ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunun rengi farklı bende reklamlı araç dedim ama değil, kırmızı boyanmışlar. Netten gördüğüm resimlerden edindiğim izlenim Köln araçlarında eski araçlarda Kırmızı-krem ya da kirli beyaz diyelim, bir renk var ama yeni boyanmış ya da alınmış araçlarda Kırmızı-Beyaz a dönmüşler, gördüğüm K2000 ler hep kırmızı-beyaz dı, yani bu araç gibi.
Gerçi artık rengin pek önemi kalmadı, yani en kişilikli olduğunu düşündüğüm sistemlerde bile bu işin reklam kısmından kazanılan çok ciddi paralar var, dolayısı ile artık kimse araçların şehrin kimliği ile bir olmasını düşünmüyor, her şey folyo oldu.
Gerçi artık rengin pek önemi kalmadı, yani en kişilikli olduğunu düşündüğüm sistemlerde bile bu işin reklam kısmından kazanılan çok ciddi paralar var, dolayısı ile artık kimse araçların şehrin kimliği ile bir olmasını düşünmüyor, her şey folyo oldu.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu araçların alınmasına ilk etapta çok karşı çıkmıştım ama alındıktan sonra çok hoşuma gittiler yani yaşına göre durumları bence iyiydi kaldı ki üzerlerinde yapılan çalışmada gayet verimli olmuştu, tek sorun kapıları. Halende bu sorun devam ediyor.
Bu araçların kapıları orjinal pnömatik sistem ile çalışıyor ve problemli, bu problem bizde olmuş bir şey değil, kullanıldığı Almanya ve diğer yerlerde de aynı sorun varmış ama aldığım bilgilere göre Almanya'da kapılar elektrik motorlu sisteme çevrilerek sıkıntı giderilmiş, bizde ise halen bununla ilgili çalışma devam ediyor. Bunca yıl sonra "sonunda" diyorum, enteresan olan halen "ya olurmu ki?" düşüncesinin olması, yapılmış işte kardeşim, yapılmışı var, bunu anlayamıyorum yani "minnet" etmek olarak mı görülüyor bu, değerimiz mi düşecek gidip bilgi alırsak, yoksa alamıyormuyuz bilgiyi?
Neyse, benim aldığım duyuma göre bir KTA aracının 1 tane kapısında elektrikli motor sistemi için mühendislik çalışması ve projelendirme yapılmış, şimdi uygulaması yapılacak ve verim durumuna bakılacakmış 3 seneye biter umarım.
Bu araçların kapıları orjinal pnömatik sistem ile çalışıyor ve problemli, bu problem bizde olmuş bir şey değil, kullanıldığı Almanya ve diğer yerlerde de aynı sorun varmış ama aldığım bilgilere göre Almanya'da kapılar elektrik motorlu sisteme çevrilerek sıkıntı giderilmiş, bizde ise halen bununla ilgili çalışma devam ediyor. Bunca yıl sonra "sonunda" diyorum, enteresan olan halen "ya olurmu ki?" düşüncesinin olması, yapılmış işte kardeşim, yapılmışı var, bunu anlayamıyorum yani "minnet" etmek olarak mı görülüyor bu, değerimiz mi düşecek gidip bilgi alırsak, yoksa alamıyormuyuz bilgiyi?
Neyse, benim aldığım duyuma göre bir KTA aracının 1 tane kapısında elektrikli motor sistemi için mühendislik çalışması ve projelendirme yapılmış, şimdi uygulaması yapılacak ve verim durumuna bakılacakmış 3 seneye biter umarım.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
RTE lerde seri üretim konusunda 18 araç ile ilgili bir şeyler duymuştuk, 3 yıl kadar önce araç servise çıkmıştı seri üretimi geçiş için 3 yıl bana da abartılı geliyor ama belki de hesapta olmayan işler çıkmıştır iç yüzünü bilemiyoruz.Mehmet keleş yazdı:RTE 20XX ler gibi olursa eyvah. Biz göremeyiz....
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arkadaşlar bir şey soracağım, aslında benzer bir soruyu bugün ABB ler için soracaktım ama sonra durduk yere tartışma çıkarmayayım dedim :D (forum sitesinin amacı neyse artık )
Bu KTA denilen araçlar ile ilgili fikriniz ne, şimdi Antep te de malum ikinci el araçlardan bir iki foto çektim, bizi yolcu olarak ilgilendiren açıkçası sadece konfor, yani teknik tarafını bilemeyiz ama merak ediyorum İstanbul' da bu araçları kullananların görüşleri nedir? Neyini beğenmiyorsunuz mesela? Ya da neyini beğeniyorsunuz?
Mesela ben frenlemesine ve hızlanmasını beğeniyorum, araç eski diye biraz tangırtı var belki ama açıkçası frenlemesi pek çok araçtan çok daha iyi, hızlanması da öyle aşırı bir rahatsızlık vermiyor ama iç mekan tabii biraz ne bileyim konfor eksik gibi?
Bu KTA denilen araçlar ile ilgili fikriniz ne, şimdi Antep te de malum ikinci el araçlardan bir iki foto çektim, bizi yolcu olarak ilgilendiren açıkçası sadece konfor, yani teknik tarafını bilemeyiz ama merak ediyorum İstanbul' da bu araçları kullananların görüşleri nedir? Neyini beğenmiyorsunuz mesela? Ya da neyini beğeniyorsunuz?
Mesela ben frenlemesine ve hızlanmasını beğeniyorum, araç eski diye biraz tangırtı var belki ama açıkçası frenlemesi pek çok araçtan çok daha iyi, hızlanması da öyle aşırı bir rahatsızlık vermiyor ama iç mekan tabii biraz ne bileyim konfor eksik gibi?
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bende bu araçları çok beğeniyorum. Bir makinist gözüyle baksan, tabiri caizse yağ gibi kayıyor, bu araçlar. Frenleri çok sağlam. Bunun sebebi Köln Bonn arası hız yapmaları. Ben bu araçlardan birini Bonn'a kadar kullandım yani 120 km/h sürat yaptım. İnanılmaz hızlı ve öfkeli Bu araçaları gördükçe yine heyecanlanıyorum. Eğitimini'de verirken, arkadaşlar bilir, kodu Mercedes'ti. Teknik olarak benim ilham kaynağım. Elektrik sistemi inanılmaz (imalat tarihine göre). Ah içimden çok şey yazmak geliyor lakin okusanız güleceksiniz. Benim efsane araçlarım. Araçları görünce benimmiş hissi var bende...Hele o ivme kolunun ileri itince çıkan kademe çıtırtısı..Esat bu araçla hem-hal olduğumu düşüneceksin lakin haklısın....Geçen hafta kölndeydim, bizzat bu araçlarla seyahat yaptım...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37