak tabanlı, özürlü aparatlı, araç içi sesli uyarı ve bilgilendirme monitörlü, çevreye duyarı EURO 5 motorlu ve 2 iç-1 dış güvenlik kameralı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 07 Ağu Pzr, 2011 17:34

Resim

Daha önceki ihale ve bu ihalede Otobüs AŞ kapsamına giren hatlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16665
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Ağu Cum, 2011 20:50

Bu ihalede sonuçlanmış, ortaya çıkan rakamlar bana göre korkunç bilemiyorum artık siz ne düşünüyorsunuz. Anadolu yakası için 622 bin TL lik fiyatlardan bahsediyor haberde.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/istanbul ... efault.htm

Üç bölge için yapılan kiralama ihalesinde en yüksek fiyat 622 bin 853 lira ile Anadolu Dar Bölge için verildi. İhale sonuçları şu şekilde:

-İstanbul (Avrupa) Dar Bölge: 109 adet otobüs kapsamında, 28 hat için yapılan ihaleye 211 adet geçerli teklif verildi. 15 yıl süreyle bir hat bedeli 486.201,22 TL olarak tespit edildi.

-Beyoğlu Dar Bölge: 75 adet otobüs kapsamında, 32 hat için gerçekleştirilen ihale için 141 adet geçerli teklif verildi. 15 yıl süreyle bir hat bedeli 548.473,41 TL olarak tespit edildi.

-Anadolu Dar Bölge: 66 adet otobüs kapsamında, 23 hat ihalesi için 267 adet geçerli teklif verildi. 15 yıl süreyle bir hat bedeli 622.853,88 TL olarak tespit edildi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 26 Ağu Cum, 2011 23:30

Neden korkunç? Anadolu yakasında bazı minibüs hatları için 1 Trilyon civarında hava paraları alınıyor, özellikle İETT'nin dışladığı ilçelerde mesela Pendik'de durum böyle.

Pendik-Kaynarca olarak geçen 4 tane minibüs hattı var, her biri yolun yarısını aynı güzergahta izliyor kalanını farklı mahallelerde tamamlıyor. Bu 4 hattında gittiği mesafe 5 km civarında, bu minibüslere ayakta bile binemiyorsunuz. Halk genelde şehir dışından İstanbul'a son 10 yıl içinde göçmüş ama ne İstanbul'lu olabilmiş ne de memleketi nereyse oralı kalabilmiş. Aynı yolu 4 kişi birlikte taksiyle gitse aynı tutarı ödeyecek ama bunu yapanları hiç görmedim. Neyse bu hatlar o kadar yoğun ki, hava paraları da 700.000 TL'de başlıyor.

Demem o ki Otobüs A.Ş. ihalesinde çıkan hat bedeli bence mayet makul, hem de bu sefer 10 değil 15 yıllık...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16665
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Ağu Cum, 2011 23:42

Valla Hakan hoca bence korkunç :) korktum yani, ürktüm hatta, bu nasıl bir paradır, bu para nasıl çıkar kazanılır ve havaya verilir anlayamadım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 27 Ağu Cmt, 2011 13:09

Demek ki 15 seneden bu verilenin 3-5 misli para kazanıyorlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16665
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 13:15

Rahat kazanması lazım, hem aracın bakım onarım masrafları var, şoför maaşı, sigortalar cartlar curtlar yakıt masrafı, yani masrafsız bir işte değil, ama ben her halukarda para kazandıklarına inanıyorum, Bu hesapla 15 sene de ayda 3500 TL kazanırlarsa sadece hat için verdikleri parayı çıkartıyorlar. Dediğin gibi aylık 10 bin tl altı kazanç bu işte zarar sayılır bana göre.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesajgönderen ahmettekin » 28 Ağu Pzr, 2011 22:14

Fiyatlar yine gereksiz derecede şişmeye başladı bence, bundan sonrası sürdürülemez oluyor, kötü, bakımsız, kirli otobüsler, saygısız elemanlar, yeni bir tekel oluşumu... Belediye yeni bir canavar yaratıyor, kontrol altına almalı bu gelişmeyi yoksa ikinci ÖHO faciası olur İstanbul için.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 51
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-L.09 » İETT'nin 172 Otobüs Kiralaması Hakkında

Mesajgönderen metro_5 » 02 Eki Sal, 2018 00:36

Ben başka bir konuya giricem, İstanbul haricinde Diğer tüm Büyükşehirlerde Minibüs hatları kaldırılıp Otobüs hattına dönüştürüldü.
Küçücük Balıkesir bile yaptı bunu, peki biz neyi bekliyoruz.


“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 2 misafir