Ansaldo Breda son dönemde ülkemizdeki araç ihalelerinde ismi duyulan bir firma. Genel olarak çok ismi bilinmiyor gibi görünmesine rağmen Avrupa' da oldukça eski üreticilerden. Bende firmanın ülkemize tramvay serisi araçlar satmış olması nedeni ile direkt olarak SIRIO serisi bu araçlar ile ilgili bir başlık açtım.
SIRIO serisi araçlar aslında Ansaldo' nun tek tramvay aracı serisi. İçerisinde genel olarak 3 karoser tipinde araç barındıran bu seride ülkemizde kullanılan Kayseri ve kullanılacak olan Samsun araçları aynı karoseri tipinde üretilmişler. Firmanın İtalya kentlerinde ve Atina' da kullanılan modeli ise bir takım karoser ve boyut farklılıkları içeriyor, bizim araçlarımız daha uzun boylu olan seriden tercih edilmiş. Bu iki tipin dışında bir de Göteborg ve Bergamo kentlerinde kullanılan modeli mevcut.
Kayseray' dan Sirio fotoğrafları, resimler www.drehscheibe-foren.de sitesinden alıntıdır
Araçların bende mevcut olan broşürlerini taradım onları kaliteli olarak sunacağım, fakat değinmek istediğim bazı noktalar var. Bunları bizim işletmecilerin ya da belediyelerin sitesinden de kıyaslayabiliriz. Öncelikle firmanın resmi dökümanlarında aynı tip iki araç olan Samsun ve Kayseri Sirio ları arasında farklılıklar var, birde firma ve işletmeciler bu araçları %100 alçak tabanlı olarak tanımlıyorlar fakat serinin tamamı 350mm eşik yüksekliğine sahip ki bu benim bildiğim kadarı ile terminolojide %70 alçak taban olarak adlandırılmaktadır.
Özelliklere gelir isek, her iki araçta 5 bölümlü 4 körüklü ve 32350 mm yani 32 m uzunluktalar, her iki sistemde de normal ray açıklığı olan 1435 mm için üretilmişler genişlik ve yükseklik gibi tüm değerlerde birbirinin aynı.
Her iki araçta da orta boji taşıyıcı diğer iki boji çekici olarak tasarlanmış, fakat Samsun araçlarında her bojide bir invertor 2 motoru kontrol ederken, Kayseri araçlarında her bojide 2 invertör kullanılmış. Bunun teknik farklılığını çok bilemiyorum açıkçası, ya da ne kadar doğru anladım ben o ifadeyi ama her iki aracın invertörlerinde yani motor sürücülerinde farklılık var, bu belki hızlanmayı etkileyen bir faktör olabilir ya da maksimum gücü etki eden bir etken.
Araçlardaki bir diğer farklılık tüm boy ve teknik çizimlerdeki koltuk yerleşimleri aynı gösterilmesine rağmen yolcu sayılarında farklılık olması, bu biraz da üreticinin broşürlere özen göstermemesinden kaynaklanmış olabilir. Yani iki işletmeci farklı koltuk yerleşimleri ile farklı yolcu sayıları elde etmek istemiş olabilir.
Samsun aracı oturan 62 ayakta 217 ve 2 tekerlekli sandalye alanı verirken, Kayseri aracından oturan 64 ayakta 206 ve 2 tekerlekli sandalye alanı verilmiş. Toplamda Samsun aracı metrekareye 6 kişi üzerinden 279, Kayseri aracı 270 kişi taşımayı vaat ediyor.
Bir diğer farklılıkta araçların maksimum hızında Samsun Sirio 70km/s iken Kayseri Sirio 75km/s hız yapabilir olarak yazılmış.
Üreticinin sitesi : http://www.ansaldobreda.it
gnl-T.10 » Ansaldo Breda - Sirio Tramvay Aracı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
gnl-T.10 » Ansaldo Breda - Sirio Tramvay Aracı
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 20:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.