ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 18:18

Turnikelerin takılması sistemin Akbil entegrasyonu ile alakalı idi ama sefer saatlerinde İBB yazdığını yeni duydum, fakat bu iş pek öyle saman altından olacak iş değil, Demiryol-İŞ sendikası bu konuda bayağı sorun yapıyordu yani öyle bir devir bu kadar sessiz olamazdı diye düşünüyorum. Yani 2008 yılında böyle bir şey yoktu geçen 1,5 yıl içerisinde oldu ise bilemem :) fakat o güvenlik görevlileri de belediyenin değil TCDD nin taşeronuydular.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Mar Sal, 2010 18:28

bu iş pek öyle saman altından olacak iş değil
Yani, dediğiniz gibi böyle bir işlem gerçekleştiğinde herhalde en çok reklamı İBB yapar, neyse bende yeni bir şirket kurulup işletmenin de o şirkete verileceğini düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Sal, 2010 19:07

Berlin'in S-Bahn'ı da Deutsche Bahn DB'nin bir "Tochter"i (Esat, bir şirket başka bir şirketin parçası (kızı) ise, bunun Türkçesi ne?). Berlin S-Bahn renkleri var, bir yerde de küçücük bir DB amblemi var, o kadar. Ama biz zaten yine minibüsçülük gibi bayrak, resim, desin, felin felang yapmışız ... ya, o hat Yunanistan'a kadar mı işleyecek? Türk bayrağına şimdi ne gerek var? Türk bayrağı genelde özel günlerde ve bayramlarda araçlara takılır, bir manevî değeri var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 19:40

alabay yazdı:Berlin'in S-Bahn'ı da Deutsche Bahn DB'nin bir "Tochter"i (Esat, bir şirket başka bir şirketin parçası (kızı) ise, bunun Türkçesi ne?). Berlin S-Bahn renkleri var, bir yerde de küçücük bir DB amblemi var, o kadar. Ama biz zaten yine minibüsçülük gibi bayrak, resim, desin, felin felang yapmışız ... ya, o hat Yunanistan'a kadar mı işleyecek? Türk bayrağına şimdi ne gerek var? Türk bayrağı genelde özel günlerde ve bayramlarda araçlara takılır, bir manevî değeri var.
Ya Başar, sen yine her zaman ki gibi başka şeylerden bahsetmişsin ama ben sana cevap vereyim :D

Tochter nın karşılığı olarak Türkçe' de firmalarda bu tip bir tabir kullanılmıyor, yani hiç şahit olmadım, ama nerede okudum bilmiyorum hatta bunu bir iki ay kadar önce Aylin' e bende söylemiştim sanırım bizde de var böyle bir tabir, o alt şirketlerde normalde kız kardeşler oluyorlar, tabi biraz farklı ama mesela Viyanada herşey Wien Stadtwerke Holdinginin altında, gaz, elektrik, su, toplu taşıma vs. bu tip hizmetler, bunlar Stadtwerke nin Tochter yani kızı, birbirlerininde Schwester yani kız kardeşi oluyorlar, biz de holding altındaki şirketlere kardeş şirketler deniliyor ama Türkçe'de nesnelerin cinsiyet ayrımı olmadığı için kullanmadığımızı düşünüyorum. Ama bu ayrım nereden geliyor onu sen daha iyi bilirsin, Die Firma olmasından mı kaynaklanıyor, yoksa alt şirketlerin anasının yani üst şirketin haberi olmadan bir iş yapmamasından mı kaynaklanıyor :) kızı anasının dizinin dibinde yani :P

Konuyu dağıtmaya devam, evet maalesef bayrak konusunun bizde suyunu çıkarttık bende böyle düşünüyorum, her lafı ağzımıza aldığımızda kutsaldır, öyle yapamazsın cart yapamazsın curt yapamazsın diyoruz ama istediğimiz gibi de kullanıyoruz, ben bu tip simgelerin hoyratça kullanılmasını doğru bulmuyorum, benim düşüncem biraz psikoloji ile alakalı fazla dağıtmayayım mevzuyu.

Başka bişe sorcaksan özelden sor mevzu bura ile alakalı değil :) arkadaşları da sıkmayalım konuyu dağıtıp.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Mar Sal, 2010 23:15

marmarayın bu rotem modelleri ilk defamı üretilecek? daha önceden kulanılan ülke var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2010 15:36

Mehmet Kasım yazdı:marmarayın bu rotem modelleri ilk defamı üretilecek? daha önceden kulanılan ülke var mı?
Hiçbir bilgim yok maalesef araştırmadım da açıkçası, ortada aracın modeli ile ilgili bir bilgi varmı? Yoksa yine bir Rotem harikası olupta, Adana metrosu araçlarının adının Otogar LRV34 olması gibi :) burada da Marmaray EMU34 falan gibi bir şeymi oldu :D onu Rotem e sormak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Mar Prş, 2010 15:58

EMU34 olur abi :) vay anasını satıym bee, eurotem fabrikada sfırdan tasarım yapıyorlar galiba. ne yapalım abi, ihaleye çıkınca rotemle en yüksek veren 1. sıradaki adamın arasında 2 misli fiyat farkı vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2010 16:23

Mehmet Kasım yazdı:EMU34 olur abi :) vay anasını satıym bee, eurotem fabrikada sfırdan tasarım yapıyorlar galiba. ne yapalım abi, ihaleye çıkınca rotemle en yüksek veren 1. sıradaki adamın arasında 2 misli fiyat farkı vardı.
Yok Rotem olması sorun değil, sonuçta o da koca firma ama işte şu LRV leri hakkaten iyi kaktırdılar :) bu araçların zaten en az M2 araçları kadar iyi olacağı kesin, ama araştırmak lazım bu tasarımı başka yerde kullanmış mı kullanmamış mı, binenler ne diyor bilmiyoruz. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Cmt, 2010 16:25

dün busworldde bu araçların kompozitlerini yapan sazcılar firması ile konuştum. bu araçların tasarımı korede yapılmış. henüz hiç bir ülkede yomuş. bizim yaptığımız geyik orada ciddi olarak söylendi, bunun modeli marmaray lrv34 gibi bir şey olur dediler :) bende dedim başka ülkeye sattıklarında ne olacak, revizyonla oranın adını verirler dediler. 440 siparişin 120'si korede üretilecekmiş. sazcılar ben içini teslim ediyorum diyor. ilk vagonu sene sonunda raya indirebilirler diyor. dlhN'ın proje üzerinde çok iyi çalışma yaptığını ve teknik ayrıntıların çok sağlam olduğunu, çok iyi bir danışmanlık aldıklarını ifade ettiler. projeye güvenim bir kat daha arttı yani. öbür firmaların çok pahalı teklif verdiğinden alınmadığını falan söylediler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Cmt, 2010 21:31

Neden lrv ki, saçma o zaman üretilen araçlar hafif raylı sistem klasmanında? Ya da bizden kopya çekerken dikkat etmemişler :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Cmt, 2010 21:56

Esat yazdı:Neden lrv ki, saçma o zaman üretilen araçlar hafif raylı sistem klasmanında? Ya da bizden kopya çekerken dikkat etmemişler :)
orası benim aklımda yanlış kalmış olabilir. sultançiftliğinden akılda öyle kalmış olabilir. EMU34 veya DMU34'te olabilir. (gerçi sen geyiğini yapmıştın EMU34 derler diye ama gerçek olcak nerdeyse) tam hatırlayamadım ama bi 34 lafı geçti, birde marmaray lafı. marmaray34 olmaz sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cmt, 2010 10:06

HABER Kaynağımız Lojiport' tan Marmaray araçları ile ilgili bir bilgi.
Asya ile Avrupa'yı denizin altından bağlayacak Marmaray projesinde kullanılacak tren setlerinin imalatı için gereken kaynak dış krediyle sağlandı.

Proje için Avrupa Yatırım Bankası'ndan 400 milyon euro, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası'ndan ise 170.1 milyon euro kredi alındı. Tren setlerinin ihalesini kazanan Hyundai ROTEM, 440 setten oluşacak trenlerin 100'ünü Kore'de üretecek. Ulaştırma Bakanlığı, tren setleri için sanal ortamda anket çalışması başlattı. 30 nisanda sona erecek ankette vatandaşlar 10 tren seti içinde beğendiğine oy verecek.
Bu anket ile ilgili görüşümü daha önce söylemiştim galiba, bir kaç sefer oy verilebilen garip bir uygulama idi :) koskoca bir devlet kurumu, asrın projesi diye hava atıyor ama sitenin ortasında garip görünümlü, ne site tasarım kriterlerine uygun, ne kullanışlılık açısından düzgün ne de yazılım olarak tutarlı bir anket yapamıyor, sonra gel de beni inandır bu anket te manipülasyon olmayacağına :) Gerçi anketinde çok bir esprisi yok, zaten araç belli, aracın karoser tasarımı da belli, yolcular sadece renklerini seçecekler yani pembe mi olsun yeşil mi, diğer kriterler insafa kalıyor. Gerçi asrın projesine uygun bir araç olacaktır illa ki, güvenlik konusunda bir tereddütümüz yok, ta paradan kısmak için konfordan taviz verilir mi, bazı insani kriterler göz önünde tutulurmu ben bunları merak ediyorum daha çok, yoksa dışı yuvarlak olmuş, kenarı keskin olmuş, içi kırmızı dışı yeşil olmuş karpuz gibi ne yapayım. :D

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön