ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Çrş, 2012 17:31

Teknik bir farklılığı yoktur da boya olarak bir şey diyemem sonuçta RAL değeri var, yani bir araçtaki kırmızı ne ise diğerindeki de o olmak zorunda ama bu değerlerde yanılmalar olabilir mi? Marka ve kaliteden dolayı farklar olabiliyor, ama bizi yanıltan şu da olabilir, Adapazarındakiler ya da Edirneye gönderilenler iyice bir güneş yağmur altında kaldılar, bunlar ise muhtemelen üretim sürecinden çıktıktan sonra en fazla set haline gelmeyi beklemişlerdir belki bu yüzden gözümüz yanılıyor olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

GELEN VAGON SAYISI: 260, KALAN VAGON: 180

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Mar Çrş, 2012 17:33

ya da yaşasın fotoşop :) haberi alan gazeteciler parlatıp koymuşlardır resimleri. ilk gelen setlere biraz çekimser bakıyordum bunlara daha çok ısındım.

http://www.rayturk.net/marmarayin-ilk-v ... adet-oldu/

Resim
Medyadaki Marmaray vagon haberleri yanlış, işte doğrusu burada:

Bugün yazılı ve görsel medyada yer alan bütün Marmaray vagon haberlerini unutun. Çünkü hepsi yanlış. İşin doğrusunu anlatmak için Marmaray müşavirlik firması olan Avrasya Consulting firmasının Marmaray araçlarının tesliminden sorumlu yetkilisi ve Raytürk'ün sıkı takipçisi Sn. Erdinç Alıcı Bey'den aldığımız bilgiler aşağıdadır.

Öncelikle Gebze-Halkalı arasındaki 76 km'lik Marmaray Projesi için 440 adet vagon imal edilecektir. Bu imalatın 300 adedi Adapazarı'ndaki Eurotem Fabrikası'nda, kalan 140 adedi ise Güney Kore'deki Rotem fabrikasında imal edilmekte olup imalat yoğun bir şekilde devam etmektedir. Trenler 5'li ve 10'lu dizi olarak imal edilmekte olup 4'lü, 6'lı veya 8'li dizi imalatı yoktur. Araçlar ifade edilirken 1 dizi (1 tren 1 dizi demektir) veya set tanımlaması kullanılıyor. 5 vagon 1 dizi yani 1 tren ediyor. Aynı şekilde; 10 vagon 1 dizi yani 1 tren ediyor.

1-Adapazarı Eurotem Fabrikası'nda yapılan imalatlar ile ilgili ayrıntılı bilgiler:


Adapazarı Fabrikası'na verilen 300 adet vagon siparişinin 145 adedi tamamlandı. Tamamlanan araçların bir kısmı Edirne'ye bir kısmı Haydarpaşa'ya götürülüyor. Şu anda;

Haydarpaşa'da 2 X 10 = 20 adet

Edirne'de ise 9 X 10 = 90 adet

olmak üzere 10'lu dizi olarak toplam 110 adet vagon teslim edilmiş bulunmaktadır. Diğer bir ifade ile 11 adet 10'lu dizi (yani tren) bulunmaktadır. 11 dizi (yani tren) 110 vagon etmektedir. (11 X 10 = 110)

Haydarpaşa'da 1 X 5 = 5 adet

Edirne'de ise 6 X 5 = 30 adet

olmak üzere 5'li dizi olarak 35 adet vagon bulunmaktadır. Diğer bir ifade ile 7 adet 5'li dizi yani tren bulunmaktadır. 7 dizi 35 vagon etmektedir. ( 7 X 5 = 35)

Toplam: 145 adet vagon depodadır. Adapazarı Eurotem Fabrikası'nda 2013 sonuna kadar 155 adet daha vagon imal edilecektir. Adapazarı'nda bazen 5'li dizi bazen 10'lu dizi imal ediliyor. Ayda 1 dizi yani 1 tren üretilebiliyor. Yani ayda 5 vagon veya 10 vagon imal ediliyor. Adapazarı'ndaki imalat 2013 sonuna kadar bitecek.

2-G. Kore'de Rotem Fabrikası'nda yapılan imalat ile ilgili ayrıntılı bilgiler:


Bugüne kadar Kore'den 115 vagon gelmiştir. Gelen bu vagonların 3 X 10 = 30 tanesi Haydarpaşa'dadır. 3 X 10 = 30 tanesi Edirne'dedir. Yani 10'lu dizilerden toplamda 60 vagon Kore'den gelmiştir. 2 X 10 = 20 adet vagonda Derince Gümrüğündedir. 10'lu dizilerden toplamda 80 vagon Türkiye'ye teslim edilmiştir. Yani 10'lu olmak üzere 8 dizi gelmiştir. (8 x 10 = 80)

Bunların dışında G.Kore'de 5'li diziden oluşan setler de imal edilmektedir. 6 X 5 = 30 vagon Edirne'dedir. 1 X 5 = 5 adet vagon Haydarpaşa'ya gelmiştir. Medyada haberi olan setler bunlardır. 5'li dizilerin toplamı 35 vagondur. Güney Kore'den Türkiye'ye gelen, Edirne ve Haydarpaşa'da depolanan 5'li ve 10'lu dizi olmak üzere vagon sayısı toplamda 115 adet vagondur. 115 vagon hem 5'li hem de 10'lu dizilerdir. Yani 115 vagonun 80 vagonu 10'lu dizi, 35 vagonu 5'li dizidir.

Siparişin tamamlanması için Kore'de 25 adet vagon daha imal edilecektir. G.Kore'deki fabrika bu 25 adet vagonu Haziran ayına kadar teslim edecek ve Kore'nin işleri Haziran sonu itibariyle tamamlanacak geriye sadece Adapazarı'ndaki imalatlar kalacaktır.

Sonuç olarak eldeki toplam vagon sayısı 260'tır. Gelecek vagon sayısı ise 440 - 260 = 180 adet vagondur.

Araç üretiminde yapılan bu işlemlere "dinamik stoklama" denmektedir. Fabrika ve saha testleri yapılması gerekmektedir. G.Kore'den gelen vagonların fabrika ve saha testleri yapıldığı için direk Haydarpaşa'ya gelmiş olup Adapazarı'nda üretilenlerin fabrika testleri yapılmasına karşın saha testleri yapılmadığından dolayı gereken saha testi için Edirne'ye gönderilmektedir. Edirne'de saha testleri bittikten sonra Haydarpaşa'ya gelecektir.

Şu anda Gebze-Haydarpaşa ve Halkalı-Sirkeci banliyö hattında çalışan yeni EMU trenlerinin İzmir'e gönderilmesi gündemdedir. İstanbul'un şu anda eski hatta çalışan yeni EMU trenleri İzmir'e verildiği zaman İstanbul'daki banliyö hatlarında daralma olacağı için; Marmaray'ın yeni trenleri İstanbul'un eski banliyö hattında kullanılması düşünülmektedir. Bu amaçla 5'li dizilerden 6 X 5 = 30 adet Marmaray yeni vagonunu TCDD talep etmektedir. Bu talep kabul görürse 30 adet Marmaray yeni vagonu, Sirkeci-Halkalı ve Haydarpaşa-Gebze banliyö hatlarında kullanılacaktır.

Öte yandan Mart 2013'te Marmaray'ın yeni trenleri Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme tünellerine getirilecek ve asıl test sürüşleri burada başlayacak, ardından 29 Ekim 2013 tarihinde bu kısım hizmete açılacaktır. Sinyalizasyon sistemi parça parça yapılıp tamamlanan kısımlar devreye alındıktan sonra yüzeysel banliyö hatlarının yenilenmesi işleri 2014 veya 2015'e kadar tamamlanacaktır. 2015 yılında toplam 440 vagon Gebze-Halkalı tüplü banliyö hattında hizmet vermeye hazır olacaktır.


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Marmaray metro araçları - ROTEM

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Prş, 2012 16:09

Mehmet bilgiler için teşekkürler, gerçi biraz karışık geldi bana ama, bir daha dikkatli okumalıyım herhalde.

Araçlardan yeni bir kaç kare, Kent ve Demiryolu grubundaki arkadaşlarımızdan alıntıdır.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Mar Prş, 2012 18:13

Mehmet bilgiler için teşekkürler, gerçi biraz karışık geldi bana ama, bir daha dikkatli okumalıyım herhalde.
özeti burda. karışık geldiğini kabul ediyorum. olay başlı başına karışık zaten.

http://www.rayturk.net/marmarayin-7-tre ... polaniyor/
Marmaray vagonları ile ilgili depolama bilgilerinin ayrıntıları aşağıdadır. Haydarpaşa’da 2 adet 5′li dizi ve 5 adet 10′lu dizi olmak üzere toplamda 7 tren bulunmaktadır. Edirne2de ise 12 adet 5′li dizi ve 12 adet 10′lu dizi olmak üzere 24 tren bulunmaktadır. Derince’deki 2 adet 10′lu dizi yakında Haydarpaşa’ya gelmesiyle Haydarpaşa’daki toplam tren sayısı 9′a yükselecektir.

5′li dizilerin depoya göre dağılımı

Haydarpaşa: 2 tren
Edirne: 12 tren
Toplam 5′li: 14 (70 vagon eder)

10′lu dizilerin depoya göre dağılımı

Haydarpaşa: 5 tren
Edirne: 12 tren
Derince: 2 tren
Toplam 10′lu: 19 (190 vagon eder)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Mar Pzr, 2012 08:51

Her zamanki hikaye araç var yol yok, yol var tren yok? Yol ile trenin kronolojisini bir türlü tutturamayız zaten. Bombardierler gelincede, bir seneye yakın yatırmıştık hemde tüm filoyu. Bu araçlar yatmaktan rulmanları karıncalanacak. Sonra işletmeye almak için bir hayli uğraşılacak... yazık,

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Mar Pzr, 2012 12:48

NORMALDE MARMARAY 2009'DA AÇILACAKTI. araç alımı da buna göre programlanmıştı diye tahmin ediyorum. işler aksayınca trenler boşa çıktı gibi oldu. ama 1 sene sonra hata verilecekler. bu esnada testi yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 13:40

Mehmet Kasım yazdı:ama 1 sene sonra hata verilecekler. bu esnada testi yapılır.
Senin bilgiyi nereden aldığını biliyorum, bahsetmiştin sanırım. O anlamda güvenirim ama Mehmet bu bence iyimser bir yaklaşım, geçende yazdım ne oldu? Banliyö hattını komple kapatmanın olmayacağına mı karar verdiler? Kafa dank mı etti? Sanmıyorum da o yüzden böyle yazıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Mar Pzr, 2012 15:48

test banliyöde değil abi tüp tünel kısmında. gerçi 13 km'lik kısım için 440 vagon fazladır tabi. ortada bir plansızlık olduğu açık. izmirin hattı bitmiş treni yetersiz, burada tren var hat bitmemiş. tam tersi olmalıydı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 16:00

Artı zaten yine garip bir durum var, normalde hat 2009 da açılacaktıysa araçların çoktan tamam olması gerekirdi, yani hat hiçbir şey olmayıp 2009 da açılmış olsa bile elde yeterli araç olmayacaktı :) yani yine eksik iş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Mar Pzr, 2012 16:23

Esat yazdı:Artı zaten yine garip bir durum var, normalde hat 2009 da açılacaktıysa araçların çoktan tamam olması gerekirdi, yani hat hiçbir şey olmayıp 2009 da açılmış olsa bile elde yeterli araç olmayacaktı :) yani yine eksik iş.
her türlü garip geliyor evet. şimdi tarihlere tekrar baktım da araç alımı işi ihalesi 2008'de yapılmış. marmarayın temeli 2004'te atılmış ve hemen arkeolojik kazılar başlamıştı. demek ki arkeolojik kazı işi olmasaydı araç alımı 2005 veya 2006'da yapılıp açılış 2009'a yetiştirilecekti. kazı işi çıkınca araç alımını da ertelemiş olabilirler yada başka bir sorun olmuş olabilir. iş kasım 2008'de başlamış. fabrika vs işi derken üretim tam anlamıyla 2009'da başlamış denebilir. yani ilk hedef açılış tarihinde ancak üretime başlanıyor.
CR2 İhalesine 07 Haziran 2007 tarihinde çıkılmış olup 12 Mart 2008 tarihinde isteklilerden teklifler alınmıştır.

CR2 İhalesi 10 Kasım 2008 tarihinde sonuçlanmış olup, HYUNDAI ROTEM Firması ile sözleşme imzalanmıştır.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 27 Mar Sal, 2012 00:00

Bu hyundai rotemciler tren yapmayı bizde öğrenmeye çalışıyor. Tabiiki böyle enayi bir pazar daha bulamazlar. Eurotem deyip yerli hikayesiyle imalat yapıcaz dediler. Bizimkilerde tüvaşaşın tüm imkanları ayaklarına serdi. Sonuç şimdiye kadar fiyasko. Acaba bu zat-ı muhteremlerin % kaç yerli üretim yaptığını irdeleyen var mı? yoksa yerli ortak para kazandığı için herkes susuyor mu? Herkes sussa ben susmam. Eurotem teknoloji transferi yapacakmış... rotem zaten kendisi nerdeyse ithal teknoloji. Nerdeyse %60 larda skoda ve bombardierden destek alıyorlar. Tabii kağıt üzerinde teknoloji transferi yerli üretim kulağa hoş geliyor. İDDİA EDİYORUM BU ADAMLARIN YAPTIĞI SADECE KASA, bu kasa işçiliğini biz el işçiliği ile'de yapardık. Hani üretim..Bu eurotem niye uluslararası ihalelere teklif vermiyor? Yerli TCDD zaten alıyor değil mi? Bu adamlar yerli ihalelere bile girmiyorlar sadece rotem korenin taşeronu gibi çalışıyorlar. İçerde verdikleri işde sadece kablolama gibi amele işi... neyse yine gaza geldim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Sal, 2012 00:24

Valla Mehmet duygularıma tercüman oldun. Bu işin en başından beri bende aynısını söylüyorum, tüvasaşın içinde bir alanı işgal edip, montaj işçiliği yaparak alın size "YERLİ TREN" imal ediyoruz diye hava atıyorlar, bende böyle olmadığını bas bas yazıyorum ama gaza geldik bir kere nede olsa YERLİ HELİKOPTERİMİZ de var :) Bu işin sonunda adamlar satacakları tren kalmayınca "yarın görüşürüz" diyerek bir akşam çıkacaklar ve bir daha gelmeyecekler :) evi terk eden eş gibi olacak valla, olan ortada kalan çocuklara yani trenlere olacak işin yoksa parça uydur, bakımıyla uğraş dur.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön