ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ağu Sal, 2011 11:09

bi iki foto çekip haber yapabilirdim ama vaktim olmadı. ters bir zamana denk geldi. yoksa mutlaka gidecektim.

neyse teknik olarak sorunlar olduğunu duymuştum. hatta sistematik bir hata yapmışız diye söylemişlerdi. düzeltilmeye çalışıyorlardı. düşe kalka öğrenecez bu işleri. edison kaç denemede bulmuştu :) gerçi aynı şey değil ama. bu projenin arkasında ab frması yok mu? bursada siemens var diyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Cum, 2011 21:44

ilk üretilen araç olan RTE2000 e ait bir illustrasyon çalışması

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Pzr, 2011 19:01

Yerli tramvay/metro aracı üretimi ile ilgili olarak MÜSİAD da bir takım açıklamalarda bulunmuş, gerçi bu başlık tam yeri değil ama ayrı bir başlık sadece bu konu için açmamıştık o yüzden buraya yazıyorum. Onlarda daha önce bizimde değindiğimiz gibi "alım garantisi" nden dem vurmuşlar. Sonuçta karşınızda bu işi yüzyıldır yapan firmalar varken ve bu firmalar bu işin terminolojisini oluşturmuş, yani kitabını yazmış adamlar iken sıfırdan bir araç üretmek riskli. Çünkü üzerine yeni bir teknoloji koymanız lazım, ben koyamayız demiyorum ama pek koyabiliriz gibi de değil :)

Üstüne yeni bir şey koyamazsanız pazarınız daralır, o zaman tek hedefiniz yurtiçi olur ki onunda alım garantisi vermesi lazım, haklılar yani.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Tram ... tisi/31188
MÜSİAD Makine Sektör Kurulu’nun “Kentiçi Raylı Sistemlerde Yerli Üretim” konulu Türkiye İstişare Toplantısı, 19 Kasım 2011 Cumartesi günü Bursa’da gerçekleştirildi

Toplantının açılış konuşmasını yapan MÜSİAD Makine Sektör Kurulu Başkanı Mustafa Kılıç, “15 yıl içerisinde, yaklaşık 18 - 20 milyar dolarlık ithalatın önüne geçecek olan, Yerli Tramvay ve Hafif Metro Aracı yatırımı yapacak, Türk firmaların önlerini açmak için mutlaka alım garantisi içeren teşvik sistemi getirilmelidir” dedi.

Ülkemizde son yıllarda demiryollarına ve kent içi raylı ulaşım sistemlerine çok önem verildiğini ve büyük yatırımlara imza atıldığını ifade eden Mustafa Kılıç, “Uzun yıllardan sonra ilk defa hükümetin demiryollarına ayırdığı yatırım bütçesi, karayolları bütçesini geçmiştir. Sektör temsilcileri olarak bu gelişmeden memnuniyet duymaktayız” dedi.

“Hali hazır da İstanbul’da halen 380 civarında metro, LRT (hafif metro) ve tramvay aracı kullanılmaktadır” diyen Kılıç, “15 yıl içerisinde İstanbul ulaşımı için 3200 adet daha yeni metro ve tramvay aracına ihtiyacımız olacak. Ve diğer şehirlerimizin talepleri ile beraber bu sayının 15 yıl içerisinde yaklaşık 5250 adet’e ulaşacağını tahmin etmekteyiz” dedi.

Türkiye’de bir çok yeni metro ve tramvay fabrikası kurulmasını gerektirecek iş potansiyeli bulunmaktadır. Bu araçları mutlaka yerli üretimini sağlamak zorundayız. Metro ve tramvay araçları üretimi ülkemizde yeni gelişmekte olan bir sektördür. Bu sektörün uluslararası pazarda rekabet edebilmesi ve ekonomik olarak yüksek katma değer yaratabilmesi için öncelikle Yerli Tramvay ve Hafif Metro Aracı yatırımı yapacak Türk firmaların önlerini açmak için mutlaka alım garantisi içeren teşvik sistemi getirilmelidir. Alım garantisinin yanı sıra; Kamu özel sektöre rakip olmamalı, İhalelerde yerli üretime destek verecek kurallar getirilmeli ve Raylı Sistemler için Teknokentler ve OSB lerin kurulması sağlanmalı.

Kılıç, 04.06.2009 tarihli Metro ve tramvay araçları yerli üretimi teşvik kanununun yeterli olmadığını ifade ederek konuşmasını tamamladı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Pzt, 2012 11:01

Resim

RTE 2009 için üretim süreci başladı. Geçtiğimiz haftalarda depo sahasında ikinci RTE2009 u üretilmiş ve ilk araç ile kuple edilmiş halde görmüştüm, hatta fotoğraf çekimi yapıyorlardı sanırım haber yapmak için. Akabinde öğrendiğime göre bu araç için planlanan 18 adetlik üretimde başlamış durumda, hayırlı uğurlu olsun diyelim. Ben 18 adet diye biliyorum ama bazı yerlerde 18 set sözü dolaşıyor, set biraz geniş bir tabir neye göre? :) Araçların kullanılacağı yer T4 Habibler tramvayı, dolayısı ile eğer 18 set ise 54 araç yapar, 18 araç ise 6 set yapar.

Konu ile bağıntılı bir başka şeyde T4 teki Rotemlerin bir ihtimal M3 Otogar-Kirazlı hattına çekilmek istenmesi, o araçlar zaten o hat için alınmıştı ama gabari sorunu nedeni ile orada çalışamayacaklarının tespit edildiği söyleniyordu, şimdi yeniden geri dönmeleri konusunda bir düşünce varmış, eğer böyle ise onların yerine koymak için 54 tane RTE2009 üretilmesi gerekir zaten. Dolayısı ile sayı durumu şu anda benim için biraz karışık :)

Bir ikinci konuda depo sahasındaki araç yukarıdaki resimde yer alan kaportaya sahipti, yani oylaması yapılıp seçilen model değil, dolayısı ile bu üretime giren araçların karoser tasarımı hangisi olacak onu da netleştirebilmiş değilim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Şub Sal, 2012 01:29

eğer 18 set ise 54 araç yapar, 18 araç ise 6 set yapar.
ilk ürettikleri sete ilk aracı ürettik diyorlar dimi? şimdi 2.sini ürettik diyorlar. demek ki toplam 18 set üretilecek sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Sal, 2012 02:13

Mehmet Kasım yazdı:
eğer 18 set ise 54 araç yapar, 18 araç ise 6 set yapar.
ilk ürettikleri sete ilk aracı ürettik diyorlar dimi? şimdi 2.sini ürettik diyorlar. demek ki toplam 18 set üretilecek sanırım.
İlk ürettikleri set varmıydı? Yoktu. Üretilen tek bir araçtı RTE2009 ile kuple edilerek kullanılıyordu. Şimdi kendisinin aynısının tıpkısı ile kuple edilmiş. Benim aklımda kalan hep 18 adetti bunun bir videosu var orada bahsediliyordu diye hatırlıyorum ya da başlığı komple taramak lazım adetmi setmi ya da kaynaklara danışmak lazım :)

Ben geçen hafta set olarak duydum ama öncesinde hep adet olarak biliyorum. Biraz karışık oldu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Şub Sal, 2012 14:52

o zaman araçtır. ben pek bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Çrş, 2012 12:47

18 adet üretilecek olan araçlar yapılan oylamada seçilen model olacakmış.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Çrş, 2012 16:46

konu ile ilgisi olabileceğini düşündüğüm bir haber.

http://www.rayturk.net/demiryolu-arac-u ... silaniyor/
Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, petrol, enerji ve ara malı ithalatının cari açık rakamlarını artırdığını belirterek, çözüm yolunun enerjide yenilenebilir kaynaklar, verimli kullanım ve nükleer santralden, ara malında ise girdi tedarik stratejisinden geçtiğini söyledi. Yorgancılar, son günlerin tartışma konusu Türk Ticaret Kanunu’nun ise Vergi Usul Kanunu ile birlikte yürürlüğe girmesi gerektiğini savundu.

Hammadde, Ar-Ge ve inovasyon

Sunumunda sektörel örnekler de veren Yorgancılar, gübrede yüzde 72, demir çelikte yüzde 69, kimyada yüzde 56, motorlu kara taşıtlarında yüzde 51, kauçuk ile plastikte yüzde 45′er, elektrik makineleri ve teçhizatlarında yüzde 37, bitkisel yağlar ve tohumda yüzde 33, hayvan yemi, mantar ağaç ve odunda yüzde 31′er, demiryolu araçlarında yüzde 27, hububatta yüzde 25, tekstilde yüzde 43, hazır giyimde yüzde 19, hayvancılık ürünlerinde yüzde 16, mobilyada yüzde 11 hatta sebze ve meyvede bile yüzde 9 oranında ithal ara ve yatırım malı bulunduğunu bildirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 18:42

Geçenlerde gördüğüm kadarı ile halk oylaması ile seçilen modelin imalatı devam ediyor, yakından görme şansım olmadı açıkçası ama karoser kabaca ortaya çıkmıştı, bir taraftanda araç içinde kablolamalar görünüyordu, bir iki aşama birden devam ediyor diye düşündüm, fakat aracın imal edildiği yer seri üretim için pek müsait bir alan değil 18 araç orada tabii ki üretilebilir ama hızlı bir iş çıkmayabilir diye düşünüyorum.

Önümüzdeki günlerde bu konu ile ilgili daha detaylı bilgiler elde etmeye çalışacağım. Ülkemizin ilk yerli tramvay aracı olan RTE serisi gerek medya da gerek halk gözünde biraz geri planda kaldı, ayağa kaldırmak lazım. Bu arada yeni aracın ismi RTE - İSTANBUL olarak geçiyor.

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 16 Ağu Cum, 2013 20:53

Bence bu tip araçlara tramvay demek doğru değil. Bu bir LRT. Yüksek plarformlu duraklara uygun bir model bu .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Cmt, 2013 12:07

kemal yazdı:Bence bu tip araçlara tramvay demek doğru değil. Bu bir LRT. Yüksek plarformlu duraklara uygun bir model bu .
Tartışmalı bir konu :) tramvay da LRT. Günümüzde yüksek tabanlı tramvay işletmesi yok denilecek kadar azdır ama bu araçların kullanılacağı T4 hattının tam olarak tanımı nedir? Metro değil, hafif yağlı metroda değil, misal KTA-Düwag lar tramvay aracı mı? Hem evet hem hayır. Bu karmaşa ve tartışma sadece bize özel de değil gördüğüm kadarı ile, başka kentler ve ülkelerde de "yok o metro değil, bu tramvay değil" tartışmaları yürüyor, demek ki bizleri tatmin edecek bir açıklama sunulmuyor. Kemal abimin yorumuna istinaden bu araçlar yapısı itibari ile M1 hattında da kullanılabilir diye düşünüyorum, sinyalizasyon ile ilgili ekipmanlar araca kurulur ise neden çalışmasın, o durumda bir anda metro aracı oluverir ;) yani bizler iki arada bir derede kalıyoruz bu konuda.

Bu konu ile ilgili şöyle bir şey sormak istiyorum, meraklı arkadaşlar varmı bilemiyorum, son dönemde pek kimse bir şey yazmak istemiyor gibi ama, mesela ayarlayabilirsek imalattaki aracı görsek, şöyle bir iki bilgi alsak sorularımızı orada sormayı denesek? Bu konuda içinizden vaktim var ya da vakit ayırabilirim diyen kaç kişi çıkar?

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön