11. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Re: Marmaray metro araçları - ROTEM

Gönderilme zamanı: 28 Mar Çrş, 2012 23:39
gönderen Mehmet keles
Esat yazdı:Mehmet bilgiler için teşekkürler, gerçi biraz karışık geldi bana ama, bir daha dikkatli okumalıyım herhalde.

Araçlardan yeni bir kaç kare, Kent ve Demiryolu grubundaki arkadaşlarımızdan alıntıdır.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu dandik aracı bugün(dün) haydarpaşada terk edilmiş olarak gördük maalesef biraz ilerde ise 7-8 adet 2012 model Demiryolu unimogları duruyordu. ???

Gönderilme zamanı: 28 Mar Çrş, 2012 23:59
gönderen Esat
Araç için ben bilgisine güvendiğim iki ayrı yerden kötü söylemi aldım, yani kötü derken öyle abartıldığı gibi bir araç değil, eh işte deniliyor. Şimdi sende dandik deyince ister istemez niye diye soruyorum? :)

Gönderilme zamanı: 29 Mar Prş, 2012 06:39
gönderen Mehmet keles
Esat, dandikten kastım, forklift bozması çekici içindi. Araçları incelemedim, fakat çokta iyi görünmüyor.

Gönderilme zamanı: 29 Mar Prş, 2012 10:06
gönderen Esat
okey, o yeni unimoglar TCDD icin yeni alinmislar fakat teslim alimimi yapilmamis ne, resimlerini gormustum.

Gönderilme zamanı: 24 Tem Sal, 2012 21:37
gönderen Esat
Marmaray için imal edilen Rotem setler Anadolu yakası banliyö hattında kullanılacaklar şeklinde haberleri görmüşsünüzdür, bugün araçlar Haydarpaşa gar da ve TMO ofis arkasındaki garaj sahasında fotoğraflanmışlar, fotoları Kent ve Demiryolu grubundan aldım

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 24 Tem Sal, 2012 22:58
gönderen Hakan
Acaba bu trenlerin kullanıma verilmesiyle amaçladıkları bir şey mi var? Eldeki eski banliyö trenleri ve Ankara'nın 23000 likleri yeterli aslında, hat kısalınca zaten hiç sıkıntı kalmadı.

Biraz çalışsınlar ne eksiği gediği var görelim mi diye düşünüyorlar acaba?

Gönderilme zamanı: 24 Tem Sal, 2012 23:01
gönderen Esat
Vallahi kestiremedim Hakan, yani testleri zaten hem Adapazarı hemde Edirne'deki test sahasında yapılmıştı ama test dışında tabii ki bir de seferde görmek var. Gruptaki arkadaşlar aslında Temmuz başında sefere verileceklerinin kurumda dile getirildiği gibi bir şeyler söylediler ama Temmuz sonuna kalmış böyle, ben ilk anda en son şu kaza ile bağıntılamıştım, yani biliyorsun eski araçların kapısı bacası problem, belki biraz gaz alma amaçlı diye ama şimdi senin söylediklerini düşünüyorum, neden olmasın dediğin gibi araçları bir de işletmede görmek istemiş olabilirler, umarım mevcut istasyonlar ile gabari sorunu yoktur :)

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 09:39
gönderen alabay
Bunları da işletip belki bir beş veya on dakikalık frekans doğururlar? İşte bu banliyö/metro olur. Ayrıca belki de garanti yüzünden işletmek zornluluğu hissediyorlardır. Uzun süre işlemeden duran mal bozulabilir de, bir de o var (belki).

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 15:51
gönderen Mehmet keles
Raylı sistem araçları uzun zaman hareket etmez ise, rulmanlarının karıncalanması boji hareketli parçalarının ömrünün azalması gibi çok büyük problem olurlar. Bu olmaması için Bombardier tramvaylarını rutin olarak hareket ettrimiş boş yere geceleri sürülmüştü, hakeza Adana araçlarını havaya kaldırıp boşta hareket ettirmişti. Bu hayati önem arz eder. Sanırım bunu düşünüp hatta vermeyi planlıyorlar.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 18:14
gönderen Esat
Araçlar ve Haydarpaşa peronlar, kullanan oldu mu ya? Ne diyorsunuz nasıl içi dışı?

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Tem Cmt, 2012 21:43
gönderen Esat
Esat yazdı:umarım mevcut istasyonlar ile gabari sorunu yoktur :)
demişim geçmişteki bazı tecrübelere dayanarak, aşağıda Mehmet kardeşimizin linkinde yer alan habere görede ucundan haklı çıkmışız. Şindüüükkk şöyle bir soru sorayım daha geçen haftalarda bir vatandaş peron-araç aralığı yüzünden hayatından oldu, araçlar gabariye sığmadı diye bir daha peron traşlamak hangi akla hizmettir, bu ne umursamazlık ve aymazlıktır, işin israf tarafı başka zaten.

http://www.rayturk.net/marmaray-setleri ... na-uymadi/
Sorunlardan biri Cevizli ve Yunus tren istasyonlarının konumu itibariyle kurp bölgesinde olduğundan dolayı trenlerin perona uyumlu olmadığı tespit edildi. İstasyon peronlarının trenlerin geçişine engel olduğu belirtiliyor. Bunun için belirlenen yöntem ise peronun fazla kısımalrının traşlanması oluyor.
Arkasına şöyle bir bilgi gireyim, demiryolcu dostlarımızdan öğrendiğime göre geçtiğimiz haftaki testlerde Kızıltoprak istasyonunda sorun yaşanmış ve bu giderilmiş ayrıca setler Haydarpaşa'dan Pendik'e kadar sorunsuz gidip geri gelmişler, tam tarih olmamak ile birlikte bu sorunsuz gidip gelmeden sonra yakında yolcu kullanımına verileceğini tahmin ettiklerini söylüyorlar. Yani bir de böyle bir bilgi var.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Cmt, 2012 22:33
gönderen Hakan
Yunus'la Cevizli mi? Yunus istasyonu da düz, Cevizli'de. Hattın en berbat istasyonu Kartal, trenle peron arasında nereden baksan 30-40 cm mesafe oluyor. Çocuklar falan elinden tutmadan inip binemiyor.

Bu saatten sonra istasyonlara 1 kuruş para harcamasınlar, değiştirdikleri bir patlak ampul bile fuzuli masraf artık...