ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 23:30

Bunun rengi farklı bende reklamlı araç dedim ama değil, kırmızı boyanmışlar. Netten gördüğüm resimlerden edindiğim izlenim Köln araçlarında eski araçlarda Kırmızı-krem ya da kirli beyaz diyelim, bir renk var ama yeni boyanmış ya da alınmış araçlarda Kırmızı-Beyaz a dönmüşler, gördüğüm K2000 ler hep kırmızı-beyaz dı, yani bu araç gibi.

Gerçi artık rengin pek önemi kalmadı, yani en kişilikli olduğunu düşündüğüm sistemlerde bile bu işin reklam kısmından kazanılan çok ciddi paralar var, dolayısı ile artık kimse araçların şehrin kimliği ile bir olmasını düşünmüyor, her şey folyo oldu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Sal, 2010 02:03

Resim

Burada da Zeytinburnu istasyonunda Bağcılar yönüne hareket için bekleyen bir Düwag 100

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Çrş, 2011 22:31

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Cmt, 2011 19:10

T1 Topkapı istasyonundan çıkan bir Düwag B100
Resim

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 22 Şub Çrş, 2012 13:46

Resim


Buda benden 2005'de köln'de çekmiştim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Cum, 2012 23:14

Bu araçların alınmasına ilk etapta çok karşı çıkmıştım ama alındıktan sonra çok hoşuma gittiler yani yaşına göre durumları bence iyiydi kaldı ki üzerlerinde yapılan çalışmada gayet verimli olmuştu, tek sorun kapıları. Halende bu sorun devam ediyor.

Bu araçların kapıları orjinal pnömatik sistem ile çalışıyor ve problemli, bu problem bizde olmuş bir şey değil, kullanıldığı Almanya ve diğer yerlerde de aynı sorun varmış ama aldığım bilgilere göre Almanya'da kapılar elektrik motorlu sisteme çevrilerek sıkıntı giderilmiş, bizde ise halen bununla ilgili çalışma devam ediyor. Bunca yıl sonra "sonunda" diyorum, enteresan olan halen "ya olurmu ki?" düşüncesinin olması, :) yapılmış işte kardeşim, yapılmışı var, bunu anlayamıyorum yani "minnet" etmek olarak mı görülüyor bu, değerimiz mi düşecek gidip bilgi alırsak, yoksa alamıyormuyuz bilgiyi?

Neyse, benim aldığım duyuma göre bir KTA aracının 1 tane kapısında elektrikli motor sistemi için mühendislik çalışması ve projelendirme yapılmış, şimdi uygulaması yapılacak ve verim durumuna bakılacakmış :) 3 seneye biter umarım.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 03 Mar Cmt, 2012 00:28

RTE 20XX ler gibi olursa eyvah. Biz göremeyiz....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Cmt, 2012 00:43

Mehmet keleş yazdı:RTE 20XX ler gibi olursa eyvah. Biz göremeyiz....
RTE lerde seri üretim konusunda 18 araç ile ilgili bir şeyler duymuştuk, 3 yıl kadar önce araç servise çıkmıştı seri üretimi geçiş için 3 yıl bana da abartılı geliyor ama belki de hesapta olmayan işler çıkmıştır iç yüzünü bilemiyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Pzt, 2014 18:21

Arkadaşlar bir şey soracağım, aslında benzer bir soruyu bugün ABB ler için soracaktım ama sonra durduk yere tartışma çıkarmayayım dedim :D:D (forum sitesinin amacı neyse artık :))

Bu KTA denilen araçlar ile ilgili fikriniz ne, şimdi Antep te de malum ikinci el araçlardan bir iki foto çektim, bizi yolcu olarak ilgilendiren açıkçası sadece konfor, yani teknik tarafını bilemeyiz ama merak ediyorum İstanbul' da bu araçları kullananların görüşleri nedir? Neyini beğenmiyorsunuz mesela? Ya da neyini beğeniyorsunuz?

Mesela ben frenlemesine ve hızlanmasını beğeniyorum, araç eski diye biraz tangırtı var belki ama açıkçası frenlemesi pek çok araçtan çok daha iyi, hızlanması da öyle aşırı bir rahatsızlık vermiyor ama iç mekan tabii biraz ne bileyim konfor eksik gibi?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Ara Pzt, 2014 18:45

Benim İstanbul'da aslında en çok beğendiklerimden biri bu araç oldu. Belki eski kafalılıktandır ama bu araçlar çok sağlam ve rahat giden araçlar. Minder koltuklarına da tav olmuştum. Görünüşleri de bana güzel geliyor. Gençler bu tipleri beğenmeyebilir tabi.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 01 Ara Pzt, 2014 21:19

Bende bu araçları çok beğeniyorum. Bir makinist gözüyle baksan, tabiri caizse yağ gibi kayıyor, bu araçlar. Frenleri çok sağlam. Bunun sebebi Köln Bonn arası hız yapmaları. Ben bu araçlardan birini Bonn'a kadar kullandım yani 120 km/h sürat yaptım. İnanılmaz hızlı ve öfkeli :-) Bu araçaları gördükçe yine heyecanlanıyorum. Eğitimini'de verirken, arkadaşlar bilir, kodu Mercedes'ti. Teknik olarak benim ilham kaynağım. Elektrik sistemi inanılmaz (imalat tarihine göre). Ah içimden çok şey yazmak geliyor lakin okusanız güleceksiniz. Benim efsane araçlarım. Araçları görünce benimmiş hissi var bende...Hele o ivme kolunun ileri itince çıkan kademe çıtırtısı..Esat bu araçla hem-hal olduğumu düşüneceksin lakin haklısın....Geçen hafta kölndeydim, bizzat bu araçlarla seyahat yaptım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Pzt, 2014 22:09

Mehmet hoca sen anlat biz keyifle dinleriz:) Bu araçların ömrü için ne dersin? Malum şekilci bir milletiz SGP ler için bile "değiştirin bunları" diyen insanlar var, sanki biz AB devlerinden zenginiz gibi... Ne dersin sence bir revizyon daha görseler 10-15 yıl daha giderler mi?

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön