gnl-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve Yolculuk Kültürü

Ülkemizde Bir Toplu Taşımacılık Kültüründen Söz Edilebilirmi?

Ülkemizde yolculuk kültürü var
1
6%
Sadece büyükşehirlerde var
1
6%
Maalesef böyle bir şey yok
6
38%
Kültürsüzlük kültürü topluma yerleşmiştir
8
50%
 
Toplam oy: 16

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2009 12:04

Maalesef işte hepsi bizim gerçeklerimiz, katlanmak zorunda değiliz ama komik olan sesinizi çıkarttığınız da siz suçlanırsınız :)

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 21 Tem Sal, 2009 12:08

Başlık Toplu Taşımacılık ve Yolculuk Kültürü ama sadece kültür üzerinden gidilmiş..Ben aslında otobüslerler şehiriçi toplu taşımacılık üzerine birkaç şey söylemek istiyorum..Siz daha iyi bilirsiniz ama Viyana'daydı sanırım..Otobüs işletmeciliği özel sektörün elindeydi..Ben resimleri sanırım bu sitede görmüştüm ya da başka biryerde de olabilir..Bizim Citarolar gibi ya da ÖHOnun MAN veya BMCleri gibi değil..Bildiğimiz şehirlerarası yolculuk yapılan süngerli kumaş kaplamalı koltukların bulunduğu otobüslerle adamlar taşımacılık yapıyordu.. :D Bizde bu çok zor ama acaba İDO'yu değil de keşke İETT'yi ya da ÖHO'lara ayrılan kısmı özelleştirsek n'olur..Hee ÖHO adı üzerinde özel ama tam olarak böyle istemiyorum..Bir şirketin elinde olsa işletme hakkı..Belli standartları olsa..Araçların hergün bakımının olduğu garajları olsa..Tabi İETT'nin garajları gibi değil.. :? Şoförleri özel denetimden geçirilse..Yolcu şikayeti İETT'ye değil de bu adamlara yapılsa..Sanırım Avrupa'da bu tür işletmecilik yapan şirketler vardır..İlk ihaleye tecrübeli olan bu şi,rketlerden birine veririz..Belki daha tertipli bir otobüs taşımacılığı sistemine kavuşmuş oluruz.. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2009 12:26

Başlık doğru Toplu Taşımacılık içerisinde Yolculuk Kültürünü işaret etmek için ve kullanarak yazmıştım, yani içerik zaten Yolculuk Kültürü ile alakalı olmak durumunda. Bahsettiğiniz şey ise biraz farklı bir konu ilgili yeri bulur taşırız. Ama ben cevap vereyim.

Viyana' da bahsettiğiniz gibi bir taşımacılık hem var hem yok :). Burada otobüs taşımacılığı her zaman belediyenin elindedir fakat son yıllarda ÖHO larda artış yaşandı çünkü artan nüfusa paralel olarak banliyöler ile şehir merkezi arasında taşımacılığı yapacak otobüslerin arttırılması gerekiyordu. Burada belediye otobüslerinin konforu klimasızlığı dışında tartışılamaz. Tabii ki şimdi kalkıp Citaro ya da Capacity ile kıyaslama yapmıyorum ama konforlu. Aslında tam da Viyana sistemi üzerine bir makale hazırlıyorum iyi denk geldi. Burada ÖHO taşımacılığı yeni değil İstanbul' dan daha eski ve hatta bilet entegrasyonu dahi eski.

ÖHO ların arasında şöyle bir fark var, kent içi ÖHO lar ve banliyölere çalışan ÖHO lar. Kent içi otobüsler belediye otobüslerinden farksız fakat biraz kullanışsızlar (yaşlı, engelli ve bebekliler için, alçak tabanlı fakat az kapılı ve arka kısmı yüksekliği az) Banliyö ÖHO ları ise işte tam sizin bahsettikleriniz yani bizim şehirler arası hatlarda çalışan otobüslerden, ayrıca Devlet Demiryollarının otobüs firması da bu tip otobüsler çalıştırıyor çünkü ana garlar ile banliyöler ve köylere yolcu taşıyorlar.

Avrupa' da bu tip taşımacılıklarda ÖHO lar yine belediye kurumlarına karşı sorumludur, burada mesela 3 eyaleti kapsayan bir üst idare var, ücretler, bilet tipleri, entegrasyonlar, yeni hatlar yani her şeye karışırlar, onun altında belediye yönetimleri onun altında da işletmeciler vardır, Viyana örneğinden yola çıkarsak sanırım 3 ya da 4 ÖHO şirketi var ama hepsinin kapısında bacasında VOR Partner - Partner im Wiener Linien gibi şeyler yazar ve bu şirketlerin öncelikle Belediye idaresine karşı sorumlukları vardır işte EN13816 kodu ile tanımlanan Toplu Taşımacılıkta Hizmet Kalitesi ve ülkemizde bir toplu taşımacılık kuruluşunda ilk defa İstanbul Ulaşım A.Ş. de uygulanan benim de bir takım faaliyetlerinde içinde bulunduğum sistem bunu sağlar, herkes işini bilir, yapmazsa ne olacağını da bilir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve Yolculuk Kültürü

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Cum, 2017 13:46

Bu başlığın üzerinden çok zaman geçmiş, en son 2009 da yazmışım. O günden bugüne sitenin kullanıcı kitlesi de değiştiği için yeniden gündeme getirmek istedim. Bu konuda ülke genelinde ciddi bir sıkıntı olduğuna inanıyorum, toplumun tahammül ve sabır sınırlarının düşüklüğü ile birlikte gün içerisinde sürtüşmelerin çokça da yaşandığını görüyorum. Bu konuda nasıl bir adım atılmalı ki toplu taşımada bir kültür olduğundan söz edebilelim? Kim ne yapmalı?

demfaruk
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Mar Cum, 2014 17:18

Re: gnl-TS.09 » Toplu Taşımacılık ve Yolculuk Kültürü

Mesaj gönderen demfaruk » 29 Oca Pzr, 2017 10:23

Cok guzel ve uzerine cok cok egilinmesi gereken bir konu. Bence oncelikle her sey egitimle alakali. Ben hatirliyorum ilkokulda trafik dersi vardi, ama asagiya top oynamaya goderirlerdi bizi. Trafik diye bir ders var ama trafik kulturu, kurallari vs. ogretilmiyor, okul bahcesine top oynamaya yollaniyor ogrenciler. Aileler de ayni sekilde. Matematik, fen olmadikca ogretilen hic bir seyin gerekli oldugunu dusunmuyorlar. Halbu ki toplum olabilmek icin saygi gostermeyi ve kurallara uymayi biliyor olmamiz lazim. Ornegin Amsterdam'da (yasadigim sehir) otobuse-tramvaya binerken her seferinde gunaydin-merhaba-iyi gunler diye binip akbil basar, inerken de tesekkur ederiz. Bu genel bir gorgu kurali. Boylece insanlar birbirleri ile pozitif sekilde iletisime gecmis oluyor ve gunleri guzel basliyor.

Nasil gelistirebilmeliyiz kisminin ikinci kismi ise yerinde egitim bence. Her yuruyen merdivenin ve peronun onunde gorevliler olmali. Eger yuruyen merdivende sagda beklemiyorsa bir kisi, bikmadan-usanmadan uyarmali gorevliler. "Lutfen sagda bekleyiniz." Aylar hatta yillar boyunca. Peronda "lutfen vagon bosalmadan binmeyiniz", bikmadan usanmadan. Ben boyle uyari yapan birakin gorevli gormeyi anons bile duymuyorum metrolarda. Insanlarin ornek alacak bir modeli olamdigi icin belki bilmiyorlar bile bu basit iki seyi.

Okullardan itibaren trafikte-toplu tasimada gorgu kurallari egitimi ciddi sekilde verilmeli ve yerinde gorevliler tarafindan surekli uyarilar yapilmali.

Cevapla

“Yolcu Bilgilendirme” sayfasına dön