ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 15:20

Araçların işletmedeki fotoları da var tabii ki, Arkitera'dan alıntıdır.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Sal, 2012 21:06

Resim

Araç içinde çekilmiş bir kare, Kent ve Demiryolu facebook grubundan alınmıştır, bu arada facebook ta çeşitli ortamlarda takip ettiğim mesajlarda hattaki gürültüden çok şikayet var, bu gürültü sorununun araçların izolasyonu ile alakalı olduğunu düşünen insan sayısıda çok fazla, hatta bir makinist arkadaş bu araçların kötü olduğu yönündeki yorumları desteklemiş. Yani izolasyon ile ilgili bayağı bir sorun var sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Sal, 2012 21:11

Görünüşü tam bana göre bir metro. Araçlar neredendi, hangi ülkeden? Belki gürültü beni rahatsız etmezdi, metroyla büyümüş birisi eski trenleri de bilir.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Eyl Çrş, 2012 15:18

Esat: bu arada facebook ta çeşitli ortamlarda takip ettiğim mesajlarda hattaki gürültüden çok şikayet var, bu gürültü sorununun araçların izolasyonu ile alakalı olduğunu düşünen insan sayısıda çok fazla, hatta bir makinist arkadaş bu araçların kötü olduğu yönündeki yorumları desteklemiş.
Valla bu sarsılma ve gürültü olayının yanı sıra okuduklarımın içinde bazı vagonlardaki 1-2 kapının da arızalanması da vardı. İlginç doğrusu!
Taksim-Hacıosman metrosunda benim bildiğim kadarıyla 40-50 km hız yapılıyordu. Bu metroda ise 70-80 zorlanıyor bence hız faktörü de etkin olabilir ama öte yandan tünellerin içine ses emici düzenekler kurulabilir mi? Belki o bir çözüm olurdu ama ne kadar uygun ve realist bir fikir emin değilim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Çrş, 2012 15:42

kenanmar yazdı:Valla bu sarsılma ve gürültü olayının yanı sıra okuduklarımın içinde bazı vagonlardaki 1-2 kapının da arızalanması da vardı. İlginç doğrusu!
Taksim-Hacıosman metrosunda benim bildiğim kadarıyla 40-50 km hız yapılıyordu. Bu metroda ise 70-80 zorlanıyor bence hız faktörü de etkin olabilir ama öte yandan tünellerin içine ses emici düzenekler kurulabilir mi? Belki o bir çözüm olurdu ama ne kadar uygun ve realist bir fikir emin değilim.
Kapı arızası ilginçtir, yeni bir araçta olmaması bekleniyor ama nedense oluyor :) yani sadece bizde değil, herhangi bir yerdeki herhangi bir sistemde de olabilir ve oluyorda. Onu çok garipsemem ama olmaması tabii ki daha iyi, ya da neden oluyor? Bunun araştırılıp genel bir sorun ise çözülmesi gerekir.

Bu hatta en yüksek hız kaçtır bilmiyorum ama sizler kullandınız dolayısı ile zaten fiziki olarakta bir hız farkı varsa hissetmiş olabilirsiniz ya da çeşitli yerlerde bu bilgi paylaşılmış olabilir, benim sormak hiç aklıma gelmedi, kafadan bir hesapta yapmadım ama 80 km/s normalde yüksek bir hız, süreklilik arzediyormudur bilemiyorum.

Tünel içi ses yalıtımı ilginç fikir, hiç uygulama varmı bu konuda bilmiyorum ya da olabilir mi? Ses konusunda Başar uzmandır, açıkçası ses stüdyolarını görüyoruz televizyonda ama oradaki uygulama zaten sesin dışarı çıkmaması olsa gerek, burada ise sesin absorbe edilmesi yani azaltılması (yok edilmesi mümkün olmaz herhalde :)) nasıl mümkün olabilir? Hat ile ilgili şikayetlerde ses olan bölgede eğer zemin balastlı ise buraj ve ray eklerinde kaynak çalışması yapılır ve giderilmeye çalışılır ama betona fiks sistemlerde ne yapılıyor, kaynak düzeltme dışında bir çözüm varmı bilmiyorum. Bir diğer hususta yine okuduğum şikayetlerde hattın bazı bölümlerde vuruntu derecesinde sarsılma olduğu ve yolculuk konforunun iyi olmadığı vardı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Eyl Çrş, 2012 17:54

O ses konusunda rahatsız olan makinist kimmiş çok merak ettim, nerelerde çok ses olduğunu söyleyeyim. Misal Gülsuyu ile Esenkent arasında. Ya da Acıbadem Kadıköy arasında. Çünkü bu kesimlerde hat düz ilerlemiyor, kurp çapı ne bilmiyorum ama viraj da ray da sürtünme olması normal.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Çrş, 2012 17:58

Hakan yazdı:O ses konusunda rahatsız olan makinist kimmiş çok merak ettim, nerelerde çok ses olduğunu söyleyeyim. Misal Gülsuyu ile Esenkent arasında. Ya da Acıbadem Kadıköy arasında. Çünkü bu kesimlerde hat düz ilerlemiyor, kurp çapı ne bilmiyorum ama viraj da ray da sürtünme olması normal.
Valla tanımıyorum şahsen, bir ara ortalık bir mesajda yazdım kendisine hitabende cevap yazmamıştı, neyse önemli değil, millet gürültü ve vuruntudan şikayet etmiş, kendisi de ben bütün aracın içindeyim bir de bana sorun ne haldeyim diye sitem etmişti :) bende açıkçası bunu durumu doğrulamak olarak algıladım.

Virajda raya sürtünme normal hatta kaçınılmaz, bunu önlemenin en basit yolu bölge girişinde otomatik yağlama sistemleri kurmak ama metrolarda tercih ediliyormu bilmiyorum hrs lerde var, yani kurb en doğru açıda ve araç en doğru hızda olsa dahi sürtünme olur ve bildiğiniz üzere hız arttıkça sürtünme ve seste artar, acaba biraz hızlı mı gidiliyor diye istemeden de olsa düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Gürültü Problemi!

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Eyl Çrş, 2012 20:29

Esat yazdı: Hat ile ilgili şikayetlerde ses olan bölgede eğer zemin balastlı ise buraj ve ray eklerinde kaynak çalışması yapılır ve giderilmeye çalışılır ama betona fiks sistemlerde ne yapılıyor, kaynak düzeltme dışında bir çözüm varmı bilmiyorum. Bir diğer hususta yine okuduğum şikayetlerde hattın bazı bölümlerde vuruntu derecesinde sarsılma olduğu ve yolculuk konforunun iyi olmadığı vardı.
Her hafta sonu 2-4 kez bu hattı kullanıyorum. Bana garip gelmedi ama bu gürültü şikayetini başka kullanıcılardan işittim, şaşırdım. Sonraki binişlerde dikkat ettim, haklılar mı diye :?

Raylar kaynaklı oradan ses gelmiyor ama hat boyunca çok yerde nedense makas var. Doğal bir gürültü oluyor. Benim algıladığım hızdan dolayı tünel içinde hava sürtünmesi artıyor. Bunun ile ilgili olabilir. :?
Açıkcası rahatsız edici bir durum yok bana göre.8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Prş, 2012 23:15

Bence gürültü var, beni özellikle Kozyatağı ve Maltepe istasyonu civarında çok rahatsız etti, araç içinde yanınızdaki ile konuşurken kulağına eğilmek ya da sesinizi yükseltmek zorunda kalıyorsunuz ve bu sesin tamamı da araç kaynaklı diyebilirim ama Maltepe'den Kaynarca yönüne araç perondan çıkış yaptıktan sonra bile peronda telefon ile konuşurken rahatsız oldum, ya ben çok hassasım ya da bir sorun var.

Ama şunu söyleyeyim sorun var, giderilecek mi, giderilebilir mi bilemiyorum, en son hatırlarsanız üreticiye durumu düzeltmesi için görüşülüyor gibi bir şeyler söylemiştim şimdi ne durumda bilmiyorum, fakat şöyle bir şeyi söyleyebilirim araç sürüş esnasında alttan çok fazla ray sesi veriyor, oturduğum yerde tıkır tıkır gittim hiçte öyle yağda kayarak giden bir his vermedi bana, bu da süspansiyon sisteminin iyi olmadığını düşünmeme sebep oldu. Araç içine tünelin gürültüsünün bu kadar gelmesinin sebebi olarak çeşitli görüşler var, bunlar kişisel görüşler mesela aracın tasarımından kaynaklanan özellikle de kapıların şekli ve aracın bazı noktalardan içeri hava alıyor olması gibi.

Genel olarak aracı beğendim, içi çok basık gelmedi bana M2 araçları ile aynı hatta Alstomlar dan daha ferah kesinlikle, koltuk yerleşimi benim için rahatsız edici biliyorsunuz ama yolcu sirkülasyonu için ideal, ilk başta endişe ettiğim araç içi ekranlar sıkıntılı köşelerine lastik benzeri bir şeyler konulmuş ama bence doğru bir iş değil, rahatlıkla kafa patlatır. Ve koku, gariptir M2 deki metro tüneli küf/rutubet kokusu bu araçların içinde de geldi burnuma, hafta sonları narkotik köpeği olarak çalıştığım için koku konusunda hassasım :) rahatsız ediciydi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ara Cmt, 2012 20:09

CAF'ın ürettiği araçlar deneme sürüşünde kum torbaları ile denenirken Esat'ın belirttiği eksiklikler görülmedi mi? Bunu da anlayamıyorum.
Araç hızlandıkça gürültü ve sarsıntı da artıyor. Şu anda halen Haydarpaşa ve Sirkeci banliyö hatlarında kullanılan eski trenleri aratmayacak derecede gürültü oluşuyor. Ya hızı azaltıp sefer süresini biraz arttıracaklar ya da Esat senin de belirttiğin tedbirlerden birini alacaklar.
Küf kokusunu tahminimce klasik havalandırma yöntemleri ile çözemezler. Milyonlarca defa kullanılan(-acak) bu metrolarda birbirinden değişik insanların bıraktıkları virüs, bakteri ve mikroorganizmalar var ve tabii ki şehrin kendi ürettiği hava kirliliği vb. şeyler de söz konusu. Kanımca bu konuya biyoloji ve kimya bir çözüm bulabilir.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön