izm-B.10 » İzmir'in Yeni Banliyö Trenleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

izm-B.10 » İzmir'in Yeni Banliyö Trenleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ağu Sal, 2011 00:21

http://www.rayturk.net/?p=28110

İzmir'de Aliağa-Menderes banliyö hattında çalışan bir makinistin arkadaşına tren kullandırması geniş yankı buldu. Ancak verlen haberlerde medyanın raylı sistemler konusundaki teknik bilgisizliği halkı yanlış yönlendirme tehlikesini ortaya çıkardı. Medya da öyle haberlere ve manşetlere rastlandı ki konu sanki Türkiye'nin ilk hızlı tren hattı olan Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında yaşanmış gibi algılandı. Daha önce de Pamukovada normal tren kaza yapmış ama yetkililerin hızlandırılmış tren propagandası ters teperek kazanın günahı hızlı trenin üstüne kalmıştı. Halbu ki İzmir'de hizmete giren hat adından da anlaşılacağı gibi İZ-BAN yani İZMİR BANLİYÖ hattıdır. Uzun vadeli planlarda Ankara-İzmir hızlı tren işletmesi bu hattın bir kısmını kullanacaktır. Tıpkı Marmaray ve Başkentray'da olduğu gibi.

İşte medyadan İzmir banliyö sistemindeki haber ile ilgili yanlış manşetler.

1-<a href="http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ ... ürriyet</a>

Hızlı trendekiler ucuz kurtulmuş

2-<a href="http://gundem.milliyet.com.tr/renk-koru ... illiyet</a>

Renk körü görevliye hızlı treni emanet etmiş!

3-<a href="http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... Radikal</a>

Yetkisi olmadan hızlı tren kullandı

4-<a href="http://www.aa.com.tr/tr/kategoriler/tur ... i">Anadolu Ajansı</a>

Hızlı treni yetkisiz kişiye verdi


Resim

İzmir banliyö hatında çalışan yukarıdaki resimdeki trenler İspanyol CAF tarafından üretildi. Caf firmasının resmi web sayfasında ürettiği hızlı tren ile ilgili bilgiler mevcut. İzmir için üretilen bir hızlı tren yok. Çünkü İzmir'deki tren hızlı tren kategorisinde değil.

İzmir için üretilen trenler communter train diye tabir edilen EMU (Electric Multiple Unit)'dir. Saatteki max hızı 140 km/sa'dir. Hızlı tren kategorisine giren trenler 200 ve üzeri hız yapabilen trenlere denmektedir. Ankara-Eskişehir hattındaki trenler saatte 250 km hız yapabilmektedir.

CAF firmasının ürettiği bir hızlı tren aşağıdaki resimde görülmektedir.

Resim
Caf web sitesi: www.caf.net

http://www.caf.net/ingles/productos/pro ... 5&sec=desc

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Sal, 2011 00:26

Evet, gerçekten cahil ötesi bir durumdu, ancak Milliyet e yazabildim düzeltsinler diye ama yayınladılar mı onu bile bilmiyorum, bakmadım, haber7 zaten bir alem yorum yapmak için giriş bile yapılamayan bir site, bir de lojiport a yazacaktım sağolsunlar onlara düzeltme gönderince hemen müdahale ediyorlar ama vakit bulamadım onlara da yazmaya. Biri bir haber yapmış, öbürleri kopyalamış yapıştırmış, kopyalamış yapıştırmış :) sonuç İzmir' e hızlı tren gelmiş haberimiz yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ağu Sal, 2011 10:39

eski trenlerden azıcık hızlı gidince hızlı tren deyiveriyorlar. propagandası iyi oluyor. esat sen bu hatta problemler falan var diyordun? gıcır gıcır değl diyordun. ne gibi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Sal, 2011 10:43

Geçen bir yerde okumuştum, linki bulamadım şimdi bakarım bir ara yine, problemleri aslında İzmir belediye başkanı da bunlar çocukluk hastalıkları falan filan diyerek bir ara değindi üstü kapatıldı, her yeni açılmış hatta bir takım problemler yaşanabilir gibi bir anlayış var bizde, bilmiyorum niye ama var. Problemin geneli elektrik-elektronik ile alakalı diye okumuştum, özellikle de elektrik kesintilerinin sık yaşandığı bu sebeple seferlerin aksadığı falan filan. Belki de çok önemli bir şey değildir bilemem ama bana göre sefer aksatan her sorun önemlidir ve o hatta gıcır gıcır değildir :)

Boşverin siz beni bende Abartam Üstadı yım :D:D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ağu Sal, 2011 11:07

sevindim o zaman :) malüm istanbul banliyö hattı eski. izmir kıskanıyordum. kıskanmamam lazım :) bende araçlarla ilgilsorun zannediordum. sen bi ara cafı beğenmyorum demiştin sanırım. tabi alstom varken siemens varken cafın lafı olmaz ama. ne bileyim adamlarda çok ürün var. çok proje var.

türkiyede 3 proje caf

1-ankara-eskişehir

2-kadıköy-kartal

3-aliağa-menderes izban

3 proje alstom

1-başakşehir-kirazlı

2-kabataş-bağcılar

3-m2 eski araçlar

2 proje ansaldo

1-samsun

2-kayseri

siemens hangisi? flexity simens miydi?
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Ağu Sal, 2011 13:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Sal, 2011 12:16

Sonuçta CAF ta kendini kanıtlamış bir marka teknolojiye katkıda bulunmuş bir firma, benimki daha çok dış görünüm ve iç ergonomi ile alakalı estetik kaygılar bir de Siemens ve Alstom un ürün geliştirme anlamında daha başarılı olduğunu düşünüyorum yani yeni teknolojiler hep bu ikisinden çıkıyor.

Flexity ler Bombardier bu arada.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ağu Sal, 2011 13:44

iç görünüm olarak izmirdekiler ferah görünüyor. içerden çekilen resimleri beğeniyorum. dışı da güzel değil mi?

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... izmir3.jpg

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Çrş, 2011 11:17

İç resimlerini yayınlamıştık herhalde daha ve evet iç mekanı iyi görünüyordu, binmeden resimlerden ferahlık yorumu yapmak doğru değil ama ferah görünüyor işte :)

Diğer taraftan benimki genel bir seçiciliktir belkide CAF a karşı, yanılmıyorsam Brüksel' in BOA isimli trenleride CAF idi, iç mekanda yan koltukları ve yüksek tavanı ile çok iyiydi, dışarıdan bakıldığında da neden bilmiyorum acayip cüsseli görünüyordu fakat, sanki hep aynı tarza takılmış gibiler, böyle bir yenilik, deneysel bir şeyler uçalım kaçalım yok, yani olay tarz ise bu tarz beni cezbetmiyor. Beğeni ile alakalı bir durum, kötü demiyorum sadece beğenmiyorum.

Yanlız Antalya CAF ları bana göre hakikatten kötü :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Çrş, 2011 12:14

antalya acayip bi tasarım. bilbaoda da kullanılıyor. beğenen beğenir. malüm ikiside akdeniz :) belki sevmişlerdir birbirlerini.

ama bak bu açıdan güzel durmuş.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Çrş, 2011 12:18

Valla bende sağ profilden çok iyi duruyorum :D ehühüehü :D güzel fotoymuş çekenin eline sağlık, 70 nineyi taze göstermiş :P

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 20 Ağu Cmt, 2011 21:45

Banliyö trenine "Hızlı Tren" ya da "Metro Standardında Banliyö Treni" deme hastalığı çok yaygın. İstanbul-İzmir-Adana-Mersin gibi şehirlerde her yeni trene hızlı tren deniyor. Ankara'da denmiyor ama Rotem'ler orada da çalışmasına rağmen. Sanırım orada gerçek hızlı tren bulunmasından kaynaklanıyor bu. :D

Marka tartışmasına gelirsek, bana CAF'lar hiç sempatik gelmiyor nedense, Alstom ve Siemens çok daha şık görünüyor. Konfor açısından da İspanyollar'ın hızlı trenleri diğer ülkelerden(Fransa-Almanya) beter durumdadır ki İspanyollar en lüks hızlı tren hatlarında CAF'ın değil de Siemens'in Hızlılarını kullanırlar.

Şimdi, bizim ülkemizde eğer üretilseydi bunlar, kendi firmamız olsaydı tabi Tüvasaş gibi, konfor, kalite gibi kıstasları bu kadar önemsemeyebilirdim ancak dışarıdan alınan üründe biraz özen gösterilmesini istiyor insan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 21:51

Maalesef ben henüz bizim CAF lara binme şansı da bulamadım, ICE ın içine girip gözlem yapma şansım oldu, ICE2 idi ve hakikatten çok konforluydu, yolculuk konforunu sadece yabancı forumlardan ve videolardan biliyoruz ama bu sadece araç değil hat ve sürüş ile de alakalıdır. Diğer taraftan şunu söyleyebilirim ki Avusturya Siemens' in ürettiği Rail Jet setleri ki bunlar ICE değil sadece IC klasmanında araçlar bildiğim kadarı ile, işletme hızında maksimum 250km/s ye kadar çıkıyorlar, araçların çekeri bir tarafta tek loko diğer tarafta vagonla birleşik bir kabinden yapılıyor ve dünya elektrikli loko hız rekorunu kırdılar 347,5km/s ile ama aracın içindeki konforu anlatamıyorum, sadece Business ve 1. değil 2. sınıfta bile her şeyi ile ihtişamlı idi. Doğrusunu söylemek gerekirse Siemens' in bu setinde bile böylesi bir konfor varken bizim CAF ta ki o koltuk resimlerini görünce biraz buruldum.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön