ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzt, 2009 15:34

Frame tekniği hakikaten çok geride kalmış bir teknik, yani sayfana ihanet etmek istersen, frame kullan. Bazı durumlarda iframe iyi gelse bile, frame gülünç ve yanlış. Flash bile iyi değil, ama crawler sistemleri ona ayarlandığından, eklenmiş sayabiliriz.

Ararç üreteceksek, yapalım, hadi artık! Ama Daimler'de elinden cep telefonunu bile alırlar, resim çekmeyesin diye. Ona göre.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzt, 2009 15:46

Sitenin teknik yapısını tartışmaya gerek yok, :) hızlı bir şekilde bir cevap geldi o konu ile ilgili, ben sana özelden açıklarım.

Diğer taraftan, dediğim gibi kurum bu kadar bilgiyi yayınlamayı uygun görmüş, demek ki bir mahsuru olmadığını düşündüler ki yayınladılar, diğer taraftan şu Adapazarında tren yapıyoruz diyenlere bir baksana? :) Eurotem in sitesi bile yok, diğer yerli firmanın sitesinde sadece aracın gövde resimleri teknik hiçbir şey yok (belki de zaten yoktur, there is no train dir :)) Bu anlamda baktığımız RTE ile ilgili site haddinden fazla doyurucu bilgiye sahip, ama şahsi görüşümü sorarsan evet biraz daha kısıtlı bilgi ile belki daha çok görsel tanıtım olabilirdi diye düşünmedim değil. Neyse ya, bence güzel ve yerinde bir çalışma emek veren arkadaşların ellerine sağlık diyorum tekrar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Çrş, 2009 21:58

Bugün aldığım bir haberde, RTE2009' dan 18 adet üretilmesi için planlama yapıldığı yönünde bir takım bilgiler var. Yani korktuğum gibi İBB tarafından sadece bir seçim yatırımı olarak görülmemiş ve en azından 18 araçlık bir üretim düşünülmüş.

Bu konu ile ilgili benim merak ettiğim başka konular var aslında. Bir otomobil ürettiğiniz zaman bildiğim kadarı ile çeşitli konularda o aracın sertifikasyonunu yapmanız gerekiyor, yani ruhsat çıkartabilmeniz için aracın resmi ve teknik bir kurumdan bu araç işte ne ise, oto, kamyon minibüs jip bip, ne ise o olmaya uygundur gibi bir belge alması gerekiyor. Bu şekilde aracı ruhsatlandırıp, seri üretim ve satışını yapabiliyorsunuz, tabi kimse sizin ne ürettiğinize karışamaz ama ürettiğiniz şey bir trafik aracı olduğu ve trafikte ilerlediği için bir ruhsat prosedürü olması lazım, yanılıyormuyum?

Peki yeni bir demiryolu aracı üretildiğinde süreç nedir acaba, kaldı ki tramvay açık trafik içerisinde ilerleyen bir araç.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Prş, 2009 07:51

Geçenlerde yazmıştım ya, TÜV Türk var artık diye, Almanya'da TÜV böyle şeylerle de ilgilenir, ismi zaten teknik denetleme derneği. Acaba TÜV Türk bunlarla da mı ilgilenir, yoksa sırf karayolları işleri mi yapar?

Hm, sayfalarına göre, isimleri TÜV Türk değıl de TÜVTURK. Peki, öyle olsun. Ama sadece araç muayenesi yapıyorlarmış. Bakalım, bir gün o denetleme sistemi onlar tarafından da yapılır mı, nitekim burada bir TÜV mühürü de vardır, prize bile basılır, denetlenmiştir diye. Tramvay sertifikasyonu için de rol oynayabilir.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 14 Haz Pzr, 2009 00:40

Resim

Bağcılar-Alper
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 14 Haz Pzr, 2009 17:07

Mesaj gönderen Bağcılar-Alper » 14 Haz Pzr, 2009 21:22

RTE Bağcılar - Zeytinburnu Ne Zaman Çalışacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Pzr, 2009 21:32

Bağcılar-Alper yazdı:RTE Bağcılar - Zeytinburnu Arası Çalışacakmı
Bilgilere göre hayır. Araç Topkapı-Mescidi Selam hattında çalıştırılıyordu. En alttaki resim Esenler garaj sahasında olduğunu gösteriyor. Bu üretim sonrası işletmeden sonraki durumun gözden geçirilmesi içinde olabilir, belki meydana gelmiş bir arıza içinde. Ama bildiğim kadarı ile aracın Bağcılar hattında çalıştırılması söz konusu değil, zaten Bağcılar hattında düşük tabanlı tramvay araçları çalıştırılacak tabi bunun da zamanını kesin söylemek şu anda mümkün değil.

Tabii ki İBB aracı vatandaşlara göstermiş olmak için Bağcılar hattında da çalıştırın diyebilir ama son durum yukarıda belirttiğim gibiydi.

Bağcılar-Alper
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 14 Haz Pzr, 2009 17:07

Mesaj gönderen Bağcılar-Alper » 14 Haz Pzr, 2009 21:34

KTA'nın İÇİ YAZIN ALEV TOPU GİBİ OLUYOR ULAŞIM AŞ MAİL ATTIM AMA HEP AYNI SENARYOYU YAZIYOR

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Pzr, 2009 21:38

Bağcılar-Alper yazdı:KTA'nın İÇİ YAZIN ALEV TOPU GİBİ OLUYOR ULAŞIM AŞ MAİL ATTIM AMA HEP AYNI SENARYOYU YAZIYOR
Konuyu KTA lar ile ilgili başlıkta anlatırsanız memnun oluruz. Bir de mümkünse tamamı büyük harflerden oluşan mesajlar yazmayalım, klimaları geç takan biz değiliz bize bağırmanız doğru olmaz :)

Ayrıca yukarıda linkini verdiğim başlığa göz atarsanız KTA ların klima durumu ile ilgili küçük bir bilgiyi vermiştim umarım bilgilendirici olur.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 25 Tem Pzr, 2010 19:31

RTE 2009'u T4 raylarında görmek istiyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Pzr, 2010 19:41

2009 ilk zamanlar hatta çıkmıştı diye biliyorum ama sonrasında görenler genellikle garaj sahasında olduğunu söylüyorlar, en son bir bilgi edinmede T4 hattında çalışan araçlar arasında sayılıyordu zaten ama herhalde pek hatta çıkmıyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ağu Pzr, 2011 15:09

cadem yeni bir tramvay aracı tasarlamış. haberlerde gördüm

http://www.rayturk.net/?p=28017

haberdeki resim değil. o temsili.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön