gnl-RS.29 » Yönlendirme İşaretleri

Sizce Kent İçi Raylı Sistemlerde Yönlendirme İşaretleri Yeterlimidir?

Evet
5
25%
Hayır
12
60%
Yönlendirme Var mı?
2
10%
Yönlendirme Nedir?
1
5%
 
Toplam oy: 20

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 22 Tem Cum, 2011 21:52

Ben sadece benzer olduklarını görünce şaşırdım doğrusu.Yoksa her iki kentte de aynı sistem kullanılabilir.Bu arada sorduğunuz kim kime benziyor sorunun cevabı: her ikisi de olabilir. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Cum, 2011 21:55

İstanbul' daki sistemin temelinde Londra metrosu sistemine benzeşme var diyebiliriz, bu anlamda yakalaman çok normal ;) Renkler birebir benzemez ama benzer tonlarda renkler muhakkak vardır. Kırmızı olayına gelince o kırmızı benim ilk "İstanbul Raylı Sistemler Ağ Haritasında" kullandığım kırmızı renkten yola çıktı, yine o haritada M2 içinde yeşil rengi ben kullanmıştım, sonrasında yapılan çalışmada bunun üzerine devam etti, tabii ki genel olarak metrolarda tercih edilen bu kırmızı kullanıldı, yeşilde ise daha farklı bir ton kullanıldı, benim ilk yeşilim biraz daha soluktu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2014 14:23

Ben bu konuda bir şeyi merak ediyorum, yolcu olarak İstanbul' da herhangi bir metro istasyonunda bu tabelalar aracılığı ile yön bulmak kolay mı? Şimdi ben fazlası ile sistemi bildiğim için zorlandığım yer var diyemiyorum ama herhangi bir yolcu ne düşünüyor bunu da merak ediyorum. Mesela M4 hattında çıkış tabelalarında numaralama sistemi var, trenden inince karşınıza bir tabela geliyor Çıkış 3 - 4 falan yazıyor, altında da o çıkıştan nerelere varılacağı, sonra yukarı kadar böyle de doğru mu? Bu hattı kullanan çok arkadaşımız var diye soruyorum yoksa diğer hatlarda da varmı kafa karıştıran yerler bunları da şikayet gibi aktarmayı deneyebiliriz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Haz Pzt, 2014 14:34

Abi, şöyle bir örnek vereyim: Bir arkadaşıma, Şişhane durağından Galata Kulesi'ne gitmenin en kolay yolunu anlatayım dedim. Ve şunu tembihledim: Trenden inince, önce Kasımpaşa levhasını takip et, sonra da Şişhane yazan çıkıştan çık.

Kastım şuydu: Trenden inince, iki levha çıkıyor karşına: Şişhane ve Kasımpaşa. Bunda Kasımpaşa'yı seçip üst kata çıkınca ve turnikelerden de geçince, yeniden iki levha çıkacak karşısına: Şişhane ve Kasımpaşa. Burada ise Şişhane'yi seçecekti.

Bizim arkadaşsa şunu yapmış: Trenden inip de Şişhane ve Kasımpaşa levhalarını görünce Şişhane'ye çıkmış, orada da Tünel ve Şişhane levhaları vardı yanlış hatırlamıyorsam, Şişhane'yi seçmiş ve kendisini Pera Palas Oteli'ne doğru giden caddede bulmuş.

Halbuki şunu yapabilirlerdi. İlk levhalar Şişhane ve Kasımpaşa ya. Şişhane yönüne çıkınca Tünel ve Şişhane yazsın yine, ama Kasımpaşa'ya sapınca, ikinci levha ayrımında Galata ve Kasımpaşa yazsın ki insanlar karıştırmasın. Hatta ilk levhalarda da Şişhane'nin hemen altında daha küçük harflerle Tünel ve Kasımpaşa'nın altında küçük harflerle Galata yazılabilir.

Ya da tüm bu çıkışların yanına birer numara verirsin, tarif daha kolay olur. Örneğin: Şişhane A1, Tünel A2, Kasımpaşa B1 ve Galata B2.

Benzer şekilde, 4. Levent durağında da kuzeyde iki ve güneyde iki olmak üzere dört çıkış var. 4. Levent A1, Çeliktepe A2, Emniyetevler B1 ve Yeni Levent B2 olur burada da..

Böyle de bir resim buldum, şu son söylediğime ilişkin..

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2014 15:07

Hımmm, bak güzel bir örnek. Gerçi arkadaşın senin dediğini yapmamış :) yapmış mı yoksa! Benimde kafa karıştı. ama orada bir eksik var gibi anlıyorum. Numara vermek işi çözer mi işte bu önemli, misal M4 te numaralı ve basit olarak 1-2-3-4 diye gidiyor ki illa bir numara ya da harf verilecek ise tek başına olmalı derim, ikisi birlikte kombinasyona gerek yok, M1A Aksaray' da 1A ya da A1 e git demektense, 1 numaradan çık ya da B den çık demeyi tercih ederim adres tarif ederken. Aslında şahsi görüşüm sokak, cadde ya da meydan ile çıkış yazmaktır ama zor, herkesin de böyle büyük bir kentte her sokağa caddeye vakıf olmasını bekleyemem.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Haz Pzt, 2014 16:19

Abi,

Arkadaşımın yapması gereken ilk Şişhane-Kasımpaşa ayrımında Kasımpaşa'yı ve ikinci Şişhane-Kasımpaşa ayrımında Şişhane'yi seçmekti. O ilk Şişhane-Kasımpaşa ayrımında Şişhane'yi ve daha sonraki Tünel-Şişhane ayrımında da Şişhane'yi seçince yanlış yere çıkmış :)

M4'te de şöyle bir sorun vardı, eğer düzeltmedilerse..
Kabataş vapurları eskiden Beşiktaş-Adalar İskelesi'nden kalkıyordu ve Kadıköy istasyonundan yer yüzüne çıkarken konulan yönlendirme levhaları buna göre düzenlenmiş.
Sonradan iskele değiştirilmiş ve Eminönü-Karaköy İskelesi'ne verilmiş Kadıköy-Kabataş hattı, ama istasyondan çıkarken kullanılan levhalar değiştirilmemiş. (Bir yıl oldu Kadıköy'den Kabataş'a son geldiğimden beri, belki iskele veya levhalar değiştirilmiştir.)
Vapuru yakalamanın heyecanıyla Beşiktaş iskesine gelip akbili basıyorsun ve aaaaa, içeride Kabataş yazmıyor. Hemen koşarak öbür iskeleye gidiyorsun, ama vapur kaçıyor. Kadıköy istasyonundan çıkış levhalarını inşallah benim anladığım gibi anlaşılmayacak şekilde düzeltmişlerdir..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Haz Pzt, 2014 19:19

Bursa'nın ve İstanbul'un raylı sistemlerini kullanmış biri olarak her ikisinde de zorlanmadan yolumu halledebiliyorum

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Haz Sal, 2014 08:14

Bursa'nın ve İstanbul'un raylı sistemlerini kullanmış biri olarak her ikisinde de zorlanmadan yolumu halledebiliyorum
Abi,

Zaten bu siteye yazacak kadar bu konularla ilgili birisi elbette ki sorun yaşamaz, ancak konuyla ilgisiz, sıradan vatandaşlar için daha açıklayıcı levhalar olabilir. Perona iner inmez, demiryoluna paralel şekilde yerleştirilmiş, peronun ilerisine ya da gerisine yönlendirecek şekilde levhalar olmalı, çünkü bir kere ters tarafa geçip de oradan çıkış yaptığında, doğru tarafa tekrar geçme şansın olmuyor. 4. Levent'te, Çeliktepe-4. Levent tarafındaki turnikeden çıktıktan sonra, Emniyetevler-Yeni Levent tarafını soran çok kişi oluyor. Biz zaten güzergâhı kafamızda haritaya oturttuğumuz için trenden inince çıkacağımız yere göre arkaya mı öne mi yürümemiz gerektiğini bile ezbere biliyoruz aslında.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 10 Haz Sal, 2014 10:01

Abi,

Zaten bu siteye yazacak kadar bu konularla ilgili birisi elbette ki sorun yaşamaz, ancak konuyla ilgisiz, sıradan vatandaşlar için daha açıklayıcı levhalar olabilir. Perona iner inmez, demiryoluna paralel şekilde yerleştirilmiş, peronun ilerisine ya da gerisine yönlendirecek şekilde levhalar olmalı, çünkü bir kere ters tarafa geçip de oradan çıkış yaptığında, doğru tarafa tekrar geçme şansın olmuyor. 4. Levent'te, Çeliktepe-4. Levent tarafındaki turnikeden çıktıktan sonra, Emniyetevler-Yeni Levent tarafını soran çok kişi oluyor. Biz zaten güzergâhı kafamızda haritaya oturttuğumuz için trenden inince çıkacağımız yere göre arkaya mı öne mi yürümemiz gerektiğini bile ezbere biliyoruz aslında.
Haklısınız aslında.

Marmaray Sirkeci İstasyonu'nda az çok bilgili ben dahi her seferinde yolumu şaşırıyorum.Bu konulara ilgisiz vatandaşın işi hayli zor.
onun dışında Üsküdar ve Ayrılıkçeşmesi istasyonlarında levhalandırma daha iyi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2014 10:03

Engin Y yazdı:Zaten bu siteye yazacak kadar bu konularla ilgili birisi elbette ki sorun yaşamaz, ancak konuyla ilgisiz, sıradan vatandaşlar için daha açıklayıcı levhalar olabilir.
Bu açıdan doğru aslında :) benimki tereciye tere satmak gibi oldu :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Haz Sal, 2014 13:23

Üsküdar ve Ayrılıkçeşmesi istasyonlarında levhalandırma daha iyi.
Abi, Üsküdar'da ben iskeleye çıkmak istedim, ama levhaları takip edince çamur-balçık ortasına çıktım :) (daha çevre düzenlemesi tamamlanmamıştı sanırım)
Asıl çıkmam gereken çıkış, meğer diğer taraftakiymiş. İskele levhalarından birisini (diğerini takip etseymişim keşke) takip ettiğim hâlde, iskeleye en yakın ikinci çıkışa (Harem tarafındaki) ulaşmışım. Levhaları koyarken birer ufak kroki (yerine göre deniz, iskele, meydandaki önemli bina, park gibi şeyler gösterilebilir bu krokilerde) yapsalar şahane olur..
benimki tereciye tere satmak gibi oldu
Abi, hepimiz meraklıyız, ama kimimiz daha bilgili, kimimiz daha az bilgili. Bilgi, öğrenmek, güzel şeyler bunlar :)

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 07 Tem Pzt, 2014 22:59

misal M4 te numaralı ve basit olarak 1-2-3-4 diye gidiyor ki
Ve de çok işe yarıyor, ya da Paris gibi olduğundan bana yakın geliyor. Ancak bizim şirkete geleceklere Kozyatağında in 2 numaradan çık diyoruz, daha yolunu bulamayan olmadı.

Daha önce nerede konu ettim hatırlamıyorum ama perondan başlayarak çevre krokisi koymak, bunun üstünde çıkışları numaralamak ve yolu işaretlemek sanırım sağlam bir çözüm.

Kemal ÇEVİK

Cevapla

“Yolcu Bilgilendirme” sayfasına dön