ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 04 Eki Prş, 2007 13:37

KTA Araçlarının filo numaralandırılmasında sistem, Köln' de kullanıldıkları zamanda aldıkları filo numaraları esas alınarak, 4 hanenin yüzler basamağındaki "0" atılıp, numaranın 3 haneye indirilmesi şeklinde olacak. Mesela Köln' de filo numarası 2013 olan araç, İstanbul' da 213 filo numarasıyla çalışacak.

Benim bugüne kadar kesinlikle numaralandırıldığını tesbit ettiğim KTA araçlarının filo numaraları aşağıdadır:
211
213
215
216
225
243

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 05 Eki Cum, 2007 17:40

Resim

Kullanıcı avatarı
salih erdem KÖSTEK
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34

Mesaj gönderen salih erdem KÖSTEK » 05 Eki Cum, 2007 19:47

Bu gün KTA zeytinburnunda yolcu beklerken....................

Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 05 Eki Cum, 2007 22:00

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Eki Cmt, 2007 14:48

Üç mesaj üstte o tramvayın panosunda ne yazıyor?

DÜWAG "Düsseldorfer Waggonfabrik" demek. Aslında şu an DUEWAG AG i.A. isminde, AG AŞ demek, i.A. likidasyonda demek.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Cmt, 2007 15:31

SonderZug yazıyor sanırım Özel Tren, yani herhalde sizin oralarda depoya giden ya da servis dışı araçlarda kullanılıyor sanırım bu ibare :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Eki Pzr, 2007 10:53

Sonderzug mu? :D
Zón-der-tsuk okuyun.
Yok, o özel olaylar için sefere çıkan trenlerde yazar. Depoya giden depodan evvelki durak ismini yazar, insanları oraya kadar alır. Bir de [E] işaretiyle dolaşanlar var, bazen de [/] oluyor, onlar "Einsatzwagen" (Ayn-zats-vağ-gen), yani hatta ek işleyen tren.
Freiburg'ta artik tek bir kocaman depo var, oraya giden vasıtalarında "VAG-Zentrum" (Fau-A-Ge-Tsentrum) diye yazar, eskiden bir kaç depo vardı, tramvayda meselâ "Eichstetter Str." (Ayh-ştetter-ştrağsı) yazardı, ki o durak o depoya giden makastan evvelki son duraktı.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Pzt, 2007 00:10

Yok, o özel olaylar için sefere çıkan trenlerde yazar.
Eh bu da özel bir olay canım :) KTA lar seferde bir de umarım en kısa zamanda bu KTA tanımı değiştirilir, bir öncekilere YTA denilmişti onu anlamıştım (herhalde Yeni Tramvay Aracı demektir :D) da KTA - Köln Tramvay Aracı - :) yani araçlar artık İstanbul' da bunu vurgulamanın bir anlamı olduğunu sanmıyorum bunlara bir isim bulalım da başlığı değiştirelim, İkinci El Tramvaylar bile KTA dan daha iyi durur, mesela Viyana da eski tramvaylara Bim diyorlar, bildiğim kadarı ile bu araçların korna yerine kullandıkları küçük kampanaların bim bim bim diye ötmesinden ileri geliyor (aslında daha çok çin çin çin yapıyor ama :) herhalde çin çin başka şeyleri çağrıştırıyor - (dünya da italyan etkisi :))- bizde bunlara yüksek taban diyelim ya da Düwag olarak adlandıralım çünkü amacımız zaten konuları anlayabilen kitle ile temasa geçebilmek,

Benim önerim bu araçlardan artık Yüksek Taban ya da Düwag olarak bahsetmemiz sizlerin önerileri neler?

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 08 Eki Pzt, 2007 10:20

Bu araçın kapılarında ve merdivenlerinde yolcu beklerse kapılar kapanmıyor. Bunlara metroda oldugu gibi havalı bir sistem yapılabilirmi acaba

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Pzt, 2007 10:31

Bunlar havalı sistem zaten, pnömatik ile çalışıyor bu kapılar, sistemin bir benzeri ABB-SGP araçlarında da var, onlarında bir zamanlar kapı kolları vardı ve o kolları itince kapılar açılıyordu, günümüzün modern araçlarında bu kolların yerini butonlar almış durumda ki Yüksek Tabanlı bu araçlarda da butonlar var, hatta yolcular alışmamış olduğu için istasyonda araç beklerken kapıları kapandığında afallayıp bakıyorlar ne yapacağız diye :) bunun için bir bilgilendirme ya da kapıların dışına butona basın gibi bir uyarı yazmak lazım olabilir, Bombardierlerde ise kapılar elektrikli sanırım servo tabir edilen motorlar ile yani PLC ile çalışıyor bu kapılar, hali ile pnömatik sisteme göre daha avantajlı, sessiz, daha az arıza veren bir yapısı var, bir yerlerde bu Düwag ların Köln deki bazı modellerinin kapılarının elektrikli olduğunu okumuştum ama bu bir revizyon mu yoksa bu araçların üst modelleri olan 1100 lerin bir özelliğimi bilemiyorum.

Yolcuların basamakta durmasına gelince, Bağcılar hattında böyle bir problem olmaması lazım çünkü basamaklar deaktive edilerek araç sürülüyor, mantık olarak aktif olmayan basamağın ağırlığı algılamaması gerekir, fakat burada basamak sensörü dışında bir de kapı önünde yatay kızılötesi sensör var bildiğim kadarı ile bunlar nedeni ile de sorun yaşanıyor olabilir, bunlar kapatılmalı mı? Bence hayır, artık insanımız ve yolcularımız bu konuda eğitilmeli ve nerede ne yapması gerektiğini bilmeli, yapmayanları uyarmalı bu bilinci ve kültürü oluşturmak bizlerin görevi.

Alttaki resim KTA dediğimiz araçların bizim aldıklarımızın bir üst modeli fakat bu modellendirmede bunlar Düwag1100 mü yoksa K2000 mi diye adlandırılıyor bilemiyorum. Aracın genel farklılığı ön camın tek parça ve bombeli olması tabii bu camın monte edilebilmesi için kaportada bir takım değişiklikler var, bir diğer dikkatimi çeken nokta kapıları kapılar tam boy camlı görünüyor, bu da bahsi geçen elektrikli kapılı modeller olabilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eki Cum, 2007 12:32

KTA, düşünün yani Essen'den tramvay gelirse, nasıl başımız İspanya ile belâya girer :lol:
Düwag diyebiliriz, evet. Bombardier gibi, bu da Düwag.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
salih erdem KÖSTEK
Aylık Paso
Mesajlar: 33
Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34

Mesaj gönderen salih erdem KÖSTEK » 16 Eki Sal, 2007 14:43

Resim

KTA çapada....

Resim


Resim


Resim


KTA Makinist kabininden bir kaç kare....

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön