ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Kas Cum, 2013 22:54

İlla ki bu zaman da her şey yerli olacak diye bir şey yok. Önemli olan yerli bir marka olmak ve o markanın altından project by XXXX yazmaması. Neyse ürün ortaya bir çıksın merak ediyorum açıkçası

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Cum, 2013 23:19

Tabii ki, her zaman bu fikri destekledim %100 yerli konusu benim icin simdilik bos ama muhendislik ve bu anlamdaki kazanimlar cok onemli bu tum ureticiler icin gecerli. Tasarim ve fonksiyonel ozelliklerin yerliligi ve karakteristigi onemli,ortaya guzel bir urun cikacak. Bu arada arac yuksek tabanli ilk tasarim uzerine gelistirildgi icin T4 hatti icin uretiliyor diyebiliriz.

Bursa ziyaretini Kemal abi ile birlikte yapmak istiyoruz ama gorusemdikki karar verelim :) aralik ortasindan sonra yokum ocakta Bursa soguk olur be :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Cum, 2013 17:53

Aslında RTE İstanbul diye bir başlık açmak gerekli ama elimdeki gözümdeki beynimdeki bilgileri paylaşamıyorum :) dolayısı ile bir anlamı olmayacak gibi, bu yüzden şimdilik kuru bilgi ile yetiniverin.

Araç atölye sahasındaki test aşamasından sonra cari hat üzerinde performans testlerine başladı, ağırlık yüklenmiş ilk araç hem sürüş hem de fren testleri için M1 güzergahında yol yapıyor, izlediğim kadarı ile gayette başarılı. Lansman için bir tarih vermek yanlış olur ama bir iki aya kadar bitmiş ürün olarak en azından tanıtımı yapılabilir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İlk Yerli Tramvay?

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Ara Cum, 2013 21:30

İlk Yerli Tramvay Hangisi? RTE mi yoksa İpekböceği mi?

Otomobilden örnek verelim. İlk Otomobil Devrim mi yoksa Anadol mu?
Biliyorsunuz Devrim sadece 3 adet yapıldı. Oysa Anadol seri üretildi... 8)

Bu durumda İLK TRAMVAY, ticari olarak İPEKBÖCEĞİ olmuyor mu? :? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Cum, 2013 22:26

Kamil16 yazdı:İlk Yerli Tramvay Hangisi? RTE mi yoksa İpekböceği mi?

Otomobilden örnek verelim. İlk Otomobil Devrim mi yoksa Anadol mu?
Biliyorsunuz Devrim sadece 3 adet yapıldı. Oysa Anadol seri üretildi... 8)

Bu durumda İLK TRAMVAY, ticari olarak İPEKBÖCEĞİ olmuyor mu? :? 8)
Neye göre? Kime göre? Bence sizde cevaplayamamışsınız. Bana göre RTE dir. Seri üretim konusuna gelirsek İpek Böceği seri üretim midir? Bir üretim bandı var mıdır? İlk seri üretime geçen olarak değerlendirirsek kriterler neler olacaktır? İlk yerli olarak değerlendirecek isek Yerlilikten kasıt nedir? RTE den kaç adet yapıldı, sorusuna cevap olarak 4 tane vardı zaten ve bunlar binlerce km. yaptılar. Hali hazırda testleri devam eden 2 adet yeni nesil var, tabi bu seri üretime girme aşamasında. Soruları da cevapları da zor olabilir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Ara Cum, 2013 22:46

Kusura bakılmasın bu açıklamalara katılmıyorum. :?

İpekböceği , tamamen ticari bir araç. Yapan ayrı, kullanan ayrı kurum.

RTE'de kendin pişir kendin ye durumu var. Samsun Belediyesinin araç ihalesine kim girmiş? Bursa BB'nin ihalesine RTE girmiş mi?

İETT'nin 101 numaralı Troleybus'ü vardı. İETT Garajında yapılmış. Ortaköy - Aksaray çalışırdı. RTE onun yeni nesil bir versiyonu bana göre. 8):?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 12:18

Ben de size katılmıyorum maalesef, mesela Tosun u küçümsemek zaten bakış açısının nerede olduğunu gösterir ama Devrim kıymetlidir di mi? İsminden dolayı, Tosunun adı da başka bir şey olsaydı tutulurdu. Çünkü Türkler için önemli olan şeyler bellidir, EN, BÜYÜK, ŞAAŞALI, İHTİŞAMLI diye uzatabiliriz bu listeyi, bir şeyin niteliği değil görünümü önemlidir. Yazınızdan amacın bağcı ile ilgili olduğunu çıkardığım için sizi ikna etmek ya da size özel bir şeyleri açıklamak gibi bir durum/vazife olayı da olmayacak, buradan sonra yazılanlar genel bilgilendirmedir.

Gelelim konuya, mesela haklısınız RTE ticari bir ürün değildir, alıcısı satıcısı kullanıcısı bellidir, aynen ama aynen İpek Böceğin de olduğu gibi, kim yaptırdı? Neler konuşuldu arka da? Bilen var mı? Biliyorsanız bizi de aydınlatın yok bilmiyorsak başka. Durmazlar gibi bir firmanın tramvay üretme ihtiyacı kesinlikle yoktu, bölgenin belki de avrupanın en kaliteli sac büküm işlerini yapan, makinelerini üreten bir firma idi, tramvay üretmek kalitesine kalite kattı, buna da emin olun. Mesela sadece ve sadece UIC standartında kaynak yapmayı öğrenerek Siemens' in di sanırım bojilerini üretmeye başladılar, bu harika bir kazanımdır, takdir edilmelidir. İstediği ihaleye girebilir ama satamayacağını söylemiştim, satması için önce birilerinin alması lazım, ülkemizde hangi küçük belediye fantazi arar? Bursa küçük değil, kaldı ki zaten işin sahibi yahu? Ne anlatıyoruz? Kim yaptırdı bu aracı? Araç Bursa Büyükşehir Belediyesi nin aracıdır, rüştünü bu sistemde ispat edecek ve ardından tabii ki ülkemizde ya da başka yerlerde satılacaktır, satılmalıdır da, iyi bir ürün muhakkak. Yani bu konu bile muğlak, ticaridir değildir, Bursa için ticari değildir, zaten siparişi verilmiş ve yapılmıştır, ihale işin kitaba uydurulmasıdır.

RTE ise bence de ticari bir araç değildir, yerlileştirme projesidir, yüzde bilmemkaçlık bir iddiası yoktur, mühendislik ve tasarımın yerliliği ön plandadır, yerli tedarikçiyi işin içine sokma gayreti ön plandadır ve tabii ki ilk etapta kentin ihtiyacı olan araçların üretilmesi ön plandadır. Kentin içinde kendisine yer bulması beklenen, kente ait bir ürün ortaya çıkartmaktır. Zaten öyle olmasa ismine LRV ya da HRSA denirdi, Azamet denirdi, Hoşbeş denirdi, İSTANBUL denmezdi :)bence bunların en büyük sebebi isim, ikinci olarakta 13 yıldır bu aracın basın önünde iki günde bir kapısını taktık, camını sildik, sileceğine baktık diye haber yapılmamış olmasıdır, basının bu gücü kullanılmadığı için araç ya da proje bilinir değildir, ki bence bu işe bir araçtan ziyade PROJE olarak bakmak gerekir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ara Cmt, 2013 14:14

T4’te seri çalışıyor mu? Yahu, resmetsenize o zaman! :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 14:18

alabay yazdı:T4’te seri çalışıyor mu? Yahu, resmetsenize o zaman! :)
Bana her gün çalışıyor diyorlar :) ne depoda ne garajda ne de atölye de görünmediğine göre bir yerlerde çalışıyor olsa gerek :D şu an bu konu ile ilgili bir şeyler yaptığım için araçların bugüne kadar yaptığı km. leri de geçenlerde okudum, demek ki çalışıyor. Şu an sadece RTE 2004 Prototip araç herhangi bir yerde kullanılmıyor ki zaten dediğim gibi prototip bir üretimdi bir önceki seri ile arada teknolojik geçişi sağlamıştı, şu an işletmedeki stabil sürüm RTE 2009. Benim bahsettiğim RTE İSTANBUL ise ilk araç hatta ağırlık testleri, fren, acil fren, falan testlerini yapıyor, Alamanlar burada Başar :) ikinci araçta boji takımı monte ediliyor. Geri kalan 16 araç sizlerin tabiri ile seri üretime giriyor bir yandan, atölye kuruldu bir ekip şu anda Adapazarı nda bu işler ile uğraşıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ara Cmt, 2013 14:40

Bakalım nasıl olacak. Ama bu tam bir Stadtbahn olacak. Bizde ciddî bir terim eksikliği var. Eee, futbol kastım değil.

Yani, »basit« bir tramvay aracı değil bu, olamaz, çünkü onlar, ister istemez, artık hepsi alçak tabanlı. Ama … Stadtbahn tipi olacaksa, bundan bir ötesi tramtren araç araştırmalarına da bir girilse? bence bu çok önemli bir konu, yani asıl gelecek (bence) burada. Atıl tren hatlarında (evet, bu Türkiye’de nadir olabilir, ama Almanya’da meselâ çoook var) karma tramvay işletmeleri için çok elverişli. Türkiye’de de işe yarar. Ama, ve asıl bu ilginç, ihracat için önemli bir nokta olabilir. İhracat konusunda gördüğüm tek kördüğüm, kuzeyimizdeki gomşiler hepsi Rus normlarıyla yolda herhâlde. Yani batıda Avrupa, ve doğudada Avrupa normlarıyla işleyen ama yıkılan devletler var. Ama koskoca kuzey? Bütün bunlar da düşünülüyor mu, yoksa çok mu ilerilerdeyim şimdi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 14:53

alabay yazdı:Yani, »basit« bir tramvay aracı değil bu, olamaz, çünkü onlar, ister istemez, artık hepsi alçak tabanlı. Ama … Stadtbahn tipi olacaksa, bundan bir ötesi tramtren araç araştırmalarına da bir girilse? bence bu çok önemli bir konu, yani asıl gelecek (bence) burada. Atıl tren hatlarında (evet, bu Türkiye’de nadir olabilir, ama Almanya’da meselâ çoook var) karma tramvay işletmeleri için çok elverişli. Türkiye’de de işe yarar. Ama, ve asıl bu ilginç, ihracat için önemli bir nokta olabilir. İhracat konusunda gördüğüm tek kördüğüm, kuzeyimizdeki gomşiler hepsi Rus normlarıyla yolda herhâlde. Yani batıda Avrupa, ve doğudada Avrupa normlarıyla işleyen ama yıkılan devletler var. Ama koskoca kuzey? Bütün bunlar da düşünülüyor mu, yoksa çok mu ilerilerdeyim şimdi?
Araç ile ilgili "Bu tramvay değil ki" eleştirisinin geleceği kesin, buna hazır olmak lazım zaten. Neden bir sistem değişikliğine gidilipte alçak taban çalışması yapılmadı sorusu da gelecek, bunlar normal eleştiriler. Halen Tramvay adı ile devam edilmesi riskli görülebilir bunu doğru anlatmak lazım katılıyorum. Bizi sıkıştıran da gerçekte terminoloji zaten. Yani saçma bir şekilde Hafif Metro diye bir şey yerleştirildi ve bunun ne olduğunun altı doldurulmadı, Hafif Metro değil Hafif Raylı Sistem üst grubu içerisinde tramvay, tramtren, senin bahsettiğin Stadtbahn ya Lokalbahn ki bunları Türkçeleştiremedik gitti ve 4 lü vagonlar ile işleyen düşük kapasiteli ama izole sistemlerde dahil.

Araca değinmek gerekir ise, yüksek tabanlı olması hasebi ile tramvay değil eleştirisi alacak ama frenleme sistemleri ve aracın teknik bazı kriterleri nedeni ile tramvay aslında, yani HRS de gerekli görülmeyen ve dediğim gibi genellikle frenleme ile ilgili bazı özellikleri tam olarak bir kent içi tramvay işletmesinin ihtiyaçlarını karşılıyor.

Bu söylediklerin ile bende şöyle de bir şimşek çaktırdın aslında!!! İBB bu aracı kesinlikle T4 için değil, Kazlıçeşme - Sirkeci arasında yüksek peronları halen duran banliyö hattında bir TRAMTRAİN olarak kullanmalıdır, ve hatta gerekir ise, yapılabilir ise Kazlıçeşme' den sonra tünel yapıları ile Zeytinburnu içine girerek direkt bir Sirkeci bağlantısı daha kurulabilir, hem de 3 lü setler ile!!! Bu harika fikri çaktırdığın için teşekkür ederim len Başar :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ara Cmt, 2013 14:57

İBB bu aracı kesinlikle T4 için değil, Kazlıçeşme - Sirkeci arasında yüksek peronları halen duran banliyö hattında bir TRAMTRAİN olarak kullanmalıdır, ve hatta gerekir ise, yapılabilir ise Kazlıçeşme' den sonra tünel yapıları ile Zeytinburnu içine girerek direkt bir Sirkeci bağlantısı daha kurulabilir, hem de 3 lü setler ile!!! Bu harika fikri çaktırdığın için teşekkür ederim len Başar
Çoook güzel, açık yazmak istemediğim gönderme şak diye yerini bulmuş! Aynen bu noktaya direne, direne basmalı. Ich drück uns die Daumen, he! :-) Çok güzel ve çok ileribakışlı olur. Tramtren konusunda bilhassa Karlsruhe şebekesine bakılsın. Ayrıca Fransa’daki Mulhouse tramvay şebekesinde de Moosch, Thann istikametine işleyen eski tren hattı tramvay hattına tramtren ile işletilmek üzere dahil edildi. Bir göz gezdir.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön