ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Mar Cmt, 2009 11:24

Hm, peki, o başka şey. Ama rutubet klimalık bir konu mu? Yoksa havalandırma sistemiyle mi ilgili?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cmt, 2009 16:41

Düwag lara neden klima takılamadığını tartışmak daha doğru olur diye düşünüyorum, klimacı değilim düğmesine basarak açıp kapatmak ve derece ayarlamak dışında bir bilgim yok.

Düwag ların satın alımının yapıldığı ve ilk aracın teslim alındığı günlerde kurum yönetimi araçların ABB-SGP lerde olduğu gibi klimalandırılması için gerekli çalışmaların yapılması talimatını vermişti, ama yapılan etütler neticesinde araçların karoseri ve gövde şasi yapısının tavana yerleştirilecek bir klimayı taşımayacağı ortaya çıkmıştı. Büyük ihtimalle araç üzerinde yapılacak bir değişikliğin getireceği maliyette bu iş için oldukça fazla ya da teknik olarak olanaksız görülmüş olabilir.

Ama, bildiğiniz gibi Düwag (KTA) araçları iki taraftan kabinli, yani çift taraftan makinist kabini var, her aracın bir tarafındaki makinist kabini iptal edilerek, hem buradaki parçalar yedek parça statüsünde değerlendirilebilirdi (bu araçta bir şey bozulduğunda yedek parça sorunu olabilir) hemde orada ortaya çıkacak oldukça geniş alana bir klima sistemi rahatlıkla yerleştirilebilirdi diye düşünüyorum.

Bu konuda bir çalışma varmı bilemiyorum ama bence İşletmeci bu konuyu dikkate almalıdır, herşeyden önce hizmetin her kesiminde müşteriye sunulan şey aynı olmalıdır, bir tarafta klimalı araçlar içerisinde püfür püfür ve havalandırma ile giden yolcular diğer tarafta cam açma ile serinleme imkanı sağlanamayan ve ter kokusundan geçilemeyecek havalandırması yetersiz araçlar, ben adil olmadığını düşünüyorum, ve öneriminde uygulanabilir olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 20 Nis Pzt, 2009 10:18

her binişimde yolda kaldıgım bir tramvay aracı hele hele bir kapı açılış ve kapanışı var ölüm bir türlü kapanmaz bu yüzden tramvay gidemez ooo birde yazın kabataştan bağcılara giden bir yolcunun durumu o muazzam bombardierden in ktaya bin bir anda mevsim değişiyor sanki hee gelelim ana başlığa duraklara 40 yıllık keresteciler sitesi adının nesi vardı da merter sitesi dediler bi de o her durağa geldiğimizde nereye gelindiğini gösteren pano yok mu bir kere olsun tutturamadı hele hele nereye gelindiğini bir türlü net bir şekilde söyleyemeyen o ses yok mu hastayım yaw o durakların hele hele m.akif durağı kaçak binişlerle ünlü o durak nasıl bir dizayn nasıl bir akıl ürünüdür bu yaw niye kale centerdeki duragın adı güngören diğer yerler farklı bir yer mi oluyor halbuki orası güngörenin merkezi değil sınır noktası denebilir oradaki otobüs duraklarında koskocaman güven park meydan durağı yazıyor al sana durak ismi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzt, 2009 13:43

Şimdi gel de, Köln veya Essen gibi kentlerde o araçlara bin, gör. Burada öyle problemler yok. Orada neden lojistik ve sistematik bu denli eksik, analamıyorum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 05 May Sal, 2009 13:44

Araçlarda bir çalışma yapılıyor zannedersem kilima takılmaya başlandı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Sal, 2009 14:00

Aracın şase ve karoserinin üstte bir klima yükünü taşımayacağı söyleniyordu, yapılan araştırmalarda uzmanların bunu söylediğini belirtmişlerdi, acaba değişik bir klima sistemimi deniyorlar yoksa dediğimiz gibi bir taraftaki makinist kabinlerini mi kullanmaya karar verdiler?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 08:29

Evet araçlara klima takılma çalışması başlamış, aldığım bilgiye göre benim düşündüğüm gibi makinist kabinlerinin birinin iptali ile değil de yolcu kabini içerisinde bir noktaya yerleştirileceği söylendi. Ben bu noktanın makinist kabinin sol arkasında kalan tekli kapı bölgesi olacağını düşünüyorum, oradaki alan kullanılabilir bunun dışında başka bir alan aklıma gelmedi bakalım tam yerini öğreneriz, belki bir iki de resim bulabiliriz.

Bağcılar-Alper
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 14 Haz Pzr, 2009 17:07

Mesaj gönderen Bağcılar-Alper » 14 Haz Pzr, 2009 21:36

abhazyalı ugur yazdı:Bu araçlarda klima olmaması,Yoluculuk süresi her nekadar kısada olsa yolcuları çok terletiyor.

Doğru Söylüyorsun

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 23:05

Resim

Bilin bakalım bu resim kimin? :D Ne zaman çektin be Kemal abi sen bu resmi?

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 16 Eyl Çrş, 2009 23:16

Alstom tramvay metro araçları geldiği için sanırım raylı sistem araçlarında standart renk boyama stili geliyor her halde ya da öyle mi bilmiyorum. Yakında aynen böyle Zeytinburnu Kabataş tramvay araçları ile ABB araçlarıda böyle önleri kırmızıya boyanır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 23:21

Hayır öyle bir şey yok, o aracın orjinal rengi, daha doğrusu Köln' den geldiğinde üzerindeki reklam kaplaması ile olan rengi diyelim, Orjinalleri turuncu-kremdi, bilemediniz :)

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 16 Eyl Çrş, 2009 23:25

İyi de camların altı dış rengi beyaz gibi görünüyor ancak resim yeni mi? Ama bence bu renk çok yakıştı evet o araçların eski rengi öyleydi. :D

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön