gnl-RS.13 » Raylı Sistemlerde Turnikesiz İşletme Olabilirmi?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

gnl-RS.13 » Raylı Sistemlerde Turnikesiz İşle

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 24 Eyl Pzt, 2007 18:03

Daha güvenli olması ve kontrol açısından yüksek tabanlı araçlardan yanayım.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 25 Eyl Sal, 2007 04:05

ugur şahin yazdı:Daha güvenli olması ve kontrol açısından yüksek tabanlı araçlardan yanayım.
Yüksek tabanlı araçlardan yana olduğunuzu belirtmişiniz, engelli yaşlı insanlara peki 24 saat yardım hizmetide vermeye gönüllümüsünüz? :D
Şaka bir yana bu çok ciddi bir konu, maalesef Türkiyede engelli insanlar yokmuş gibi davranılıyor, gerçi kimseye artık saygı kalmamış o ayrı. Alçak tabanlı olması bence çok iyi, engelliler, yaşlılar benim gibi çocuk arabası ile yolculuk yapanlar için çok rahat bu tarz araçlar. Ayrıca Yüksek tabanlılarda bence sarsıntı daha çok oluyor alçak tabanlılara göre. Umarım en kısa zamanda bu Tramvayları İstanbul da görürüz. Görünümde çok güzel ben çok beğendim. Laleli filan olması açıkcası beni çok fazla ilgilendirmiyor güzel çalışsın ve hizmet versin yeter. :wink:

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 25 Eyl Sal, 2007 14:42

Bu Kacak yolcunun kontrolünü güçleştirir. Ama metrobus içinde bir sistem fark ettim. Smart biletlerini okuttukları bir sistem var. kapılarda, aslında her vagona bir güvenlik konsa tabi sadece tramvay hattı için ve bilet kontrolünüde bu sağlasa sizce nasıl olur? Zaten her istasyonda iki güvenlik var. Fazla bir personel alımı gibi bir sorunda cıkarmaz. İETT otobus durakları gibi üstü kapalı güzel alçak duraklarda yapılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tunikelerin kalkması?

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2007 15:08

ugur şahin yazdı:Bu Kacak yolcunun kontrolünü güçleştiril.Ama metrobus içinde bir sistem fark ettim.Smart bilet lerini okuttukları bir sistem var.kapılarda, aslında her vagona bir güvenlik konsa tabi sadece tramvay hattı için ve bilet kontrolünüde bu saglasa sizce nasıl olur.zaten her istasyonda iki güvenlik var.fazla bir personel alımı gibi bir sorunda cıkarmaz.İETT otobus durakları gibi üstü kapalı güzel alcak duraklarda yapılabilir.
Açıkçası metrobüsü henüz görmedim çok merakta etmiyorum :twisted: eğer gördüğün araç phileas ise biliyorsun onlar kullanımdan geldi, Avrupa' daki sistemlerde genel olarak turnike, biletçi, gişe olayı yok zaten, makinelerden biletini alıyorsun, ya da satış noktalarından bu ya matbu kağıt ya da elektronik kart sistemi, bu kartın ile araca biniyorsun, ya kartını makineye okutuyorsun, ya basıyosun tarih saat vuruyor ya da cebinde taşıyorsun. İşte burada senin dediğin sistem devreye giriyor kontrolör! Güvenlik görevlileri kontrolörlük görevi yapabilir ama bu ülkemizde çok zor şu anda bile başa çıkamadığınızı yaşadığınız sorunları sen biliyorsun zaten, Almanya' da hep milletimize söyleriz ama almanlardan bile bilet kullanmayan var adam diyor ki "yılda iki sefer yakalansam 80 euro ceza öderim öbür türlü yıllık bilet alsam 400 euro" işte bu yüzden getürk diyorlar sanırım :) bizde de bundan farksız olmaz, olduğu zamanda çok problem olur her gün kavga dövüş, Sarajevo da tramvaylarda kontrolör var ama kendi vatandaşını kontrol edemiyor çünkü kanunen ceza yetkisi yok!! bunu bilen vatandaş polis çağır diyor ee tramvaymı polisi bekleyecek polismi tramvayı yakalayacak, onlarda yurtdışından gelmiş öğrenciler ile turistleri kovalıyorlar, yani bu işler tek ayaklı değil, sistem kökten değişmeli kanunlara varana kadar,
En son Esat tarafından 25 Eyl Sal, 2007 15:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 25 Eyl Sal, 2007 15:16

neresinden tutsan çamurlu degnek :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Çrş, 2007 12:40

Burada veritabanında bir karışıklık olmuş gibi ...
Üstteki tramvay mesajları buraya ait değil herhalde?

Konuya: bence de aslında turnikesiz bir sistem güzel olur. Evet, kaçak yolculuk artar. Bizim millet sadece "yüce" mi yoksa biraz da ahlâklı mı işte o zaman görürüz. Belki zaman ile olacak bir iş. Sadece ceza ile değil, benimseme ile de.
Kontrolör konusuna: bu Almanya'da çok değişik sistemlerle olur, Berlin'de üniformalı olurlar, o yüzden de kaçak kaçabilir :-) Freiburg'ta ise sivil kontrolör girer araca, araç kalktıktan sonra kontrol başlar, sürücü/vatman da duruma göre durakte bekleyebilir, kapıları açmadan. Çok sıkı bir sistem. Ceza 40 € idi, galiba 60 € olacaktı, bilmiyorum. Halbuki iki kez benim (!) bile başıma patladı, ki ben herhalde kacak yolcu değilim, tam tersi, belediyede bile bununla ilgiliyim, ilgilendirmez! Yıllardır aylık kartı alınca insan bazen kuralların arada sırada değiştiğinin farkına varmıyor. Eh, eskiden olan o zaman artık geçerli değilmiş, ben de kartı bir 31.'inde alıp kullandım, ulan, yarın ayın 1., bugün 31., nasıl yaparsın, bas 40 € :-(
Başka, daha güzel bir, örnek; Münih'te de başima bir şey geldi, şimdi oralı olmadığımdan, oranın katlanır kart sistemini (o zaman) tanımadığımdan bir arkadas gece eve dönmek için bana böyle bir katlanan kart verdi, dedi ki, iki gidişi için yeter. Eh, ben de katladım, pat diye damga makinesine soktum, metroda oturuyorum, iki sivil kontrol ediyor. Üstad, sen burada araya damga vurmuşun, sona değil, bu ne böyle? ben hiç bir şey anlamadım ... hüviyeti istediler, he, siz buralı değil misiniz diye, hafif anlayışlı, bir soru ... ceza kâğıdını kestiler, ama merkeze gidip durumumu anlatayım dediler. Ertesi gün o merkeze gidip, özel böyle şikayetler için küçük, küçük var olan odalardan bir tanesine girdim, anlattım, elimdeki tüm uzaktan gelme (tren) ve haftalık biletlerimi gösterdim, ceza geri alındı. 5 € kaldı, hadi neyse ...
Bunun gibi sistemler neden İstanbul'da olmasın. Akışı hızlandırır. Ben de, otobüslere sadece önden binilmesine fıtık oluyorum, halbuki tüm kapılardan yapılmalı, arada da denetlenmeli. Berlin'de üç kez kaçak olarak göze çarptı mı birisi, hapse sokarlar. Eh, ona göre ...

B. Alabay

Ek: burada 40 ? diye gösterilen 40 EUR, para birim işareti, nedense, doğru dürüst gösterilmiyor.

Not: ? işaretleri yerine euro eklendi problem araştırılıyor, başlıkta karışıklık konunun yüksek tabanlı ya da alçak tabanlı araçlara kaçak biniş ve bunun kontrolünden geldiği için başlık buraya alındı. - Site Yönetimi

kaçak yolcu
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 13:38

Mesaj gönderen kaçak yolcu » 26 Eyl Çrş, 2007 14:19

Not: ? işaretleri yerine euro eklendi problem araştırılıyor, başlıkta karışıklık konunun yüksek tabanlı ya da alçak tabanlı araçlara kaçak biniş ve bunun kontrolünden geldiği için başlık buraya alındı. - Site Yönetimi
Yönetim istifa! Yönetim istifa!
şaka şaka.

Aslında turnikesiz geçiş sistemi iyi olur ama nasıl olur? milletin vicdanına bırakalım, denk geleni yakalarız dersek ulaşım a.ş. batar kesindir.
Biraz daha geniş düşünerek( hatta biraz uçarsak);
Nasıl olsa herkesin bir TC.kimlik No'su var. Devlet olarak tüm vatandaşlara bu numarayı içeren elektronik bir kimlik kartı dağıtılır. bu kart hani uzaktan okutulan kartlı sistemler gibi yada otoyol ve köprüdeki OGS gibi çalışır ama kart şeklinde olur (teknolojik açıdan mümkün).
İstasyon girişlerindeki bu sistem de kartları okur, turnike yerine çok dar olmayan koridor veya güvenlik kapıları var ya onun gibi bir yerden geçilir ve sistem kartı otomatik olarak okur. kart geçersiz ise alarm verir. şüpheli durumlarda güvenlik görevlisi kart ile kişinin kimliğini karşılaştırıp kartın ona ait olup olmadığını kontrol eder.
ve böylece devlet de hangi vatandaş nerede bunu bilir (şimdi birileri fişlenecez mi diyecek ama olsun). güvenlik için de çok iyi olur bence.
aranan kişiler toplu ulaşım araçlarını kullanamaz, kullanırsa hemen yeri saptanıp yakalanabilir. (ben fazla 24 seyrettim galiba)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Çrş, 2007 18:48

Hayatta böyle bir sistem olmaz, gizlilik kanunlarına aykırı. O kanunlar şimdiden var mı, bilmiyorum, yoksa, garanti gelir. Elektronik imlik ve pasaportlar Almanya'da da dağıtılıyor, ne problemler, ne problemler. Bir de istismar tehlikesi!
Ulaşım şirketleri hakikaten batar mı bilmem. "Denemeli" :-)
Koca Almanya, İsviçre, İspanya (bu konuda) batmamış.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 27 Eyl Prş, 2007 03:07

Viyanada da Turnike yok, kontroller sivil görevliler tarafından yapılıyor. Siz oh iyiki bilet almadım param cepte kaldı diye sevinirken karşınızda oturan adam birden bire kimliğini çıkarıp "Fahrschein Kontrolle" (Bilet kontrolü) diye bilir :D . Şimdi alacaktım falan filan gibi bahaneleride kabul etmiyorlar. Zaten sadece Otobüs ve tramvaylarda alma şansınız var ondada zaten görevliler biraz bekliyor insanların bilet basmasını almasını ondan sonra icrate geçiyor. Metrolarda giriş yapmadan önce bilet almalısınız içerde bilet alma şansınız yok. Metroda kontrol daha zor olduğu için son zamanlarda artık Metronun içinde değil dışında kontrol yapıyorlar. Siz tam Metrodan iniyorsunuz bir bakıyorsunuz 4-5 tane güvenlik 6-7 tane polis Yürüyen Merdiven, Asansör ve merdivenlerin orada sizi bekliyor 8) . Cezası berlinde olduğu gibi 60€ rezillik bir de cabası. Bileti olan insanlar bileti olmayan karakoyunlara aaaa şuna bak biletsiz binmiş gibi laflar atıp dalga geçebiliyor. :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Peki İstanbul da böyle bir çözüm ol

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2007 07:12

Anladığımız kadarı ile Avrupa' da bazı ülkeler de bu sistem işliyor, yani kaçak yolcu muhakkak ki var, ama bu işletmeciler ya bu kaçak oranını kontrol altında tutabiliyor, yani bir istatistik metodu ile kabul edilebilir bir kaçak oranı var ve bunu kabulleniyorlar, ya da sosyal devlet ilkesi ile "ben bu hizmeti vermek zorundayım, bir bedel de alıyorum arada vermeyenleri yakalarsam canını yakarım" gibi düşünce hakim, aslında ülkemiz gibi güvenlikle ilgili problemlerin bulunduğu, ortalıkta çok fazla sayıda aranan kişinin gezdiği bir şehirde bencede elektronik tanımlamalı kart uygulaması daha iyi, bunun gizlilik ya da kişilik hakları ya da demokrası ile tanımlanması bence doğru değil, demokrasi dediğimiz şeyi Avrupa ülkeleri katı cezalar ve bu cezaların uygulanması ile oturtmuşlardır, bizde ne cezalar katı, ne de uygulanabilir, eğer gişesiz bir sistem olacak ise bu kartlı sistem en iyisi tabii burada bir de sahtecilik ve suistimal uygulaması var, o zamanda güvenlik görevlileri ikili gruplar halinde bilet kontrolör vazifesine geçebilir, kişinin kartı üzerindeki bilgiler ve resmi kimlik belgesi karşılaştırması ile T.C. Kimlik No üzerinden cezasını kesebilirler, bu adam isterse parayı yatırmasın, bankaya gidip işlem mi yapmak istiyor üzgünüz devlete borcunuz var, arabamı almak istiyor üzgünüz devlete borcunuz var, yani aynı noktaya geliyoruz İstanbul ya da ülkemizde bu tarz bir sistem için ne sadece Ulaşım A.Ş. ne de İBB yeterli değil, kanun koyucunun yapacağı bazı düzenlemeler ile kamu kurumları arası entegrasyonun sağlanması, kanun uygulayıcı ve ceza merciilerininde bu uygulamalarda belediye ve işletmelere yardımcı olması gerekiyor, yoksa hepten ücretsiz yapalım toplu taşımayı daha iyi :) Dünyanın en demokrat ve sosyal devleti oluruz böylece :D, İstanbul için sizlerin başka önerileri varmı, bu biletleme ve ödeme sistemi değişikliği ile birlikte bir bölge(zone) sistemine de geçilebilir mi? Ya da geçilmelimidir?

Cevapla

“Sistem Emniyeti ve Güvenlik” sayfasına dön