tkn-TS.29 » Anonslar ve Anons Sistemleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tkn-TS.29 » Anonslar ve Anons Sistemleri

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cum, 2007 09:49

İstanbul Ulaşım A.Ş. işletmesindeki raylı sistemlerde anonslar yenilendi, anonslar ile ilgili çalışma yaklaşık 1 yıl önce başlamıştı, süreçte mevcut anonsların analizi, eksiklerin ve düzeltmelerin tespiti, ingilizce eklemelerin tespiti yapılmış, anons tipleri ve her anons tipi için cingıl oluşturulması ile anonsları okuyacak ses belirlenmişti, okuma, okumaların kontrolü, düzeltmeler ve düzenlemelerden sonra, her hat ve araca uygun formatta kayıt işlemleri de bitirilerek tüm anonslar yenilenmişti.

Tüm bu çalışmalar sonrasında ortaya oldukça iyi bir çalışma çıktığına inanıyorum, bu çalışma sonrasında anonslardaki farklı sesler ortadan kalkmış olacak, farklı tonlamalar ve bazı yolculardan şikayet alan ingilizce konuşma ve tonlamalar konusununda düzeltilmiş olacağı düşünülmektedir, uygulama ilk olarak Aksaray-Havalimanı hattı araçlarına yüklenmeye başlamıştır, bu hatta Makinist Bilgilendirme Sistemininde araçlara kurulmuş olması nedeni ile MP3 formatında temiz ve yeterli yükseklikte bir ses ile anons yapılması mümkün hale gelmiştir. Diğer sistemlerede yeni anonsların yüklenmesi için bir çalışma programı işletme tarafından oluşturularak en kısa sürede tüm araç ve istasyonlarda bu anonsları duyma şansımız olacak.

Aşağıda size bu anonslardan bir kaç örnek sunuyorum, araçlarda belki duymuşsunuzdur, İstanbul' da olmayan ziyaretçi ve üyeler içinde duyma imkanı vermiş olalım :)

Aksaray Yaklaşma Anonsu

Aktarma Anonsu

Bedensel Engelliler Anonsu

Bayrampaşa Yaklaşma Anonsu

Depo Anonsu

Enerji Kesintisi

Güvenlik Uyarısı - Hırsızlık

Havalimanı Yaklaşma Anonsu

İnenlere Müsaade Ediniz

Kapılara Yaslanmayınız

Otogar Yaklaşma Anonsu

Ring Aracı

Sahipsiz Çanta Anonsu

Sarı Çizgiyi Geçmeyiniz

Zeytinburnu Yaklaşma
En son Esat tarafından 19 Eki Sal, 2010 19:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Ara Cum, 2007 12:18

Yarısını dinledim. Çok ilginç. Evet, ben hemen yine biraz mızıka çalayım :-) Kadın sesi acaba elverişli mi, değil mi, onu bilmiyorum, kalabalıkta ve sesi yutacak (!) hâllerde (duvar, beden, gök) o sesin frekanslarını ölçmeniz gerek. İyice bir FFT araştırması gerek, dizüstü bir bilgisayar ve mikrofonlarla. Bunda da 1,50 boyda, 1,90 boyda, oturarak, engelli olarak, çocuk olarak ... tüm pozisyonları - hakiki bir durumda (real setting) - ölçmek gerek. Bence ilâveten sesi, fazla abartılmayan bir kompresör gerek (compressor), faktörü az olmalı ama, "puping" olmaması için. Ki, kadının oynak sesindeki (bu oynaklık pek iyi değil anons için, daha çok düz bir ses gerekir!) amplitüdün alt ve üst pikleri birbirini yaklaştırılsın ve tümü maksimize edilebilinsin.
Biraz teknik oldu, ama sesle uğraşıyorum ya ... alın benden nasihat :D
Kızcağızın İngilizcesi biraz ... garip, diğr pasıncırs daha çok diır peesöncırs olsaydi belki, LOL.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cum, 2007 13:40

