ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araclar ile ilgili yanlis planlanan bir sey yok. Bu hattin arac alimi set sayisi ve arac adedi olarak turkiyede yapilmis en dogru istir. Problem hattin insaatinin bitmemesidir, bu araclar alinmayip 5 sene sonra arac yetmiyor yeni alicaz dense o zaman o seref yoksunu kolpa basin bu seferde bak bir arac almayi beceremediler eksik aldilar diyecekti, tabii sizde yine buna sak sak yapacaktiniz. Komik arayanlar kendisine baksin, taraf oldugumu dusunene saygi duyarim ama akil tutulmasi ile sacma sapan seyleri haber diye savunanlar komik degil rezildir bana göre. Kazlıçeşme de dönüş yapacak yer yokmuş hadi ya! Yok binmediniz de herhalde hiç, ha binipte anlamıyorsak olabilir, ona amenna.
Bu konudaki tek mantıklı mesaj da bu olsa gerek.Edil Arda yazdı:ısıtma gerilimi veriliyor olması gerek setlere ama yine de durdukları yerde eskiyorlardır diye düşünüyorum(?)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Marmaray trenleri ile ilgili şöyle bir yazı buldum: http://www.endustri40.com/marmaray-iki- ... demiryolu/
Burada bana ilginç gelen, onlu setin yolcu kapasitesinin beşli setinkinin tam iki katı olmaması..
Burada bana ilginç gelen, onlu setin yolcu kapasitesinin beşli setinkinin tam iki katı olmaması..
MCT1 ve MCT2: 10-vagonlu trenlerin sürüş kontrol kabini ("1" ön kısım, "2" arka kısım kabini demektir)
MCF1 ve MCF2: 5-vagonlu trenlerin sürüş kontrol kabini ("1" ön kısım, "2" arka kısım kabini demektir)
M1, M2, M3, M4: Motorlu kabin
T1, T3, T4, T5, T6: Pantograflı treyler kabin
T2: Treyler kabin
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
Acaba Marmaray tam olarak açıldığı zaman mümkün olan en kısa işletme aralığı kaç dakika olur?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
Abi,
Bence, bir tren Sirkeci'yi tamamen terk etmeden, arkadaki trenin Üsküdar'dan ayrılmasına müsaade etmezler..
Ölçtüğümde, Üsküdar'dan kalkan tren tam 3:25 ile 3:40 dakika arası değişen sürelerde Sirkeci'de durmuştu.. Yolcuların binmesine de 20 saniye desek, bence 4 dakikanın altına inilmesi zor..
Öte yandan, tren denizin altında nispeten yavaş seyrediyordu.. Daha hızlı gitmesi ve iki kıta arasını 3 dakikada alması durumunda, 3,5 dakikaya inebilir..
Bence, bir tren Sirkeci'yi tamamen terk etmeden, arkadaki trenin Üsküdar'dan ayrılmasına müsaade etmezler..
Ölçtüğümde, Üsküdar'dan kalkan tren tam 3:25 ile 3:40 dakika arası değişen sürelerde Sirkeci'de durmuştu.. Yolcuların binmesine de 20 saniye desek, bence 4 dakikanın altına inilmesi zor..
Öte yandan, tren denizin altında nispeten yavaş seyrediyordu.. Daha hızlı gitmesi ve iki kıta arasını 3 dakikada alması durumunda, 3,5 dakikaya inebilir..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
Senin anlattığın çok eski sistem bir sinyalizasyon sistemi. Tanıtımlarda CBTC olduğu söyleniyordu. Benim bildiğim CBTC en ileri sinyalizasyon, bu da sefer sıklığını baya arttırabilirler demek.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
bildiğim kadarıyla teoride 90 saniye.Uğur yazdı:Acaba Marmaray tam olarak açıldığı zaman mümkün olan en kısa işletme aralığı kaç dakika olur?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları
90 Saniye ve Uzun trenlerle 120 bin kişi taşınabilir saatte gayet iyi bence.