ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yerli üretim ilk tramvay aracımız olan RTE2009 ve gelişim süreci hakkında üreticisi İstanbul Ulaşım A.Ş.' nin yayınladığı teknik bilgiler için üstteki resmi ya da bu linki tıklayarak RTE2009 Web Sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Bu konu başlığında RTE200X serisi araçların gelişim, üretim ve işletme süreci ile araçlara ait resimler paylaşılarak tartışılacaktır.
Esat TANÖREN
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X S
Bu araçların resimlerini ve memnuniyetimizi degerlendirmek için fikirlerimi görüşlerimizi toplayacagımız bir başlık
Not: Aracın tasarım konsepti değiştirilerek geliştirildiği için başlık tarafımdan Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi olarak değiştirilmiştir.
Esat
Not: Aracın tasarım konsepti değiştirilerek geliştirildiği için başlık tarafımdan Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi olarak değiştirilmiştir.
Esat
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
RTE 2000
RTE 2000 serisi araçlar genel olarak ABB/SGP araçları ile şasi, boji benzerliği göstermektedir, ölçüleri biraz daha farklı diye biliyorum, iç mekanda RTE nin ferahlığı tartışılmaz bunun en büyük sebebi büyük camları ile aydınlık bir iç mekan vermesi, oturma alanlarının biraz daha aracın dikey ortasına doğru alınması ile ayakta yolcu bölümünün geniş tutulmasından kaynaklanıyor, sürüş konforu olarak emsallerinden farklı değil, gözüme çarpan eksikleri iç metal aksamın elektrostatik boyasının kalitesizliği, ve aracın B yönündeki kumanda panelinin yer aldığı bölümdeki eğim, aslında bu bölüme tekli koltuklar ile oturma imkanı sağlanabilirdi, ayrıca ayakta yolcu bölümü oldukça geniş yine B yönünde (sürüş kabini tarafı A diğer taraf B) birer tekli koltuk ile bebek arabası ile yolculuk edenlerin oturup arabalarını bağlayabilecekleri bir alan oluşturulabilirdi, aracın bu artı özelliği yeterince değerlendirilmemiş.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45
2004 senesinde RTE araçları Cadde Tramvayı hattında çalıştırılırken Aksaray park alanında görünümleri
En son Mustafa Noyan tarafından 02 Eki Sal, 2007 11:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45
- salih erdem KÖSTEK
- Aylık Paso
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm olabilir, ama bence çok doğru bir seçim değil, neyse nedenlerini burada yazmayalım şimdilik, son gördüğüm kadarı ile T2 Zeytinburnu-Bağcılar hattında ABB aracı nerede ise kalmadı, belki bir dizi bu hatta artık sadece KTA lar çalışıyor, RTE aracıda KTA yani Düwag lar ile kuple edilme imkanına sahip değil, bu durumda iki seçenek var ya garaja alınacak ya da yine ABB ler ile birlikte T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattında çalışacak, sanırım ikincisi tercih edilmiş, tabii bu hattında araç ihtiyacı ortada bir dizi bile olsa rahatlama sağlayacaktır, hayırlısı olsun.
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
RTE (Recep Tayyip Erdoğan) araçlarını ben hiç beğenmiyorum. Hem görünüm açısından hemde kullanılan malzeme Tramvaya her an dökülecekmiş gibi bir hava veriyor. Ayakta giden yolcuların konforu hiç düşünülmemiş, insan düşmemek için nereye tutunacağını şaşırıyor. Ayrıca henüz 2000 yılında üretilmelerine rağmen araçların bu denli dökülüyor olmasıda çok ilginç. Bence birşey yaparken doğru düzgün birşey yapma çabasında olmalılardı, sadece biz tramvay yaptık demekle olmuyor.