7. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 Mar Cmt, 2009 11:24
gönderen alabay
Hm, peki, o başka şey. Ama rutubet klimalık bir konu mu? Yoksa havalandırma sistemiyle mi ilgili?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 21 Mar Cmt, 2009 16:41
gönderen Esat
Düwag lara neden klima takılamadığını tartışmak daha doğru olur diye düşünüyorum, klimacı değilim düğmesine basarak açıp kapatmak ve derece ayarlamak dışında bir bilgim yok.

Düwag ların satın alımının yapıldığı ve ilk aracın teslim alındığı günlerde kurum yönetimi araçların ABB-SGP lerde olduğu gibi klimalandırılması için gerekli çalışmaların yapılması talimatını vermişti, ama yapılan etütler neticesinde araçların karoseri ve gövde şasi yapısının tavana yerleştirilecek bir klimayı taşımayacağı ortaya çıkmıştı. Büyük ihtimalle araç üzerinde yapılacak bir değişikliğin getireceği maliyette bu iş için oldukça fazla ya da teknik olarak olanaksız görülmüş olabilir.

Ama, bildiğiniz gibi Düwag (KTA) araçları iki taraftan kabinli, yani çift taraftan makinist kabini var, her aracın bir tarafındaki makinist kabini iptal edilerek, hem buradaki parçalar yedek parça statüsünde değerlendirilebilirdi (bu araçta bir şey bozulduğunda yedek parça sorunu olabilir) hemde orada ortaya çıkacak oldukça geniş alana bir klima sistemi rahatlıkla yerleştirilebilirdi diye düşünüyorum.

Bu konuda bir çalışma varmı bilemiyorum ama bence İşletmeci bu konuyu dikkate almalıdır, herşeyden önce hizmetin her kesiminde müşteriye sunulan şey aynı olmalıdır, bir tarafta klimalı araçlar içerisinde püfür püfür ve havalandırma ile giden yolcular diğer tarafta cam açma ile serinleme imkanı sağlanamayan ve ter kokusundan geçilemeyecek havalandırması yetersiz araçlar, ben adil olmadığını düşünüyorum, ve öneriminde uygulanabilir olduğunu düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 10:18
gönderen gokhan aslan
her binişimde yolda kaldıgım bir tramvay aracı hele hele bir kapı açılış ve kapanışı var ölüm bir türlü kapanmaz bu yüzden tramvay gidemez ooo birde yazın kabataştan bağcılara giden bir yolcunun durumu o muazzam bombardierden in ktaya bin bir anda mevsim değişiyor sanki hee gelelim ana başlığa duraklara 40 yıllık keresteciler sitesi adının nesi vardı da merter sitesi dediler bi de o her durağa geldiğimizde nereye gelindiğini gösteren pano yok mu bir kere olsun tutturamadı hele hele nereye gelindiğini bir türlü net bir şekilde söyleyemeyen o ses yok mu hastayım yaw o durakların hele hele m.akif durağı kaçak binişlerle ünlü o durak nasıl bir dizayn nasıl bir akıl ürünüdür bu yaw niye kale centerdeki duragın adı güngören diğer yerler farklı bir yer mi oluyor halbuki orası güngörenin merkezi değil sınır noktası denebilir oradaki otobüs duraklarında koskocaman güven park meydan durağı yazıyor al sana durak ismi

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 13:43
gönderen alabay
Şimdi gel de, Köln veya Essen gibi kentlerde o araçlara bin, gör. Burada öyle problemler yok. Orada neden lojistik ve sistematik bu denli eksik, analamıyorum.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 05 May Sal, 2009 13:44
gönderen abhazyalı ugur
Araçlarda bir çalışma yapılıyor zannedersem kilima takılmaya başlandı

Gönderilme zamanı: 05 May Sal, 2009 14:00
gönderen Esat
Aracın şase ve karoserinin üstte bir klima yükünü taşımayacağı söyleniyordu, yapılan araştırmalarda uzmanların bunu söylediğini belirtmişlerdi, acaba değişik bir klima sistemimi deniyorlar yoksa dediğimiz gibi bir taraftaki makinist kabinlerini mi kullanmaya karar verdiler?

Gönderilme zamanı: 13 Haz Cmt, 2009 08:29
gönderen Esat
Evet araçlara klima takılma çalışması başlamış, aldığım bilgiye göre benim düşündüğüm gibi makinist kabinlerinin birinin iptali ile değil de yolcu kabini içerisinde bir noktaya yerleştirileceği söylendi. Ben bu noktanın makinist kabinin sol arkasında kalan tekli kapı bölgesi olacağını düşünüyorum, oradaki alan kullanılabilir bunun dışında başka bir alan aklıma gelmedi bakalım tam yerini öğreneriz, belki bir iki de resim bulabiliriz.

Gönderilme zamanı: 14 Haz Pzr, 2009 21:36
gönderen Bağcılar-Alper
abhazyalı ugur yazdı:Bu araçlarda klima olmaması,Yoluculuk süresi her nekadar kısada olsa yolcuları çok terletiyor.

Doğru Söylüyorsun

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 23:05
gönderen Esat
Resim

Bilin bakalım bu resim kimin? :D Ne zaman çektin be Kemal abi sen bu resmi?

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 23:16
gönderen Doğukan
Alstom tramvay metro araçları geldiği için sanırım raylı sistem araçlarında standart renk boyama stili geliyor her halde ya da öyle mi bilmiyorum. Yakında aynen böyle Zeytinburnu Kabataş tramvay araçları ile ABB araçlarıda böyle önleri kırmızıya boyanır.

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 23:21
gönderen Esat
Hayır öyle bir şey yok, o aracın orjinal rengi, daha doğrusu Köln' den geldiğinde üzerindeki reklam kaplaması ile olan rengi diyelim, Orjinalleri turuncu-kremdi, bilemediniz :)

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 23:25
gönderen Doğukan
İyi de camların altı dış rengi beyaz gibi görünüyor ancak resim yeni mi? Ama bence bu renk çok yakıştı evet o araçların eski rengi öyleydi. :D