Evet, Hasan Çiçek arkadaşımız güzel bir örnek vermiş, konudan daha önce de bahsetmişti diye hatırlıyorum. İstanbul özelinde konuşursak hatlar ile ilgili bir çalışma yapıldığını daha öncede belirtmiştim. Bizim de bir şekilde içinde bulunduğumuz bu çalışmada hatların numaralandırılması ve renkler ile tanımlanması işi yapılmıştı. Sonrasında bunun sisteme uygulanması ile ilgili bir takım çalışmalarda yaptık, bunlardan birisi Ağ Haritasının bu sisteme göre revize edilmesi, daha sonra M1 ve M2 hatlarında araçların alın kısımlarına basitçe de olsa hat rengi ve numarası ile stickerların yapıştırılması idi. Yine bu kapsamda bir yönlendirme çalışması M2 hattı istasyon içinden dışarı yönlendirmelerde yapılmıştı.
Tabi bunların bazı zorunlulukların getirdiği aciliyetler ve başka bazı sebepler nedeni ile geçici çözümler olarak oluşturulduğunuda unutmayalım. Ama Ulaşım A.Ş. bunlar ile ilgili kalıcı çözümler konusunda da çalışıyordu diye biliyorum.
Burada değinmek istediğim şey ise şu, Hasan Bey ne diyor, "hattın rengi istasyonlara verilmiş" evet işte bu doğru bir yöntem, tabi çok önceden yapılmış bir hatta kalkıp herşeyi ya da ağırlıklı olarak renkleri buna çevirmek oldukça maliyetli ve kapsamlı bir iş, bu dönemde bu işin maliyeti nedeni ile kimsenin yükümlülük altına gireceğine ihtimal vermiyorum. Tabi işin bu kısmı ile daha fazla şeyi söylemem de doğru değil. İkincisi ise bu iş ile ilgilenecek bir ekip olması, yani bu çalışma bir iki kişi ile ve sadece masa başından takip edilebilecek bir iş değil, saha çalışması önemli ve bence bu çalışma bir firmaya verilerek yapılamaz, bu konudaki gerekçelerimde haklı olduğumuda daha önce gördüm.
İstanbul' da ise son dönemde şu "Temalı İstasyon" olayına takılındı
Tamam bunu kabul edebiliyorum, ama bir yere kadar, hattın bir standartı olmalı, bir hatta yarısı yeşil, bir istasyonu kahverengi bir istasyonu mavi yönlendirmeler ile yaparsanız hani standardizasyon hani insanlara "Toplu Taşımacılık Kültürü" nü öğretmek?
Yani balık baştan kokuyor, temalı istasyon yapana kadar tabelaları doğru yerde istasyon yapın, sonra istediğiniz temayı uygun yerlere işleyin.
Şimdilik bu kadar derdimi dökeyim
Hasan Bey' in diğer önerisine gelince, bence çok güzel ve kesinlikle uygulanabilir. Araç kenarına hat rengi ile ilgili bir şey yapmak, bence güzel fikir. Özellikle M1 ve M3 hatlarının Aksaray - Otogar arası ortak işletme yapılmasının planlandığı ve aynı araçların kullanılacağı göz önüne alındığında bu güzel bir fikir, bu konu ile ilgili başka bir şeyler yazacağım ama burada değil, Hasan Çiçek' e de özelden durumu ileteceğim