Yarısını dinledim. Çok ilginç. Evet, ben hemen yine biraz mızıka çalayım :-) Kadın sesi acaba elverişli mi, değil mi, onu bilmiyorum, kalabalıkta ve sesi yutacak (!) hâllerde (duvar, beden, gök) o sesin frekanslarını ölçmeniz gerek. İyice bir FFT araştırması gerek, dizüstü bir bilgisayar ve mikrofonlarla. Bunda da 1,50 boyda, 1,90 boyda, oturarak, engelli olarak, çocuk olarak ... tüm pozisyonları - hakiki bir durumda (real setting) - ölçmek gerek. Bence ilâveten sesi, fazla abartılmayan bir kompresör gerek (compressor), faktörü az olmalı ama, "puping" olmaması için. Ki, kadının oynak sesindeki (bu oynaklık pek iyi değil anons için, daha çok düz bir ses gerekir!) amplitüdün alt ve üst pikleri birbirini yaklaştırılsın ve tümü maksimize edilebilinsin.
Biraz teknik oldu, ama sesle uğraşıyorum ya ... alın benden nasihat :D
Kızcağızın İngilizcesi biraz ... garip, diğr pasıncırs daha çok diır peesöncırs olsaydi belki, LOL.
Bende yapıyorum yapıyorum bu işleri sonra kendim eleştiriyorum :P :)))) Çalışmanın en başında tamamen içinde iken benim önerim Erkek sesi idi, neden derseniz, burada anonslar rica ya da kibarlıktan ziyade komut tarzında olmalıdır ve bir kadın sesi ile bunun sağlanamayacağını düşünüyordum, yani "Zug Fahrt ab" gibi :PPPP hastayım ben o sese, gerçi onu değiştiriyorlarmış bugün okudum Viyana haberlerinde, neyse, bu sebeple erkek sesi olmasını önermiştim ama kurum bayan sesi olmasını istedi, tabi gerekçeleri sorgulamadım açıkçası ama sonradan nezaket iyi bir hitap için yolcuya emir değil uyarı verildiği için olabileceğini düşündüm, ses bence çok iyi ingilizce ile ilgili yorum yapmak bana düşmez ben ingilizcenin kafasını gözünü kıran bir adamım, ama bizde bu iş ile ilgilenenler iyi yorumladılar, bir ikinciside seslendirme sanatçısı bayanlar içinde ingilizce olarak aranılan bir isim, yani en doğru telaffuz ve vurguyu onun kullandığını belirtmişlerdi, diğer sesle ilgili uyarılara gelince bu tarz bir çalışma olmadı, ses tepelerinin ve yansımalar ile absorbenin ölçümü falan olmadı, uygulamada ise ben başarılı buluyorum diğer araçlara yüklendiğinde de göreceğiz bakalım umarım problemsiz olarak yürür.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Kadın Sesi

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 15 Ara Cmt, 2007 20:47

Sesin cinsiyetini merak etmeyin, McGill (Kanada) universitesiniin araştırmasına göre erkek sesinden daha dikket çekici imiş.

Ancak bizim anoslar bana çok uzun geldi. Özekllikle araç içinde yaklaşım anonsunda "gelecek istasyon" demek 3 saniye sinyal gerekli mi?

Örneğin Zeytinburnu'nda "Kabataş ve Bağcılar yönüne devam etnek için lütfen bu istasyonda inin" çok daha anlaşılır ve çarpıcı bence.

Ingilizceler hala korkunç. Örneğin kalkışta "the train" değil "this train" olmalı. Havalimanı yaklaşımın ingilizcesi ingilizce değil!

"Airport. Terminal. All passengers are requested to leave the train" ingilizce konuşulan memleketlerdeki yaygın anons şeklidir.

Aktarma anonsunu hiç anlamadım. Nerede yapılıyor araç içinde mi, o zaman "bu tren Havalimanına gitmektedir, Esenler için Otogar'da aktarma yapmanız gereklidir" demek daha anlaşılır değil mi? Yok dışarıda yapılıyorsa anaonsu hiç çözemedim kusura bakmayın.

Depo anonsu. "bu araç depoya gitmekte olup yolcu almamaktadır, lütfen bir sonrakini bekleyiniz" herhalde bunu demek istiyor.

Son olarak biraz da latife,
bir ikinciside seslendirme sanatçısı bayanlar içinde ingilizce olarak aranılan bir isim


evet sesi duydukça kemerlerimi bağlamak geldi içimden :D

Ilk anda kulağımı tırmalayanlar bunlar.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Ara Pzr, 2007 20:30

Hepsine daha derin grimek gerekir aslında, evet. İngilizce biraz problem. Ama o bayanın sesi iyi değil. Yani ses olarak güzel, ama anons için (!) böyle "kalkış, iniş" olmamalı, konuşurken! Almancası Singsang. Bu, gürültülü durumlarda tamamen batacak bence.
Ya, eleştirdik, gitti, kusura bakmayın - ama yardımcı olmak istiyoruz, puanlama değil, kritik düşünme.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Vurgu

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 17 Ara Pzt, 2007 00:04

Sevgili Başar,

Aslında ses fena değil de vurgulama kötü. Ingilizcede ifade çok doğru olmamasına rağmen vurgulama daha doğru. Kibar olacak diye vurgulama uyarıcı olmaktan uzak kalmış. Hani askerdeki gibi bir "Tüfek çatılacak, ÇAAAYT" beklemiyorum ama bu kadar da nazik olmanın anlamı yok bence.

Görüşmek üzere :!:

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Pzt, 2007 07:50

Başar öncelikle tespitleriniz benim için çok önemli, evet iş yapıldı araçlara yüklenmeye de başladı, tabii ki eleştiri olacak, keşke herkes sizler gibi teknik bir takım veriler ile ya da örnekler vererek eleştirebilse, evet sesi beğenmeyebiliriz, diksiyonu beğenmeyebiliriz, ingilizce kötü olabilir, bunların hepsiye eleştiriye açıktır, mesela Başar' ın söylediği araç içinde ses okumak ve kaydetmek, böylesine teknik bir yaklaşım olmadı, olması gerekirmiydi belki de ama burada bu tip işleri yapmak inanın çok zor, gerekliliğine inandırmak, bu işin maliyetini kabul ettirebilmek ve benzeri etkenler kaydı yaptırmaktan çok ama çok daha zor :roll:

İngilizce konusunda ben yorum yapamam çünkü çok az biliyorum ve kafa göz kırarım konuşurken :) bana ingilizce vurgulaması fena gelmemişti aslında ne dümdüz okuyor ne de aksan yapıyor (ingilize benzeme) Türkçe de ise bence bu tamamen algı ile ilgili bir durum aslında daha geniş bir ekip tarafından dinlenerek karar verilebilirdi ama burada da ilk paragrafın sonundaki durumlar yine ortaya çıkacaktı. Ayrıca sanırım Kemal Bey söylemişti "The train" ile "This train" evet böyle bir şey benimde dikkatimi çekti düşünüp duruyordum eskisindemi yenisindemi diye yenisindeymiş :P Ayrıca havalimanı anonsu ile ilgili yazdıklarınızda ilginç, bunları kayıt altına almak şu açıdan da güzel aslında ileride tekrar bu tip bir işle ilgilendiğimizde nelere daha çok dikkat etmeliyiz kısmı hakkında bilgi sahibi oluyoruz, seçeneklerimizi arttırıyoruz, görüşmek üzere selamlar.

Kullanıcı avatarı
58olgu90
Abonman
Mesajlar: 25
Kayıt: 18 Tem Cmt, 2009 19:54

bu anonsu söyleyen byanin ismi ney?

Mesaj gönderen 58olgu90 » 03 Şub Çrş, 2010 00:37

Metro ve Tramvay'da söyleyen istasyon anonslari bayanin ismi ney? Bir oyuncu yada moderatör olmasi gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: bu anonsu söyleyen byanin ismi ney?

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Çrş, 2010 10:19

58olgu90 yazdı:Metro ve Tramvay'da söyleyen istasyon anonslari bayanin ismi ney? Bir oyuncu yada moderatör olmasi gerek.
Şu an ismini hatırlayamadım ama Tülay ya da Hülya gibi bir ismi olan bayandı, o dönemde en bilinen seslendirmesi THY anonsları idi, bildiğim kadarı ile seslendirme sanatçılığı yapıyor sadece, ama emin de değilim şu anda.

Kullanıcı avatarı
58olgu90
Abonman
Mesajlar: 25
Kayıt: 18 Tem Cmt, 2009 19:54

tramvay anonslari?

Mesaj gönderen 58olgu90 » 07 Şub Pzr, 2010 00:29

sizde T1, T2 ve T4 anonslari varmi yada m2 metro hattina sisli taksim osmanbey. tramvay edirnekapi topkapi karadeniz ve dahalari?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tramvay anonslari?

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Pzr, 2010 00:34

58olgu90 yazdı:sizde T1, T2 ve T4 anonslari varmi yada m2 metro hattina sisli taksim osmanbey. tramvay edirnekapi topkapi karadeniz ve dahalari?
Maalesef o çalışmalardan yedek almadım diye hatırlıyorum, gerçi elimde 10-12 kadar dvd var açılmayı bekleyen ama hepsi tek bir rar ın parçaları olduğu için açmaya üşeniyorum, bir ihtimal içlerinde olabilir, ama dediğim gibi hatırladığım kadarı ile elimde yok.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 11 Şub Prş, 2010 16:39

Zeytinburnu-Bağcılar hattında Zeytinburnu durağında kalkışta "Kapılar Kapanıyor" ve "Araç Hareket Ediyor" anonslarını niye vatman yapıyor? Ve araç hareket ediyor anonsuna ne gerek var? Sanırsam bu anons sadece bu hatta ait.

Cevapla

“Yolcu Bilgilendirme” sayfasına dön