gnl-RS.29 » Yönlendirme İşaretleri

Sizce Kent İçi Raylı Sistemlerde Yönlendirme İşaretleri Yeterlimidir?

Evet
5
25%
Hayır
12
60%
Yönlendirme Var mı?
2
10%
Yönlendirme Nedir?
1
5%
 
Toplam oy: 20

kaçak yolcu
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 13:38

gnl-RS.29 » Yönlendirme İşaretleri

Mesaj gönderen kaçak yolcu » 21 Eyl Cum, 2007 14:11

şimdi ben hangi saatte nereden nereye nasıl gidebilirim, en uygun güzergah hangisidir? bunları gösteren bir sistem niye yok?

ulaşım a.ş'nin teknolojisi yetmiyor mu buna? parası mı yok bunu yaptırmaya yoksa yapacak adam mı yok bu ülkede?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eyl Cum, 2007 14:14

İstanbul Ulaşım A.Ş. Yönlendirme ve Bilgilendirmeler ile ilgili projeler geliştirmekte, yapılmış örnekleri incelemekte ve sisteme en uygun çözümü üretmek için çalışmalar yapmaktadır, bu çalışmalar neticesinde etkin bir sefer tarife sorgulama ve yolculuk planlama arabirimi gerçekleştirilecektir.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 25 Eyl Sal, 2007 20:19

Yolcu derken hep bizim aklımıza Türk yolcular geliyor.Neden turistlik bir alanda bulunan Tramvay hattında İngilizce anons sistemi yok.Hırsızlık olaylarına karşı yönler hakkında örnek vermek gerekirse yanlış hatırlamıyorsam eskiden Sultanahmet dedikten sonra ingilizcesinide söylüyordu.mesala Kabataş istasyonunda araç içinde taksim için ve adalar için,Eminönü istasyonunda mısır çarşısı yenicami sirkecide Elektronik market vs,Gülhanede şehirparkı yada buna uygun bir isim,Başka Kariye müzesine gidebilmesi için pazartekkeden binecegi otobüs noları hakkında bir çalışma olmalımıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Harita Kullanımı

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2007 20:32

Özellikle yurt dışından İstanbul' a gelen ziyaretçileri hedef alan "İstanbul Raylı Sistemler Cep Haritası" bir süre sonra güncellenmiş versiyonu ile basılarak istasyonlarda dağıtılacak, yeni versiyonda güncellenmiş yolculuk kuralları, piktogramlı anlatım, yeni hatlar, ağ haritası gibi bilgiler bulunacak, kendi vatandaşlarımızında artık bu haritaları kullanmayı öğrenmesi lazım, maalesef ülkemizde harita okuma özürlüyüz, işaret dizini nasıl okunur, işaretler ne anlama gelir, harita indeksi nedir bunları yolcular bilmiyor, belkide harita ile birlikte bir de kullanma klavuzu bastırarak dağıtmalıyız :) şaka bir yana bu bir eğitim eksikliği maalesef bu konuda hazır yolcuyu eğitmekte çok zor bunun için ilkokul çağında çocuklara raylı sistem kültürü ve sistemin kullanımı ile ilgili bilgileri aşılamalıyız, harita dışında özellikle Tarihi Yarımada içerisinde kalan duraklarda bazı değişik çalışmalarda düşünülmekte tabii ki, ayrıca tüm istasyonlara yerleştirilmesi düşünülen info panolarda hem güvenlik görevlilerinin yükünü azaltacak hemde yolcu bilgilendirmenin önemli bir ayağını oluşturacak.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 25 Eyl Sal, 2007 20:40

Hat üzerinde bulunan İlkokul cocukları için böyle bir çalışma yapılacakmı.yada böyle bir çalışma varmı pilot secilmiş okullar mevcutmu ve yogun saatler dışında bu cocukları sınıf sınıf tramvayla tur attırmayı düşünüyormu ulaşım a.ş

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 01 Eki Pzt, 2007 08:26

Ben Metro ve Tramvay Giriş Tabelalarının yetersiz olduğunu düşünüyorum. Önreğin Viyanada 100 metreden Metro veya Tramvay olduğunu görebilecek şekilde Tabelalar veya yönlendirmeler mevcut. Ulaşım Aş bu konuda birşeyler yapmalı. Örn. Bağcılar Tramvay Durağının yanına gelmeden farkedilmiyor, arada kaldığı için o çevrede oturmayan çoğu insan Tramvay durağını bulamadığı gibi Otobüsü kullanmak zorunda kalıyor. Duraklar tabi aralarda olabilir buna karşı değilim hatta olmasından yanayım, fakat o sokağın girişine büyükce bir Tabela konulması taraftarıyım. Hem Reklam hem Yönlendirme olmuş oluyor. Gözleri iyi görmeyen bir insan bile farkedebilmeli durağın orada olduğunu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Sal, 2007 10:59

Aylin hanımın bahsettiği konu "Dış Yönlendirme" diye tabir ettiğimiz istasyon/durak a gelmeden önce bilgilendirmenin başlaması ile ilgili kısımda yer alıyor.

Yolcu evinden çıkmadan elektronik ve matbu ortamda ilk bilgileri aldıktan sonra, ilgili toplu ulaşım aracına yönlendiğinde istasyonun bulunduğu konumu uzaktan görebilmesi için "yön levhası > totem > istasyon ismi(alınlık)" üçlüsünün doğru büyüklük ve yerde doğru gösterim yöntemi ile yerleştirilmiş olması gerekiyor, bu da her istasyon/durak için ayrı saha çalışması demektir, tasarım aşamasında tek ve ortak bir çözüm üretilecek olsa da yerleşim yeri ve yönlendirme için doğru tercihlerin yapılması iyi bir saha çalışması gerektiriyor.

Bu konu ile ilgili çalışmalar devam etmekte olup, yılbaşına kadar bir demo çalışma yapılacak, bu çalışmalar üzerinden eksiklerin tespiti ile bir proje planı dahilinde tüm istasyon/duraklara belirlenen standartlar çerçevesinde yönlendirme işaretleri uygulanacaktır.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 16 Eki Sal, 2007 11:14

Edirnekapı/sultançiftligi hattında yeraltı istasyonlarında da hala tabelalar konmamış dışardan bakınca hangi durak oldugu belli olmuyor

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eki Sal, 2007 12:40

İlginç bir konu, ve çok eksiği olan da.
Evet, hem otobüslerde ansons yok, hem yazı yok, duraklarda hiç bir şey yazmaz (neredeyse), ne zaman tabelâsı var, ne geçen hatların numaraları. Aylin hanımın bahsettigi yönlendirme için de, tüm ülkede gecerli simgelerin yapilması gerek, yani Metro M, Tramvay TRAM, Banliyö B gibilerinden. Almanya'nın ve tüm Almanca konuşan ölkelerin U ve U sistemi gibi. İngiltere'de ise daha çok harfsiz simgeler var, metro simgesi, tren simgesi. O da mümkün, ama harfli daha da iyi bence.
Metro istasyonlarında üst hizada isim yazmama hastalığı nedense Almanya'da da var bazen, Münih meselâ, bir Berlinli olarak insan hasta olur, metro istasyon girişi, ama HANGİ istasyon bu yahu?! berlin'de hep mavi, ışıklı bir levha vardır merdivenlerin üstünde. ADENAUER PLATZ diye yazar meselâ. Veya HALENSEE.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Sal, 2007 12:49

Metro istasyonlarında üst hizada isim yazmama hastalığı nedense Almanya'da da var bazen, Münih meselâ, bir Berlinli olarak insan hasta olur, metro istasyon girişi, ama HANGİ istasyon bu yahu?! berlin'de hep mavi, ışıklı bir levha vardır merdivenlerin üstünde. ADENAUER PLATZ diye yazar meselâ. Veya HALENSEE.


Bizde metro istasyonlarında genellikle alınlık tarzı uygulamalar var ama bahsettiğiniz biçimde değil, yani ya görünür bir yerde değil ya da doğru şekilde değil, yeni uygulamada sizin verdiğiniz örnekte olduğu gibi "İstasyon Giriş" alanında görülebilir bir yükseklik ve ortalama bir mesafeden (istasyonun konumuna göre değişir) okunabilir büyüklükte ışıklı mavi zemin üzerine beyaz harfler ile istasyon isimleri yazılacak :) totem tabir ettiğimiz dikey olarak yerleştirilmiş ve sistemin logosu ya da işareti ile bir takım bilgilerini içeren yine ışıklı ayaklı bilgilendirmelerde belli bir uzaklıktan görülebilen ve sistemin yerini gösteren şekle getirilecek. (Mevcut totem uygulamaları ihtiyacı karşılamıyor)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Pzt, 2007 18:57

Yani Berlin'e benzemesi mi sözkonusu?
O direklere "totem" demek ayıp ama, bunu etnolog olarak burada belirtmem gerek :D

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Pzt, 2007 20:57

Yani Berlin'e benzemesi mi sözkonusu?
O direklere "totem" demek ayıp ama, bunu etnolog olarak burada belirtmem gerek :D

B. Alabay
Bana da teolojik anlamda yanlış geliyor ama terminoloji böyle :)))) şimdi türkçeye uyarlayalım desek ortaya kimbilir neler çıkar??? Durak Yeri, İstasyon Belirteci falan ya da daha başka başka şeyler. Berlin e benzerliğe gelince aslında daha çok Londra tarzı diyebiliriz.

Aşağı yukarı aşağıda gibi bir yerleşim ya da işaretlerin bulunduğu bir düzenleme

Resim

Cevapla

“Yolcu Bilgilendirme” sayfasına dön