ank-M.10 » Ankara Metro Araçlarının %51i Yerli Olacak!!!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 12:21

Eninde sonunda tek güç virrrüssss
evet doğru :)

kaliteli ürün üretmesi avrupayı kurtaramayacak. o kaliteyi çevreye dağıtmak zorunda. kendisi apple ile çarpışacak ürünler ortaya koyabilmeli.

bu arada biz bu parça işlerinde ülke olarak iyiyiz. makine sanayide iyi. kalitemiz iyi durumda. geçmişte bazı yanlış işler olsa da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 14:25

mehmet senin bunu iyi bilmen gerekir, kalite tek basina bir anlam ifade etmez, onu tamamlayan unsur KONTROL dur. Bu mekanizma bizde yok, olan yerdede ya gostermelik ya da savsaklanir. Herkesi kast etmiyorum, isini iyi yapanlarda tabiki var ama azinlik.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 15:30

kalite kontrol evet. ama benim bahsettiğim daha makro şeyler. avrupanın dönüşümünü ve çıkaazını sunuyorum. en baba malı üretsin en kalitelisini üretsin en kral kalite kontrolü yapsın avrupa kurtulamaz. kurtuluşu o malları çevreye dağıtmasında. kendisi yüksek teknolojili ürünlere geçecek. elektronik, cep tel, pc, tablet, google, twit vs... alstomun en kral yht aracı yapmasının bir anlamı yok artık. karlı değil bu işler onlar için. sürdürülebilir de değil.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Çrş, 2012 16:30

Avrupa hakkında, Avrupa'yı hiç görmemiş, tanımayanlar tarafından yazılmış fal bakma metinleri arada sırada gülümsetiyor ya … önemli olan o 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 17:16

Mehmet kardeş, o adamlar batmaz, gelir o fabrikayı senin ülkene kurar maliyetini düşürür yine işini yürütür, bugün türkiye ye makine sokamıyorsun yurtdışından, niye? Adamın biri diyor ki ben bu makineyi ürettim, gidiyor ticaret bakanlığı, maliye cart curt her yerden işini bağlıyor, diyor ki benim makinam avrupalının aynısını yapıyor :):):) bak gülüyorum, gülüyorum ama ağzımla değil. Türkiye' de çok kaliteli makine üreticileri var, dünyaya makine satan firmalar var, hiçbirinin hakkını yemem, ama neden o zaman herkes türkiyede üretilmiş demiryolu el makinesini bile istemiyor, bozuluyor abi o diyerek almanın çöpüne bile razı oluyor?

Bak ben sana farazi konuşmuyorum, bildiğim yaşadığım bir şeyi anlatıyorum, ben hayalde kurmuyorum. Hayaldi gerçek oldu, tabi fasulye yediğim zaman yapacağım şeyi hayal edebiliyorum, zaten sonra yapınca gerçek oluyor. Kaliteli makine üreten kaç adam var, üretip sattıktan sonra doğru düzgün hizmet veren kaç firma var? Bu adamlar azınlık, o kadar azlar ki, geri kalanların yaptıkları adımızı kötülemeye yetiyor, o firmaların pazarınıda bozuyor, her şeyi bozuyor Çin gibi mi olalım? Sat kurtul, öyle mi? Öyle olacaksa bana ne ya ne yaparsanız yapın kardeşim, ben memleketiminde seninde iyiliğini istediğim için anlatıyorum, istersen dünyanın en kötü makinesini yapıp iyi diye sat, ya da en iyisini yap sonrasında hizmetini vermedikten sonra BENİM İÇiN yine boş iş.

Bu arada hızlı tren hattımız var ya, aklıma takıldı yine sorayım, malum işletiyoruz bu araçları, nerde bunların bakım atölyesi? :)

Şu haber bütün konunun özetidir Mehmet, bana çok kızıyorsun biliyorum ama maalesef senin için Gözlerin Tamamen Kapalı diyebilirim :) darılma ve gücenme ama bu konuda maalesef. Bakalım şu habere ve utanalım

http://www.haber7.com/haber/20120111/Bi ... -yapti.php

ben bilseydim hereke.com un boşta olduğunu bir dakika beklemez alırdım, 100 bini de çinlilere değil bana verirlerdi, bak paramız yurtiçinde kalmış olurdu yine, yazık olmuş tüh.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 18:07

alabay yazdı:Avrupa hakkında, Avrupa'yı hiç görmemiş, tanımayanlar tarafından yazılmış fal bakma metinleri arada sırada gülümsetiyor ya … önemli olan o 8)
gitmesekte netten takip ediyoruz yetmez mi :) sen avrupadan türkiyeyi nasıl takip ediyorsan bizde gözümüz kapalı değil. hergün saatlerce nette boş boş takılmıyoruz. dünyayı takip ediyoruz. fal bakma metinleri değil bunlar. kehanette değil. mal orta da.

esat verdiğin örnekte tam anlattıklarım cuk oturuyor. tekstil gibi sektörleri bırakmamız lazım. o işi çinliler yapsın. biz teknolojiye yönelelim. herke sanayi elden gitti diye üzülmem. güle güle. hayrını görsünler. bizim klasmanımız o değil. ingiltere de 18.19 yy'da tesktille ayakta idi. ne oldu? bıraktı. devretti. çevreye yaydı. kendisi farklı alanlara yöneldi. bizim dediğimizde bu. bilmem anlatabiliyormuyum?

onlar batmaz matmaz deme yahu. neler gördük. neler battı. 2008'de. ne babalar ne ağalar ne şirketler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 18:53

Mehmet bu konuda kendine başka pehlivan bul, ben kaybetmem çünkü ve senin gibi kaybettiğini kabul etmeyi bilmeyen pehlivanlada güreşmem :)

senin tekstili terketme gerekçen ne :) gereksiz iş :) ingilizler niye terk etti acaba? Bir fikrin varmı, yani Avrupa da gerçekten tekstil üretimi olmamasının nedeni sadece işçiliğin yüksek olması mı? Bence sen pek çok şeyi kendi istediğin taraftan görüyorsun, internetten başka yerler hakkında konuşmak için bir şey diyemeyeceğim yorum yapmayacağım, nasıl istiyorsanız öyle düşünün, bunu daha önce de söylemiştim maalesef bu konularda geniş bir bakış açısına sahip olamıyorsun ve samimiyetime inan senin için kötü buluyorum bunu, çok daha fazlasını alabilecek, kavrayabilecek durumda iken sadece kendi istediğin yanlarını övüyorsun. Neyse, dediğim gibi bu saçma tartışmayı sürdürmek istemiyorum, bu konuda hepinize iyi tartışmalar dilerim.

Araç konusuna gelmek istiyorum, haberden anladığımı ve yorumlardan çıkarttığımıza göre, %51 lik katkı bazı komponentlerin üretimi şeklinde olacak, bu konuda bende netten bakarak yaptığım çıkarımlar ve falcılık maharetim sayesinde neler üretilebilir kısmını yukarıda belirtmiştim, ekonomik anlamda doğru bir düşüncedir, desteklenmelidir, zamanla %100 ü de bizim olacak inşallah, maşallah.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 19:05

güreşmiyoruz fikir teatisi yapıyoruz. karşılıklı görüş alışverişi kötü değil. genel perspektif ışığında dünyanın nereye doğru gittiğini anlamaya çalışıyorum. bu bağlamda bu % 51 işi mantıklı geliyor. bizde ingiltere nasıl tekstili 19. yy'da terkettiyse terketmeliyiz. onun yerine orta-üstü teknolojili ürünlere sıçrama yapmamız lazım. avrupa da orta-yüksek teknolojiyi bırakıp, bunları çevreye dağıtıp kendisi yüksek-yüksek teknolojili ürünlere geçmeli. demek istediğim bu. avrupa kendini süper yapan 20. yy geleneksel sanayisi ile 21. yy'da bir şey yapamaz. artık onu aşmalı. aşmak zorunda. aynı örneği veriyorum ama avrupa bill gates ile yarışmalı. türkiyedeki makinecilerle değil. avrupa 2. steve jobs çıkarmalı.

söylediklerimden avrupa ürünlerini eleştirdiğim, beğenmediğim, kalitesiz bulduğum anlamı mı çıkıyor acaba? onu demiyorum ki ben.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 21:12

güreşmiyoruz fikir teatisi yapıyoruz. karşılıklı görüş alışverişi kötü değil. genel perspektif ışığında dünyanın nereye doğru gittiğini anlamaya çalışıyorum.
İşte bu konuda anlamaya çalışmaktan ziyade sadece görmek istediğin taraflarımı görüyorsun? Ben böyle bir hisse kapıldığım için senin bakış açını eleştiriyorum, belki de sadece ben böyle hissediyorumdur onu tartışmam.
bu bağlamda bu % 51 işi mantıklı geliyor.
Bende mantıksız demiyorum, benim sorunum sunum tarzı ile alakalı ve ortada olmayan bir şeyi istemek ile alakalı. Kim üretiyor metro aracı parçası? Ostim çıkmış "ben yaparım babaaa, ne iş olsa yaparız" muhabbeti yapmış, bana göre aynen böyle, tarz bu çünkü. Yapamaz demiyorum, demiyorum ama tecrüben ne kardeşim, kime ürettin daha önce, ne yaptın bu sektörde? 0, bu rakam ileydi bir de yazı ile SIFIR. Tamam, yol verilsin yapsınlar ama yavaş yavaş kardeşim, bilmem ne kadar araç alacaksın, kalkıp %51 i yerli olsun, deneme yanılma yapacağız yani. :) bir de işin sunumu, amanında amanın aracın %51 i ni biz yapacaz, iyi neyini yapıcaksın onu soruyorum? Yazılım, elektronik, tesisat, boji, frenleme, ne yapıcan abi adını koy. Yoksa aynen benim verdiğim örnekleri yapıpta diyebilirsin bak %51 ini biz yaptık diye, bunda bir sorun yok zaten.
bizde ingiltere nasıl tekstili 19. yy'da terkettiyse terketmeliyiz.
İyi de niye terk etti kardeşim, bırak ingiltereyi, bütün gelişmiş avrupa ülkeleri terk etti, niye bana bunun sebebini söyle, bence hiçte öyle ekonomik sebeplerden değil.
onun yerine orta-üstü teknolojili ürünlere sıçrama yapmamız lazım. avrupa da orta-yüksek teknolojiyi bırakıp, bunları çevreye dağıtıp kendisi yüksek-yüksek teknolojili ürünlere geçmeli. demek istediğim bu. avrupa kendini süper yapan 20. yy geleneksel sanayisi ile 21. yy'da bir şey yapamaz. artık onu aşmalı. aşmak zorunda.

doladın bir jobs gidiyorsun, boş iş o mehmet. Boş iş, ne kadar parasız pulsuz amele Türk varsa elinde ayfon, süper alet, telefonla konuşmak dışında her haltı yiyebiliyorsun, yanlız bunu şu an sadece avrupadaki türkler için söylüyorum, türkiyedekiler için yorum yapmayacağım çünkü tekstil sektöründe makineci olarak 3 kuruşa çalışıp son model telefonla gezenleri de biliyorum, duymadım biliyorum, tanıyorum, gördüm :)

Amerikanın yüksek teknolojisi apple ise sence yeterlimi? Amerika şu anda demiryolu işini yeniden keşfediyor, acaba sadece kendi teknoloji ve birikimi ile mi yapıyor? Teknolojiyi tabii ki aşmalı ama aşmadığını nereden biliyorsun? Kardeşim şimdi adam BMW ye 50 yıl önce kıç ısıtması için koltuk ısıtması koyduysa suç kimin, ne yapsaydı bekleyelim baba 2000 yılında gider bu mu deseydiler? :) Adamlar yapacağı gelişmeyi yaptı bunun ötesi uçan arabadır zaten.
aynı örneği veriyorum ama avrupa bill gates ile yarışmalı. türkiyedeki makinecilerle değil. avrupa 2. steve jobs çıkarmalı.
sence türkiyedeki makineci ile rekabet etmek gibi bir kaygıları varmı? senin şu menşur tekstil sektöründe ahtapot serigraf makinesi üreten bir sürü türk var :) bir sürü ama, iyi üretenlerde yok değil var. Anlamadığım şu, neden gerçekten iyi iş yapmak isteyen gidip Fransa'dan ya da Almanya'dan alıyor hala? Hatta 2. el bile olsa alıyor, neden sence? Adam tekstili bıraktı ama makine teknolojisini sana bırakmadı Mehmet, işte gözünü aç dememin sebebi bu, bizde üretiyoruz aynı makineyi ama bazı şeyler olmuyor işte.
söylediklerimden avrupa ürünlerini eleştirdiğim, beğenmediğim, kalitesiz bulduğum anlamı mı çıkıyor acaba? onu demiyorum ki ben.
Yok beğenmemek değil, daha çok aşağılamak gibi :) ayrıca beğenmek zorunda değilsin ve aşağılayabilirsinde, nasıl ki benim yukarıda ve önceki mesajlarımda türk makineleri ya da ürünleri hakkında söylediklerim aşağılanma olarak algılanıyorsa, ki öyle değil ama derdimi anlatamıyorum kimseye.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 22:00

yok baba ben anlatamıyorum. avrupa mallarına niye hakaret ediym. adamlar kaliteli yapıyor. ben başka bir şey demek sitedim ama neyse.

% 51'e gelirsek. bu iş roteme verilmesinin bir kulbu. rotemde ostimden yedek parça alır. ama hangi yedek parça? mese; bojiyi alamaz. bojinin tekerleğini de alamaz. atıyorum elektronik kısımları alamaz. ama mesela döküm, dövme, vs parçaları alır. fikstürü alabilir. bizde otobüsçülere yan malzeme veren firmalardan bazı şeyleri alabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 22:09

Hep diyorum ya, aslında ortak bir noktanın etrafında dönüyoruz seninle, biraz anlama problemi yaşıyoruz bazen ama olur o kadar, net i bu yüzden sevmiyorum.
% 51'e gelirsek. bu iş roteme verilmesinin bir kulbu. rotemde ostimden yedek parça alır. ama hangi yedek parça? mese; bojiyi alamaz. bojinin tekerleğini de alamaz. atıyorum elektronik kısımları alamaz. ama mesela döküm, dövme, vs parçaları alır. fikstürü alabilir. bizde otobüsçülere yan malzeme veren firmalardan bazı şeyleri alabilir.
Ok, bende zaten konunun başında bir yerlerde şöyle demiştim;
Hımmm mesela kaporta işçiliği kaba bir hesapla kilo bazında %25 e denk gelir, elektrik kablo döşeme işinide yaparız herhalde, lambalar yerli olur, far plastikleri, tamponlar, el tutamakları, koltuklar, camlar, kapı camları, paneller, klima, dur be bayağı bir şey çıktı haaa %51 den fazlasını da toparlarız biz.
Bunların alasını yaparız ve yapıyoruzda yıllardır, hiç Ostime de gerek yok :) bugün bombardiere tampon üreten adam Türk, yıllardır VW otoların panellerini üreten firma Çerkezköy' de (hala oradamıdır bilmiyorum :)) metro araçlarına cam üretimi ulaşım a.ş. yıllardır yaptırtıyor, o tutamak falan filan zaten çerez iş, ha bunlar elzem işler mi? Değil, zaten yapıyoruz, istesek daha iyisinide yaparız ben seninde değindiğin yapamadığımız ya da iyi yapamadıklarımızı da yapalım istiyorum, ama bu zaman isteyen bir süre doğru ortaklıklar kurmayı gerektiren bir iş. Yerli tram başlığında da yazdım bu işi yeni öğrenen Çin le ne ortaklık kuruyorsun ya, bunun kitabını yazmış adamla ortak ol, ondan kap işi, elin arabı çinlisi bizden aptal ya gidiyor Siemens i ortak alıyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 22:16

marttaki fuarda siemens standında bir türk ortakla lanse edilecek. bil bakalım hangisi :)

çinle yapılan bir ortaklık duymadım hiç. para istiyoruz onlardan. inşaatçılığı yaptırıyoruz. geçen bi sohbette geçti. crh reni imiş. bi abimiz ya çok güzel araç dedi. abi dedim o siemens :) (belki bombardierde demiş olabilirim) bak logosu burda. şaşırdı kaldı. abi ortak alıp crh'ı basıyorlar. alstomunda çinde büyük ortağı var. sinyal işi vs. yapıyor. çin zaten ortak olmazsan iş yapamazsın diyor.

bu arada aklıma gelmişken t4'teki tenekeler dünyanın en rezil raylı araçları bence. kutucuk
En son Mehmet Kasım tarafından 11 Oca Çrş, 2012 22:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön