yyn-TS.24 » Yolcu Bilgilendirme Materyalleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

yyn-TS.24 » Yolcu Bilgilendirme Materyalleri

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzt, 2008 15:31

Yolcu bilgilendirme sistemleri içerisindeki çeşitli argümanları yönlendirme işaretleri başlığı altında inceliyorduk ama aslında ikisi aynı başlık altında yer alan fakat farklı kategorilerdeki çalışmalar bu sebeple başlıkları ayırdım, bu başlığa eklediğim ilk bilgilendirmeler, kapı üstü hat listesi.

Kapı üstü hat listeleri raylı sistemlerde kapı üstlerinde o hatta ait istasyon isimlerini içeren, bazı ülke ve şehirlerde tüm sistemin ya da entegre olan sisteminde gösterildiği versiyonları bulunan uygulamalardır ve amacı yolcunun bindiği istasyondan gideceği istasyona doğru takip etmesini sağlamaktır, bizdekiler basılı olarak üretilmekte olup uygulamanın ışık ile uyarı verenleride çeşitli ülke ve şehirlerde mevcuttur.

Aşağıdaki hat listeleri T1 Zeytinburnu-Kabataş hattında çalışan alçak tabanlı tramvay araçları olan Bombardier Flexity Swift modeli kapı üstlerinden kullanılan çalışma ve M1 Aksaray Havalimanı metro hattında çalışan ABB/SGP metro araçlarında kullanılan çalışmalardır, hafta sonu itibari ile her iki sistemde de uygulanmış olması lazım metro araçlarında gördüm ama tramvay araçlarını inceleme fırsatım olmadı, araçlardakiler aşağıda çalışmalarda görülen tek logolar yer almamaktadır, burada watermarkt olarak konulmuştur.

Resim

Resim
En son Esat tarafından 19 Eki Sal, 2010 19:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Şub Pzt, 2008 23:49

Bunlar çok şık oldu, maşaallah! Çok güzel.
Esenler'e olan sapak biraz garip duruyor, aslında M... diye yazmalı, ama orası kendisine has M... numarası almadı daha galiba. Kuyrukçuk bir hat olsa da, uzatılması göz önüne alınırsa, M... diye bir hat numarası alabilir şimdiden.

Çok medenî bir şekilde şu şehirciliği becersek ya ... o zaman her durağın altında aktarma otobüs numaraları da yazardı, haha :( Berlin'de gayet, ama gayet de normal bir durum.

Göze çarpan: şu çiftli semt isimleri kesinlikle kaldırmalı. Doğru dürüst isimler vermeli. Olmazsa "Şu ve şu Meydanı" veya ”şu ve bu Caddesi" diye güzel isimler vermeli!

Bence hata: Havalimanı. Atatürk Havalimanı olmalı, çünki iki havalimanı var, ve Sabiha Gökçen Havalimanı'na da hat düşünülüyor. 20 sene bile sürse, şimdiden isimleri bir netleştirebilsek.

Ha, bir şey daha: ilginç olurdu - duraklar arasındaki dakika süreçlerini de katabilsek.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2008 08:07

Bunlar çok şık oldu, maşaallah! Çok güzel.
Esenler'e olan sapak biraz garip duruyor, aslında M... diye yazmalı, ama orası kendisine has M... numarası almadı daha galiba. Kuyrukçuk bir hat olsa da, uzatılması göz önüne alınırsa, M... diye bir hat numarası alabilir şimdiden.
Teşekkür ederiz, kurumun hedefleri doğrultusunda yaptığımız çalışmaların güzel neticeleri bunlar aslında daha derinlemesine ve detaylı çalışmalara girmek gerektiğine de katılmıyor değilim, sonuçta 5 yıl sonrasının işletmecilik hedefini gerçekleştirmek için anlayış ve bakış açılarında da değişiklikler yapmak gerekiyor ki 5 yıl değil 25 yıl sonrasına da hazır bir kurum olarak çalışabilelim.

Esenler ring hattına gelince, alabay sen iyi hatırlarsın bu kodlama sistemine geçmeden önce benim yaptığım bir draftlar vardı, yaklaşık 2 yıl kadar önce hazırladığım orada hatırlarsan LRTS den dolayı HM1 diye bir kodlamaya gitmiş ve Esenler' in iki istasyonlu bir ring hattı da olsa ayrı kodlanması gerektiğine inandığım için HM1R şeklinde garip bir sisteme girişmiştim, tabii kapsamlı bir araştırma çalışması ve sizlerinde yönlendirmesi ile bundan vazgeçtim çünkü hem bu işin mantığına hemde metodolojisine uygun değildi, sonrasında ise bugünkü kodlamalar ortaya çıkarken görüş olarak bu durumu beyan ettim, bencede Esenler aynı işletme içerisinde olsa da yolcu için bir farktır, neden mi?
1. Gün boyu kendisine özel tarife ile çalışıyor.
2. Otogar-Kirazlı hattına ait bir istasyon olacak

Evet bu iki basit sebepten dolayı aslında Otogar-Esenler ring seferi M3 olarak adlandırılmalı idi, muhtemelende M3 olacak zaten ama bu Otogar-Kirazlı arasında seferler başlamadan olmayacak sanırım, şu anda yapılmasının bir eksisi yok aslında aksine faydası var insanlar daha hat tam olarak açılmadan o hattın rengine ve koduna alışmış olacaklar, her ne ise şimdilik böyle umarım düzelir (bana kalırsa Cevizlibağ-Beyazıt tramvayı da ayrı bir işletmedir)
Çok medenî bir şekilde şu şehirciliği becersek ya ... o zaman her durağın altında aktarma otobüs numaraları da yazardı, haha :( Berlin'de gayet, ama gayet de normal bir durum.

Göze çarpan: şu çiftli semt isimleri kesinlikle kaldırmalı. Doğru dürüst isimler vermeli. Olmazsa "Şu ve şu Meydanı" veya ”şu ve bu Caddesi" diye güzel isimler vermeli!
:) O bahsettiğin kurumlar arası entegrasyon, buralarda biraz zor o işler, iki durak yan yana geldimi entegrasyon oluyor ama o kadar.

İstasyon isimlerine gelince bu konuda yetkin bir kurul olmalı, ve bu kurulun çoğunluğu halk temsilcilerinden oluşmalı, bugün müteahhit firmalar abuk subuk isimler ile yapıyorlar ve kontrolör İETT de neden bilmiyorum bunlara onay veriyor. Bu iş karışık biraz ama bir değişiklik olacaksa şimdi olmalı, 5 sene sonra değil.
Bence hata: Havalimanı. Atatürk Havalimanı olmalı, çünki iki havalimanı var, ve Sabiha Gökçen Havalimanı'na da hat düşünülüyor. 20 sene bile sürse, şimdiden isimleri bir netleştirebilsek.

Ha, bir şey daha: ilginç olurdu - duraklar arasındaki dakika süreçlerini de katabilsek.
Havalimanının ismi daha yeni havalimanı oldu :) önceden havaalanıydı ya :D tabii en azından haritalarda bu şekilde geçebilirdi ama olmadı bunu da bir ara laf arasında dile getirdik ama ısrarcı olmadık, şahsi görüşüm olarak ismi bu olabilirdi araç önlerine sığmıyorsa kısaltırdık büyük bir problem değil ama olmadı işte neyse.

Dakika ya gelince ben pratikte böyle bir uygulama hiç görmedim duymadım da, bu sebeple kullanılabilir olmadığı için yapılmamış olabilir gibi bir kanı oluştu şimdi bende ama bilmiyorum belki de vardır bir yerlerde yapanlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Yürüyen Merdivenler

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Çrş, 2008 08:49

Başka bir bilgilendirme uygulaması, yürüyen merdivenlerdeki uyarı piktogramlarının kısıtlı ve yetersiz kalması ve yıprananların yenilenmesi amacı ile aşağıdaki piktogram serisi oluşturulmuştur, umarım en kısa sürede bununda uygulaması gerçekleştirilecek.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Mar Çrş, 2008 09:31

Bizim buralarda, nedense, hep bir de lâstik çizme yasak veya dikkat diye levhalar var. Onlar merdivenlerin sonunda sıkışabilir(miş).
Ha, bir küçük hata: inen merdivenlerde bakış ve duruş tarzı "ters"!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Nis Çrş, 2008 12:23

Hm, güzeeel ... PDF'lere daha bakmadım (şu an bir kayıt yaptığımdan Acrobat plugin falan problem yapmasın diye beklemem gerek ...).
Ama bir şey bence gerekirdi (bunu yazmıştım): garanti eklenecek olan parçaları da çizip, açılış zamanını belirtmek gerekirdi. Yani, ilk bakışta Topkapı bağlantısı meselâ ...

Heh, kayıt bitti, PDF'lere bir saldırayım ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Nis Çrş, 2008 12:32

Soru(n)lar:

"Hangi Havalimanı?" ... Atatürk Havalimanı mı? (Turistik soru!)
Sultançiftliği'nde de demek erken yatılırmış, Moda'da da ... (o ne öyle?)
Banliyö treni gösteriliyorsa, hakkında daha fazla bilgi gerekirdi (kalkış saatleri ...), biliyorum, bu problem hâlen hâlledilemedi, ama şirketlerarası bu kadarcık beraberlik beklenebilir bence.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Çrş, 2008 12:42

Soru(n)lar:
"Hangi Havalimanı?" ... Atatürk Havalimanı mı? (Turistik soru!)
Sultançiftliği'nde de demek erken yatılırmış, Moda'da da ... (o ne öyle?)
Banliyö treni gösteriliyorsa, hakkında daha fazla bilgi gerekirdi (kalkış saatleri ...), biliyorum, bu problem hâlen hâlledilemedi, ama şirketlerarası bu kadarcık beraberlik beklenebilir bence.

B. Alabay
Tabii ki Atatürk Havalimanı :) şimdi neden ismi yazmıyor kısmına gelirsek araçların önünde de Havalimanı yazıyor (hatta bazılarında halen Havaalanı :() ve sistemde Sabiha Gökçen' e henüz erişim yok ve belki 2015 ten öncede olmayacak (bu benim öngörüm) Bunlar yeterli sebepler ya da gerekçeler olmayabilir ama kullanım bu şekilde, tabii sen olaya turistik açıdan yaklaşmışsın ama ben turistlerin bu haritayı ele aldığında Sabiha Gökçen mi diye düşüneceğini sanmıyorum çünkü harita okumayı bizlerden daha iyi bildiklerini düşünüyorum.

Sultançiftliği ve Moda da seferlerin erken bitmesi ile ilgili Sultançiftliğinde hat çalışsa 12 ye kadar bile iyi yolcu taşır diye düşünüyorum ama hattın eksiklerinin daha hızlı tamamlanabilmesi için seferler erken bitiriliyor müteahhit firma henüz eksiklerini tamamlamadığı için böyle bir periyot uygun görüldü, Moda da ise durum nedir bilmiyorum açıkçası ama o saatlerden sonra yolcu olacağına bende pek ihtimal vermiyorum ama bu şekilde bakmak doğrumu bilemem.

Banliyöler ile ilgili olarak hem ikili ilişkiler ile hem gayri resmi olarak hem de resmi olarak bu bilgiler alınabilir konulabilir, hatta İETT nin işlettiği İstiklal tramvayı ve tünel de fakat bu bilgileri almak değil güncel tutmak problem ve şahsi görüşüm olarak bu iki kurumunda ilk bilgileri verdikten sonra bir daha takipçisi olacağına inanmıyorum, dolayısı ile bunu takip etmekte bizim işimiz haline gelecek ve belki bizde elimizde olmadan gözden kaçıracağız ya da yanlış bilgi vereceğiz, bunun sorumluluğu kimde olacak? Bu işin bence tek çözümü bu sistemlerin işletmelerinin üzerinde bir ortak kurum olması ve bu işlerin burada düzenlenmesi ya da hakikatten raylı sistemlerin tek elden yönetilmesidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Nis Çrş, 2008 14:39

O zaman takipçiler siz olun, ama hiçten iyi - insan rezil oluyor yahu!

Havalimanı konusunda önemli bir faktör (!) -> Sabiha Gökçen açıldıktan sonra, İstanbul'a ucuz uçuşlar çoğu zaman oraya gider. İstanbul'u tanımayan birisi bunu belki anlamaz veya bilmez. Tek havalimanı olmayan bir şehirde tabiîki "hangi" havalimı, belirtilmesi şart!
Şimdi Berlin'de Schönefeld mi, Tegel mi Tempelhof mu ... kim bilecek? İkisine tren var ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Çrş, 2008 19:30

Tegel <-> Schönefeld - 35km
Tegel <-> Tempelhof - 19,5 km
Tempelhof <->Schönefeld - 17,5 km

Atatürk Havalimanı <-> Sabiha Gökçen - 42,8 km

Bana sorarsan karıştırılması ihtimali rakam ile 0 yazı ile de Sıfır, Berlinde karışabilir ortalama 20 km mesafe var arada bir zamanlar hafta sonu 15 km yürüyen birisi olarak bana vız gelir :) Halihazırdaki sistemde buna gerek neden görülmüyor bilemem kararı veren ben değilim ha gösterilmesi daha iyimidir tabii ki daha iyidir, çünkü planlamalarda zaten Kadıköy-Kartal metrosunun son etabı Sabiha Gökçen Havalimanından geçiyor ya da bir şekilde buraya bir bağlantı içeriyor dolayısı ile yarının işini bugünden yapın kardeşim diyorsan başka ;)

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 16 Nis Çrş, 2008 19:35

Tramvay araçlarının İstasyon isimlerini gösteren scala'lar degiştiriliyor.
en güzel olan kısmı engelli arabalarının simgelenmiş olması
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Çrş, 2008 19:44

Uğur' un gösterdiği çalışmayı geçtiğimiz haftalarda tamamlayıp teslim etmiştik bir kısım araçlarda vardı diğerleri de tamamlanıyor demek ki aşağıda ki resime tıklayarak büyük halini görebilirsiniz, fakat açılan resimde bir eksiklik var :) ilk kim bulacak bakalım.

Resim

Tabii araçlara takılan bu eksik olan değil merak etmeyin.

Cevapla

“Yolcu Bilgilendirme” sayfasına dön