tkn-L.10 » MAN seriler ve IETT'ye Otobüs

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Pzt, 2010 13:40

Bu konu ile gayet ilgili bir haber görmüştüm geçenlerde şimdi aklıma geldi paylaşayım. Malum AB ye uyum falan filan çerçevesinde pek çok kanun çıkıyor, düzenlemeler yapılıyor. Benim bildiğim kadarı ile bu planlar çerçevesinde tüm kamu hizmetlerinin 2012 ye kadar "Erişilebilirlik Çözümleri" ile donatılması gerekiyor. Bunun için daha önce okullarda bir takım çalışmalar yapılmaya başlanmıştı, bazı kamu binalarında da bir şeyler yapıldı. Bu çalışmaların önemli bir ayağınıda tabii ki toplu taşımacılık sektörü oluşturuyor. Hali hazırda otobüs filolarında yer alan araçların pek çoğu içten basamaklı ve yüksek tabanlı araçlar, İBB ve İETT de 2012 tarihine kadar filoyu alçak tabanlı araçlar ile değiştirme kararı almışlar, hayırlı olsun diyelim. Umarım bu araç seçiminden iyi bir tercih yapılır.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18745
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi Özürlüler Komisyonu ile ilgili sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla düzenlenen ‘Özürlüler Komisyonu Toplantısı’ Başkan Kadir Topbaş’ın başkanlığında gerçekleştirildi. Saraçhane Belediye Sarayı’nda düzenlenen tToplantıda İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, Genel Sekreter Yardımcıları Sabri Dereli-Mevlüt Vural-İrfan Uzun-Hüseyin Eren, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi Özürlüler Komisyonu Başkanı Cemal Merdan, Başkan Danışmanları ile çok sayıda sivil toplum kuruluşunun temsilcisi hazır bulundu.

Toplantıda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’u bugüne kadar özürlülerin kullanımına ne kadar uygun hale getirdiklerini toplantıda değerlendirdiklerini belirterek, “İstanbul’da özürlülerle ilgili çok ciddi çalışmalar yapıyoruz, ama vatandaşlarımız yeterince haberdar değil. Göreve geldiğimizde şehrimizde birçok derneğin engellilerle ilgili yürüttüğü çalışmaları ayrı ayrı yürüttüğünü gördük. Bunları bir çatı altında toplayabilirsek mükerrer işler ortadan kalkar ve en doğru sonuçlara en kısa sürede ulaşabiliriz diye Özürlüler Komisyonu’nu oluşturduk” dedi.

Engelliler 2012’de bütün otobüslere binebilecek

Gazetecilerin konuyla ilgili sorularını da cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, arzularının engelli ve yaşlıların halk otobüsleri dahil bütün taşıma araçlarından rahatlıkla yararlanabilmesini sağlamak olduğunu kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü;

“İstanbul’u geçmişle mukayese ettiğimiz zaman bu konuda çok ciddi mesafeler aldığımız görülüyor. Bizden önce engellilerin kullanabileceği 3-4 tane araç vardı. Biz bu gurubun rahatlıkla kullanabileceği 900 civarında toplu taşıma aracı edindik. Dönemimizde yaptığımız gemiler de engellilerin kullanımına uygun. Metrolar ve metrobüsler de öyle. Şu anda 28 metro ve metrobüs istasyonu özürlülerin kullanımına uygun. Geri kalanlar da uygun hale getiriliyor. Ancak geçitlerdeki asansörleri bazen amacı dışında kullanıldığı için sağlıklı çalıştıramıyoruz. Bundan sonraki otobüs tedariklerimizi de aynı şartlarda yapıyoruz. 2012 Haziran’ında ise, halk otobüsleri dahil bütün toplu taşıma araçları engellilerin kullanımına uygun hale getirilecek.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 00:17

Bugün görgü tanıklarından aldığım bilgiye göre Viyana' da MAN ın Lions larından Hibrit otobüsler sefere çıkmış, görenler karşımda ağızları bir karış anlattılar :) yarın küçük bir sefer yaparak görüntülemeye çalışacağım bu otobüsü, hatta başdurağında içinden resimlerde çekmeye çalışırım. Gördüğüm kadarı ile gerçekten tasarımı enteresanlaşmış. Bir önce Lions' GL serisine benzeyen bir ön tasarımı var ama sadece cam a kadar cam dan yukarısı için futuristik tabirini kullanabilirim. Hibrit özelliği de burada yaygınlaştırılmaya çalışılan elektrikle çalışan araçları kast ediyor sanırım, zaten bütün filo doğalgazlı bir elektrikle hibritlemeye gerek varmı tartışılır, ama şunu söyleyebilirim madem İstanbul' da bu işe önem verdiğini söylüyor ve hatta iddia ediyor, o zaman bu araçlarıda kaale almak gerekir.

Şimdilik netten bulduğum bir kaç foto
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 16:47

Evet halihazırda Viyana' da gördüğümüz ilk hibrit otobüsü bugün görüntüledim, kısaca özetlemek gerekir ise, iç tasarım tipik MAN Lion's City, sadece arka motor bölümüne kadar. Burada İstanbul' da sanırım metrobüs hattındaki Capacity lerde gördüğüm dikine motor olayına girmişler, aracın sol arka kısmı motor ekipmanı için ayrılmış, sol tarafta ise bizdeki araçlarda olduğu gibi bir şark köşesi yapılmamış, ayakt dayanarak durulabilecek bir alan oluşturulmuş
Resim bence o anlamsız oturulabilir köşeden daha iyi, en azından kimse kimseyi rahatsız etmiyor.

Araca gelince, henüz kullanan şoförlermi alışamamışlar yoksa gerçekten bu şekildemi çalışıyor bilmiyorum fakat hiç hoşuma gitmedi, ben şoföre kabahat buluyorum çünkü zaman zaman araç içine yakıt kokusu geliyordu, bu da gaz pedalını kullanmayı aracın sürüşüne uygun ayarlayamadığını gösterir. Araçlar Dizel+Elektrikli, dün tamamı doğalgazlı bir filoda artı elektrikliye ne gerek var demiştim, şimdi ise tamamen saçma buldum çünkü dizel+elektrik :) fakat araç içine gelen yakıt kokusu bildiğimiz mazot gibi değil daha çok gaz kokusu gibi idi. İlk hareket esnasında korkunç sessiz bir araç, sanki bir tramvay aracı hareket ediyor gibi, aynı şekilde duraklarda araç tamamen durduğunda da aynı sessizlikte. Fakkaatt :) hızlandığı anda motor sanki kontağına basılmış gibi harekete geçiyor ve aracı bir horultu kaplıyor, bu araç durana kadar devam ediyor, herhangi bir şekilde tamamen durduğunda bu motor tekrar susuyor ve elektrik ile hayatta kalıyor. Bu bana biraz garip geldi aslında ilk hareket esnasında daha çok torka ihtiyaç var gibi kafamda canlandırdığım için elektrikle kalkışı garip geldi.

Son durakta da şoför aracı çalıştırdığında dışarıdan motorun sesini dinledimde hiçte bir otobüs motoru gibi çalışmıyor, daha çok bir kamyon motoru çalışıyor izlenimi veriyor, gürül gürül ses çıkartıyor, bu açıdan ben hiç beğenmedim, güzergah boyunca çok ama çok küçük bir rampa var geri kalan yol dümdüz fakat araç ikide bir dizel motora geçiş yapıyor, kaldı ki malum bir İstanbul otobüsü kalabalığı da yok. Dış tasarımda bir şeyler yapılmaya çalışılmış, beğeni meselesi belki ama benim hoşuma gitti, içinde de koltuk yerleşimi ve konfor okey, ama o dizel motorun sesi, ikide bir çalışıp durması, pek hoşuma gitmedi. Açıkçası buradaki belediye otobüs şoförleri eşek bile kullanmadan otobüse çıktıkları için daha önceki uzun körüklülerde yaşadıkları dertleride görüyordum, bu araca da alışana kadar herhalde bayağı bir zaman geçecek, işte resimler

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Araçlardaki bir diğer özellikte demiryolu araçlarındaki gibi frenleme esnasında oluşan enerjiyi geri kazanım sistemi adapte edilmiş, yani fren yapıldığı zaman oluşan refeneratif enerjiyi motora ya da motoru besleyen akü sistemine geri gönderiyor, bu sayede biraz daha tasarruflu oluyor işte :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön