ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Prş, 2010 15:23

440 siparişin 340'ı burada 100'ü korde üretilecekti. korede üretim başladı diye duymuştum. hatta busworld fuarında bir firma ile konuştuğumda vahon içi kompozit malzemelerim hazır teslim edecem diyordu. bu sene sonunda.

bu 275 vagon hadisesi fasona vermişler demek ki. 340'ın 65'ini adapazarı eurotemde yapılacak. 275'i tüvasaşta. gayet güzel bence. 2 senede üretirim diyor tüvasaş. istanbula da araç yapmıştı kapasitesi yeni boşlamıştır demekki. birde zaten 440 vagon tek partide sevk edilmeyecek ki. teslimatlar 2012, 2013, 2014 hatta 2015'e de kalacak.

o yüzden sıkıntı yok. hayırlı olsun tüvasaş işine sevindim. yerli firma.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 11:19

Araçlar sanırım ilk üretimde ortaya çıkmış, haberde 17 aracın tamamlanarak teslim edildiği 12 aracında üretim bandında son aşamada olduğu belirtiliyor, güzel gelişme hatta bir de resim koymuşlar.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26174
Türkiye Vagon Sanayi A.Ş Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki 275 aracın sözleşme gereğince belirlenen teknik çalışmaları TÜVASAŞ tarafından yapıldığını belirterek, "Yapılan anlaşmanın ardından başlatılan çalışmalar neticesinde Marmararay projesiyle kullanılacak olan 17 adet araç çalışmaları tamamlanarak Eurotem’e teslim edilmiştir. 12 adet araç ise üretim hatlarında işlem görmekte olup tamamlanma aşamasına gelmiştir. Geri kalan araçlar da tamamlanarak anlaşma takvimine uygun olarak teslim edilecektir" dedi.

Adapazarı’nda bulunan TÜVASAŞ tesislerinde Güney Koreli Eurotem firması ile ortak olarak üretilen tren seti 3 araçtan oluşuyor. 3 araçlı bir tren setine M vagonu ilave edildiğinde, 4 araçlı, 5 araçlı veya 6 araçlı tren seti oluşturmak mümkün. Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip

DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır. M aracında yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet engelli yolcular için tuvalet sistemi bulunuyor. Her vagonda 200 yolcu kapasiteli olduğu belirtildi.
Bu arada araçlar dizelmiş yahu? Ben bunu ilk defa duydum, hani metro aracı alınacaktı? Zaten tipi fena halde benziyor da yine *** atmış olmayayım diyordum, EMU yerine DMU alınmış, iyi, hayırlı olsun tünelden geçecek dizel motorlu banliyö trenleri.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 Oca Pzr, 2011 23:27

Marmaray araçlarının ilk resimleri:
Resim

Resim

Hürriyet'ten;

İstanbul Boğazı"nda 2013 yılında faaliyete geçecek olan Marmaray Projesi’nde kullanılacak araçların büyük bölümü Türkiye Vagon Sanayi Adapazarı Fabrikası’nda Eurotem işbirliği ile üretiliyor.

Dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisi olan Marmaray Projesi araçlarının imalatı, 2010 yılı Eylül ayında imzalanan sözleşme ile TÜVASAŞ ve Eurotem tarafından ortak üretim çerçevesinde yapılacak ve sözleşme gereği de 275 araç yapılacak.

Türkiye Vagon Sanayi A.Ş Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki 275 aracın sözleşme gereğince belirlenen teknik çalışmaları TÜVASAŞ tarafından yapıldığını belirterek, "Yapılan anlaşmanın ardından başlatılan çalışmalar neticesinde Marmararay projesiyle kullanılacak olan 17 adet araç çalışmaları tamamlanarak Eurotem’e teslim edilmiştir. 12 adet araç ise üretim hatlarında işlem görmekte olup tamamlanma aşamasına gelmiştir. Geri kalan araçlar da tamamlanarak anlaşma takvimine uygun olarak teslim edilecektir" dedi.

Adapazarı’nda bulunan TÜVASAŞ tesislerinde Güney Koreli Eurotem firması ile ortak olarak üretilen tren seti 3 araçtan oluşuyor. 3 araçlı bir tren setine M vagonu ilave edildiğinde, 4 araçlı, 5 araçlı veya 6 araçlı tren seti oluşturmak mümkün. Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip

DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır. M aracında yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet engelli yolcular için tuvalet sistemi bulunuyor. Her vagonda 200 yolcu kapasiteli olduğu belirtildi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Oca Pzt, 2011 00:06

Acaba bu kadar uzun bir hat için böyle az koltuklu bir araç işe yarayacak mı, bakalım …

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

DMU

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 Oca Pzt, 2011 13:27

Ben araçların DMU olacağına inanmıyorum, kaldı ki fotolara bakınca araçlar EMU gibi geliyor bana.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Pzt, 2011 14:10

Valla bende yazıyı okuyunca şaşırdım herkes Mersin e biz tersine olacak hali yok ama güvenemiyorum bazen :) Açıkçası DMU lar ile bu EMU lar arasında ön panelde çok büyük bir fark yok zaten, bir de hiç yakından görüp incelemediğim için bir fark ayırt edemiyorum, yayınlanan bir tane resim ile de çıkarım yapılamıyor, sadece üstte pantograf görünmüyor, bakalım görelim.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 Oca Pzt, 2011 15:36

Bu araçların ihalesini yaparken en az Elektrik enerjisi harcaması vs kriterleri ile irdelemişlerdi , en azından Elektrik harcamasını hesaplayıpta dizel almış olamazlar diye düşünüyorum :) Birde fotoğraftaki araçlarda dizel motor konulacak büyüklükte bir yer göremedim , eğer bojilerin arasına saklamamışlarsa tabi...

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Oca Pzt, 2011 16:26

Ne DMU mu :o :?: .. yok artık
Öyle şey olurmu, alttan tünellerden gidecek bu trenler ,tünel kullanacak araç 19 y.y.da bile elektrikle çalışır halde idi.
Gönlünüzü ferah tutun DMU falan değil bunlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Pzt, 2011 16:29

Ben ferahım vallahi Kemal abi :) haberi yazanlar düşünsün :) ya da şöyle diyelim o haberin içine o cümleyi koyupta doğru düzgün açıklamayanlar düşünsün, yoksa zaten Özgür arkadaşımızın söylediği gibi benimde resimlerde gördüğüm ve gördüğüm DMU lardan bildiğim makinist arkasında bir bölüm vardır, bunlarda direkt yolcu bölümü demek ki araçlarda normalde bir sıkıntı yok, sıkıntı haberde :)
Her bir araç birbirine benzer şekilde dizel motor, hidrodinamik şanzıman ve yardımcı devrelerin beslenmesi için jeneratör grubuna sahip

DM araçları kumanda kabini, yolcu bölmesi, dört giriş kapısı ve bir adet tuvalet sisteminden oluşmaktadır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Oca Pzt, 2011 18:59

aracın üst tarafında CRA61 yazıyor. ne anlama geliyor acep ? trabzonlu mu bunlar :) 61 adet üretilmiş mi? seri mi? ne bu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Oca Pzt, 2011 19:26

Böyle bir tünel hattından hiç dizel araç geçirmek mümkün mü ki? Ama şu olabilir … belki elektrik kesintisinde acil durum için ek bir dizel modüle sahiptirler? O mantıksız olmaz, hele bu hatta.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Pzt, 2011 19:30

Başar o benimde aklıma geldi gelmedi değil, zaten o yüzden haberin ve habercinin hatasıdır diye yazdım son mesajımda, ama benim aldığım kaynakta da Hürriyet te hep aynı geçmiş, o zaman beyanatı veren verdiği beyanı takip etsin abi ajanslarda :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön